Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 19155
Ingen som har den? Nå venter hele klassen min spent.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hey man greia er vekke hvor er den
Han slepper ikke ut fra fengsel i år likevel, da han regnes som for farlig. Noe som jo er forståelig...

Merkelig hvor skrudde folk er angående sånt - jeg kom over en person i tjueårsalderen(!) som uttalte at når det gjaldt folk som Varg, som lager så god kunst (les: burzum og "black metal") så skulle man selvfølgelig ha fått mindre straff enn "vanlige" som begår samme forbrytelser. "Rasjonell" tankegang der, ja.
Aarseth hadde kontakt med noen stammer i afrika. han ville at de skulle drepe folk og flå dem så at han kunne bruke skinnet som cover på sitt nyeste album.
Kan noen laste opp "burzum.zip" fila fra førsteposten?
Har bare funnet demo-album fra burzum hittill...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av DonTomaso
Likte spesielt den litt barnslige/flaue latteren etter at han innrømmer at han aldri har hatt en kjæreste, eller vært glad i en jente.
Vis hele sitatet...
Det hadde han jo fra før han ble fengslet, tidspunktet han drepte Euronymous var han sammen med en "ordinær dame" som hørte på popmusikk. (Og apropos det, ved et tidspunkt begynte han å henge på technosteder i skjul for de andre i metalmiljøet, mens de dro på hardrock-steder, av den grunn at han følte seg mer og mer "utstøtt").

Så har han jo også barn. Fikk vel sitt første i en alder av 19-20. Så en sønn på ett år, og venter en til dette året! Så når han slepper ut skal han bo med barna og sin utenlandske (men franske) kone på et lite gårdsbruk i Bø, Telemark. Som moren har kjøpt han.
Hvis han slipper ut, i og med at begrunnelsen for å fortsatt holde han fengslet bla. er at han har sittet så lenge at det vil bli vanskelig for han å tilpasse seg samfunnet igjen ?
Husker jo hva som skjedde sist, med rømning, kapre familiebil med ag-3 og rein idioti.
Han blir nok værende en stund til oppe i nord, tenker jeg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kanskje litt dumt å dra op denne tråden igjen, men har ikke sett det noe annet sted her enda, anyways Varg Vikernes slippes snart ut på prøve http://www.dagbladet.no/2009/03/10/n...ngsel/5216306/
Linken som TS posta funker ikke lengre. Noen som vet hvor jeg kan finne intervjuet? Lover KP.
Er det dette du mener:

http://debatt.sol.no/node/4091181

Ellers fant jeg denne:

http://www.metalcrypt.com/pages/inte....php?intid=170
Sist endret av sixfeetunder; 10. mars 2009 kl. 18:26.
Skulle helst hatt en audio klipp, hadde vært underholdende å høre stemmen hans sammen med alle de dumme ordene

Noen som har det?
Sist endret av Carlsberg; 11. mars 2009 kl. 07:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Altså... Innen black metal miljøet er jo Varg stempla som en tulling.. Ettersom han i sine tidlige black metal år var den eneste som var dumt nok til å fyre opp kirker. Etter han møtte Øysten Årset så gikk jo Mayhem til helvette, og Øystein fikk en så feil innfyltelse av Varg.

Når Varg tok av med kirke brenninga si så gikk det jo skeis med Øystein, han ble også stempla som en satanist som svidde kirker, men etter at de andre medlemmene i Mayhem gravde litt, som kom det jo frem at Øysten bare hadde stått i sett på i frykt.

Min oppfatting av Varg... Lur, utspekulert og manupilerende. Han snakker de fleste mennesker rundt. Og dette intervjuet er, om du spør meg, bare den Varg som liker å lage faen å bare drite ut mennesker, selvom det går på hans egen bekostning.
Sitat av Tardenturd Vis innlegg
Når Varg tok av med kirke brenninga si så gikk det jo skeis med Øystein, han ble også stempla som en satanist som svidde kirker, men etter at de andre medlemmene i Mayhem gravde litt, som kom det jo frem at Øysten bare hadde stått i sett på i frykt.
Vis hele sitatet...
Kilder på dette finnes hvor?
Sitat av LazySunday Vis innlegg
Kilder på dette finnes hvor?
Vis hele sitatet...
i filmen once upon a time in Norway. Dokumentar om Mayhem.

