Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 13713
Sitat av Apedop Vis innlegg
Hadde vært mye mindre misbruk hvis ikke alle hadde gått rundt og snakket om hvor ufarlig det er.
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Dude.. Tror du har havna i feil forum å komme med dine hjernedøde uttalelser i.. prøv www.dinbaby.com/forum
Vis hele sitatet...
Ja fysj. Vi liker ikke å debattere med folk som er uenige med oss.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg kan gå til legen å få Valium hvis jeg vil.. Da kan du ta deg faen på at jeg koser meg når det ikke skjer noe
Men valium gir meg ingenting annet enn sløvhet.. Så kanskje det burde forbys? ikke vet jeg.. Godt nok nå Apedop?
Vis hele sitatet...
Du vet at det er resept på valium, ikke sant?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
GrønnUgle var litt ninja med en forskningraport der

Utdrag fra raporten GrønnUgle postet

(...)

Den listen på 7 punkt der, kan du ta hvilket som helst rusmiddel og sette inn i stedet for cannabis.. Det eneste det beviser er at det er en viss avhengighet ved det.
Men til forskjell fra mange andre rusmidler. Er ikke abstidensene like kraftige. Og lettere å bryte ut av.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg i uttalelsen om akkurat det punktet.
Men den rapporten tar jo for seg langt meir en bare det der. Som jeg sa så er jo livet farlig generelt sett uansett. Men at cannabis er ufarlig blir feil å si.
Ta alkohol for eksempel, det er jo livsfarlig, det betyr dog ingenting da sørste delen av befolkningen drikker og koser seg med alkohol uten bemerkningsverdige skader.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Ja fysj. Vi liker ikke å debattere med folk som er uenige med oss.
Vis hele sitatet...
Han kom jo med et latterlig utsagn...
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Det er faktisk ingen (som jeg har hørt om) som har klart å vise påviste skadelige effekter av cannabis. Det verste noen kan finne på å si er at det er et gate-way drug og at du bare spiraler nedover etter at du har blitt avhengig, og går videre til hardere drugs..

Men opplys meg gjerne
Vis hele sitatet...
Her er enda flere kilder enn det de over har postet:

http://www.erowid.org/plants/cannabi...s_health.shtml


Sitat av erowid
NEGATIVE

nausea, especially in combination with alcohol, some pharmaceuticals, or other psychoactives
coughing, asthma, upper respiratory problems
difficulty with short-term memory during effects and during periods of frequent use (Ranganathan M, D'Souza DC, Psychopharmacology, 2006)
racing heart, agitation, feeling tense
mild to severe anxiety
panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much)
headaches
dizziness, confusion
lightheadedness or fainting (in cases of lowered blood pressure)
paranoid & anxious thoughts more frequent
possible psychological dependence on cannabis
clumsiness, loss of coordination at high doses
can precipitate or exacerbate latent or existing mental disorders

HANGOVER / DAY(S) AFTER

dry mouth
tired, red, dry, or itchy eyes
joint stiffness
fatigue, drowsiness, foggy or slow thinking
reduced memory skills, slower speed of recall

WITHDRAWAL SYMPTOMS (after stopping heavy use)

mild to moderate, non-life-threatening withdrawal symptoms occur after daily use in some users.
Withdrawal symptoms normally last 2-4 days, up to six weeks with long term use. Severity of symptoms is related to frequency and duration of use and individual sensitivity.
anhedonia (reduced experience of pleasure)
headaches, general unease/discomfort
difficulty sleeping
desire to smoke cannabis
slight loss of appetite
finding non-stoned life a bit dull, increased boredom
fatigue, lethargy
slow thinking, talking
stoned-like abstract thinking, impatience with or annoyance at linear thinking
Vis hele sitatet...
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Går veldig mye på hvilken innstilling du går inn med når du starter å røyke, cannabis er en rus som kan være både hjernedød og kreativ om en annen.
Det er med andre ord ekstremt individuelt hvordan man blir påvirket, går du inn for at du skal finne på mye kjekt mens du er fjern så blir disse tingene det du liker med rusen. Denne følelsen kan minne mye om den man fikk når man var et nysgjerrig lite barn som ble engasjert og glad av å gjøre alle slags ting.
Har du en slik holdning er du også stadig på utkikk etter nye ting som du kan gjøre for å få slike "gudd feelings".
Tingen med denne holdningen er at man utvikler seg fordeom man er ruset, livet blir ikke satt på vent bare fordi du vimser rundt fjern og fornøyd.
Dette er en meget positiv egenskap cannabis har så lenge det du gjør i ruset tilstand ikke blir umulig å gjøre når du er edru pga. kjedsomhet, finne balansen er vell nøkkelordet.

