Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 14291
En kommentar til: Noen her mente at skuddet settes "mot blodstrømmen" hvis nåla peker oppover på armen.. Vel, ikke hvis du setter i ei vene. Vener kalles også samleårer og sender blodet tilbake til hjertet, ikke vekk fra det. Og ei arterie tviler jeg på at du klarer å injisere noe i, det gjør sinnssykt vondt for å si det mildt.
Har enda til gode å lese noen norske artikler om heroin som ikke er oversatt fra en amerikansk artikkel. Er nok ikke så god til å finne disse artiklene du prater om, liker bedre å lese -index av de samme artikler...

Jeg skal nok ikke begynne å forklare deg hvordan oksygen kommer inn i blod-omløpet ditt nei, start med MedLine, PubMed eller lignende. Med å sette skuddet "mot blodstrømmen" skulle det vel tilsi at du faktisk får satt inn skuddet - jeg er nok ikke like erfaren som deg på dette punktet ...

pH-verdi på et alkaloide vil gjerne være et sted midt mellom 5.5 - 8.0 uansett drøgg-type, alle alkaloider er basisk i utgangspunktet og "urban legend" vedrørende brun/hvit heroin baserer seg på at den ene er heroin-bas, den andre total-foredlet.

At jeg brukte Persian/Mexican som eksempel er nettopp på grunn av de faktiske produkter som ankommer belgia/sveits/nederland - selvom de senere år bevitner på pakistansk/afghansk produkt her i skandinavia.

Prøv å "nøytraliser" produktet ditt via å benytte 50% alkaloide (kanskje alkaloide hcl) kontra 50 % vinsyre, eplesyre, eddiksyre, sitronsyre eller for den saks skyld saltsyre!!!

Gi meg fra en pH-skala hvilken nøytral skala du fikk sådan (5.5 hudens nøytrale skala/ 8.0 max basisk skala, 6.8 er reell skala).

I sveits, et av de mer heroin-liberale nasjoner i europa, er det sågar veldig anbefalt å benytte seg ev en "nøytral" løsning å rense gate-heroin med (det være seg hvit, gul, brun eller ja - dette er amerikansk-relatert; black tar heroin).

I samme land lærte heroinister hvordan en ren injeksjon skulle foregå, samtidig som viktigheten av å rense aluminiums-papiret helt før røyking, her ble det faktisk vist hvordan du renser heroin med en syre-base rens på heroin, som du finner x-antall eksempler på på nett - alle fungerer, og har sin opprinnelse med sveitsisk heroin-program.

Selv har jeg forsøkt det, selv kan jeg bare si "goddamn", bra jeg er speader - dungaen blir litt vilt i denne renhetstilstanden (blarf, oppkast, oppkast, goddamn - men jeg innrømmer at jeg muligens gjør det en gang til eller tjue... bare sommeren kommer så)

Røyking av heroin på aluminiumsfolie er av gammel klassiker også her fra Sveits, benyttes vinsyre, eddiksyre eller sågar appelsinsyre til å rense folie før hero'en fordeles. Dette gjelder om det er hvit eller brun, faktisk er det viktigere med hvit enn med brun her.

Sitronsyre og askorbin-syre er normalt ved injeksjon. De er rensende, må du spørre om hvorfor en vinsyre-erstatter eller anti-oksidant er rensende, blås oppi det - bruk det, så gjør du ihvertfall ikkeno en dreven misbruker IKKE ville ha gjort.

Heroin i hvit og brun tilstand kan enkelt ekstrakteres med vann ned til 21 grader C.

Jeg skrev over at jeg kan ta feil (i motsetning til Drøggs her sitter jeg ikke med et norsk artikkel-leksikon jeg kan slå opp ting i) og det betyr at jeg kan ta feil, ikke nødvendigvis at jeg gjør det.

I emnet der heroin i England, USA eller alle andre land de ikke har norsk som morsmål ikke er det samme heroin som eksisterer i Norge, er jeg sikker på at dopet her er sikkert dårligere av kvalitet. Men med mindre det er fentanyl vi snakker om her, kan jeg ikke skjønne annet enn at det er det samme.

Skjønt, det kan jo tenkes det forekommer noen opiumsåkre på sørlandet jeg ikke veit om - isåfall, skal jeg ikke bastant avfeie de påstander fra Drøggs.