Det finnast sjølvsagt ikkje bevis, men vi får inntrykk av at Aarseth ikkje var typen til å gjere slikt.
Stemmer, Once Upon a Time in Norway, du kan også se på en Mayhem dokumentar, husker ikke navnet på denne i farta, men...

Her er en link til Once Upon a time: http://bunkergate.com/index.php?opti...=154&Itemid=80
Det som virkelig irriterer meg er den ignorante holdningen til noen av dere som har postet inlegg i denne tråden(merk; det er en gammel tråd, og jeg sikter til noen av postene på de 2 første sidene). Hadde dere tatt dere tid til å lese historien til Varg Vikernes og i tillegg hatt litt generell innsikt ville dere forstått at han ikke er "ond". Så vidt jeg vet, ble han dømt for kirkebrannene uten at det fantes noen ordentlige beviser på at det faktisk var han som gjorde det. I tillegg var drapet på Euronymous i selvforsvar, og han beskriver dette meget detaljert på hjemmesiden sin, burzum.org.

Og bare for the record, ærlig talt har jeg aldri helt sett problemet med rasisme. Om en person er rasist, og dermed ikke liker andre raser osv, er du det samme om du har noe imot rasister.

Kristendommen er også for the record den voldeligste religionen, som har drept FLEST mennesker opp igjennom tidene. Utifra dette kan jeg komme med følgende påstand; Alle som følger kristendommen støtter drap, og har forakt for mennesker som ikke følger kristendommen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Og bare for the record, ærlig talt har jeg aldri helt sett problemet med rasisme. Om en person er rasist, og dermed ikke liker andre raser osv, er du det samme om du har noe imot rasister.
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt.

Rasisme er å ikke like noen fordi de er født med en spesiell hudfarge.
Anti-rasisme er å ikke like noen fordi de mener det overstående. Man velger å være rasist. Man velger ikke hudfarge eller etnisitet.
Sist endret av nso; 12. mars 2009 kl. 13:59.
Sitat av nso Vis innlegg
Det er det dummeste jeg har hørt.

Rasisme er å ikke like noen fordi de er født med en spesiell hudfarge.
Anti-rasisme er å ikke like noen fordi de mener det overstående. Man velger å være rasist. Man velger ikke hudfarge eller etnisitet.
Vis hele sitatet...
Man velger nødvendigvis ikke å være rasist nei. Det er for eksempel mange som blir født og oppvokst, til å bli rasister. Dermed kan det vel teknisk sett ikke bli sett ned på mennesker som fra første stund av blir lært at det er feil å ha en annen hudfarge. Det er nesten på lik linje som å se ned på utviklingshemmede mennesker. Det å bli opplært til å være rasist er ikke noe man bare kan "glemme" fordi andre synes det er galt.


: Edit : Selvfølgelig er det som du sier, mange som velger å være rasister. Men det jeg mente var at alle generaliserer rasister. Noe som blir feil.
Sist endret av STUKETRYNE; 12. mars 2009 kl. 15:23.
Jeg skjønner ikke at folk gidder å ta deg seriøst, stuketryne, når det eneste som skal til for å overbevise deg om at Varg Vikernes er uskyldig er at han sier det på hjemmesiden sin.
Stuketryne:

Enten farer du med løgn, eller så er du spesielt lite kildekritisk. Velg selv!
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Man velger nødvendigvis ikke å være rasist nei. Det er for eksempel mange som blir født og oppvokst, til å bli rasister. Dermed kan det vel teknisk sett ikke bli sett ned på mennesker som fra første stund av blir lært at det er feil å ha en annen hudfarge. Det er nesten på lik linje som å se ned på utviklingshemmede mennesker. Det å bli opplært til å være rasist er ikke noe man bare kan "glemme" fordi andre synes det er galt.


: Edit : Selvfølgelig er det som du sier, mange som velger å være rasister. Men det jeg mente var at alle generaliserer rasister. Noe som blir feil.
Vis hele sitatet...
Selvom du er født og oppvokst i et samfunn fullt med rasister så kan man fortsatt snu på foten, skjønneru ruketryne.
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at folk gidder å ta deg seriøst, stuketryne, når det eneste som skal til for å overbevise deg om at Varg Vikernes er uskyldig er at han sier det på hjemmesiden sin.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Det er jo like stor grunn til å ikke ta deg seriøst, når du tydeligvis lytter til media og med en gang tror han er skyldig? Og uansett riktig eller galt, vi danner oss alle inntrykk utifra våre synspukter, og de synspunkter vi blir fortalt. Slik er det, og sånn vil det alltid være. Så det var en ganske idiotisk påstand av deg.

