Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  144 8579
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe rap både fysisk og mentalt.
Vet ikke om du mener beaten i stemme eller musikk - downloader filen nå... Synes beat skal være psykedelisk eller monotont jeg, bland inn litt støy så blir det ordentlig musikk!

Vær ærlig ser du deg selv spille 'Gatas' om 20 år?
Sist endret av Grimsby; 26. juli 2001 kl. 23:56.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Vær ærlig ser du deg selv spille 'Gatas' om 20 år?
Vis hele sitatet...
det er umulig å si, men det er mest sannsynlig at jeg ikke gjør det. kommer du til å høre på Zeromancer eller Seigmen om 20 år? lite sannsynlig det også.
Jeg anser all kvalitets rock som evig musikk.

Men så er jeg ikke den typen som vil 'slå-snuten-på-truten' heller, er ikke så sinna jeg

Som synes 'musikken' var ganske så topp20
Grimsby: finn en cd som heter "a tribute to judas priest" det er noe av det mest vanvittig bra jeg noen sinne har hørt. div andre EKTE rock artister som har laget kover sanger av judas priest. hvis du ikke finner så kan vi sikkert årne et par MP3'er
Celine Dion ruler!! Neida, blir fort litt Tiesto/Paul van dyk/Apex Twin/Alt mulig annet sært...Stravinski er tøft...ja det er klassisk jeg vet... *humrehumre*

dr_k
Jeg hører mest Rap. Men for tiden hører jeg cafe del mar vol 8. Orginal cd faktisk ;D Anbefales på det sterkeste. Digg slapp av musikk.
Min største favoritt må være Rammstein, selvom de har blitt litt for kommersielle akkurat nå med sitt siste album. Live Aus Berlin er deres klart beste album..ellers så liker jeg Limp Bizkit, Nine Inch Nails og Prodigy.
▼ ... noen uker senere ... ▼
rem, radiohead, spiritualized, Camper Van beethoven, muse osv.
rock er fint. Gjerne litt melodisk. 70 talls inspirert enda bedre. Vi snakker Bigbang, Briskeby, the Ark(noe mer 80-talls inspirerte disse syke kara da), Travis, Weezer, Cake, Radiohead, Cardigans osv. Favorittbandet mitt, som jeg også har laget fansite om, heter The Getaway People og kommer fra Stavanger. De har reist rundt i USA på turne i et par år nå og spilt inn 2 album totalt. Det tredje albumet er også in-the-making.
Pink Floyd. <--- Punktum
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Jeg liker en del av alle punk sjangere, NOE metal, og en god del annet, f.eks oldies

Bad Religion
Soulfly
The queers
The Ramones
Coldplay
Lowgold
Travis
Dropkick Murphys
The pogues
Sick of it all
The Beatles
Sex Pistols
The Misfits
Postgirobygget
Ingenting
Delillos
Vestlandsfanden
Amulet

Sansynligvis evig mange flere band, men kommer ikke på mer i bakrus

Jeg kan ikke fordra de fleste popband for tiden, og rap er helt på trynet. "bomp bomp bomp; yo; bomp bomp; man; bomp chacaabomp"
Talentløst.
Better than thou.
Vil bare svare på det siste du sa der.. Rap er så absolutt ikke 'talentløst' som du sier. Hvis du hører etter på textene så er det oftest et budskap, eller de prater om livet sitt etc. Det er endel drittrap der ute, men det er mye mer dritt metal & rock her ute i verden. Hvis dere vil ha exempler på god rap last ned f.eks, Blackstar, Jurrasic 5, Beatnuts, TP er ofte kult (gleder meg til Opaque albumet ) Ellers så er Dj Honda rå, Mos Def, Talib Kweli (som også utgjør blackstar), gangstarr, the roots er jævlig råe, Oslo Fluid har noen kule sanger, jeg kunne sittet her og bare fortsatt og fortsatt.. Det som er greia er at det er mye komers dritt, og mye undergrunn som er bra.. Noe komerst er også kult, men hversåsnill og ikke gi opp rap (eller hip hop da..) pga idioter som Eminem, dre & sånne.. Det finnes vel for alt jeg vet sikkert noe bra metal, men alt jeg har hørt er skriking.. Man hører ikke hva de sier.. Uff uff..

