Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 6762
Hei, spør her jeg, i og med at trådtittelen passet så godt.

Aldri prøvd noe sopp, eller andre psykedelikaer for den saks skyld, men har veldig lyst til å prøve. Fått tilbud uttallige ganger på raves osv, men har alltid takket nei da jeg helst vil ha erfaringer å se tilbake på før jeg begir meg ut i det psykedeliske univers i en sånn sammenheng (apropos - litt OT, men spør i samme slengen. Får jo inntrykk når jeg leser rundt på nettet at alle slike stoffer helst burde inntas i rolige omgivelser hjemme i sin egen stue, og helst IKKE burde tas i store sosiale sammenhenger. Men overalt hvor jeg går i RL er jo LSD og andre hallucinogener yndede partydop. Ikke alle som holder på sånn er noe nevneverdig erfarne med stoffer heller. Skjønner ikke helt?)

Men, back to topic. Sitter nå i Rotterdam og har lyst til å få min første tripperfaring. Både for å kunne være litt mindre grønn ute på fest, men også fordi dette nå har interessert meg grenseløst i flere år, og jeg begynner å føle meg klar til å prøve selv. Har jo nå tilgang på diverse smartshoper, og der har de tre sopptyper (om jeg har forstått det rett) man fortsatt kan kjøpe. Lyst til å prøve meg på "Philosopher's Stone", også kalt truffles, fordi jeg har fått inntrykk av at denne er forholdsvis mild og interessant, og ikke overveldende for en førstegangstripper, men likevel nok til at man skjønner tegninga. For ja, jeg er ikke på utkikk etter noe heavy greier, vil starte mykt. (Har også hørt at det er umulig å badtrippe på truffles. Dette tar jeg med en stor klype salt, men om det ligger noe i det feel free til å opplyse meg!)

Problemet (?) her er at her på mitt nye hjemsted har jeg ingen jeg kan trippe sammen med. Det vil si, jeg har vel det, men kjenner vel ikke disse godt nok til at jeg ville vært hunndre prosent sikker på at de kom til å gjøre trippen BEDRE om moralsk støtte fra "en man stoler og er helt, helt trygg på" skulle bli nødvendig.
Så jeg peiler mot å trippe første gang alene. På en skala fra én til ti - hvor dumt er dette?

Lurer også veldig på disse vanlige tingene, har søkt rundt men vanskelig å finne noe konkret. En brukerdose med trøfler, for en som skal oppleve psychedelics for aller første gang, og alene, er på ca hva da?
Om jeg husker riktig kjøper man enten 10 gram, 20 gram, +++. I hvertfall var det sånn prislista så ut. Så jeg tenker å kjøpe 10 gram. Trenger ikke ta alt første gangen, men omtrent hvor mye?

Vil bare ha en koselig, vakker, interessant og lærerik tripp. Sånn at jeg slipper det styret når jeg blir tilbudt å trippe første gang, at jeg må takke nei nettopp fordi det er min første gang, og dermed aldri få prøvd.. Ond sirkel. Jeg trenger litt erfaring. Og jeg er så spent på å endelig oppleve dette.

Men vil ha en positiv opplevelse.
Sitat av synesthesia Vis innlegg
Så jeg peiler mot å trippe første gang alene. På en skala fra én til ti - hvor dumt er dette?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si 3. Når du har den instillingen at dette er noe du vil oppleve.
Jeg har aldri trippa aleine, å jeg kan forestille meg at det blir kjedelig.

Første gang jeg utsatte meg for en sterkere dose ( semilanceata )
så var det en person jeg ikke kjente noe godt der, og en jeg aldri hadde sett før, og han siste kjente jeg sån passe godt.

Det ble en magisk kveld. = )

Du virker som en person med god fornuft, jeg tror du klarer deg bra.
Sitat av synesthesia Vis innlegg
Hei, spør her jeg, i og med at trådtittelen passet så godt.