Er du derimot av typen som aldri er keen på å gjøre noe mens du er fjern, så er situasjonen litt annerledes.
Det er klart at viss man ligger dag ut og dag inn i godstolen dritfjern uten å gjøre noe som helst nytenkende og dagens oppgaver er å sende bongen videre når du er ferdig med trekket, lage mekk, hente drikke slik at du ikke blir torturert av cottonmouth. Viss du føler deg litt en dag fresh så tar du ansvaret for å være helten går på butikken med svarte solbriller og handler munchies til alle de andre som var for fjerne til å bevege seg utendørs.
Når man selv i tillegg til kompisene har en slik livsstil over lang tid blir dette på mange måter direkte destruktivt viss man ikke går inn for å gjøre hverdagen spennende med forskjellige aktiviteter og gjøremål.
Det å sitte rett opp og ned, høre på spaca musikk mens man kikker forundret på det bildene som henger på veggen dag inn og dag ut mens leiligheten sakte men sikkert transformerer seg til en søppeldynge blir man rett og slett ikke smartere av, man blir faen ikke det!
Man blir nødvendigvis ikke dummere men livet blir satt på pause og dette skaper en situasjon som på flere måter kan være vanskelig å komme seg ut av viss man drøyer det for lenge.

Kan sammenligne det med å komme seg ut av senga tidlig på morran når vekkerklokka ringer, man har ikke lyst fordi det er lettvint og behagelig å bare ligge i senga å dulle seg inn i dyna og slappe av uten noen verdens bekymringer.
Etterhvert som klokka går tvinger man seg selv ut av dyna for å starte dagen, dette kan være "hardt" og noen gidder ikke alltid å ta dette steget.
Når man utvikler en slik vane der man bare driter i å stå opp blir det lettere og lettere å skippe dagen til fordel for å sove lenge.
Eksemplet kan være vanskelig for noen å fatte, men det jeg vil fram er hvordan psyken fungerer i slike situasjoner, hehe..

Når det kommer til talen som Randy holdt i Southpark berører den sistnevnte gruppe da dette ofte er en gruppe som kan slite med motivasjon og likegyldighet overfor livet generelt, men denne gruppen er slettes ikke alle og det finnes mange som beviser det motsatte av det han sier.
Dette er igjen problemer som kan gå videre til å utløse depresjoner som gjør at man blir dratt ned og føler at det eneste som hjelper er å ta et trekk fra bongen.
En ond sirkel, rett og slett..
Sist endret av Kimbobo; 5. september 2011 kl. 19:13.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Eller enda verre den trenden jeg ser med JHW-XX som blir kjøpt over en lav sko fordi det er jo ikke cannabis... Ser dere ikke hva dette forbudet gjør?
Vis hele sitatet...

Dette er jeg også litt bekymret for.
Noen andre som tror det vil bli mer og mer utbredt, i tillegg til at det vil i økende grad bli kjørt inn i vanlig weed?

Jeg er overbevist om at jeg har fått det i meg uten at jeg var klar over det, da jeg noiet som ville faen for noen måneder siden, på en måte jeg aldri har gjort på weed før, men derimot en av de to gangene jeg har røykt JWH-et eller annet.
Sist endret av The Great Catsby; 5. september 2011 kl. 19:36.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Tror de du prater om hadde stått på stedet hvil uansett. For meg virket det totalt motsatt! Fikk meg til å innse at jeg burde bruke livet mitt til noe, annet enn gaming og skole
Vis hele sitatet...

Cannabis makes you think, man. Noen hevder at cannabis er keyen til kritisk tenkning på et annet nivå. Men hvordan man er i utgangspunktet har alt å si.

Det å røyke har etterhvert fått meg til å innse at jeg egentlig snart burde gjøre noe. Man kan vel nesten si at det bidrar til å se deg selv i tredjeperson, men igjen, så avhenger dette av hva man vil få ut av rusen.

Personlig erfaring sier at de som var dumme før de begynte å røyke, forble dumme med nedsatt kortidshukommelse, og de som alltid har vært smarte og aldri snakk om noe annet - de røyker kun cannabis.

Så det eneste til felles de som røyker cannabis har, er nettopp det at de røyker cannabis. Hvordan de ble som person etter å ha røyket mye pot, var allerede bestemt før de i det hele tatt rørte siggen, og hvordan cannabis påvirker de som røyker, farmakologisk.
Sist endret av zhpongl; 5. september 2011 kl. 19:55.
Marijuana kurerer kjedsomhet, ja. Men om jeg ikke hadde hatt marijuana tilgjengelig, så ville jeg likevel ha sittet på samme plassen, bare uten jointen mellom fingrene.
Hasj dreper! mmm'kay?

