Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 9801
Det sier dem hele tiden..
Men det blir nok PTN i år også.. Om ikke det støntet PTN fant på i år gjør at de taper rettighetene.. (selv om det blir litt kort tid å finne nytt system på som er brukbart og klarer trafikken)
Count me in!
Tror ikke jeg kommer til å sitte i nFF-rekka, men blir gjerne med på babb eller andre ting med nFF-gjengen
Nå er det igang!!


http://www.gathering.org/tg10/no/new...ber-12-00-CET/

Hva er da man skal velge her? hvordan virker dette ? jeg har aldri gjort det før..

http://img683.imageshack.us/img683/9343/tg2010.png
Har du vært på TG før har du sannsynligvis KANDU-medlemskap, om ikke velger du den for "Non-KANDU members".
Hvordan er det med sete reservering for en evt nFF rekke?
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
Sitat av eppes Vis innlegg
Har du vært på TG før har du sannsynligvis KANDU-medlemskap, om ikke velger du den for "Non-KANDU members".
Vis hele sitatet...
hvorfor det?`slik jeg har forstått det fra tidligere år, inkluderer den billigere billetten medlemskapsavgift til kandu.


hvorfor billigere? fordi kandu er en medlemsorganisasjon, og får dermed statsstøtte (skyt meg om jeg har feil her)

alle jeg kjenner har ihvertfall kjøpt den billige (800), selv om det var første gang på TG
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
hvorfor det?`slik jeg har forstått det fra tidligere år, inkluderer den billigere billetten medlemskapsavgift til kandu.


hvorfor billigere? fordi kandu er en medlemsorganisasjon, og får dermed statsstøtte (skyt meg om jeg har feil her)

alle jeg kjenner har ihvertfall kjøpt den billige (800), selv om det var første gang på TG
Vis hele sitatet...
jepp, sånn jeg har skjønt det og

gjør ingen ting å være medlem i kandu, får bare et fint medlemsblad
Om man kjøper den billigere KANDU-billetten må man signere seg inn i KANDU når man går inn. Tar 20 sekunder ekstra.
Noen som har erfaringer fra at man drar aleine til tg?
Sitat av mikkello Vis innlegg
Noen som har erfaringer fra at man drar aleine til tg?
Vis hele sitatet...

Yep! Er ikke så ille
Kan være kjedelig i lengden da du bare sitter foran pcen.. Bare sitter der.. Og atter bare sitter der.. Ingen kjente å prate med.

Kan ellers holde deg på #tg @EFNet og se hva som skjer der. I 2007 møtte jeg mange der, som jeg da møtte i skipet, demonstrerte min PC og sånt. Ganske tøft!

Folk er dessuten helt herlige på TG, hyggelige og alt det. Fins da enkelte nørdzzzz som ikke har en dritt av sosial intelligens, så har jo vi de som spiller WoW da.. huff.
Nå er ikke jeg den typiske spillnerden (spiller jo litt selvfølgelig), jeg driver heller med andre ting på PC'n og kan veldig mye om PC. Hva annet enn å sitte på PC'n kan man gjøre der da?
Ja, det var det..
Hva annet enn data kan man gjøre der? Runke? Ta seg en tur? Hmm.. Nei, husker dessverre ikke mye, men det meste er data.

Sitat av mikkello Vis innlegg
Mente hva som skjer der untatt å sitte på sin egen PC. Jeg vet det er masse å gjøre der!
Vis hele sitatet...
Jah?
Sist endret av Verdaling; 27. desember 2009 kl. 19:04.
Mente hva som skjer der untatt å sitte på sin egen PC. Jeg vet det er masse å gjøre der!
Show på kveldene, Foredrag om diverse ting som omhandler data, Chillout, Konsollspilling, Compoer, SPISE MAT, Tegne tegninger hos Røde Kors samtidig som du får saft. Sånne generelle småting.

Kanskje det blir fotballturnering der i år også?
Står i kø på PartyTicket nå, tror jeg.

Står iallefall dette:

ou are now waiting to access the ticketsales.