Forresten er mye av kildene jeg bruker angående navn som Perisan White, Mexican Brown, Pakistan/Afghan og Black Tar basert på såpass upålitelige kilder som Forensic Journals, PubMed, DEA, svenske/tyske/norske/britiske/eu-direktiver så de må nok vike plass for norske privat-artikler, du har helt rett...

Forresten:

Forensic Scientist rules - hadde ikke vært for noen barnslige dommer og en ubetydelig artikkel i en avis før i tiden ville jeg absolutt satset den veien - gleder meg til Discovery og CSI (miami dog, men det skal jo være litt underholdning også da )

NB! Sitronsyre er ikke ren vitamin C syre, det er urban legend...

NBB!
Jeg husker ikke om det var deg som refererte til diamorfin (BAN) istedet for diacetylmorfin (INN). Var det du som refererte til diamorfin, bør du se at det står BAN (british approved name) bak uttrykket, og være klar over at du bør følge egne råd selv hvis du først avgir råd (som dette med norsk/engelsk journaler, BAN er så absolutt engelsk-basert, ja)

Heroin (INN: diacetylmorphine, BAN: diamorphine) is an opiate processed directly from the extracts of the opium poppy, Papaver somniferum, originally intended to break morphine addictions. It is the 3,6-diacetyl derivative of morphine (hence diacetylmorphine) and is processed by acetylation. The white crystalline form is commonly the hydrochloride salt diacetylmorphine hydrochloride. Upon crossing the blood-brain barrier, which occurs soon after introduction of the drug into the bloodstream, heroin is converted into morphine, which mimics the action of endorphins, creating a sense of well-being; the characteristic euphoria has been described as an "orgasm" centered in the gut. One of the most common methods of heroin use is via intravenous injection.

Due to heroin's mimicry of endorphins, it is used both as a pain-killer and a recreational drug. Frequent administration has a high potential for causing addiction and may quickly lead to tolerance; however, occasional use does not lead to symptoms of withdrawal. If a continuous, sustained use of heroin for as little as three days is stopped abruptly, withdrawal symptoms can appear. This is much shorter than other common painkillers such as oxycodone and hydrocodone.

Internationally, heroin is controlled under Schedules I and IV of the Single Convention on Narcotic Drugs. It is illegal to manufacture, possess, or sell heroin in the United States and the UK. However, under the name diamorphine, heroin is a legal prescription drug in the United Kingdom. Popular street names for heroin are gear, diesel, smack, B, boy, skag, Harry, Bobby, black tar, horse, honk, munge, junk, brok, jack, jenny, blow, brown, brown sugar, brownstone, dark, sweaty, dope, pof, sam, waccocco, lovage, dragon, bitch, skurge, ron, ice cube, jim, moop, sweet lady H and H.

Les, så skjønner du kritikken min om diacetylmorfin/diamorfin

Rettelse:
Appelsinsyre skulle vært eple-syre
Du burde prøve heroin selv før du begynner å liksom-belære folk om det, det mener jeg ærlig talt. Det virker litt rart å bare lese utenlandske artikler om det for å late som om du har erfaring med det..? Ikke noe vondt ment med den kommentaren, bare ment som konstruktiv kritikk..

"Urban Legend"- muahahahaah! Artig at akkurat du skulle kalle det for en "urban legend", du..! Forresten, gå på apoteket og kjøp en boks med sitronsyre der..så vil du se at den urbane myten spres også på innholdsfortegnelsen fra Norsk Medisinaldepot!!??Faktisk også på etiketten foran på boksen.! Hmm, rare greier..? Hehe, dette begynner jo nesten å bli litt morsomt..gjeesp...ikke.
Har nok prøvd heroin mye ja - trenger ikke gå på no apotek og kjøpe sitronsyre - trenger bare gå på rema1000. Og joda, forskjellen ligger i den kjemiske sammensetningen - gå på apoteket du og spør, tipper nok apoteker-dama smiler litt ved spørsmålet ja. Medline har et fint tema angående bruk av ascorbic kontra citric acid for å rense et uønsket substans.

Jeg og gikk for et par-tre år siden og påstod at sitronsyre og askorbin-syre var det samme... Hehe, jeg skal ikke gå inn på hvor flau jeg ble da han jeg var sammen med enkelt og greit motbeviste det samme... litt sprøtt at du ikke forstod notatet mitt om anti-oksidant, jeg kan ta feil, men en av de nevnte syrer er vel oksiderende - eller hva?

Jeg gir deg et tips på veien: Askorbinsyre er ikke en oksiderende substans.