Edit@Sc0tum: Nei, det er ikke bare å snu på foten. Når barn blir ødelagt av foreldre/omsorgshaver fra dag 1. er barnet så skadet mentalt, at den reverseringsprosessen ville vært utrolig vanskelig.
Sist endret av STUKETRYNE; 12. mars 2009 kl. 15:41.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er tilnærmet umulig å skifte hudfarge. Så jeg tror du må lengre ut på landet med slike løgndommer. Les Stormen sin post lengre tilbake, skjønner egentlig ikke hvordan det kan være noen videre diskusjon etter det.
Sist endret av Deezire; 12. mars 2009 kl. 16:08.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Edit@Sc0tum: Nei, det er ikke bare å snu på foten. Når barn blir ødelagt av foreldre/omsorgshaver fra dag 1. er barnet så skadet mentalt, at den reverseringsprosessen ville vært utrolig vanskelig.
Vis hele sitatet...
Hahah, jeg må bare le. Det er ikke heroin det er snakk om her, det er snakk om meninger. Om man vil mene noe annet så kan man mene noe annet, og greit det er kanskje ikke lett og si det til sine foreldre om de er veldig rasistiske, men kan ikke si det er utrolig vanskelig å ha sine egne meninger. Kan ikke skjønne hvordan du kan tro dette, greit at ungen kanskje vil være rasistisk i sine unge dager, men det er ikke kjempe vanskelig å snu på foten når man blir eldre.
Sitat av Scr0tum Vis innlegg
Hahah, jeg må bare le. Det er ikke heroin det er snakk om her, det er snakk om meninger. Om man vil mene noe annet så kan man mene noe annet, og greit det er kanskje ikke lett og si det til sine foreldre om de er veldig rasistiske, men kan ikke si det er utrolig vanskelig å ha sine egne meninger. Kan ikke skjønne hvordan du kan tro dette, greit at ungen kanskje vil være rasistisk i sine unge dager, men det er ikke kjempe vanskelig å snu på foten når man blir eldre.
Vis hele sitatet...
At jeg alltid skal havne i diskusjoner med idioter er så trist. Hvis du virkelig ikke forstår i hvor stor grad barndommen og ungdomstiden påvirker ditt voksne liv foreslår jeg at du slutter å skrive i denne tråden øyeblikkelig.

Og du over her som påstår jeg kommer med løgndommer, vær så vennlig å påpek hvor jeg har løyet.
Kunne tenkt meg å se dette intervjuet. Noen som vet hvor det er å finne?
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
At jeg alltid skal havne i diskusjoner med idioter er så trist. Hvis du virkelig ikke forstår i hvor stor grad barndommen og ungdomstiden påvirker ditt voksne liv foreslår jeg at du slutter å skrive i denne tråden øyeblikkelig.

Og du over her som påstår jeg kommer med løgndommer, vær så vennlig å påpek hvor jeg har løyet.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke til å slutte å skrive i denne tråden da jeg har sett det skje selv, og jeg vet hvor mye det kan ha å si for resten av det voksne liv, og jeg er dels enig med deg at det kan ha en viss virkning, men ikke i såpass stor grad som du tror.

Selvom du kanskje tror at alle blir manipulert fra starten av og alle er hjernedøde, så er det ikke det tilfellet overalt. Jeg som sagt enig i en liten grad, men du overdriver.

Og om mods eller admins sier jeg skal slutte å skrive i denne tråden skal jeg lysne, men jeg gidder ikke høre på en som kaller seg stuketryne og sier at det er umulig og ha egne meldinger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
At jeg alltid skal havne i diskusjoner med idioter er så trist. Hvis du virkelig ikke forstår i hvor stor grad barndommen og ungdomstiden påvirker ditt voksne liv foreslår jeg at du slutter å skrive i denne tråden øyeblikkelig.
Vis hele sitatet...
I mindre grad enn gener påvirker hudfarge trur eg er det beste svaret. Ein står også fritt til å velje å ikkje uttrykke rasistiske synspunkt offentleg om ein ikkje vil ha offentleg kritikk på nemde meininger. Ein står ikkje fritt til å velje om ein vil vise hudfargen sin offentleg eller ikkje.