Aldri prøvd noe sopp, eller andre psykedelikaer for den saks skyld, men har veldig lyst til å prøve. Fått tilbud uttallige ganger på raves osv, men har alltid takket nei da jeg helst vil ha erfaringer å se tilbake på før jeg begir meg ut i det psykedeliske univers i en sånn sammenheng (apropos - litt OT, men spør i samme slengen. Får jo inntrykk når jeg leser rundt på nettet at alle slike stoffer helst burde inntas i rolige omgivelser hjemme i sin egen stue, og helst IKKE burde tas i store sosiale sammenhenger. Men overalt hvor jeg går i RL er jo LSD og andre hallucinogener yndede partydop. Ikke alle som holder på sånn er noe nevneverdig erfarne med stoffer heller. Skjønner ikke helt?)
Vis hele sitatet...
Folk putter i seg alt mulig rart på raves og i festsammenhenger. Det betyr ikke at dette er smart å gjøre, eller at det er en god utnyttelse av stoffet. Ja, psykedelika kan være artig i festlige lag, men etter min oppfatning grenser dette til misbruk av disse substansene. Det blir litt som å bruke en månerakett for å stikke en tur på kiosken. Det funker, og det kan sikkert være morro (med mindre du krasjer), men du kunne jo like godt bare tatt sykkelen din, eller MDMA for eksempel.

Dette gjelder naturligvis ikke alle mennesker i alle festsammenhenger, men jeg tør påstå at misbruken av psykedelika på denne måten er såpass utbredt at det går an å generalisere litt rundt det. Det er jo ikke opp til noen å bestemme hva som gir et positivt utbytte for noen andre, men for de av oss som liker å gå dypt inn i slike ting, så blir det å bruke dyptgående psykedeliske substanser som partydop en rimelig hjernedød og innholdsløs afære.

I tillegg kan det også selvsagt være farlig, spesielt for uerfarne brukere.

Sitat av synesthesia Vis innlegg
Men, back to topic. Sitter nå i Rotterdam og har lyst til å få min første tripperfaring. Både for å kunne være litt mindre grønn ute på fest, men også fordi dette nå har interessert meg grenseløst i flere år, og jeg begynner å føle meg klar til å prøve selv. Har jo nå tilgang på diverse smartshoper, og der har de tre sopptyper (om jeg har forstått det rett) man fortsatt kan kjøpe. Lyst til å prøve meg på "Philosopher's Stone", også kalt truffles, fordi jeg har fått inntrykk av at denne er forholdsvis mild og interessant, og ikke overveldende for en førstegangstripper, men likevel nok til at man skjønner tegninga. For ja, jeg er ikke på utkikk etter noe heavy greier, vil starte mykt. (Har også hørt at det er umulig å badtrippe på truffles. Dette tar jeg med en stor klype salt, men om det ligger noe i det feel free til å opplyse meg!)
Vis hele sitatet...
Det er riktig at Philosophers stone er en mild sopp, og et godt utgangspunkt for en førstegangsreisende. At det er umulig å få negative opplevelser på denne soppen er selvsagt bare tøv.

Sitat av synesthesia Vis innlegg
Problemet (?) her er at her på mitt nye hjemsted har jeg ingen jeg kan trippe sammen med. Det vil si, jeg har vel det, men kjenner vel ikke disse godt nok til at jeg ville vært hunndre prosent sikker på at de kom til å gjøre trippen BEDRE om moralsk støtte fra "en man stoler og er helt, helt trygg på" skulle bli nødvendig.
Så jeg peiler mot å trippe første gang alene. På en skala fra én til ti - hvor dumt er dette?
Vis hele sitatet...
Å trippe alene kan være fantastisk, men det kan også være litt skremmende for nybegynnere. Hvis man er forsiktig og har forberedt seg litt, så bør det imidlertid være små sjanser for at noe skal kunne gå skikkelig galt. En mild dose Philosophers stone for en alenetripper med en normalt stabil psyke, og en frisk og nysgjerrig mentalitet, høres ikke veldig risikabelt ut. Men, du har selvsagt ingen garantier.

Sitat av synesthesia Vis innlegg
Lurer også veldig på disse vanlige tingene, har søkt rundt men vanskelig å finne noe konkret. En brukerdose med trøfler, for en som skal oppleve psychedelics for aller første gang, og alene, er på ca hva da?
Om jeg husker riktig kjøper man enten 10 gram, 20 gram, +++. I hvertfall var det sånn prislista så ut. Så jeg tenker å kjøpe 10 gram. Trenger ikke ta alt første gangen, men omtrent hvor mye?
Vis hele sitatet...
Sklerotium fra Philosopers stone inneholder mindre vann en vanlige soppfrukter, og vil derfor miste mellom 50% til 70% av sin masse ved tørking, framfor 90% som er standard med vanlige soppfrukter. Siden de tørker mindre, vil man derfor trenge en litt større dosering hvis man skal regne doseringen i tørket sopp.

