Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 11243
Tipper du bor i en gammel bygård. Sentrums/østsiden av Oslo? Her er det ofte intet mer enn avispapir og en trebjelke i mellomgulvet.

Her jeg bor kan man nesten høre hva naboene prater om. Vært i en krangel i over et år med naboen over meg angående bråk og det har endelig roet seg, men det var et jævla langt år. Psykisk påkjenning. Man sitter å tenker på det hele tiden. "Begynner han å bråke snart nå? Nå kommer'n. Da er vi i gang. Nok en natt uten søvn."

Det er stygt å si det, men heldigvis har jeg ingen av utenlandsk opprinnelse over/under/ved siden av leiligheten min. Hører fra naboer hvor ungene er oppe til 2 om natta og løper rundt. Eller at de flyr rundt å skriker i bygården til langt på natt. Oppdragelse? Hvor er den?
Trådstarter
Sitat av gastau Vis innlegg
Eller doner store tjukke myke tepper.

Hva slags gulv er det mellom dere og hva slags gulvbelegg har naboene over? Dårlig isolert parkett eller fliser??

I noen boliger er det forbud mot å dunke i vegger, tak, gulv eller rør for å klage på støy. I betong går slikt veldig langt, og man vet ikke alltid hvor lyden kommer fra heller. I studentboliger forekommer det man har veldig mye støy over seg og dunking i gulvet under seg...
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker, men jeg tror det er betong. Mens naboen vet jeg ikke, tipper de har parkett siden man hører det så godt.

Sitat av Source Vis innlegg
Tipper du bor i en gammel bygård. Sentrums/østsiden av Oslo? Her er det ofte intet mer enn avispapir og en trebjelke i mellomgulvet.

Her jeg bor kan man nesten høre hva naboene prater om. Vært i en krangel i over et år med naboen over meg angående bråk og det har endelig roet seg, men det var et jævla langt år. Psykisk påkjenning. Man sitter å tenker på det hele tiden. "Begynner han å bråke snart nå? Nå kommer'n. Da er vi i gang. Nok en natt uten søvn."

Det er stygt å si det, men heldigvis har jeg ingen av utenlandsk opprinnelse over/under/ved siden av leiligheten min. Hører fra naboer hvor ungene er oppe til 2 om natta og løper rundt. Eller at de flyr rundt å skriker i bygården til langt på natt. Oppdragelse? Hvor er den?
Vis hele sitatet...
Du tippet nok feil, bor i en helt vanlig blokk (http://www.vg.no/uploaded/image/bild...349575_735.jpg slik som den).

Men jeg hører veldig godt hva som blir sagt over oss, var gøy å drikke kaffe og samtidig høre morgenbønnen til naboen..

Når jeg ser de små ungene kommer gåendes, da vet jeg at helvettet starter.

Sitat av elkjip Vis innlegg
kjøp 20 par skikkelig tykke ullsokker til alle barnebarna deres til jul!
Vis hele sitatet...
Hehe ja, bare """""synd"""" at ungene ikke bor her
Sist endret av rbk321; 15. juli 2012 kl. 15:57.
om jeg var trådstarter hadde jeg tatt med baltre og slått dritten ut av ungene dems når foreldra ikke var hjemme
Sitat av Malamutt Vis innlegg
om jeg var trådstarter hadde jeg tatt med baltre og slått dritten ut av ungene dems når foreldra ikke var hjemme
Vis hele sitatet...
Dude, det der er kanskje det mest kortenkte og dummeste svarte jeg noensinne har lest. Barn er barn og vil alltid være det. Kan ikke skylde på dem for å løpe rundt....
Sist endret av fishfuze; 15. juli 2012 kl. 17:39.
Sitat av fishfuze Vis innlegg
Dude, det der er kanskje det mest kortenkte og dummeste svarte jeg noensinne har lest. Barn er barn og vil alltid være det. Kan ikke skylde på dem for å løpe rundt....
Vis hele sitatet...
skal trådstarter bare la dem fucke opp livet hans da eller? kanskje ikke bruke baltre men slå dem med kjettig eller sende en sulten kamphund på dem hadde vert bedre..
Sitat av Malamutt Vis innlegg
skal trådstarter bare la dem fucke opp livet hans da eller? kanskje ikke bruke baltre men slå dem med kjettig eller sende en sulten kamphund på dem hadde vert bedre..
Vis hele sitatet...