Nei men seriøst. Det å røyke en gang iblandt er ikke noe problem for de aller fleste.
Itillegg så er det flere kunstnere, musikere og skribenter som røyker for å øke kreativiteten.
Sitat av fetter Vis innlegg
Poenget er at det er billig fanboi-retorikk å skrive det på den måten. Det blir for dumt å holde seg for ørene, si "na-na-na-na" og legge det frem som om det er løsningen på alt.

For det første er jo det å røyke noe i det hele tatt fysisk skadelig, for det andre er det kjent at cannabis kan trigge paranoia og schizofreni hos utsatte personer. Om du noen gang over en lengre periode har røyket mer enn du på individuelt plan takler merker du fort at det har mange negative psykiske effekter.

Sist men ikke minst er det skadelig for legaliseringssaken å i det hele tatt dra det frem, fordi det kun fører til evige diskusjoner rundt hvilke rusmidler som er mer eller mindre skadelig, når det egentlig er hoppende likegyldig hvor skadelig rusmiddelet er i forhold til hva vi oppnår med forbudet.

Jeg er har bare sett meg trøtt på cannabis-entusiaster som skyter seg selv i foten ved å kverulere og vri og vende på saken for å få stoffet til å høres mest mulig harmløst ut, når det er tydelig at det faktisk er et rusmiddel ikke alle bare kan dytte i seg bekymringsløst. Det fører bare til at ingen tar deg seriøst.
Vis hele sitatet...
Bumper dette innlegget, fordi jeg synes det var et kjempebra innlegg. Er selv også lei av de som ikke vil høre annet en at cannabis er kjempegreier.
Dere er jo en flokk med sauer med mange av innleggene som har kommet her..

1. Cannabis over lengre tid gjør deg sløvere, tiltakslysten din synker, du blir nervøs for politiet, familie, at folk skal se dumt på deg etc, kroppen din blir vant til rusen og trenger bare mer og mer for å opprettholde den.. (skadelig? nei, rusa..)

2. Det er IKKE påvist skadelige effekter ved røyking. Du kan jo alltids dra opp eksempler som å få sparken, bli paranoid (prøv å bare sitt hjemme for deg selv hele livet uten noe å ruse deg på også?) Det handler om hva du bruker tiden din på, og om du faktisk gidder daglige gjøremål eller foretrekker å sitte hjemme å "chillern"
Altså cannabis er et hjernestimulerende rusmiddel, som får deg til å slappe av, hva du velger å bruke den tiden du er rolig og kontrollert til, er opp til enhver og enkelt. Om du bare sitter hjemme å sløver, blir du gæren, men det blir alle, uansett om de doper seg eller ikke.
3. Over et lengre bruk for å så slutte, så vil du bli aggresiv, få søvnløshet, miste matlyst, merker abstinenser på kroppen som svette en del (klam i henda etc) og hjernen din er fortsatt ganske sløv mens den driver å jobber seg tilbake på rett spor, men det er påvist at etter 30 dager så er alle hjernens funksjoner fine igjen

Og alt du røyker, legger seg i vevet rundt hjernen og sirkulerer rundt i blodet. Så ved fysisk aktivitet etter røykeslutt kan du faktisk merke rusen igjen da dette er på vei ut igjen.

Jeg er ikke hasj fanatiker (faktisk nykter) men har røyket en god del over en god del år, og har sluttet ganske nylig så skriver ut fra egen erfaring og det jeg vet om temaet.
carl sagan tokk folket med opp til universet.

han forklarte alt så enkelt at alle kunne forstå astronomi. selv six pack joe på den tiden.

han var en pot smoker. stolt en og.
Sagan was a user and advocate of marijuana. Under the pseudonym "Mr. X", he contributed an essay about smoking cannabis to the 1971 book Marihuana Reconsidered.[50][51] The essay explained that marijuana use had helped to inspire some of Sagan's works and enhance sensual and intellectual experiences.
Vis hele sitatet...
så faren til stan kan dra dit peppern gror.

