Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 4781
som sagt, dette er nok noe som kan bli bra

xbyte hvor mange tror du egenltig som hoster progsa sine???

ingen så og si

samme faen hva man lager siden med vel, bare det ser bra ut.


dette var et kjempe bra sted, men det trenger jo selvsagt en del forbedringer,men det er sånn som kommer av seg selv
på tide at noen lager noe på norsk
vel... da spør de enten om lov til å linke på forhånd, eller skriver f.ex "download from suppehue.net", ellers er det jævelig nær ved å stjele.
Opprinnelig postet av Sepultura
som sagt, dette er nok noe som kan bli bra

xbyte hvor mange tror du egenltig som hoster progsa sine???

ingen så og si

samme faen hva man lager siden med vel, bare det ser bra ut.


dette var et kjempe bra sted, men det trenger jo selvsagt en del forbedringer,men det er sånn som kommer av seg selv
på tide at noen lager noe på norsk
Vis hele sitatet...
Blah. Selvsagt er det ikke så mange som gjør det, men_når_hele_siden_er_basert_på_det, da er det noe annet. Om jeg har en side, og den siden inneholder 10 linker til programmer jeg mener andre også burde ta i bruk er vel det helt greit, men nå hele_siden(!) består av linker som fører meg til en annen side. (det er kun download.com han linker til)
Da er det ikke noe poeng i siden. Siden i seg selv er ikke noe annet en måte å snylte på downloads.com. Det er det siden er, den er en "parasitt", den snylter. Download.com vil ikke ha noe igjen for det. De er mye bedre tjent med at deres besøkende går inn fra deres side; download.com, ikke denne andre greia. Den siden du presenterer er ikke noe god i det hele tatt. Den er IKKE egnet som en "download"-side spør du meg. Hvorfor tror dere: vg, db, aftenposten, download.com, tocows.com, yahoo, google, ... Bruker hvit bakgrunn..? Tilfeldighet? nei, tror ikke det.

Dette er etter min mening et amatørmessig forsøk på å lage en side få personer kommer til å ta i bruk. Det er "waste of time" rett og slett...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei

Nå har jeg fått laget ferdig det nye designet og skaffet nytt domene som er: www.nedlasting.com

Vil høre hva dere mener om det nye designet, jeg har også inngått en avtale med en annen rimelig stor nedlastingsside som jeg kommer til å linke til en annen side som hoster sine programmer som jeg har fått lov til å linke til.

Uansett, vil gjerne vite hva dere synes om det nye designet og sidene...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg lurer på hva den 'aktiver link' greia er godt for..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Selv sier jeg som mange av de andre, dropp "Aktiver link". Det blir å lure brukere til å trykke på reklame. Lag heller en "støtt nedlasting.com" link, så kan de som vil støtte deg trykke.
hvilken side er det da?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er jo på alle sider..
nei, tenker på den siden han har inngått en avtale med..

BTW: siden er meget mangelfull; du har ingen av de programmene jeg trenger. Hvor finner jeg Programmers fil editor, putty, GTP ol
Sist endret av echo_; 1. januar 2003 kl. 16:55.
Det blir lagt til flere og flere programmer, så putty og mange andre editiorer og programmer kommer etterhvert...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Når ble putty en editor..?
Og du har enda ikke svart på den aktiver link-greia..
Ond_sofa ..jeg skal muligens forandre "Gjør link aktiv" til "Støtt nedlasting.com" men da vil nok ingen klikke på den så det er det da. Putty har jeg aldri sagt er en editor, hvis jeg har så beklager jeg

..Hva synes dere om desginet da??
designet er dårlig, vanskelig å lese, for liten tekst, for mørkt, menyen er for teit, logoen utydlig...