Tosk. Er ikke barna sin feil. Det er de voksne som må sette grenser. Ergo er det ikke barnas feil at foreldre eller bestefoleldre ikke lar barna leke ute.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Tosk. Er ikke barna sin feil. Det er de voksne som må sette grenser. Ergo er det ikke barnas feil at foreldre eller bestefoleldre ikke lar barna leke ute.
Vis hele sitatet...
Samma det vel. hadde vært fett og banka ungene uansett..
Sitat av Malamutt Vis innlegg
Samma det vel. hadde vært fett og banka ungene uansett..
Vis hele sitatet...
Wow, du er kul!

Utrolig mange tafatte svar her inne, nøkkelen er virkelig ikke å ta igjen, men å ta alt seriøst og formelt.
Lurer på når det var bestemt at unger ikke burde leke ute med evt tilsyn.. Å la unger løpe rundt i en leilighet er ikke en menneskerett, men dårlig oppdragelse hvis man ikke sier ifra. Litt bråk tåler alle, men høres ut som urespektfulle naboer..
Sist endret av Tafattt; 15. juli 2012 kl. 19:25.
Når vi snakker om å donere ting, hvis du har en gammel playstation eller lignende på loftet kan du jo alltid prøve å gi denne?
Mulig Familien skjønner hvor irritert du er, og om barna ikke spiller hele tiden mens de er der så kan det hende at disse over deg skjønner hvor irriterende det er og ha kids løpende rundt heletiden.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Når vi snakker om å donere ting, hvis du har en gammel playstation eller lignende på loftet ...
Vis hele sitatet...
Hvis du har et loft og det er over dine naboer (ikke sansynlig) kan du jo lage veldig my støy på andre tidspunkt som er innenfor tiden for ro, men plagsomt sent/tidlig. Kanskje barnslig, men mulig naboen endelig forstår din situasjon da. Loft er jo ypperlig sted for å trene med hoppetøy og de må ryddes hyppig.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Malamutt Vis innlegg
Samma det vel. hadde vært fett og banka ungene uansett..
Vis hele sitatet...
hadde vært fett å sendt en sulten kamphund med balltre og kjetting på deg og, men vi vet alle at det ikke kommer til å skje.
så hvorfor ikke bare drite i å legge ut slike idiotiske kommentarer?
Sitat av lordstian Vis innlegg
hadde vært fett å sendt en sulten kamphund med balltre og kjetting på deg og, men vi vet alle at det ikke kommer til å skje.
så hvorfor ikke bare drite i å legge ut slike idiotiske kommentarer?
Vis hele sitatet...
Ok, sorry
For meg ser det ut som du bare må finne deg i det. Såfremt de ikke bryter reglementet (ved å bråke etter 2300). Du kan jo prøve deg på å ta det opp med dem på en sivilisert og høflig måte, men noe sier meg at de ikke kommer til å høre spesielt mye på deg. Hvis dere har et borettslagsstyre eller noe sånt, kan du jo prøve å ta det opp med dem.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
flyttet inn en utenlandsk familie over oss
Vis hele sitatet...
De er nok på jakt etter en leilighet til (din) sånn at flere kan flytte etter. Lett måte å få deg ut på er sånn lovlig terror, bare få laget nok støy sånn at du bare MÅ flytte..
Gi barna godteri fylt med valium
Sitat av combat38 Vis innlegg
Gi barna godteri fylt med valium
Vis hele sitatet...
Jeg er alvorlig klar over at du spøker, men jeg skriver likevel svar slik at eventuelle folk som skulle google barn+valium eller lignende ser dette:

