Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 6022
Opprinnelig postet av N3m0
[usaklig]
Loeve: Og veit du hva??!?!?! Du kommer heller aldri til å date Britney Spears!! Bare innse det!
[/usaklig]

Tenshi: En god grunn til at det ikke ser ut som en spillside er at det ikke er et eneste spillbilde på forsida. Det nærmeste du kommer er logoen til div. konsoller... Og få mer innhold på sida. Nå ligner det mest på en forumside (som andre også har påpekt).

Hva med anmeldelser av spill? Kommer det? Isåfall burde du jo prøve å ordne en avtale med norske distributører... Men hvis du skal ordne en sånn avtale ville ivertfall JEG lagt mer arbeid i å lage en orginal og "spill-orientert" side. Forøvrig er det bare å stå på.
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men jeg har ingen interesse av å date Britney
Trådstarter
Opprinnelig postet av N3m0
[usaklig]
Loeve: Og veit du hva??!?!?! Du kommer heller aldri til å date Britney Spears!! Bare innse det!
[/usaklig]

Tenshi: En god grunn til at det ikke ser ut som en spillside er at det ikke er et eneste spillbilde på forsida. Det nærmeste du kommer er logoen til div. konsoller... Og få mer innhold på sida. Nå ligner det mest på en forumside (som andre også har påpekt).

Hva med anmeldelser av spill? Kommer det? Isåfall burde du jo prøve å ordne en avtale med norske distributører... Men hvis du skal ordne en sånn avtale ville ivertfall JEG lagt mer arbeid i å lage en orginal og "spill-orientert" side. Forøvrig er det bare å stå på.
Vis hele sitatet...
Hei, endelig en som kan skrive tilbakemelding, UTEN OG SKRIVE TING SOM "DENNE SIGEN SUGER" og lignende, men holder en hyggelig tone.

Anmendelser er på vei, jeg har kontaktet flere selskaper, og har fått kontrakt med Ubi Soft hittil, og Vivendi Games sender Van Helsing neste uke. Så omtaler skal det bli mer av.

Når det gjelder design, så holder jeg på med et nytt ett i sammarbeid med www.rvhresources.com Jeg og RavenHawk er gode sammarbeids partnere fra før, og vi skal lage ett design sammen, jeg kommer også til og legge til litt eye candy i det designet, som gjør at det ser mer ut som en gaming side.

Tenshi
Det du har fått er vel vitterlig konstruktiv kritikk? Ikke ta alt sånn innpå deg, men heller ta det til etteretning.
Trådstarter
Jeg tar all kritikk som tips, men synes enkelte her har en dårlig måte og si det på, og det synes jeg er unødvendig, derfor ble jeg litt glad når en endelig kunne gi kritikk, på en fin og pen måte.

Tenshi
Star Wars Battlefront er ett av LucasArts kommende spill. Spillet vil være en lett blanding av Battlefield 1942Vietnam, og tidligere SW spill fra LucasArts. Så er Battlefield elsker, og er glad i George Lucas sitt enorme konsept, da bør du lese videre.
Vis hele sitatet...
Vet du har fått mye pepper om det før, men her er det veldig mye feil. Jeg er ikke spessielt flink i norsk skriftlig selv, men jeg la merke til dette:

- Mellomrom mellom 1942 og Vietnam.
- "Så er Battlefield elsker, og er glad i George Lucas sitt enorme konsept, da bør du lese videre." Mangler et "du" mellom er og battlefield, og elendig setningsoppbyggelse.

Uansett så ser jeg positivt på prosjektet ditt, det virker som du kan en del om dette. Når du får skifta design, vil alt bli mye bedre. (håper jeg )
Det første jeg så når jeg gikk inn på siden, var forumposter. Det er ikke bra med mindre du lager et forum. Denne siden skal vel handle om spill, skall den ikke?
Synes prosjektet ditt låter til å bli bra. Er ikke så mye nytt å komme med, men mener personlig at siden ser bra ut, men f.eks ikonvalget kunne vært litt annerledes. Nå ligner siden(som tidligere sagt) en litt theme-side ala win-xp.no.

Som det også er sagt bør du skaffe deg noen spillanmeldelser, og ikke minst en del spill-bilder på fremsiden. Disse bildene fenger mye brukere.

En annen ting jeg la merke til er at det er to stk av "Siste fem innlegg i forumet". Det er den øverste som dominerer toppen av siden, mens det også er en under den generelle "Siste fem". Synes du burde ta bort den øverste som dominerer siden å heller la den enkle stå igjen. Det på grunn av at jeg personlig mener det er viktig å få nyhetene godt frem og opp på siden. Forumet er en egen seksjon, og om man vil ha mer info enn det som står i "siste fem" kan man like godt gå inn i forumseksjonen.