Når det gjelder heroin, så skal du ha rett i at det er ikke det dopet som treffer meg best (les: jeg er fortsatt på stadiet der jeg spyr av det ved injeksjon - hvis du bruker heroin regelmessig, så burde du vite hva det betyr). Derimot vet jeg litt mer om heroin enn hva en vanlig junkie på gata vet, hvordan, får du bruke de små grå om.

Jeg vil bare si at det er før i tida - ikke nå lenger, jeg er absolutt ikke stolt over fortida mi...

Når det skal være sagt - jeg trenger bare å lese et innlegg her for å forstå hvem som skal belære meg om noe i det hele tatt - jeg tviler på om du er en av dem etter å ha lest innlegget ditt om metamfetamin.

De innleggene jeg ønsker folk skal sette mer lit til enn andre, etter mine erfaringer skriver jeg gjerne "et pluss til også vedkommendes brukernavn". På samme måte så tviler jeg sterkt på at noen gidder å betvile mine kunnskaper om temaet, i dette tilfellet hvordan klargjøre et skudd heroin, siden det under en klargjøring av heroin faktisk viser seg at jeg neppe tok feil i prosedyren - at det finnes variasjoner skal jeg ikke benekte, men i helhet har alle som har satt seg et skudd heroin gjort det samme.

Det fins idag ingen generell norsk artikkel om hvordan du omgjør morfin-preperater til heroin, heller ikke hvordan du analyserer de faktiske bestanddeler i heroin, det var de henvisningene jeg siktet til, men har du en norsk side med pålitelige referanser så må du gjerne gi meg det. Og kom ikke med no amino-syre relaterte metabolisme-bio kjemi, de har jeg saumfart. Det fins faktisk veldig gode eksempler på å påvise heroin i "gate-heroin", er du av pakistansk opprinnelse, vet du det...

NB! Jeg er ikke av pakistansk opprinnelse...

NBB! Prøv noe av det jeg har henvist til først, så kom med en kritikk.

Tviler sterkt på om du har så god kjemisk faglig interesse for at du noensinne kommer inn på et seriøst tema med meg om de faktiske forhold kontra "public information" , eller på norsk: offentlig informasjon/publikasjon.

Les blant annet "Illicit Heroin Production" og "aulterants found in illicit heroin, europe".

Som du sikkert forstår, hvis du leser igjennom alle artiklene på disse sidene, så er 90% av alle norske referanser hentet fra disse.

Heroin i seg selv er ikke norsk... (Forensic Journals, Analyses of Illicit Heroin and Morphine, from production to street level transaction and adulterants commonley used...

på norsk, rettsmedisinske journaler, prøver og analyser av illegalt produsert heroin og morfin-preperater, fra råvare til foredling - og de mest brukte utblandings-preperater, preperasjons-nivå etc."

Dette er ikke bare en artikkel, det er mange - prøv å velg der det står skandinavia eller norge først... det står på engelsk, og det står en dato og et årstall ved siden av.

Trykk på den lenka som gjelder for deg først og fremst, og vit at de første og enkleste å "lure" hva det gjelder dette stoffet - det er heroinister.

Hm , etter reaksjon fra min "mentor" innen Pikhal, så er begge, sitronsyre og askorbin-syre anti-oksidanter - jeg legger meg langflat... hehe

Min "mentor" påstår også at det ikke er feil som Drøggs beskriver om oppløsningen av brun heroin med de nevnte svake syrer, selvom han påpeker at jeg har rett med sitronsyre/askorbinsyre-delen, så er det faktisk en relasjon med svake syrer som erstatning for sitrus-saft og vinsyre... men han holder fortsatt en pluss på min versjon, selvom det ikke er feil i noen som helst omtale i Drøggs sin versjon jmfr.: heroin-innlegget.

Han har mest sannsynlig ikke stoppet og le når det gjelder Drøggs innlegg om metamfetamin, noe jeg tenkte meg ....

Vel, vel - jeg må bare innrømme at det sannsynlig er mer drøgg vet om enn meg, allikevel syns jeg drøgg virker som denne fjortisen han forsøker å rakke ned på i nesten alle innlegg, og "mentor" og jeg betviler sterkt området "27 års erfaring bla-bla-bla".