Topp 5 lista akkuratt nå
1. Oslo Fluid - Beginning of time
2. Rakim - guess whos back
3. Wu Tang - Shoalin Worldwide
4. Mos Def & Dj Honda - Travellin´ Man
5. Gangstarr - Common
noob killer
elukS's Avatar
Hører mye metal. Death/black er vel favoritt generen men nesten alt innen metal går
Ellers hører jeg på masse rart: klassisk, jazz, Norsk og Svensk hip-hop (petter og tungtvann er vel de jeg liker best her) og litt trance-ting

Akkurat hører jeg: Immortal - At the heart of winter (annbefales for ale som liker metal)
Originally posted by Carlo
1. Oslo Fluid - Beginning of time
Vis hele sitatet...
Syns "Feel what I feel" og "City connections" er bedre
Originally posted by zeth


Syns "Feel what I feel" og "City connections" er bedre
Vis hele sitatet...
synes de 3 er phete... joo gotz god muciak taste lads
hører for det meste på trance/techno. Akkurat nå om dagen hører jeg på Marco_V-Live_at_Mysteryland-06-17-01-TWC, råeste live sete jeg har hørt på lenge.
Better than thou.
Originally posted by zeth


Syns "Feel what I feel" og "City connections" er bedre
Vis hele sitatet...
City Connections har jeg ikke på mp3, men feel what I feel har jeg.. liker ikke den like mye.. men dere burde særiøst laste ned de andre sangene der oppe
/me har Oslo fluid - cycles of live
Motorpsycho ruler vilt i min verden Kjøpte siste ep`n "barracuda" i dag og den rocker vilt! Gleder meg som en hund til 14.september...da spiller de på Samfundet...be there....
ps: de slipper ny plate 3.sep....enjoy
noob killer
elukS's Avatar
Og da var brutter'n og med

til Parapax
Mest metal. Death/Black/Epic - Nordisk er best.

Opeth, Dimmu Borgir, Borknagar, Darkthrone, Emperor, Daargaard, Aeternus, Primordial, Satyricon, Rammstein, Einherjer, Immortal, Bal-Sagoth, Limbonic Art, Burzum, Mayhem, Gorgoroth, Katatonia, My Dying Bride og Dum Dum Boys...
noob killer
elukS's Avatar
Grim Nordisk metal ruler, for tida går det mye i Immortal

For the kings of the Raven realms!!!

Jepp.. jeg må se å skaffe meg den derre. Har fått masse anbefalinger.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Gusto jeg skjønner godt at andre folk liker rap osv.. men jeg liker det bare ikke
De som liker den typen musikk liker det jo like godt som jeg liker min f.eks.
Må nesten nevne amorphis og cradle of filth hær. Ellers så går det mye i norsk kjærkebrenner jazz.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har vel mine favoritter jeg og da..

DJ Scot Project
Thomas Krautmann
Angy Dee
Chicane
DJ Tiësto
Gouryella
Kosomonova
osv osv.. mest hardtrance artister
weezer
blink182

( !!! )
Grim: du burde høre Amorphis.

Hvis jeg skal komme med en all time favourite, så må det nesten bli Tool, og da tenker jeg spesielt på albumet "ænima". Liker ellers det meste av det som er blitt nevnt - mer eller mindre. Holder meg mest til alternative, heavy metal og hardcore.
Hadde klart å glemme noe selv: White Zombie
▼ ... noen uker senere ... ▼
hm, det er jo en del da, Limp Bizkit, ICP,DMX,Phasio

hører på "nesten" alt
Slipknot, Kittie, KoRn, Linkin Park, Limp Bizkit, Papa Roach, Fatboy Slim, Reservoir Dogs, Røyksopp, Klovner i kamp, Apoptygma Berzerk, Race against the machine,nine inch nails, DMX Crew, Dido albumet er digg chillemusikk...

jeah.. er det bare noe jeg tror, eller er det lite jenter som hører på sånn her musikk? Ikke fatter jeg hvordan man ORKER å høre på boybandsSHJITT og dilldall..urgleh.. kan ikke kalles musikk en gang.
Xector: Har hørt Amorphis. Det er sånn finsk fantasy metal. Ikke verst...
Opprinnelig postet av ~MiA~
jeah.. er det bare noe jeg tror, eller er det lite jenter som hører på sånn her musikk? Ikke fatter jeg hvordan man ORKER å høre på boybandsSHJITT og dilldall..urgleh.. kan ikke kalles musikk en gang.
Vis hele sitatet...
Hihi! Damn right
Må bare legge til noen som jeg digger, og som kanskje ingen andre her har hørt:

cave in
mrbungle (av Mike Patton, albumet "california" anbefales)
fantomas (nok et prosjekt av Mike Patton i Faith No More)

Nøl ikke med å laste ned mp3'er!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hører på det meste innen metal, hvis man ser bort fra wannabe metal som Limp Bizkit, Slipknot, Linkin Park osv.
Sentenced, Nightwish, Rhapsody, Vintersorg, HammerFall, Axel Rudi Pell, Sonata Arctica, Helloween, Gamma Ray, Kamelot og Impelliteri er noen av favorittgruppene mine..
Liker variert musikk, men mainly;
-Prodigy
+ mye hardcore trance
All trance regjerer hardt....

særlig Barthez, A.U.R.A., Jet Set & Plastic Angel, Silver osv......