Er sikkert flere endringer som kan gjøres, men er det jeg tar for denne gang. Lykke til med prosjektet! Legger til siden i favoritter slik at jeg kan følge med på utviklingen
Trådstarter
Opprinnelig postet av ZerBox
Synes prosjektet ditt låter til å bli bra. Er ikke så mye nytt å komme med, men mener personlig at siden ser bra ut, men f.eks ikonvalget kunne vært litt annerledes. Nå ligner siden(som tidligere sagt) en litt theme-side ala win-xp.no.

Som det også er sagt bør du skaffe deg noen spillanmeldelser, og ikke minst en del spill-bilder på fremsiden. Disse bildene fenger mye brukere.

En annen ting jeg la merke til er at det er to stk av "Siste fem innlegg i forumet". Det er den øverste som dominerer toppen av siden, mens det også er en under den generelle "Siste fem". Synes du burde ta bort den øverste som dominerer siden å heller la den enkle stå igjen. Det på grunn av at jeg personlig mener det er viktig å få nyhetene godt frem og opp på siden. Forumet er en egen seksjon, og om man vil ha mer info enn det som står i "siste fem" kan man like godt gå inn i forumseksjonen.

Er sikkert flere endringer som kan gjøres, men er det jeg tar for denne gang. Lykke til med prosjektet! Legger til siden i favoritter slik at jeg kan følge med på utviklingen
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, er vel enig, det med siste 5 er nå fixet.

Og det med at folk synes siden min ligner på win-xp.no, er rett og slett fordi vi bruker samme CMS system, PHP-Nuke.

Tenshi
Et annet lite tips til å få bort den følelsen av PHP-nuke kunne vært å fjernet menyen(nederst til venstre på siden) "medlemmer", "internett"(Kan heller bare vises om man trykker inn på linker lenger oppe), "Nedlastinger"(Samme grunn som forrige),"Kommunikasjon"(Legg Tilbakemelding ned til "Annet", og la det andre bare vise når en er inne på forumet).

På høyre side kunne du fjernet "Velkommen gjest" under brukermeny. Fjern også "nye idag" og "nye igår", og sett sammen de to menyene "Medlemsskap og "online nå"
▼ ... over en uke senere ... ▼
hm.. synes denne siden lignet VELDIG på denne www.supportforum.no/
Fikk litt assisiasjoner til "ute til lunsj" når jeg så posten din :P

hmm.. kult prosjekt da, men designet er alt for likt en sånn amerikansk buisness template til at den kan brukes på en spilleside etter min mening...
Opprinnelig postet av turock
hm.. synes denne siden lignet VELDIG på denne www.supportforum.no/
Vis hele sitatet...
hehe, du sier noe der ja, men grunnen er pga begge de to sidene bruker samme CMS system.
Opprinnelig postet av ZerBox
hehe, du sier noe der ja, men grunnen er pga begge de to sidene bruker samme CMS system.
Vis hele sitatet...
hvem er det som har laga den a? (templaten) [den var snæxey]
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
fr3ak: Les tråden

Dere har rett angående design, det kan godt være det er mange sider som har samme, fordi det er ett public design, som pitcher.no har laget.

Jeg er admin på pitcher.no

Men til jeg får enten konventert hele designet til et litt mer "gaming design" eller laget ett nytt, hva hvis jeg legger til en del spill figurer o.l. i headeren, vil det hjelpe på, sånn midertidlig.
Vis hele sitatet...
Sinnsykt rå side!
nFF Marshall
morten's Avatar
Hett tips: Det er 2 R i Konkurranse
Trådstarter
Opprinnelig postet av Rariuz
Sinnsykt rå side!
Vis hele sitatet...
Fixet.

Tenshi
(feil sitering)

Men det var rå side, likte logoen/banneren!
Siden sugde.
Fint at du kommer med konstruktiv kritikk, tommi.

Jeg vil påstå at siden er bra den, inneholder det en spillside bør inneholde osv. Også bra at du holder den oppdatert. Administrerer du denne siden alene?
Trådstarter
I lang tid holdt jeg den oppdatert helt selv, noe som var en helt sinnsykt stor jobb, så jeg skaffet meg noen journalister.

Jeg har fått meg ett par journalister og 2 stk som har som ansvar og holde liv i forumet, noen som kan dra liksom :P

Jeg har bl.a. fått Niclas fra spillprogrammet på NRK 2, NERD.