En ok/mild dose vil ligge på ca 10 gram fersk sopp, men du kan godt begynne med 5 gram, og eventuelt ta litt mer utover kvelden for å være på den sikre siden.

Sitat av synesthesia Vis innlegg
Vil bare ha en koselig, vakker, interessant og lærerik tripp. Sånn at jeg slipper det styret når jeg blir tilbudt å trippe første gang, at jeg må takke nei nettopp fordi det er min første gang, og dermed aldri få prøvd.. Ond sirkel. Jeg trenger litt erfaring. Og jeg er så spent på å endelig oppleve dette.

Men vil ha en positiv opplevelse.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal spise sopp, så gjør det fordi du har lyst på et personlig innblikk i den psykedeliske opplevelsen. Hvis motivasjonen er at du ønsker å kunne spise sopp på raves fordi vennene dine gjør det, så synes jeg du bare skal droppe dette prosjektet.
Sist endret av mentalmelt; 19. september 2009 kl. 15:16.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis du skal spise sopp, så gjør det fordi du har lyst på et personlig innblikk i den psykedeliske opplevelsen. Hvis motivasjonen er at du ønsker å kunne spise sopp på raves fordi vennene dine gjør det, så synes jeg du bare skal droppe dette prosjektet.
Vis hele sitatet...
Regna med at denne ville komme ja, men grunna dårlig tid gadd jeg ikke å presisere dette noe nærmere i forrige innlegg. Men, som jeg prøvde å uttrykke tidligere også, dette er noe jeg personlig vil, og har villet lenge. Grunnen til at jeg tok med siste avsnitt var nettopp dette med den onde sirkelen - at jeg vil prøve, og jeg vil si ja når jeg får tilbudet plassert midt i fanget mitt, men at jeg gjerne vil ha litt erfaring i bagasjen. Og ikke vil få denne i de situasjonene jeg som regel har tilgang på psykedelikaer i. Og dermed ender opp med ingen erfaring i stedet. Synes jeg har grunn til å være stolt av meg selv, jeg! Men nå føler jeg altså at tiden er inne for å ta min første reise. Og nå takket være raske og hjelpefulle svar tenker jeg også at det skal gå bra, selv om jeg er alene. Personlig tenker jeg at selv om en slik opplevelse er noe man gjerne vil dele med noen som står en nær, så må det også være ganske fantastisk å oppleve det alene. En selvgranskende og lærerik opplevelse. Men om noen her kom med advarsler om at det var veldig lite lurt måtte jeg jo revurdere litt.

Og å ta psykedelikaer på fest kan jeg aldri tenke meg å gjøre uansett, ser virkelig ingen fordeler der. Jeg også tenker som deg at det grenser mot misbruk.

Takker igjen for svar!

Kom på en liten ting til jeg lurte på.

Trippe alene i skogen. Dum idé?
Tenker at det kanskje kan bli litt for stort og ubeskytta for en som er alene med hallusinasjonene sine. Eller?
Noen med erfaringer?
Sist endret av synesthesia; 20. september 2009 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hawaii - Panaeolus (Copelandia) cyanescens er ihvertfal en flott sopp, meget potent.. Den går faktisk for å være en av de kraftigste i verden.

"Rusen" ligner mye på den av norsk fleinsopp da virkestoffene er de samme. Den eneste forskjellen i effekt utgjøres pga små variasjoner i mengdeforholdene av psilocybin, psilocin, baeocystin og norbaeocystin.

Alle psilocybinsopper egner seg like godt til førstegangsbruk, du bør bare passe på å innta litt mindre doser av de mest potente typene hvis du velger å bruke en av de..
Vis hele sitatet...
Enig i at alle typer pcilocybin-innholdig sopp ligner på hverandre. Men synes Hawai-soppen var mye mer visuell, og faktisk litt annerledes visuell enn det jeg har opplevd på andre typer sopp.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men ting danset litt mer - vridde seg litt mer - enn det jeg har opplevd på andre typer sopp. Både jeg og trippekompis opplevde en distinkt forskjell i visuelle effekter på hawai sopp sammenlignet med cubenensis og flein.