Kanskje han kjenner noen med "27 års erfaring ja" men deler av mine innlegg burde lyse opp for en med "27 års erfaring" at her har man ikke med en belest fjortis som ikke har prøvd heroin før å gjøre, ja

--- men rett skal være rett, du hadde et sterkere pluss-poeng angående brun heroin enn meg, eneste kilden jeg har for hånd akkurat nå er min mentor, men jeg diskuterer ikke med han -

han er for faglig sterk og erfaringsmessig "way over my head", og på det emnet var han enig med deg, Drøggs - det holder for meg... Jeg legger meg flat for det

Lol; dog han nevner deg med de samme ordene jeg nevnte for han da jeg ba han titte på noen innlegg du skrev - og merkelig nok ba han meg om ikke be meg be han om å titte på innlegg av samme person ;Lol - jeg undres på hvorfor ... hehe

Men du skal ha et pluss i brun heroin-delen, der har jeg forstått det slik at du mest sannsynlig, og bank i bordet, Drøggs, etter et sveitsisk heroin-program har helt rett. Tenk deg det, et utenlandsk-relatert artikkel, jeg har fått oppnevnt, men jeg ikke har giddi sjekket gjennom ennå. Jeg tror "mentor" på dette punktet... og en kjapp overblikk over programmet, tar dette mer enn en kveld...

Og les innleggene mine før du svarer - prøv å gjøre det utenom heroin-rus, da får du kanskje med hva jeg skriver...

Jeg gir meg overende... bra prestasjon av en født i 1970 å ha 27 års erfaring med sprøyter. Det vil si at du var rundt en 10 år første gang? imponerende, hvis årstallet stemmer....

Takk igjen mentor, men årstallet kan være fiktiv, da
Jeg hadde også fantasivenner da jeg var liten. Hils mentoren din og si hei! Har han doktorgrad i stoffbruk, denne "mentoren"? (Jeg er født i 68', så jeg er 39, kanskje jeg skrev feil i profilen min. Jeg gjør ofte det i anonyme profiler)

Og angående "junkier på gata"..du burde stikke på plata eller noe og spørre hvem som helst av dem hvis du vil lære litt om heroinbruk i virkeligheten. Hva journalister e l skriver i USA el England er veldig lite "matnyttig" for å si det sånn. Du burde kort sagt begynne å bruke litt stoff selv hvis du har lyst til å belære folk om stoffbruk, det er mitt tips. Hei Hei, fremdeles "no hard feelings".
Hehe, greit nok - plata har jeg vært en del av selv engang... å belære folk om stoffbruk trenger jeg nok ikke, de klarer det fint selv. Mine "fantasivenner" ville nok ledd seg ihjel når du ber meg om å dra ut å prøve stoff selv, det er nok tilment rette personen ja

Det var dog min "mentor" som gjorde meg oppmerksom i profilen din, i det miljøet jeg vanker i er det fy-fy å være innom forum a lã dette, og jeg fikk passet mitt påskrevet av i det hele tatt å opplyse om et par-tre saker innom her, så du vil se mindre av mine "belærende" emner, drøggs.

Jeg visste det var relativt ikke-greit å innvolvere meg på endel rusforum, at det kunne være sånn som jeg fikk beskrevet har streifet tankene mine, men er - tross mitt brukernavn - litt i overkant paranoid... så gå rundt å provoser det du kan, "drøggs" - folk med litt vett høyere enn en stue-plante (ja, riktig gjettet - sitatet er hentet fra totse.com) ser på innholdet i innlegget mitt, og jeg må fortsatt si meg uenig i "mentors" fremheving at du har rett i dette med brun heroin.

Hvis du absolutt trenger å vite det, "mentor" i denne forstand er hverken rusmisbruker eller forsker på illegale stoffer... han er faglig dyktig på kjemikalier, riktig, de rare greiene du putter i deg også får du følelsen av velbehag.

Han forklarte meg, etter mye argh og skrik og huff og latter hvordan Pikhal skal leses i praksis.

Begynn å motsi Pikhal og ingen med litt vett innen stoff-forskning ville tatt deg alvorlig, ikke det at noen gjør det nå heller.

Og begynn med totze.com, lyca, erowid og end opp i rhodium eller paranoia, så skjønner du at her stiller du dårlig... veldig mange av de som er på forum her setter sin lit på ovennevnte nett-sider.

Det finnes andre nettsider, sågær skal du kun oppgi ip-adressen til disse, så ser du straks de sidene som er fjernet (en generell regel ser ut til at all deja vu-innhold er fjernet, kanskje har han noe med euleyssis å gjøre - det var en generell stor sak den gang i USA har vi finni ut av).

Det finnes store forskjeller fra USA og Norge, men i likhet med amerikanerne har vi også noe som kalles student-miljø her i landet.