pot er noe man må finne ut på egenhånd.(slik som mye annet)
enten er det noe for deg, eller ikke , men man skal ikke frykte at man ikke kan være kreativ.(eller bidra til vitenskapen, noe sagan åpenbart gjorde.)
Sist endret av Dalaras; 11. september 2011 kl. 02:39.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Cheese Vis innlegg
Damn, det er så sant så sant. Har røyket i alle år men begynner å bli mer og mer skeptisk, folk glorifiserer det og nekter å innse at det finnes negative sider med det. Ikke kom her og si at dere ikke kjenner noen som har kastet bort ungdommen/utdanning fordi de har stått på stedet vil med hasj i så mange år. Jeg vil alltid røyke en gang i blandt, men synes det er synd å se de som konstant går rundt og er rusa og ikke kommer seg fremover i livet.
Vis hele sitatet...
no offense, men det er ikke hasjen som har kastet bort disse årene, det er personene selv.
Sitat av bananamos Vis innlegg
Og alt du røyker, legger seg i vevet rundt hjernen og sirkulerer rundt i blodet. Så ved fysisk aktivitet etter røykeslutt kan du faktisk merke rusen igjen da dette er på vei ut igjen.
Vis hele sitatet...
Dette er veldig omdiskutert. Det er i hovedsak inaktive metabolitter som legger seg i fettvev etter at ruseffekten er over, med unntak av et stoff jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Det er mulig det er flere, men det er isåfall så små mengder at det ikke vil gi noen nevneverdig ruseffekt.
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette er veldig omdiskutert. Det er i hovedsak inaktive metabolitter som legger seg i fettvev etter at ruseffekten er over, med unntak av et stoff jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Det er mulig det er flere, men det er isåfall så små mengder at det ikke vil gi noen nevneverdig ruseffekt.
Vis hele sitatet...
11-hydroxy-THC er en aktiv metabolitt av Delta-9-THC. Men med tanke på at en må røyke opptil 0,3-0.5 gram av cannabis for å få en merkbar ruseffekt, er det lite sannsynlig at det av 11-Hydroxy-THC som ev. lagres i fettvev er tilstrekkelig til å oppnå Effective Dose.

Forresten, blir metabolittene frigitt fra fettvevet og til blodbanen, eller direkte ut til nyrene og i urinen? Dette er jo også essentielt i denne problemstillingen...
Sitat av Apedop Vis innlegg
Hadde vært mye mindre misbruk hvis ikke alle hadde gått rundt og snakket om hvor ufarlig det er.
Vis hele sitatet...
Vel, der tar du grundig feil. Det hadde vært mye mindre misbruk hvis ikke samfunnet snakket om hvor farlig det er. Før forbudet i usa var det estimert ca 55 000 marijuanabrukere. Idag regnes det å være over 50 millioner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av flexx Vis innlegg
Vel, der tar du grundig feil. Det hadde vært mye mindre misbruk hvis ikke samfunnet snakket om hvor farlig det er. Før forbudet i usa var det estimert ca 55 000 marijuanabrukere. Idag regnes det å være over 50 millioner.
Vis hele sitatet...
Det er knappast eit bevis på noko anna enn at det er fleire brukarar. Det er iallefall ikkje eit bevis på at propaganda fører til auka bruk. Til det er det for mange andre faktorer du ikkje tek hensyn til, som pris og tilgjengelegheit, graden av frihet, sosial akseptans etc.
Jeg tror vi kan si så mye som at cannabis(og egentlig rusmidler generelt) hadde vært et mindre problem dersom folk flest visste mer om det, på godt og vondt. I dag er det fort gjort å møte på meninger som "cannabis fører til sprøyteavhengighet!" eller "cannabis er utelukkende positivt!", mens sannheten er langt mer nyansert enn som så.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av vretsjd Vis innlegg
Jeg tror vi kan si så mye som at cannabis(og egentlig rusmidler generelt) hadde vært et mindre problem dersom folk flest visste mer om det, på godt og vondt. I dag er det fort gjort å møte på meninger som "cannabis fører til sprøyteavhengighet!" eller "cannabis er utelukkende positivt!", mens sannheten er langt mer nyansert enn som så.
Vis hele sitatet...
Korrekt, begge parter setter ting helt på spissen slik at det blir oppfattet som en "enten eller" sak. Det har blitt spredd masse propaganda som folk glorifiserer for å dekke over propagandaen igjen slik at folk skal få øynene opp, men når folk først reagerer er det ikke alltid like lett å få servert 100% riktig informasjon fordi samfunnet fortsatt har et forbud som blokkerer friheten til å prate nøytralt og fritt om det i blant annet skole, politikk og media. Man merker at politikere og folk som har en ellers viktig rolle i samfunnet virker litt redde for å ytre meninger fordi det kan slå hardt tilbake på dem.
Nå sier ikke jeg at cannabis skal bli en stor del av pensum i skolen, men når man først kommer inn på temaet kan det være greit at naturfagsbøkene står i stil med virkeligheten osv.