You are number 213 in the queue.

Do you want to leave the queue? Yes, I want to leave the queue.

We sent you an email with your status to *sensur*, at Sunday 27-12-2009 21:05:32 CET, if you havn't received it yet please check your spam filters and all your mail folders.

The next status mail will be sent when you are number 196 in the queue or when you are able to order.

Please do not reload this page, it will automagicly reload every 20 minutes.

You will not lose your place in the queue by logging out, so please log out and check your email often.

Hva skjer videre når det er "min tur"?
Da får du muligheten til å kjøpe billetten og betale.
Du får 24timer til å kjøpe deg billett på.
Sitat av eppes Vis innlegg
Har du vært på TG før har du sannsynligvis KANDU-medlemskap, om ikke velger du den for "Non-KANDU members".
Vis hele sitatet...
Sitat av www.gathering.org
Vi tilbyr to forskjellige billettyper. Den ordinære billetten koster 842,- NOK og inkludere et medlemsskap i KANDU ut 2010. Du trenger ikke å være medlem fra før for å kjøpe denne billettypen. For å vite mer om det å være medlem i KANDU, les her. Hvis du ikke ønsker å melde deg inn i KANDU kan du velge å kjøpe unntaksbilletten. Denne er dyrere grunnet at KANDU mottar statsstøtte for medlemmer. Prisen for denne billetttypen er 1050 NOK totalt (1000 + 50 i PTN-avgift).
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe den "billige" varianten - uten problemer.

Sitat av Verdaling Vis innlegg
Da får du muligheten til å kjøpe billetten og betale.
Vis hele sitatet...
De tar VISA?
Det er ikke sånn at den lagrer VISA nummeret mitt osv på PartyTicket siden - slik at jeg slipper å punche det inn neste gang, lissom.

Nytt spørsmål:

Hva er poenget med denne kødritten?
De har vel billetter i haugevis?
Hvis jeg skal være med... Må jeg bestille allrede nå? :-O
Sitat av Riverton Vis innlegg
Hvis jeg skal være med... Må jeg bestille allrede nå? :-O
Vis hele sitatet...
Hvis du vil sikre deg billett burde du bestille asap.
asap? (Ti tegn)
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
Sitat av Riverton Vis innlegg
Hvis jeg skal være med... Må jeg bestille allrede nå? :-O
Vis hele sitatet...
hvis du er i butikken nå, og har fått presentert alternativene, må du kjøpe innen 24 timer

Sitat av Riverton Vis innlegg
asap? (Ti tegn)
Vis hele sitatet...
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=asap
Sist endret av VivaLatrina; 28. desember 2009 kl. 00:18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Feint Vis innlegg

Nytt spørsmål:

Hva er poenget med denne kødritten?
De har vel billetter i haugevis?
Vis hele sitatet...
Før i tiden da det ikke var kø, trynet serverene til PTN under de massive mengdene folk som skulle kjøpe billett. Alt stod stille, folk ble grinete og ja.. det ble kaos. Køsystemet sørger for at folk får kjøpe billetter i tur og orden uten at serverene kneler under pågangen.
Sist endret av Dodecha; 28. desember 2009 kl. 00:19.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Før i tiden da det ikke var kø, trynet serverene til PTN under de massive mengdene folk som skulle kjøpe billett. Alt stod stille, folk ble grinete og ja.. det ble kaos. Køsystemet sørger for at folk får kjøpe billetter i tur og orden uten at serverene kneler under pågangen.
Vis hele sitatet...
KP til deg, min venn!


Noen som er keen på nFF-babb eller BBQ i år?
EDIT: Neste år, ofc..
Sist endret av Oneblo; 28. desember 2009 kl. 00:26.
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
Sitat av Feint Vis innlegg
KP til deg, min venn!