Mao - om vi gjev deg rett i at det ikkje er spesielt frivillig å vere rasist så er det fortsatt frivillig å velje å stå fram som rasist.

Motastanden mot rasisme er fullt ut akseptabel og sunn - fordi rasisme går på totalt usaklige og uviktige kriterier. Einaste måten å bli kvitt det på er opplysning, og avstand frå denslags standpunkter. Så får en håpe at ungar som veks opp med rasistiske foreldre får ein tanke toleranse gjennom barnehage og skulegang.
Sitat av slashdot Vis innlegg
I mindre grad enn gener påvirker hudfarge trur eg er det beste svaret. Ein står også fritt til å velje å ikkje uttrykke rasistiske synspunkt offentleg om ein ikkje vil ha offentleg kritikk på nemde meininger. Ein står ikkje fritt til å velje om ein vil vise hudfargen sin offentleg eller ikkje.

Mao - om vi gjev deg rett i at det ikkje er spesielt frivillig å vere rasist så er det fortsatt frivillig å velje å stå fram som rasist.

Motastanden mot rasisme er fullt ut akseptabel og sunn - fordi rasisme går på totalt usaklige og uviktige kriterier. Einaste måten å bli kvitt det på er opplysning, og avstand frå denslags standpunkter. Så får en håpe at ungar som veks opp med rasistiske foreldre får ein tanke toleranse gjennom barnehage og skulegang.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt har diskusjonen aldri omfattet det å stå offentlig fram som rasist eller ikke. Men det spiller jo rolle i hvilken grad man er rasistisk.
Og om dere fikk inntrykk av at jeg er rasist, eller på noen måter støttet tankegangen deres tar dere feil. Det jeg påpekte var bare at det er faktisk ikke alle som kan noe for det, tro det eller ei.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er tilnærmet umulig å skifte hudfarge. Så jeg tror du må lengre ut på landet med slike løgndommer. Les Stormen sin post lengre tilbake, skjønner egentlig ikke hvordan det kan være noen videre diskusjon etter det.
Vis hele sitatet...
Stormen sin post på side 2 er by the way årsaken til at jeg postet i denne tråden i første omgang. Det å si at han blir trist av at folk "leser det som er å lese om Varg Vikernes" og at det er som å finne ut alt om en i kassa på rema1000, blir så idiotisk at jeg ikke kan sammenligne det med noe jeg har opplevd før. Som alle andre mennesker er jeg 100% sikker på at Stormen en eller annen gang i livet sitt har vært "fan" av en kjent person og gjort litt research. Vær så vennlig og hold dine idiotiske utsagn for deg selv, Deezire.
Sist endret av STUKETRYNE; 12. mars 2009 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Ærlig talt har diskusjonen aldri omfattet det å stå offentlig fram som rasist eller ikke. Men det spiller jo rolle i hvilken grad man er rasistisk.
Og om dere fikk inntrykk av at jeg er rasist, eller på noen måter støttet tankegangen deres tar dere feil. Det jeg påpekte var bare at det er faktisk ikke alle som kan noe for det, tro det eller ei.
Vis hele sitatet...
Nei, men kritikken blir ikkje retta mot deg som person før du står fram offentleg. Vel du å stå fram offentleg med meininger så må du tåle rimelig hard kritikk, spesielt når det er kontroversielle meininger. Er du ikkje villig til å ta imot den kritikken får du halde meiningane for deg sjølv. Det gjeld alle, uavhengig av om det er rasistiske meininger eller ikkje.

Så jo - du kan noko for om du vel å stå fram offentleg eller ikkje, og du kan noko for om du jobber aktivt for meiningane dine eller ikkje.

Eg har ein del ekstremistiske meininger som eg ikkje er villig til å bruke tid på å forsvare, og difor heller ikkje framfører offentleg.