Stoffer som 2-CB, meo-5-dmt, dragonfly (original version) o.s.v. ville aldri inntruffet det norske marked uten visse miljøers kraftanstrengelse.

Fentanyl er også under denne kategorien, dog jeg ikke vet noe om det (og hadde jeg visst hadde jeg ikke visst no om det for det).

For en som begynte med sprøytemisbruk i en alder av 15 burde være klar over disse miljøene. Det var her dere lærte de første avlivningene av myter. Det var også her fleste-parten av dere i det miljøet ble lurt trill rundt...
Ikke for å være ukoselig eller noe, men noen ganger virker det nesten som om du har brukt litt for mye av et eller annet som har satt litt spor etter seg. Det virker som om du er litt på en slags evighetstripp? Men på den annen side så tyder veldig mye av det du skriver på at du har veldig lite erfaring med stoff også.. Du er ikke lett å bli klok på. Men nok om det, krangling og sånt tror jeg ikke moderatorer og sånt her liker så godt. Så jeg tror ikke jeg skriver så mye mer, med mindre beskyldninger kommer eller noen kommer med stygge faktafeil eller myter om noe her. Tjallabais!
Det første klokelige du har skrivd i denne tråden. Tror nok jeg har brukt min kvote drugs, Drøggs - ikke vær urolig for det - de som leser mine innlegg og har brukt sin kvote, er nok enig med meg. Jeg er forbi det stadiet om at det er så tøft å bruke dop, eller speed eller no deromkring, forbi det stadiet om å ljuge alle rundt meg for å få råd til litt rus, og forbi det stadiet om å dementere eller nedsette andres opplevelser ut ifra egen erfaring, selvom jeg enkelte ganger må riste på huet av enkelte innlegg. Ikke godt å si hvor seriøs du er, dog - flere av henvisningene dine kommer fra litteratur godt beskrevet på internett, uten å måtte lete så mye ... men ennå så prøver du å dementere egne henvisninger... sprøtt, men hva vil du egentlig fram til? Folk som har brukt dop på dette forumet trenger ikke lese mange linjene for å forstå at jeg ikke er ukjent med det dop-bruket, jeg prøvde å illustrere det ved å henvise til erfaringer med heroin for min del som dæsken-oppkast-oppkast-dæsken (tok det på norsk denne gangen, har en følelse du behersker engelsk særlig dårlig).
Gi meg fra en pH-skala hvilken nøytral skala du fikk sådan (5.5 hudens nøytrale skala/ 8.0 max basisk skala, 6.8 er reell skala).

Er ikke maks ph 14? Eller var det sånn ment at du ikke får heroin med høyere ph en 8?
Bare lurer.
Sist endret av Bomber; 30. oktober 2007 kl. 23:05.
JeppJepp, Paranoy! Vi må ikke krangle og surmule og sånn, det er bare teit. Jeg er full av morfin og heroin som vanlig nå, og da blir jeg ofte litt "moffesur" og kranglete, kanskje derfor jeg har skrivi litt nebbete kommentarer her.. VelVel, du er sikkert en ålreit fyr og det er sikkert jeg også! Hej Då!
hehe - case close drøggs - der er vi to svært like - og jeg må innrømme at jeg selv har vært i ulike tilstander når skrevet innlegg eller svar - faktisk har jeg også fått klage på språkbruk, etc. Så det skal du vite, at akkurat på det siste innlegget ditt gir jeg deg et sterkt pluss og ber andre også huske at det handler om tilstand en skriver tilbake-innlegg. At vi to oppførte oss som noen fjortiser og kranglet litt åpenlyst viser vel bare at det er sterke meninger ute å går - litt som FrP vs KrF, det behøver ikke bety at vi ikke er bedre enn disse to partiene og greier å begrave stridsøksa (lol, måtte bare - nå får jeg sikkert mye pepper igjen...)

Joda Bomber, du har helt rett - men jeg snakker om kroppselig inntak (heroinbas, crack el. fribase er pH 8, de kan du som kjent røyke - alle tre dreier seg om et annet salt enn -klorid, gjerne i form av -karbanat, oralt tror jeg ghb er rundt pH 7,0 - 8,0 - men er ikke sikker)
Jepp Paranoy. Jeg er nykter og fin nå, og vi gidder ikke krangle eller liksom-krangle mer? Fint. Hei Hei så lenge.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Okei, folkens!
Emnet tittel er: Hvordan forbereder man et skudd heroin?
Fra nå av holder vi oss til dette.!.