Noen som er keen på nFF-babb eller BBQ i år?
EDIT: Neste år, ofc..
Vis hele sitatet...
babb må vi jo kunne få til, bbq hadde også vært gøy
Skal ihvertfall ta med masse ferdigstekt grandis og varme i mikro.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
babb må vi jo kunne få til, bbq hadde også vært gøy
Vis hele sitatet...
Hvordan "finner" vi hverandre, da? :P
Kjører vi ned til byen og kjøper oss Kebab eller noe, da?
Sitat av Feint Vis innlegg
Hvordan "finner" vi hverandre, da? :P
Kjører vi ned til byen og kjøper oss Kebab eller noe, da?
Vis hele sitatet...
1: Det er masse bra plasser å møtes på TG. F.eks. utenfor infoskranken som står godt synlig. Kan for eksempel holde opp to fingre i lufta for å identifisere at det er deg.

2: Kjøre? Byen er rett ved siden av. gå dit.

Google "Kebab + Hamar" du
Sitat av Colafreak Vis innlegg
1: Det er masse bra plasser å møtes på TG. F.eks. utenfor infoskranken som står godt synlig. Kan for eksempel holde opp to fingre i lufta for å identifisere at det er deg.

2: Kjøre? Byen er rett ved siden av. gå dit.

Google "Kebab + Hamar" du
Vis hele sitatet...
Vil tro det er lettere å kjøre..
Har iallefall 3 seter ledig om noen trenger det.

Er ikke kjent i Hamar, og mye bedre å sitte i en varm bil, istedet å gå rundt..
Seriøst, oppfordrer deg til å bruke bena. Du har godt av det etter å være i skipet!
Vet noen om ARNEEEEEEEEEE var der i fjor..?
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Vet noen om ARNEEEEEEEEEE var der i fjor..?
Vis hele sitatet...
arne er der hvert år kjære deg, det virker ihvertfall slik på deltakerne, de er helt i 100!
Hihi, Artig. Bare det er jo en grunn for å dra. Alt det andre er bonus :P
Gleder meg som en unge til TG. Det blir rått

Til dere som lurer på hva annet det er å gjøre der utenom å sitte på Pc'en:
  • Kikke på de forskjellige standsa
  • Bli kjent med nye folk
  • Gå i byen og shoppe (Cola og datautstyr)
  • Følge med på det som skjer på scenen
  • Rope ARNE!
  • Møte folk fra nFF
  • Spise mat på MækDønnals eller Peppez
  • Delta i compoer
  • Delta i konkurranser
  • Dra til svømmehallen med buss og bade (blir arrangert gratis for alle deltakere, hvertfall TG09)
  • Du kan dra på foredrag
  • Du kan spise babb med nFF
  • Du kan henge i chillouten
  • Du kan lære mye nyttige ting fra andre freaks på TG
  • Du kan sove

  • Du kan vente ute i kø i 4 timer i regnvær, deretter lure på om pc'en har overlevd og så kan du glede deg til du begynner å føle fingre og tær igjen.
  • Du kan irritere deg over at folk er såpass idiot i hodet at de glemmer å fylle ut PTN-infoen før de kommer på TG slik at køen tar lengre tid.
  • Du kan fake kneskade for å komme lenger frem i køen

FEINT: Hvorfor sier du:
Sitat av Feint
KP til deg, min venn!
Vis hele sitatet...
til Dodecha, uten å gi han dem?
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Vet noen om ARNEEEEEEEEEE var der i fjor..?
Vis hele sitatet...
Hva er dette Arne styret?

Sitat av junkpal Vis innlegg
[*] Du kan lære mye nyttige ting fra andre freaks på TG
Vis hele sitatet...
Dette skjer vel på eget inisjativ? (eller er det kurs der?)
HVA STYRET OM ARNE ER?!!!

Herregud, har du møtt han eller?
1. Han er TG's Legacy, legenden på TG.
2. Han er utrolig hyggelig.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
HVA STYRET OM ARNE ER?!!!