Hvem har du den avtalen med?
Synes ikke du har slengt annet enn dritt om sidene jeg har hele tiden jeg ? heh, jeg og andre synes designet er helt greit og noen også veldig tøft, men det er jo seff opptil deg å svare da, men synes nå det har blitt veeldig mye etterhvert, sier du aldri noe positivt ? ..anyway..Har avtalen med UADLN.com

vil gjerne ha dere andres synspunkter på designet...deres egne meninger...
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Siden kan ikke vises
Begge sider kan vises, det må være noe feil hos deg... og..jeg vet at de kan vises så ikke driv å kødd
Opprinnelig postet av magstr
Siden kan ikke vises
Vis hele sitatet...
Ditto.
Host Name Lookup Failed
The Proxomitron couldn't find the site named...
www.xcstrike.net
Check that the name is correct. If so, the site may have changed or may no longer exist.
Siden kan vises... det er bare det at han ikke har lagt den nye url'en på første post... www.nedlasting.com

og xcstrike... synes holdningen din er litt feil... når en sier at siden ikke kan vises, prøv å finn ut hvorfor i stedet for å bli sur og kalle folk ting....
Ok, trodde han mente siden www.nedlasting.com at han ikke fikk opp den da.. tilbakemeldinger på designet da.. så jeg kan gjøre det bedre..
Synes du kunne gjort noe med logo'n. Den var bra, men så ut som det var litt dårlig kvalitet på bilde. Laget den kanskje litt breiere ? Det ser litt tomt ut på siden..
Hvorfor har du laget siden så lang ? den er jo en meter lengre en det nyheten går ned.
Men ellers synes jeg den var veldig bra..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Likte ikke designet.. syns det var for mørkt og for vanskelig å lese. Har ikke noe imot svart bakgrunn, men det passer ikke på slike sider. Hadde heller ikke sansen for logoen. Hvorfor brukte du ikke en du fikk i denne tråden? Så lurer jeg på om du kan komme med én god grunn til å bruke din side i stedet for download.com..
GAH! Jeg skrev en lang post om alle regler og lover du brøyt både med tanke på vanlig åndverkslov og CNET's egne avtaler på linking til dems sider. Men så selvsagt klarte jeg å trykke på tøm skjema. *banne*

Forøvrig er designet skamstygt, mørkt og uoversiktlig. Tjenesten i seg selv er også latterlig unødvendig når man har både download.com og google.com. Jeg tror du bare kan pakke sammen, iallefall til skaffer deg en gyldig avtale med CNET og følger den.

Og lær deg HTML. Forbanna unødvendig å ha 30x<p>nbsp;</p> og evig mange flere tomme <td>'s som bare gjør siden lang og jævlig. Jeg nekter også å tro at du har "lånt" den elendige grafikken fra noensteds men "Untitled-8%20copy.jpg" høres ikke så bra ut.
Sist endret av TipeX; 2. januar 2003 kl. 12:02.
Tenk om noen skulle ha anmeldt deg? :ondlatter:
- UADLN.com hoster jo heller ikke, men linker direkte til programmenes hjemmesider... Forøvrig synes jeg du har litt bedre design enn dem hvis det er en trøst.

- Hovedinnholdet på nedlasting.com ser ved første øyekast ut til å være finans- og it-nyheter. Kanskje heller ha "siste programmer" eller noe?

- Det er et veldig godt poeng MOT å ha "gjør link aktiv" at folk slutter å klikke hvis du endrer teksten. Det beviser at du lurer folk til å klikke, og at de ikke gjør det av fri vilje.

- Og som de andre har nevnt, hvorfor så mange blanke linjer under?

- Skal man ha masse strukturert informasjon synes jeg du trenger litt mer "struktur" i sideelementene dine. Kantlinjer eller noe slik at menyen/logoen/osv ikke bare flyter i et tomrom hvis du skjønner hva jeg mener.
Opprinnelig postet av fuzzy76
- UADLN.com hoster jo heller ikke, men linker direkte til programmenes hjemmesider...

- Det er et veldig godt poeng MOT å ha "gjør link aktiv" at folk slutter å klikke hvis du endrer teksten. Det beviser at du lurer folk til å klikke, og at de ikke gjør det av fri vilje.