-AS-
...er kongen!!!

He, he, neida....

OK! Skal innrømme at jeg har den i samlinga (sammen med Boney M, Abba, Mamas & the Papas) For det meste kjøpt for å "vinne" fester o.l

Hva jeg hører på:
Pink Floyd
Queen
Pink Floyd
Yello
Slade
Vangelis
Pink Floyd
Raga Rockers
Phenomena
Harlan Cage
Fleetwood Mac
Pink Floyd
Travellin' Wilbury's
Beethoven
Strauss
Mozart
Pink Floyd
Tsjaikovskij

Ja, og nevnte jeg Pink Floyd?

Jeg må forresten innrømme at de her nye greiene Rap, House, Funk, Trash og hva faen det heter, er støy (*ikke* musikk) som jeg blir irritert av å høre på. Jeg har slettet P3 fra programvalget på radio'n da det er ca 143 år siden de spilte noe jeg klarer å høre på...
Opprinnelig postet av Aphelion
Jeg hører på det meste innen metal, hvis man ser bort fra wannabe metal som Limp Bizkit, Slipknot, Linkin Park osv.
Sentenced, Nightwish, Rhapsody, Vintersorg, HammerFall, Axel Rudi Pell, Sonata Arctica, Helloween, Gamma Ray, Kamelot og Impelliteri er noen av favorittgruppene mine..
Vis hele sitatet...
Slipknot wannabe metal !?! HAHAHAHA!!
Du kan få sagt det !
liker dyp, tung og hard drivende minimalilstisk techno jeg :]
jeff mills, luke slater, chris liebing osv
Blink 182, uten tvil
metallica er bra, kan bli lei av den, men etter en mnd er dem like bra igjen.

techno også self.

hører ikke på noen spes. gruppe
Opprinnelig postet av wiz


Slipknot wannabe metal !?! HAHAHAHA!!
Du kan få sagt det !
Vis hele sitatet...
Min mening: Slipknot er mallcore.. mallcore er wannabe metal..
Kunne ramset opp mange argumenter, men i stedet henviser jeg til punkt 1 i FAQ'en på Metal-Rules og en artikkel på MetalCrypt..
Steely Dan, Tower of Power
Aphelion: Det preiket om mallcore er noe av det dummeste jeg har lest... Etter metal-rules.com 's mening er det bare en type metal som virkelig ER noe og det er (tildels glad) 80 talls rock ! (BS)
Hvis jeg ber deg analysere White Zombie og ber deg finne ut om det er mallcore eller ikke, hadde du greid det? Sett i gang...
Det jeg digger og høre på er...


Iron Maiden, Luca Turilli,
Rhapsody, Nightwish,
Children Of Bodom,
Metallica, Tristania,
Gamma Ray,
Guardians Of Time,
Cypress Hill,
B-Real, Manowar,
Freedom Call, Sonata Arctica,
Linkin Park, Covenant, Avanstasia

Det er en del andre ting oxo... men jeg kommer ikke på alt nå....
Men det er mye bra "Ukjent" musikk i verden oxo...
Men dette er vel den lista som jeg hører mest på om ettermiddagen og slik.... Hehehe



<SpeXzTeR>
Wiz: Greit, vi er uenige.. Let's leave it there.. Smaken er som baken, right?

Bare en bitteliten kommentar: Tror ikke du har lest grundig nok.. Du finner ikke mye 80-talls rock på metal-rules.. Det at 80-tallsrocken er dradd fram er nok fordi at oppstyret rundt glam-metal har mye til felles med oppstyret rundt nu-metal i dag..
original reprint
xaff's Avatar
vell,de som leste den første posten vet vel hvilken musikk smak jeg har.Uansett,here goes:
Sepultura,Metallica,Primus,RHCP,Tool og Blind Guardian(Absolutt favoritt!).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Black Eyed Peas, J5, The roots, Simon&garfunkel, Bo kaspers orkester, kaisers orkestra, kent, coldplay, travis, rammstein, mark knopfler, led zeppelin, frank zappa, gatas parlament, supertramp, mamas and the papas.. husker ikke fler i farta. men det er musikk som jeg hører på iallfall. jeg hørte også på tp ol. da jeg var tolv.

Better than thou.
w0h0! En annen som liker J5! Black Eyed Peas er også råe.