Herregud, har du møtt han eller?
1. Han er TG's Legacy, legenden på TG.
2. Han er utrolig hyggelig.
Vis hele sitatet...
jeg var bare slapp og gadd ikke søke..

her:

«Arne» er en intern spøk som har pågått på The Gathering (og spredd seg til andre datatreff) siden begynnelsen av 2000-tallet, der deltagerne roper «Arne» så høyt de kan i kor eller avspilling av sangen «Arne» av Bare Egil Band over høyttaleranleggene. «Arne»-ropingen starter som regel ved at én eller noen få bregynner å rope, hvorpå flerfoldige deltagere som regel følger med.

Det finnes ingen sikre kilder for hvordan «Arne»-ropingen oppsto, men et lite utvalg av populære forklaringer gjengis her: Kilder fra TheGatheringNews sier:
Arnes mor kommer med mat til Arne, men finner ikke sin sønn og får crewet til å kalle han opp over PA-anlegget.
En deltager låner vekk soveposen sin til Arne, og finner senere igjen hverken Arne eller soveposen, og ser seg derfor nødt til å rope på han.
En kompisgjeng har dårlig tid til å komme seg hjem, men finner ikke vennen sin Arne, og begynner som følge av dette å rope på han.
En fyr prøver å få kontakt med kompisen sin Arne som sitter med headset og ikke går an å få kontakt med. Etterhvert som folk blir lei av å høre fyren rope på Arne, henger de seg på og begynner å rope.
En overtrøtt gjeng skulle bevise tesen om at de fleste nerder heter Kristian. De roper så Kristian, og mange snur seg, mens når de prøver navnet Arne, snur ingen seg, men gjengen, samt en deltager et annet sted i salen fortsetter å rope på Arne.
En mindre datakyndig deltager trengte stadig datahjelp fra sin venn Arne, og ropte stadig til Arne etter hjelp.
Noen fant en ringende mobiltelefon på et av toalettene. Vedkommende som ringte var moren til Arne, som ville snakke med sin sønn, hvorpå deltageren som fant telefonen gikk ut i salen og ropte «telefon til Arne.»
Det ene laget i en cs-compo manglet en av sine spillere, Arne, og får ropt opp over anlegget at Arne måtte møte i gameromme
Arne

Har skaffet meg 3 billetter nå så vi ses der
Arne er IKKE en spøk. Han er en person. Han er hyggelig.

Man spiller ikke Arne av bare Egil band, men versjonen til Stian K.

Det som er sant er at morra til Arne kom og gav han mat/ klær. Og brukte anlegget..



Ahh aaaa aaaaaaaa arrr arne

http://www.youtube.com/watch?v=crHm7p9p1GI
Sist endret av Jazzin; 28. desember 2009 kl. 02:10.
Sitat av junkpal Vis innlegg
[*] Delta i compoer
[*] Delta i konkurranser
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på en compo og en konkurranse?
Sist endret av TanteSpiker; 28. desember 2009 kl. 05:02.
Jeg ser på compoer som konkurranser innenfor spill.
Når jeg skriver konkurranser så mener jeg konkurranser som blir arrangert fra scenen
Jeg har muligens tenkt meg en tur på TG10... Fin liste over aktiviteter du har der junkpal, skulle gitt deg KP om jeg visste hvordan det gjøres..:P Noen fra Akershus/Sandvika/Bærum/Asker området som skal dit i år.. Fint å kjenne NOEN siden svært MANGE (få) ((evt ingen)) av mine venner kommer til å dra. Hva med å arrangere et TG10 Forbredelses treff (((eller noe liknende))) med folk fra Akershus/Sandvika/Bærum/Asker området?
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg har muligens tenkt meg en tur på TG10... Fin liste over aktiviteter du har der junkpal, skulle gitt deg KP om jeg visste hvordan det gjøres..:P Noen fra Akershus/Sandvika/Bærum/Asker området som skal dit i år.. Fint å kjenne NOEN siden svært MANGE (få) ((evt ingen)) av mine venner kommer til å dra. Hva med å arrangere et TG10 Forbredelses treff (((eller noe liknende))) med folk fra Akershus/Sandvika/Bærum/Asker området?
Vis hele sitatet...
lille grønne knappen til høyre i den grå linja over innlegget
Da var det gjort... Laget en post om emnet, men ikke noe respons enda. 1 som har lest posten liksom
Da var The gathering billett kjøpt! Kjøpte meg også PTN kort mens jeg var inne, men ble usikker i ettertid hva dette faktisk er.