Vis hele sitatet...
UADLN.com så ikke proffe ut, jeg ville ikke hatt noen avtale med dem, attpåtil er de norske, kamerater bare?? Nei, det er ikke så lett å bli dot-com-millionær som det en gang var . Glem det og lag en side om midddagsmaten din isteden. Du er nemlig ikke godt nok kvalifisert til å lage en slik side.

TD: Må bare le, det er vel også ulovlig så vidt jeg husker? Det er ikke lov å lure folk til å trykke på linker de tror er til noe annet, men som fører til TD. (sende mail å spør )

Som jeg har sagt til deg tidligere; Hvorfor tror du vg.no, db.no, aftenposten, hotmail.com, msn.no, yahoo.com...... Bruker hvit bakgrunnsfarge? og hvorfor bruker de en enkel og grei logo?? Tenk litt da mann..!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
xbyte: Han har vel fått en del synspunkt på konseptet, og skjønner sikket tegninga by now, men det er tross alt kritikk på designet han spør etter.
Synes designet bør være lysere jeg... En slik side bør være lys.
Listen over programmer er ganske uoversiktlig... du ser liksom ikke med en gang at det er et annet program og hvilket program det er.
Jeg likte ikke nyhetsagentene på forsiden. Ser rotete ut. Nyhetsagenten logoene ser helt fucka ut. Forsiden er altfor lang iforhold til innholdet.

Angående CNET så ser det ut som at du kan linke til dem:
You may link from another site to CNET Networks' online content including reviews, articles, features, video and audio clips.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er om det gjelder nedlasting av filer.

Du kunne kanskje koste på deg å fylle inn [url="http://www.cnet.com/aboutcnet/0-7251795-7-7459741.html"dette skjemaet[/url] for sikkerhets skyld?

Definerer du siden din som privat eller kommersiell?

Og hvor er søkefunksjonen ?
"Klarte ikke å finne tjeneren"
siden er nede her og
Husk at det er www.nedlasting.com, ikke www.xcstrike.com...

xcstrike: se å fiks det der på første post da
hvordan fikser jeg det da? prøvde å starte et nytt emne ..men fikk vist ikke lov..så da vet jeg ikke hvordan jeg fikser det..uansett så bruker jeg ikke download.com lengre nå annet enn de linkene som er på sidene som er alle, men de nyere kommer til å være fra UADLN eller direkte fra for eks winzip sin side
Du må skjekke om du i det hele tatt har lov til å linke direkte til filene.
Mange som ikke tillater det.
xcstrike: bruk rediger. Det er en liten knapp på høyre side av Profil, PM, Epost, Søk og Kompis knappene
en side som skal frekventeres av vanlige folk bør ikke ha svart bakgrunnsfarge. hvorfor i all verden fortsetter siden laaaaangt nedover skjermen selv om innholdet er slutt?? sms ordbok? hva gjør dette på en slik side...

ok. det var den konstruktive kritiken... nå kommer den mer "useriøse":

Edit; Noe redigert av crew
Better than thou.
Jeg ser at du ikke brukte headeren jeg lagde til deg. Blei skikkelig skuffa nå.. :/
Jeg synes du skal bruke bold skrift på navnet på programmene.

Synes egentlig det er litt synd at det kommer mange slike siter som bare linker videre til andre. Det fører fort til linker som ikke funker etc, + at den som faktisk hoster filene sikkert synes det er kjipt. Men for all del, lykke til