Jeg vil STERKT fraråde noen å la barn få tilgang på Valium med mindre de har fått dette foreskrevet fra legen (mot angst blant annet, men selv da burde ikke de få Valium). Det er et avhengighetsskapende middel, og er ikke mye testet på barn fra tidligere. Man vet i utgangspunktet ingenting om hvor mye Valium som skal til før barnet kreperer. Dessuten er det ulovlig å lure i noen Valium
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg er alvorlig klar over at du spøker, men jeg skriver likevel svar slik at eventuelle folk som skulle google barn+valium eller lignende ser dette:

Jeg vil STERKT fraråde noen å la barn få tilgang på Valium med mindre de har fått dette foreskrevet fra legen (mot angst blant annet, men selv da burde ikke de få Valium). Det er et avhengighetsskapende middel, og er ikke mye testet på barn fra tidligere. Man vet i utgangspunktet ingenting om hvor mye Valium som skal til før barnet kreperer. Dessuten er det ulovlig å lure i noen Valium
Vis hele sitatet...
Ja huff ikke bruk valium, gi dem 40 med concerta og et par glass med sprit så sier du at justin bieber har konsert borti gata.
Trådstarter
Elsker at jeg startet denne tråden! Mange sprøe forslag

Jeg tror nok ikke de prøver å "røyke" meg ut, da dem bare leier. Tror det er forsent å få styret til å gjøre noe, da disse folkene allerede har fått dem på sin side... Altså ved å klage til styret når jeg banket og de hadde begravelsesfest eller gud veit hva dem drev på med der oppe.

Dem har løpt rundt i hele kveld forøvrig, ble stille klokken 23:00. Men litt over midnatt startet apekattene igjen. Barna der er maks 6 år gamle. Går det ann å sende en bekymringsmelding til barnevernet om at så små barn er oppe til langt på natt? Gjør alt jeg kan for å skape et helvette for dem.


Og forresten, jeg kommer ALDRI til å donere noe til dem. Isåfall må det være et bur.
Sist endret av rbk321; 16. juli 2012 kl. 01:33.
En rask telefon til politiet om at du blir trakassert.. Ta med at de lar småunger holde på og si at du vil rapportere en bekymringsmelding på de.
Her gjelder det for deg å dokumentere alle brudd så fort som mulig.
Eller ikke nevn til politiet at det er barn. Bare ring og si at naboen bråker og demper seg ikke..
Da kommer de ihvertfall.
Trådstarter
Desverre er politiet nytteløst i området her. Ringte dem på pur faen når det var fest over her (virkelig mye støy), endte med at jeg måtte gå opp med telefonen og gi den til en på festen, så pratet hu operasjonssentraldama med han
Sist endret av rbk321; 16. juli 2012 kl. 01:56.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Desverre er politiet nytteløst i området her. Ringte dem på pur faen når det var fest over her (virkelig mye støy), endte med at jeg måtte gå opp med telefonen og gi den til en på festen, så pratet hu operasjonssentraldama med han
Vis hele sitatet...
Houston, I think you have a big unsolveable problem.
Ring og si at de dreper noen der... Da bør det skje noe fort...
Cookie Monstah ^_^
si at dem planlegger å bombe blokka(drøyt ja, men da blir du kvitt dem en liten stund)?
*ironi* eller *sarkasme*
Sist endret av lordstian; 16. juli 2012 kl. 03:03.
Sitat av woff Vis innlegg
Ring og si at de dreper noen der... Da bør det skje noe fort...
Vis hele sitatet...
Ja, veldig lurt spør du meg. Da dem kommer dit kommer er de midt i bønnetiden sin. Og du får smekk fordi du "løy" til politiet om noe svær alvorlig.