Selv mener jeg at folk som glorifiserer kan gjøre like mye "skade" som de propagandagutta driver med, slettes ikke bedre i det heletatt.
Skal det gis ut informasjon må den være nøytral og plettfri slik at folk får kunnskap rundt det på samme måte som med alkohol, alle "myter" må drepes.
Personlig syns jeg alt er gøy når jeg er høy
Sitat av vretsjd Vis innlegg
Jeg tror vi kan si så mye som at cannabis(og egentlig rusmidler generelt) hadde vært et mindre problem dersom folk flest visste mer om det, på godt og vondt. I dag er det fort gjort å møte på meninger som "cannabis fører til sprøyteavhengighet!" eller "cannabis er utelukkende positivt!", mens sannheten er langt mer nyansert enn som så.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du overvurderer hvor interesserte folk flest er i emnet. Folk liker enkle svar.
Sist endret av Stratops; 18. september 2011 kl. 23:50.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Hva sier dere til det? Gjør pot det sånn at du synes det er OK å kjede deg, og er i så fall den tiden du bruker på å være høy, tid du ellers ville brukt på å gjøre noe annet, "mer nyttig"?
Vis hele sitatet...
Husk at: Time you enjoy wasting, wasn't wasted!
Det folk helt glemmer er at dette er et RUSMIDDEL et middel man bruker for å RUSE seg, som nevnt tidligere så har røykere veldig lett for å ignorere alt annet en det positive med cannabis.
Jeg er ikke den anti-cannabis streitingen du tror heller, røyker selv et par ganger i måneden men er mot legalisering av den enkle grunn at du og jeg kommer til å røyke for mye og det fører ikke noe godt med seg.

Så kommer spørsmålet mitt til dere som røyker ofte. Har du noen gang tenkt på at du sitter å ruser deg i hverdagen? Hvorfor?
Oppnår du mer positivt en negativt med det du gjør?
Still dere selv disse spørsmålene, kom dere ut av hasjbobla og se det fra et annet perspektiv.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Hva sier dere til det? Gjør pot det sånn at du synes det er OK å kjede deg, og er i så fall den tiden du bruker på å være høy, tid du ellers ville brukt på å gjøre noe annet, "mer nyttig"?
Vis hele sitatet...
Det var en mann som sa det best: “They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.” - Bill Hicks -
Sitat av Cheese Vis innlegg
Det folk helt glemmer er at dette er et RUSMIDDEL et middel man bruker for å RUSE seg, som nevnt tidligere så har røykere veldig lett for å ignorere alt annet en det positive med cannabis.
Jeg er ikke den anti-cannabis streitingen du tror heller, røyker selv et par ganger i måneden men er mot legalisering av den enkle grunn at du og jeg kommer til å røyke for mye og det fører ikke noe godt med seg.
Vis hele sitatet...
Skrekk og gru..
Ja det er ett rusmiddel, i lag med koffein, nikotin, alkohol etc..

Dersom du kommer til å røyke for mye om det blir lovlig, så sier det bare at du er en tulling.
Ta amsterdam F.eks. der er experimentering med cannabis gått opp, men daglig bruk gått ned.

Ved en legalisering vil de som får problemer faktisk få hjelp og ikke straff.

Folk flest røyker ikke hver dag, den gjengen er en minoritet og kommer ikke til å bli større ved en leg. med unntak av deg da selvfølgelig..
For å slenge inn noen tanker angående passivitet pga røyking:

Det KAN være noe i det, men jeg tror ikke hovedfokuset bør ligge hos stoffet. Det finnes storrøykere som tar mastergrad i medisin, og det finnes storrøykere som bor hos mamma og ikke ser poenget med å utvikle seg selv.
Siden hvert individ er såpass forskjellig, blir det umulig å si at hasj fører til tiltaksløshet, men det kan være fornuftig å anta at det hjelper visse individer på veien til tiltaksløshet.

For eksempel kan folk bli svært fornøyde med sin plass her i livet. Om hverdagen består i å sitte bak kassa på rema og glede seg hele dagen til å komme hjem og røyke med sine faste røykebuddies, kan insentivet til å utvikle seg, ta en utdannelse og komme seg opp bli helt borte. Man blir fornøyd med sin plass i livet, og røyking er så chill at man ikke tenker på progresjon før det brått har gått flere år.

En ting jeg har merket selv også er at ting bare blir borte i røykinga. Man kan sitte og diskutere med kompiser alle de fete tingene som hadde vært kult å gjøre...hoppe i strikk, hangglide, lære seg gitar, lese seg opp på evolusjon, dra på alskens festivaler...men pengene røykes bort, hverdagen er på en måte "set in stone" og ingenting skjer, for det er tross alt mye mindre stress å sitte i sofaen å røyke enn å begynne å ordne med saker og ting.

