Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 6861
Sitat av MartinB Vis innlegg
Nå er det faktisk slik at f.eks en butikkeier skal, etter hva loven sier kontakte politiet ved f.eks nasking. Om de ikke gjør dette og det blir funnet ut kan eieren bli straffet selv.
Og da vil jeg faktisk tro at det samme gjelder i en slik sak som dette, om ikke i enda større grad.
Vis hele sitatet...
Og hva lov sier det? Hvis de velger å ta forholdet til retten kan det gjelde, men for vanlig butikktyveri er reglene klare!

Lykke til med å tyste!
Huske på hva fengsel man sender vedkommende inn i!
Sist endret av NyMaskin; 17. januar 2009 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For all del, tips politiet. Men trur imo ikke det blir no sak ut av en random msn samtale hvor en dude skryter av å ha knvistukket en anna... Han kan nekte for det seinere å si det bare var kødd.. ikke nok bevis til å opprette en sak ut av det trur jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Min personlige mening.

Ikke gå til politiet, du har ingenting med dette å gjøre, så da anbefaler jeg deg å la være legge deg opp i andres saker.

Hvorfor?
1.Du har INGENTING med dette å gjøre.

2. Leksen om at alt får konsekvenser er det ganske sannsynelig at du vil få oppleve hvis noen finner ut at du er en tyster/angiver.

Har du virkelig lyst til å risikere å bli stukket ned på døra de fordi du må legge deg opp i andres buisniss?
Sitat av duwd Vis innlegg
Min personlige mening.

Ikke gå til politiet, du har ingenting med dette å gjøre, så da anbefaler jeg deg å la være legge deg opp i andres saker.

Hvorfor?
1.Du har INGENTING med dette å gjøre.

2. Leksen om at alt får konsekvenser er det ganske sannsynelig at du vil få oppleve hvis noen finner ut at du er en tyster/angiver.

Har du virkelig lyst til å risikere å bli stukket ned på døra de fordi du må legge deg opp i andres buisniss?
Vis hele sitatet...
Så hvis du ser en blir stukket ned på gata så går du bare rett forbi, fordi du ikke har noe med det å gjøre?
Sitat av junkpal Vis innlegg
Så hvis du ser en blir stukket ned på gata så går du bare rett forbi, fordi du ikke har noe med det å gjøre?
Vis hele sitatet...
1. Du trenger ikke innvolvere politiet i en situasjon du a) ikke har noe med å gjøre b)Du ikke forstår
2. Med mindre du ikke har lyst å risikere å bli stukket ned selv, så backer du.
3. Du trenger ikke begynne en stor tystekampanje for å ringe 113

Hvorfor vil du ikke argumentere på selve saken isteden for å spørre om andre gitte situasjoner?
Sitat av duwd Vis innlegg
1. Du trenger ikke innvolvere politiet i en situasjon du a) ikke har noe med å gjøre b)Du ikke forstår
2. Med mindre du ikke har lyst å risikere å bli stukket ned selv, så backer du.
3. Du trenger ikke begynne en stor tystekampanje for å ringe 113
Vis hele sitatet...
Jaha, du ringer 113 og ambulansen kommer. De vil merke at personen ble knivstukket og kontakte politiet med en gang. Da kommer politiet til å intervjuere deg.

Eller mener du at du vil ringe ambulansen og stikke fra den blødende person?
Sist endret av marsboer; 21. mars 2009 kl. 17:10.
Har du gått til politiet nå?
Sitat av duwd Vis innlegg
Min personlige mening.

Ikke gå til politiet, du har ingenting med dette å gjøre, så da anbefaler jeg deg å la være legge deg opp i andres saker.

Hvorfor?
1.Du har INGENTING med dette å gjøre.

2. Leksen om at alt får konsekvenser er det ganske sannsynelig at du vil få oppleve hvis noen finner ut at du er en tyster/angiver.

Har du virkelig lyst til å risikere å bli stukket ned på døra de fordi du må legge deg opp i andres buisniss?
Vis hele sitatet...
Herregud, forbanna tulling. Selvom han "ikke har noe å gjøre" med saken, så betyr vel ikke det at han skal bare drite i andre, uansett hva konsekvensen er?
Og det staves "business", ikke "buisniss"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av duwd Vis innlegg
2. Leksen om at alt får konsekvenser er det ganske sannsynelig at du vil få oppleve hvis noen finner ut at du er en tyster/angiver.

Har du virkelig lyst til å risikere å bli stukket ned på døra de fordi du må legge deg opp i andres buisniss?
Vis hele sitatet...
Skal vi virkelig tolerere at kriminelle elementer bruker frykt for å unngå å bli anmeldt? NEI! Et rungande nei! Og det trur eg dei fleste er einige med meg i. Om frykt blir brukt som middel for å få utanforståande til å ikkje melde seg som vitne er samfunnet på gal veg for alvor.