Holder også på og skaffe en del andre "kjente" fjes, men det tar tid

Tenshi
Trådstarter
Hei igjen,

Jeg vet jeg har lovet dere nytt design, men det har blitt litt utsatt p.g.a forskjellige grunner, først og fremst eksamenstider o.l.

Jeg har laget en helt ny header, og resten av siden har fått farger som passer til headeren selvfølgelig.

Håper det ser mer ut som en gamingside nå

Tenshi
Fy pokker nå skvatt jeg! Tasta inn GameFreaks.net i stedet for GamesFreak.. _den_ sida var ikke mye pen. :P
Fin header synes jeg da, men skriveleifen din har fortsatt _mye_ å pirke på. Eksempler:
Nedlasinger ?
Linker ? Lenker på norsk
Gallery ? Galleri på norsk
Så husker jeg tydelig at det sto feil når du hadde anmeldelse av Hitman:Contracts. Finner den ikke igjen, men i den "rammen" den var i, sto det "anmelelser" eller no..
Bra jobbet!
Få ordna litt engelsk til norsk, og siden tar kanskje litt lang tid og laste ned?
Blir også veldig phpnuke standard design over det.
Men stå på!
Helt klart mye bedre gaming preg over siden nå. Allikevel irriterer jeg meg litt over xp (hva er det heter igjen....) ikonene(?) til venstre. Er heller ikke helt fan av midstilte headere med så mye luft på sidene.

Allikvel blitt mye bedre. Få vekk de amatøriske skrivefeilene nå, så virker den ordentlig seriøs også.

keep up the good work!
Trådstarter
Grunnen til at den kan bli veldig "tom" på sidene er fordi det er dynamisk, jo større oppløsning du kjører, jo mer tomrom, kan prøve og få gjort noe med det etter hvert.

Og forresten, i den flash nav-baren øverst på siden står det "NEDLASINGER" og ikke "NEDLASTINGER", og jeg VET om det.

Sånn er det når jeg får amerikanere til og fixe flashen for meg

Tenshi
Har dere lov til å bruke bildene fra spillet forresten?
Trådstarter
Det er bilder som vi har fått fra utgiverene gjennom tidene, som vi har lov og bruke til hva vi vil, så JA

Tenshi
rekylvinyl.no
Uansett er det lov til å bruke slike typer bilder til privat bruk.
Da denne siden ikke er næringsdrivende kan man fint gjøre dette.
På de øverste "hovedlinkene" eller hva jeg skal kalle det, står det "Nedlasinger" ikke "Nedlastninger" som er den korrekte skrivemåten.

Den pipelyden når man drar musa over de overnevte linkene kan være en kul effekt, men jeg skvatt noe inne i granskauen. (Skjønte ikke hva det var)

På "Bruker Meny" (som forøvrig skrives som ett ord) er det greit at registreringsknappen står på samme språk som alt det andre, altså "Registrer" ikke "Register".

Jeg mener at de linkene jeg snakket om i stad burde være mer sentrert over "midtdelen" (hvis du skjønner). Kan ha noe med oppløsningen på skjermen min å gjøre, men jeg kjører 1024x768, og da burde det gå greit.

Nedtellingsfunksjonen var kul, kanskje slenge på noen fler spill.

Jeg synes designet var helt greit, jeg. Digg med litt lyst design.

EDIT: Kjipt at siden er så übertreig

EDIT 2: Da jeg endelig var kommet inn på "Register" (http://www.gamesfreak.net/modules.ph...&mode=register), fikk jeg denne feilmeldingen:

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/gamesfre/public_html/db/db.php on line 88
Sist endret av kozak; 21. mai 2004 kl. 12:56.
Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/gamesfre/public_html/db/db.php on line 88

men dette høres lovende ut. ^_^
Trådstarter
Opprinnelig postet av kozak
På de øverste "hovedlinkene" eller hva jeg skal kalle det, står det "Nedlasinger" ikke "Nedlastninger" som er den korrekte skrivemåten.

Den pipelyden når man drar musa over de overnevte linkene kan være en kul effekt, men jeg skvatt noe inne i granskauen. (Skjønte ikke hva det var)

På "Bruker Meny" (som forøvrig skrives som ett ord) er det greit at registreringsknappen står på samme språk som alt det andre, altså "Registrer" ikke "Register".

Jeg mener at de linkene jeg snakket om i stad burde være mer sentrert over "midtdelen" (hvis du skjønner). Kan ha noe med oppløsningen på skjermen min å gjøre, men jeg kjører 1024x768, og da burde det gå greit.

Nedtellingsfunksjonen var kul, kanskje slenge på noen fler spill.

Jeg synes designet var helt greit, jeg. Digg med litt lyst design.