Finnes nok ikke noe enkelt svar, men at røyking KAN ha en effekt på evnen til å få ting gjort og ordne opp i saker og ting tviler jeg ikke på. Koker muligens ned til at individet er ansvarlig selv.
Overbevisende i hvilken debatt? At man ikke burde bruke det, eller at det burde forbli ulovlig?
Sitat av Vannhullet Vis innlegg
For å slenge inn noen tanker angående passivitet pga røyking:

Det KAN være noe i det, men jeg tror ikke hovedfokuset bør ligge hos stoffet. Det finnes storrøykere som tar mastergrad i medisin, og det finnes storrøykere som bor hos mamma og ikke ser poenget med å utvikle seg selv.
Siden hvert individ er såpass forskjellig, blir det umulig å si at hasj fører til tiltaksløshet, men det kan være fornuftig å anta at det hjelper visse individer på veien til tiltaksløshet.

For eksempel kan folk bli svært fornøyde med sin plass her i livet. Om hverdagen består i å sitte bak kassa på rema og glede seg hele dagen til å komme hjem og røyke med sine faste røykebuddies, kan insentivet til å utvikle seg, ta en utdannelse og komme seg opp bli helt borte. Man blir fornøyd med sin plass i livet, og røyking er så chill at man ikke tenker på progresjon før det brått har gått flere år.

En ting jeg har merket selv også er at ting bare blir borte i røykinga. Man kan sitte og diskutere med kompiser alle de fete tingene som hadde vært kult å gjøre...hoppe i strikk, hangglide, lære seg gitar, lese seg opp på evolusjon, dra på alskens festivaler...men pengene røykes bort, hverdagen er på en måte "set in stone" og ingenting skjer, for det er tross alt mye mindre stress å sitte i sofaen å røyke enn å begynne å ordne med saker og ting.

Finnes nok ikke noe enkelt svar, men at røyking KAN ha en effekt på evnen til å få ting gjort og ordne opp i saker og ting tviler jeg ikke på. Koker muligens ned til at individet er ansvarlig selv.
Vis hele sitatet...
Syntes Mentalmelt treffer spikeren på hodet angående det såkalte amotivasjonssyndromet og cannabis:

- Man kan også anta at forbudet i seg selv, et voldsomt sosialpolitisk virkemiddel, bidrar i langt større grad til amotivasjonssyndromet enn det THC-molekylet gjør. Det å bli stemplet som en kriminell, det å skape seg en identitet som er knyttet opp mot en illegal og rebelsk subkultur, det å konstant kjenne på følelsen av å ikke være akseptert, og å føle seg fremmedgjort. Dette er rimelig kraftige psykologiske bieffekter av den nåværende politiske situasjonen.
Etter to år som daglig røyker kan jeg absolutt bekrefte at det ikke er bare positive sider ved cannabisbruk. Og nei det er ikke ment som et bidra i "jeg har røykt lengre en deg konkurransen". Men ment som et subjektivt innlegg.

Jeg holdt en jobb i to år uten stress, bare gode skussmål. Men at man ble sløv sosialt sett er det lite tvil om. Kan også si at jeg gjorde svært lite av meg de to årene foruten om jobben da. Nå dreier dette seg om missbruk da. Men det inngår helt klart i diskusjonen i hvorvidt det er negative sider ved hasj. Til sammenlikning så er det helt ufarlig å få en dose heroin EN gang(gitt at dosen er riktig, slik at overdose unngåes). Men det er som oftest missbruket som blir et problem. Og i tilfellet med heroin så er det faktisk livsstilen og ikke stoffet som er det farligste for de fleste.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Det folk helt glemmer er at dette er et RUSMIDDEL et middel man bruker for å RUSE seg, som nevnt tidligere så har røykere veldig lett for å ignorere alt annet en det positive med cannabis.
Jeg er ikke den anti-cannabis streitingen du tror heller, røyker selv et par ganger i måneden men er mot legalisering av den enkle grunn at du og jeg kommer til å røyke for mye og det fører ikke noe godt med seg.

Så kommer spørsmålet mitt til dere som røyker ofte. Har du noen gang tenkt på at du sitter å ruser deg i hverdagen? Hvorfor?
Oppnår du mer positivt en negativt med det du gjør?
Still dere selv disse spørsmålene, kom dere ut av hasjbobla og se det fra et annet perspektiv.
Vis hele sitatet...
Er det dette en grunn til at det skal være ulovlig? Det gjør folk slappe og umotiverte?
Folk spiser seg dødelig fete på fet mat, og blir slappe og umotiverte på samme måte.

Skal vi gjøre fet mat ulovlig da? Absolutt ikke, vi prøver heller å endre holdningene, til at det er noe man koser seg med. Folk flest nok selvkontroll nok til å håndtere dette, så får vi heller hjelpe de som ikke klarer det, istedet for å straffe dem.
Sist endret av Kalars; 26. september 2011 kl. 23:14.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Weed har ingen påviste skadelige effekter.. det gjør deg kreativ og der er 100 pluss sider som jeg ikke gidder å ramse opp..

men! derfor er weed bra
Vis hele sitatet...