Så det er stor forskjell på å vere rasist og kritisere rasisme. Ekstremt stor skilnad.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Det er jo like stor grunn til å ikke ta deg seriøst, når du tydeligvis lytter til media og med en gang tror han er skyldig? Og uansett riktig eller galt, vi danner oss alle inntrykk utifra våre synspukter, og de synspunkter vi blir fortalt. Slik er det, og sånn vil det alltid være. Så det var en ganske idiotisk påstand av deg.
Vis hele sitatet...
Ja, min påstand var ganske idiotisk med tanke på at han ble dømt skyldig i en rettssak. Det handler ikke om å lytte til media, din kranglefant.
Hvis du velger å tro på fullstendig upartiske utsagn fra en involvert part, er det faktisk mindre grunn til å ikke ta deg seriøst enn en som respekterer de beslutningene tatt i en rettssal.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, men kritikken blir ikkje retta mot deg som person før du står fram offentleg. Vel du å stå fram offentleg med meininger så må du tåle rimelig hard kritikk, spesielt når det er kontroversielle meininger. Er du ikkje villig til å ta imot den kritikken får du halde meiningane for deg sjølv. Det gjeld alle, uavhengig av om det er rasistiske meininger eller ikkje.

Så jo - du kan noko for om du vel å stå fram offentleg eller ikkje, og du kan noko for om du jobber aktivt for meiningane dine eller ikkje.

Eg har ein del ekstremistiske meininger som eg ikkje er villig til å bruke tid på å forsvare, og difor heller ikkje framfører offentleg.

Så det er stor forskjell på å vere rasist og kritisere rasisme. Ekstremt stor skilnad.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hvorfor du fortsatt påpeker at man kan velge å stå fram eller ikke, når jeg sier i posten du qouter, at det ikke var det diskusjonen omfattet.

Det at du velger å ikke stå ut offentlig med dine ekstremistiske meninger for så være ditt valg, jeg har allerede diskutert nok rundt dette, og uttrykt meg ganske klart om hva jeg mente med posten min.

Sitat av Lunicks Vis innlegg
Ja, min påstand var ganske idiotisk med tanke på at han ble dømt skyldig i en rettssak. Det handler ikke om å lytte til media, din kranglefant.
Hvis du velger å tro på fullstendig upartiske utsagn fra en involvert part, er det faktisk mindre grunn til å ikke ta deg seriøst enn en som respekterer de beslutningene tatt i en rettssal.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig var påstanden din idiotisk selvom han ble "DØMT I EN RETTSAK". Det har aldri forekommet konkrete beviser for at det var Varg Vikernes some satte fyr på de kirkene. Og som Varg selv forklarer hadde Euronymous kokt opp en små syk plan om å torturere Varg og lage en snuff-film av det. Kanskje ikke så rart at Varg da dro for å ta seg en prat med han? Da Varg kom på døra ble Euronymous redd, og angrep. Varg måtte derfor forsvare seg selv.
Sist endret av STUKETRYNE; 12. mars 2009 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
STUKETRYNE: Se for deg denne situasjonen:
Du blir grepet av politiet. De sier du er mistenkt for å ha brent ned kirker og drept en kamerat, noe du vet du har gjort. De sier du vil få livstid i fengsel om du blir dømt skyldig. Hvor store problemer ville du hatt med å koke sammen noe piss for å slippe det?
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
STUKETRYNE: Se for deg denne situasjonen:
Du blir grepet av politiet. De sier du er mistenkt for å ha brent ned kirker og drept en kamerat, noe du vet du har gjort. De sier du vil få livstid i fengsel om du blir dømt skyldig. Hvor store problemer ville du hatt med å koke sammen noe piss for å slippe det?
Vis hele sitatet...
Hadde du fulgt med hadde du sett at han ikke "kokte" opp noe piss. Han har, etter han ble satt inn skrevet ned en hel biografi om seg selv, starten på Burzum osv osv.

Selvfølgelig skal jeg la deg tro det du vil.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Fordi han skriver en biografi hvor han sier han er uskyldig er han uskyldig?

For all del, han _kan_ være uskyldig, men du skal ikke klage på at andre tror alt de leser...
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Fordi han skriver en biografi hvor han sier han er uskyldig er han uskyldig?

For all del, han _kan_ være uskyldig, men du skal ikke klage på at andre tror alt de leser...
Vis hele sitatet...
Gjelder det også dommerene som leser sakdokumentene fremsatt av påtalemyndighetene? Å klage på at de tror det de leser om tiltalen vil være feil?

Jeg har ingen formening om denne saken men jeg tror du har det juridiske totalt bakvendt.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Og du over her som påstår jeg kommer med løgndommer, vær så vennlig å påpek hvor jeg har løyet.
Vis hele sitatet...
Jeg har sitert deg på det feltet jeg mener du tar feil eller lyver for deg selv.