Ein ting er at dei som er inne i eit kriminelt miljø vil frykte å stå fram - det trur eg ikkje vi kan fjerne, men at tilfeldige vitne skal vere i tvil om dei bør melde ifrå på grunnlag av frykt er for ille! Denslags skal vi ikkje la skje!
Jeg siterer:
Sitat av duwd Vis innlegg
Min personlige mening.

Ikke gå til politiet, du har ingenting med dette å gjøre, så da anbefaler jeg deg å la være legge deg opp i andres saker.
Vis hele sitatet...
Du sier at han ikke har noe med saken å gjøre, tydeligvis har han noe med saken å gjøre no, hvorfor? Jo for han har på en eller annen måte møtt en skikkelig tøff fyr på msn, som har
1) skrytt over hvor tøff han er, ved å linke til artikler, hvor det er blitt beskrevet en form for vold, - der han er deltager.
2) ellers er han bare en stokk dum idiot, som prøver å få andre til å tro at han er bare den tøffingen.
Hvis punkt nr 1) stemmer, burde uten tvil trådstarter kontakte og tipse politiet, samt vise til MSNlogg, om han har dette tilgjenglig. Ikke det at MSNloggen er så mye til bevis, men det kan felle en person, som tydeligvis sliter.
Ellers vil jeg spørre deg om noe: duwd. Om du, nær familie/slektning hadde blitt utsatt for det samme som trådstarter beskriver ville du at den skyldige skulle blitt straffet, eller ville du bare gidd faen? Om noen satt på bevis som kunne felle idioten som hadde gjort dette, ville du at han skulle "vitnet"? Sikkert ikke. Mange folk tenker bare: jeg hadde ikke brydd meg. Han som hadde gjort det kunne likegodt bare gått fri. Folk som tenker slik, skulle jeg gjerne hørt hva de hadde sagt etter de hadde blitt utsatt for den type vold som nevnt tideligere.
2. Leksen om at alt får konsekvenser er det ganske sannsynelig at du vil få oppleve hvis noen finner ut at du er en tyster/angiver.

Har du virkelig lyst til å risikere å bli stukket ned på døra de fordi du må legge deg opp i andres buisniss?
Vis hele sitatet...
DETTE ER JO USA
du synker dypt, ved å oppfordre til å ikke si en drit, du er vel en av dem som ønsker at denslags lovbrytere skal være fri, siden de didrar til så mye bra i samfunnet. Neida, ikke meld fra til politiet, for da blir du garantert knivstukket, du snoker jo i andre sin "business". Lurer på hvordan samfunnet hadde vært om alle hadde gjort slik du har beskrevet på punkt nr 2. skal love deg at det hadde vært ett helvete.
Jeg ringte purken for to dager siden når jeg så en dude løpe rundt med bilstereoer og dvd-spillere i en pose og gjemt inni jakka. Typen så ganske suspekt ut, og jeg hadde null problem med å ringe.

Det falt meg faktisk ikke inn at noen kunne blitt sure på meg, før nå når jeg leste tråden.

Det er jo lov å være litt anonym i første omgang, og når politiet vet om det er noe å gå etter, så velge om du vil være anonym eller ikke?
Purken er jo mennesker de og
Hvordan i alle dager kan det der holde som ett bevis i en rettsak? Det kan ha være hvem som helst som var på msnen.

Hadde du vært der og sett hva som skjedde, er det klart at du skulle ha vitnet
Hva hvis det bare er tomt skryt, pisspreik, at han er lystløgner eller liker å "tøffe seg"? Da vil ikke han bli tatt, men han vil vel vite at du "tysta"..hadde det vært kult? Jeg hadde holdt kjeft, glemt hele greiene. Det skal også mye til å få politiet til å gidde å etterforske ting, så kanskje det hadde vært helt bortkasta også. Etterforskning er rimelig ressurskrevende og jeg tviler på at de hadde satt "himmel og jord i bevegelse" pga noe msn-prating..
Sist endret av Drøggs; 21. mars 2009 kl. 18:12.
Det er ofte sånne små ting som dette som får sving i sakene hos politiet da, hvis de står stille og de får et lite tips. Dumt å snakke om ressurskrevende når vi snakker om noe så alvorlig som knivstikking. Hadde skjønt det hvis det var noe sånt bullcrap om ulovlig nedlasting, men ikke her.
Og hvis han først har skrytt av det på msn, sendt linker, til en han ikke kjenner. Det er rimelig stor sjanse for at han har gjort det med andre og. Så det at han finner ut at det var deg er som å vinne i lotto!
Ja, og hvis han babler ivei på msn, så er det vel kanskje også flere som anmelder'n.. Sikkert ikke en skarp fyr, han der