Jeg trodde psykiske lidelser var en skade jeg...
Det er som noen sier her, helt individuelt hvilken effekt weed har på folk.

Personlig blir jeg på et annet nivå mer fokusert på det jeg driver med, og
ikke minst mer kreativ. Da jeg kombinerer weed med feks. Fotball, skating, klatring,tennis.. Stor bidragsyter til nesten alt med fysisk aktivitet igrunn.

Tipper det er fler som føler det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Well, Stan, the truth is.. Marijuana probably isn’t going to make you kill people, and most likely isn’t going to fund terrorists, but, well, son, pot makes you feel fine with being bored, and it’s when you’re bored that you should be learning some new skill, or discovering some new science or being creative. You smoke pot and you may grow up to find out that you aren’t good at anything
Vis hele sitatet...
Haha.. bare jeg som leste dette med Randy sin stemme?

OT: Vel, jeg vil si at godeste Randy har et poeng..
Vell, jeg har ikke tenkt å bli forsker kokken 1 om natten i helgene, så det er nok veldig feil. For meg ihvertfall.
Sist endret av PerPerPerPer; 3. mars 2012 kl. 19:12.
True phreak.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Det blir ikke greit å kjede seg, å kjede seg blir enda værre, ihvertfall for min del.

Kanskje statistikk på at weedrøykere ikke gjør det bra i livet hadde vært på sin plass nå
Vis hele sitatet...
Det er massevis av folk i klassen min som bruker marihuana en gang i blant (meg selv inkludert. Noen mer enn andre). Her snakker vi 2. og 3. års sivilingeniørstudenter, ikke akkurat folk som står på stedet hvil i livet.
Skjønner godt at noen av folkene er i mot å få weed legalisert. Men hvordan kan de forvente at de som er for skrive noe posetivt tilbake når de ikke en gang kan si noe posetivt for. Personlig vet jeg at weed har ulemper, men jeg vet likevel at de gode sidene veier mer en de dårlige. Min mening.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Skjønner godt at noen av folkene er i mot å få weed legalisert. Men hvordan kan de forvente at de som er for skrive noe posetivt tilbake når de ikke en gang kan si noe posetivt for. Personlig vet jeg at weed har ulemper, men jeg vet likevel at de gode sidene veier mer en de dårlige. Min mening.
Vis hele sitatet...
Argumentene for endring av narkotikapolitikken har svært lite med cannabis' eventuelle fordeler og ulemper. Det har utelukkende å gjøre med forbudets manglende effekt og utallige uforutsette skadevirkninger.
Meget interessant tråd!