I mitt arbeid gjør jeg meg opp en masse meninger hver eneste dag om kriminelle og tematikken rundt avvikende atferd, og jeg mener derfor at jeg har mer bakgrunnsmateriale for å gjøre meg opp en mening rundt dine utsagn. Mer enn det ønsker jeg faktisk ikke å utdype jamfør taushetsplikten.

Det er opp til deg om du vil forholde deg til én eller flere subjektive kilder.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Som alle andre mennesker er jeg 100% sikker på at Stormen en eller annen gang i livet sitt har vært "fan" av en kjent person og gjort litt research. Vær så vennlig og hold dine idiotiske utsagn for deg selv, Deezire.
Vis hele sitatet...
Du setter jo opp Varg Vikernes som et nærmest gudeligende vesen - ikke ulikt slik nazister gjør med Hitler. Varg Vikernes er og vil alltid være en no-lifer, som hadde sine 5-minutes of fame. Han har drept en kar, brent ned ei kirke og ytret noen meninger som majoriteten av Norge (eller verdensbefolkningen for den saks skyld) ikke er enige i.
Han ble vel dømt for tre kirker, men poenget til Deezire står bare bedre av den grunn. Latterlig person, med et forstyrret hode. Hvem andre finner på å tråkke rundt i Bergen sentrum på høylys dag med ringbrynje ? Han var i tilegg til alt han ble dømt for et forbilde for en del idioter som ikke skulle hatt bæretillatelse på lighter. Kripos tilskriver ca 50 ildspåsettelser på kirker det satanistiske miljøet/bevegelsen som oppsto på den tiden. Bare i lys av det mener jeg han skulle hatt 50 års forvaring. Desverre har man ikke den muligheten her i landet..
Dere er hjernevasket av media, som de fleste er. Jeg har ihvertfall ingen grunn til å ikke tro på Vikernes. Det virker ganske sannsynlig ihvertfall. Kort fortalt: De kranglet om avtaler, Euronymous truet med å drepe Vikernes, Vikernes dro til Oslo for å preike med E, selvfølgelig var han da bevæpnet siden E hadde truet ham, Vikernes ringte på, E ble forskrekket og gikk til angrep, Vikernes vant. Er dette usannsynlig? Nei, det er det faktisk ikke.

Ellers er Vikernes et geni innen musikk. At dere ikke forstår dere på Black Metal er deres problem. Albumene han har laget, har han stort sett gjort alene. Spiller alle instrumentene selv. Og er/var regnet som en av de store innen Black Metal i verden. Og BM er faktisk meget stort i store deler av verden. Jeg er sikker på at Vikernes kommer sterkt tilbake med musikken sin, uansett sjanger.


------------------------------
"Gorgar will eat you"
Sist endret av Gorgar; 13. mars 2009 kl. 21:17.
Sitat av Gorgar Vis innlegg
Vikernes ringte på, E ble forskrekket og gikk til angrep, Vikernes vant.
Vis hele sitatet...
Det var sikkert fordi Varg ble så redd at han stakk Øystein Aarseth 16 ganger i ryggen. Den mest naturlige reaksjon når man blir angrepet er jo å stikke folk 16 ganger. I ryggen. Med kniv. Alle som ikke skjønner det er hjernevasket av media.
hjelpe meg, så idiotisk...
Jeg bare sier at det faktisk ikke er usannsynlig at Vikernes snakker sant. Han var jo selvfølgelig dømt til å tape saken. Men usannsynlig er det ikke.
Hvorfor sier han da den dag idag at det var selvforsvar? Hvis han hadde vært den skremmende, farlige mannen som alle tror han er, så hadde han ikke stått på den storyen den dag idag. Er noe der som ikke stemmer.
Fordi han var så snill og grei og stakk av i 2003 og truet til seg en familiebil med ag-3 før han ble arrestert synes jeg vi skal gi han en sjangse. Han fikk trossalt HELE 14 måneder ekstradom for akkurat det. Den familien har sikkert glemt det allerede, så pyttsan .-
Sitat av Gorgar Vis innlegg
hjelpe meg, så idiotisk...
Jeg bare sier at det faktisk ikke er usannsynlig at Vikernes snakker sant. Han var jo selvfølgelig dømt til å tape saken. Men usannsynlig er det ikke.
Hvorfor sier han da den dag idag at det var selvforsvar? Hvis han hadde vært den skremmende, farlige mannen som alle tror han er, så hadde han ikke stått på den storyen den dag idag. Er noe der som ikke stemmer.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er så mange som ser/så på Varg som en skremmende mann. Jeg har alltid sett på ham som en usikker, riv ruskende gal fyr med store sosiale psykoser som følte seg misforstått.