EDIT: Kjipt at siden er så übertreig

EDIT 2: Da jeg endelig var kommet inn på "Register" (http://www.gamesfreak.net/modules.ph...&mode=register), fikk jeg denne feilmeldingen:

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/gamesfre/public_html/db/db.php on line 88
Vis hele sitatet...
Hei,

Jeg er klar over den feilen i menyen øverst på siden, det er en flash meny, og mine kunnskaper i flash = 0, så til jeg får noen til og hjelpe meg med det, får jeg ikke fixet det problemet, var ikke jeg som konventerte fra bilder til flash skjønner du.

Og det med at siden er ubertreig, FY FLATE JEG ER DRITT LEI. Webhosten min har fått beskjed om dette flere ganger, noe som både han synes er drittkjipt, og ikke minst jeg, jeg frykter at jeg taper besøkende på det, og det er jo SINNSYKT DUMT.

Og den feilmeldingen, "Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/gamesfre/public_html/db/db.php on line 88"

Er også problemer med serveren, den serveren er den verste i verden og burde bli lagt ned, men jeg skal flyttes til en ny server som sagt, MySQL databasen på serveren er nede, og uten kontakt med databasen kan ikke siden vises, svært synd.

Håper dette svarer på en del spm, jeg må igjen beklage.

Tenshi
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Den feilmeldingen er ikke noe annet enn en funksjon som ikke har blitt deklarert i PHP. Med andre ord en svakhet i CMS-systemet ditt.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gusto
Den feilmeldingen er ikke noe annet enn en funksjon som ikke har blitt deklarert i PHP. Med andre ord en svakhet i CMS-systemet ditt.
Vis hele sitatet...
FEIL, jeg vet hva dette går ut på, den får ikke kontakt med MySQL databasen, thats it.

Tenshi
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ja, men feilmeldingen kommer fordi en funskjon ikke er deklarert! Ikke fordi databasetilkoblingen er nede.

CMSen får ikke kontakt med databasen og dermed kaller på en funksjon som ikke finnes. Det er hva man kaller en svakhet i systemet.
Nå får ikke jeg testet siden, virker som skolen har sperret tilgang til domenet, men;

Etter å ha lest hva du har skrevet her, Tenshi, vil jeg anbefale å la noen andre forfatte alt av nyheter, artikler o.l. som skal publiseres på Gamesfreak.net.
Trådstarter
Les på GamesFreak hovedsiden nå, håper det kan forklare litt problemer.

http://www.gamesfreak.net/

Tenshi 8)
Trådstarter
Back Online
mulig dere har det, men jeg fant det ikke. Jeg anbefaler å ha en søk funskjon på hovedsiden.

edit: fant det
Sist endret av Simple; 23. mai 2004 kl. 13:32.
GamesFreak, det blir vel egentlig litt feil? GameFreak er vel korrekt. Du bøyer vel ikke Game til Games der?

One car, several cars, one freak, serveral freaks. One carfreak, several carfreaks, carsfreak blir teit.

Altså, navnet deres er ikke noe bra.

Bah.. Hvor inderlig er hater "designere"... Det designet som er på siden nå har masse svakheter.

1. Det er for stort (i kb). Du bør heller benytte deg av bilder av spill som du poster sammen med nyhetene.

2. Det er for ruvende. Ton ned designet litt, du har mer laget designportal enn spillportal.

3. Det verste av alt! Siden funker dårlig i 1024x768!!!
Det er fantastisk viktig for din egen del at det nettopp gjør dette, eller har du kanskje statestikker som motbeviser at 1024x768 er den mest brukte oppløsningen blant folk?


Når det kommer til sidens innhold må jeg si som de andre; her var det så mye feil at det er helt skummelt.
1. Alt innhold du skriver skriver limer du inn i word, denne kan så rette både skrivefeil og grammatikkfeil.
2. Få sving på andre ting, f.eks bør du skrive OSS (ofte spurte spørsmål), eller bare kalle det hjelp eller veiledning i stedenfor FAQ.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
xbyte: Dessverre retter ikke Word orddelingsfeil. Om du skriver "bløte kake" aner ikke Word at det er feil, fordi begge ordene er legitime når de analyseres for seg selv.
Trådstarter
Xbyte, les hele tråden, jeg har sagt 10 ganger minst at dette designet er kun midertidlig til jeg har fått meg ett helt nytt design.

Jeg har ikke word, skal skaffe meg det.

Dessuten er designet dynamisk, og burde funke greit i de fleste oppløsninger.

Tenshi
Du er min venn
niigu's Avatar
Tenshi: Så ikke ta påpekningene til xbyte for gitt, og heller bruk tips han / andre gir deg til å forbedre det nye designet / innholdet.

greit?