Jeg er veldig interessert i musikk (Hip-Hop/R&B/Rap) å har lagt merke til at artiste ofte (så å si alltid) røyker i studio under produksjonen av låtene. Har derfor lurt på om man blir mer kreativ av å røyke, eller av rus generelt siden man ser på ting på en helt annen måte under rusen enn når man er edru.
Sitat av Orph Vis innlegg
Det er massevis av folk i klassen min som bruker marihuana en gang i blant (meg selv inkludert. Noen mer enn andre). Her snakker vi 2. og 3. års sivilingeniørstudenter, ikke akkurat folk som står på stedet hvil i livet.
Vis hele sitatet...
Tror du at du ville blitt flinkere om du sluttet med det?
Min mening da, hasj gjer folk late, og de kunne gjort noe mer med livet sitt.
Folk som heller ikke røyker er late, og gjøre andre ting når de kjeder seg.
Hadde vi alle vokst opp i en skikkelig anstendig familie og blitt pushet til og alltid jobbe,
hadde mange flere av oss gjort mer med livene våre.
Men det er no opp til en selv, vil en røyke hasj hele dagen gjør en det, vil en spille dataspill hele dagen gjør en det.
Vil en jobbe dagen lang og få en master i økonomi, så gjer en det.
Folk burde få gjør som dem vil, så vil folk røyke hasj burde dem få lov til det.
Men de har ingen argumenter for at dette er så veldig bra. Og har ingen grunn til og se på anti-røykere som andre mennesker.
Folk som påstår at hasj ikke er farlig har ikke peiling. Jeg har selv røyket hasj av og på i 10 år og angrer på at jeg har kasta bort så mye tid på å være fjern. Skjerpa meg og tok utdannelse for noen år siden og klarer meg fint uten jonas nå. De fleste jeg røyka sammen med gikk over til tyngre ting, mens noen få har bra jobber og familieliv idag. Jeg ble sløv og brukte alt av penger på hasj og man gikk nesten alltid og gledet seg til neste trekk. Så hvis jeg skulle konkludere med noe så er hasj noe som må behandles med respekt. Det kunne gjerne blitt legalisert, men syntes da det kunne ha 20 års grense. Er ikke sunt for underutviklede 14tiss hjerner å røyke dagen lang..
Det stemmer til en viss grad, men jeg gjør som regel produktive ting som jeg til vanlig hadde synes vært kjedelig når jeg er fjern, fordi da synes jeg det er mye morsommere. (Som å rydde, vaske) Men jeg liker ikke å bare sitte hjemme og kjede meg uansett om jeg er fjern eller ikke.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Folk som påstår at hasj ikke er farlig har ikke peiling. Jeg har selv røyket hasj av og på i 10 år og angrer på at jeg har kasta bort så mye tid på å være fjern. Skjerpa meg og tok utdannelse for noen år siden og klarer meg fint uten jonas nå. De fleste jeg røyka sammen med gikk over til tyngre ting, mens noen få har bra jobber og familieliv idag. Jeg ble sløv og brukte alt av penger på hasj og man gikk nesten alltid og gledet seg til neste trekk. Så hvis jeg skulle konkludere med noe så er hasj noe som må behandles med respekt. Det kunne gjerne blitt legalisert, men syntes da det kunne ha 20 års grense. Er ikke sunt for underutviklede 14tiss hjerner å røyke dagen lang..
Vis hele sitatet...
Akkurat!
Det å røyke hele dagen lang er skammelig, det er misbruk.
Det å røyke seg fjern på fredags og lørdags-kvelden istedenfor å drikke seg shitfaced, er bruk.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Akkurat!
Det å røyke hele dagen lang er skammelig, det er misbruk.
Det å røyke seg fjern på fredags og lørdags-kvelden istedenfor å drikke seg shitfaced, er bruk.
Vis hele sitatet...
Ganske så enig med det du sier der!
Dette her er mitt lille bidrag til denne tråden; " Hvorfor vi trenger en ny narkotikapolitikk" - fra tidsskriftet Minerva.

Dere som liker å lese og er interessert i politikk og anser dere som liberale, les bladet! =))
[CENTER]............[/CENTER]

Btw, dette er et blad som tradisjonelt tilhører Høyre, hvis man skal sette det et sted sånn rett politisk.
Minerva har mange ganger tatt opp den totalt mislykkede narkotikapolitikken i Norge generelt og hele verden spesielt.
I fjor hadde de et stort temanummer om nettopp å i første omgang avkriminalisere, deretter legalisere narkotika. Jeg tror de mener cannabis først og fremst, men er ikke sikker, godt mulig flere hardere stoffer er inne i deres debatt om dette. Dessuten, har ikke lest alle disse debattene - men de er fryktelig grundige og inviterer mange viktige folk helt ifra hele spekteret, Rødt og helt til FrP til å snakke om hvordan man kan/skal få bukt med den "galskapen" som råder nå til dags, altså å kriminell-stemple potrøykere bl.a.
[CENTER].[CENTER][/CENTER]....[/CENTER]

Ellers, dere som føler dere/er på venstreblokken politisk - les Minerva dere også ! Dette er vel egentlig et lyseblått tidsskrift med rom for mange gode og konstruktive meninger. Så ikke noe veldig radikalt i den ène eller andre enden.
Sist endret av aeon_illuminate; 6. mars 2012 kl. 16:55.
http://www.youtube.com/watch?v=ZuNYj...eature=related Muskel-kødden snakker om marihuana.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Vinniefra paperboys også.. han er jo (etter min mening) den beste hip-hop artisten fra norge
Vis hele sitatet...
Noen som så 4-stjerners middag i dag? Onkl p virka jo dritt stein! Admiral p virka litt fjern han og, men han er kanskje litt bedre til å skjule det?

Bare noe jeg kom på .


Men til pointet. Jeg synes egentlig ikke den talen der stemmer helt, rett og slett fordi jeg ikke opplever det selv. Selvfølgelig er det koselig å ligge på sofaen med en pizza, men det er absolutt ikke slik at jeg tenker ''faen nå er jeg høy ass, skal ikke gjøre en dritt nå''. Absolutt ikke.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Akkurat!
Det å røyke hele dagen lang er skammelig, det er misbruk.
Det å røyke seg fjern på fredags og lørdags-kvelden istedenfor å drikke seg shitfaced, er bruk.
Vis hele sitatet...
Enig at det å røyke hele tiden er misbruk, men vil ikke kalle det skammelig, er ikke alle som bare sitter på ræva selvom de er daglige stonere.