Har jo ikke "kortet", og lurer da på hvordan det fungerer i praktis.

Sitat av junkpal Vis innlegg
FEINT: Hvorfor sier du:

til Dodecha, uten å gi han dem?
Vis hele sitatet...
My bad. Fikset nå. ( :

Thanks for the headsup!
Refleksvest
VivaLatrina's Avatar
Trådstarter
Sitat av Feint Vis innlegg
Da var The gathering billett kjøpt! Kjøpte meg også PTN kort mens jeg var inne, men ble usikker i ettertid hva dette faktisk er.

Har jo ikke "kortet", og lurer da på hvordan det fungerer i praktis.



My bad. Fikset nå. ( :

Thanks for the headsup!
Vis hele sitatet...
du registerer det opp mot kontoen din på partyticket, så trenger du ikke skrive ut billetten til noen arrangementer som benytter seg av partyticket, nettopp fordi kortet identifiserer kontoen din, og dermed om du har billett eller ei
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
du registerer det opp mot kontoen din på partyticket, så trenger du ikke skrive ut billetten til noen arrangementer som benytter seg av partyticket, nettopp fordi kortet identifiserer kontoen din, og dermed om du har billett eller ei
Vis hele sitatet...
Hvordan går jeg det kortet da? Har betalt for det.
Hvor kjøper man egentlig sånne PTN kort? Finner ingenting på siden annet en registrering av nytt kort. Ser at man kan bruke VISA som PTN (min oppfatning). Virker kjekt å ha et sånt istede for å skrive ut papirlapper som blir våte og ødelagte i regnet (hadde den i kortmappen sist men greide alikevel å bli våt)
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Arne er IKKE en spøk. Han er en person. Han er hyggelig.

Man spiller ikke Arne av bare Egil band, men versjonen til Stian K.

Det som er sant er at morra til Arne kom og gav han mat/ klær. Og brukte anlegget..



Ahh aaaa aaaaaaaa arrr arne

http://www.youtube.com/watch?v=crHm7p9p1GI
Vis hele sitatet...
Er du 14 år? Rope Arne gikk ut for mange år siden.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Feint Vis innlegg
Noen som er keen på nFF-babb eller BBQ i år?
Vis hele sitatet...
Det er det sikkert noen som er. Skal ikke se bort fra at det dukker opp en tråd en av de første dagene under TG, bare å holde gluggene åpne. Men å ta denne tråden som en selvfølge er helt klart risky business.
Sitat av Feint Vis innlegg
Hvordan "finner" vi hverandre, da? :P
Kjører vi ned til byen og kjøper oss Kebab eller noe, da?
Vis hele sitatet...
Sitat av Feint Vis innlegg
Vil tro det er lettere å kjøre..
Har iallefall 3 seter ledig om noen trenger det.

Er ikke kjent i Hamar, og mye bedre å sitte i en varm bil, istedet å gå rundt..
Vis hele sitatet...
Sitat av Colafreak Vis innlegg
2: Kjøre? Byen er rett ved siden av. gå dit.
Vis hele sitatet...
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Seriøst, oppfordrer deg til å bruke bena. Du har godt av det etter å være i skipet!
Vis hele sitatet...
Enig med: Colafreak. Er godt å strekke seg. Forurenser ikke like mye. Masse andre ting. Og i hovedsak: Er mer sosialt, og det er akkurat det denne typen ting dreier seg om. Målet er ikke å spise kebab. Veien er målet.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Da var det gjort... Laget en post om emnet, men ikke noe respons enda. 1 som har lest posten liksom
Vis hele sitatet...
Flott initiativ!

OK; syrebriller: Hvem kan stille? Jeg kan stille med skibriller, men da må jeg vite det innen 2. januar. Det vi da trenger er teip og LCD-skjermfolie..ting.