(Har ikke lest alle postene, bare følte for å kommentere bittelitt)
*snufs*... han brukte visst ikke min header heller.... får gå og henge meg jeg da...
jeg syntes ikke headerne passet inn på siden, men å bruke bold skrift på programmene og ikke på beskrivelsen er noe jeg skal vurdere.. ja, jeg kan vel si jeg er nerd, men jeg har ikke noe annet å gjøre om dagen enn å sitte ved dataen akkurat nå..
æsj... du ble ikke fornærmet... jeg som hadde håpet å start en flame-war... kanskje jeg undervurderte deg...
Synes du ikke header'ne var fine da?
jeg synes headerne var litt ...en var med bondevik, en med en homo, en med..you name it ...det var så mye tull synes jeg, men det fantes noen fine også, men skulle hatt en som uweb.com har for eks eller noe..bare at den skulle passe til nedlasting.com og svart bakgrunn. syns nå ikke de bannerne eller..headerne da passet på siden.. ..hvordan gjør jeg den populær da... får aldri til det med websider..syns jeg har gjort alt...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
døh, ikke diss bondevik-banneren. Den var fin
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Han har vel fått en del synspunkt på konseptet, og skjønner sikket tegninga by now, men det er tross alt kritikk på designet han spør etter.
Vis hele sitatet...
Ok, tror ikke jeg har kommentert designet, ihvertfall ikke det nye. Egentlig vet jeg ikke om jeg gidder å kommentere det for det er jo helt ny design hver gang jeg er inne på siden. menmen... håper du får litt nytte av dem ihvertfall:

* siden var veldig grå/svart/mørk, da jeg holdt over linkene frisket det veldig opp, så du burde brukt den lyse fargen litt mer på teksten.

* designet minnet veldig om warez o.l. sider, (bortsett fra at det ikke var sånn kul photoshop-super-duper-mega-bra-laget heading), passer ikke helt til slike programmer som download.cnet.com har til nedlastning liksom. Tenk over hva slags side du har, og målgruppe, sider i samme sjangeren, og finn noe som passer bedre.

* for å vere en nedlastnings-side som både tittel og url antyder, så synes jeg at det er nyhetsdelen som dominerer på siden din. ha gjerne nyheter som en bi-del (5-siste i en kolonne til høyre eller noe), men bruk hovedsiden til å gi brukeren info om hvilken side han har kommet til, hva han kan finne der, og gjerne litt omtale av nyeste stæsjet du har lagt til. Ikke la dette bli en side som det finnes 534 på dusinet av, der hovedattraksjonen er newstickers (eller hva det nå heter). (ok, dette gikk på innholdet, men synes det måtte tas med likevel).

* lag en stilig header, den du har nå var rotete, og teksten var ekkel å lese. plukk gjerne opp blåfargen i overskriftene til venstre, eller finn en finere farge og la den gå igjen på overskriftene.

* litt skrivefeil her og der

* ha litt mer info om hvordan siden og nedlastningen fungerer, enten på om-oss-siden, og/eller i en notis på forsiden en plass.

* husk at hver gang dine besøkende blir lurt til å trykke på en tradedoubler-link, så er det en surfer som neppe kommer igjen på siden.

* nyhetsagenten-bildet er ment å vere på hvit bakgrunn, enten må du få en som er ment til å vere på sort bakgrunn, eller fixe på den selv om du har lov. forresten for liten marg over den logoen

* jeg er en stor tilhenger av marger, men 1 meter er litt drøyt

* html: http://validator.w3.org/check?uri=ht...1+Transitional (ja kodingen har mye med designet å gjøre)

* ellers var det forsåvidt ryddig og greitt, men tenk som sagt på om designet sender de signalene de bør sende, trekker de til seg rette målgruppen? forventer brukerne å finne fullversjon av siste photoshop der og hiver skjermen i veggen av ren frustrasjon fordi han kun finner shareware & freeware etc? snur besøkende i døra fordi han kun finner nyheter med første blikk? det er ikke alle som ser to ganger på en side før de lukker den... og som sagt, banneret var ikke det store...
Bra kritikk der, skal ta med meg en del av det videre til å forbedre siden.
hos meg ser den sida "litt" stygg ut.
Ser ut som en notisblokk med fult av tull

IE 6.0

Ta vekk komma i linken din xcstrike!!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
okey, da har jeg fått litt mer tid på meg, siden er fortsatt i en beta utgave av den nye nedlasting.com nå, men hva synes dere om det nye designet, oppsettet... og slikt.. det vil komme mer om nedlasting på hovedsiden og nå som jeg har fått mer tid så komemr det til å bli mer programmer, drivere, spill, teamer som blir lagt til med mer.
kult design