Når det gjelder Vargs uttalelser i dag er han jo åpenbart prega av å ha sittet inne i 16 år. Han ønsker jo å legge saken/satanismen/nazismen bak seg og forsøke å leve et vanlig liv, noe han jo skal få lov til. Det er derfor lite smart å innrømme de eventuelle ugjerningene nå, da media ville ha kastet seg over det og brakt Varg inn i mediabildet igjen i mye større grad, noe jeg tviler på at han ønsker.

Jeg håper Varg finner seg et småbruk slik han ønsker, og får lov til å leve der i fred og fordragelighet resten av livet.
Desverre vil han ikke kunne leve i fred og fordragelighet ettersom han skylder familien til Euronymous en horvelig sum med daler. Selv synes jeg det blir for ille å diskutere ham som satanist/nazist, når han selv har sagt at han ikke er noen av delene, han har bare vært litt uheldig med uttalelsene sine og en litt misledet form for forståelse for ideologier og whatnots. Alle kan forandre seg, jeg vet f.eks. at mine verdier har forandret seg gjennom årene. Ikke kom å si at han fortsatt er satanist, basert på noe han sa da han var 20 år.
Han har sonet sin dom, la ham være.

FYI liker ikke jeg fyren, ei heller Burzum, men har fortsatt respekt for ham.
Noen som har det berømte intervjuet av han på audio her?..
Tenkte noen av dere vil lese hva Vikernes skrev i 2006, om seg selv. Ganske intressant.

A Burzum Story: Part IX - The Tomorrow

There are several characters named Varg Vikernes in Norway. One is the demonized, alienated, pilloried and ostracized bugbear denounced by the Jew-press and the so-called judicial system in Norway. He is not real, he never was real and never will be real, but he is loosely based on a real 19-year-old who in 1993 publicly expressed his anger at a modern world gone mad. The sick modern world moved on, deeper into Hell on a road paved with good intentions, but Varg Vikernes froze in time and was forced to live on in the fixed and fictional reality created by the dregs in the Jew-press and the "Norwegian inquisition". Neither the lie-propagandists in the media nor the "inquisitors" manage to adjust to reality in this context, so even today we can from time to time hear the squeaks of the low-brow journalist-pigs; "witch!", "witch!", "burn him.", "burn him!", "burn him!!", and the people in the so-called judicial system are certainly no better.

Another Varg is the prisoner, writing articles, like this one, to stay sane, but also to not let the false accusations and biased lie-propaganda stand unopposed. He is real, but only for as long as the siege lasts. If the lies stop coming from the media-scum, and if the so-called judicial system stops its out-of-touch-with-reality processes, he will cease to exist and fade away into oblivion. He is real only because he has to be. He is simply the wall that protects the sanity, honour and life of the real Varg Vikernes. Like the fortresses of Europe this wall was not built for fun, but because of necessity.


***

The fictional Count-character based on the antisocial teenage Varg is perhaps infinitely more interesting and attractive (and not least marketable) than the real (in 2006) 33-year-old me, but he is not real! The picture of Varg "the Count" Vikernes presented to especially Norwegians by the media is a false picture and it is about time you realize that. Whether you are a fan, foe or friend you should relate to reality, and not to some media-character created by the journalists also for commercial reasons. Stop giving me credit or criticism for something I never did or for something I never was, for statements that weren't mine or for advocating an ideology or religion that I never even knew. Stop attacking me, or indeed embracing me, on false pretence. When I am attacked or embraced by others I want them to do that only when and if they have a good reason to do so, and not because they believe in the lies of the media or the so-called judicial system.

The real Varg Vikernes is not that interesting, I think, and there is not much to say about me, and in any case, when I get out of prison, whenever that may be, I will disappear from public view anyhow. As I see it I am a prisoner on a ship ("The Sodom & Gomorrah") - the modern world - heading for disaster, and when I am released from captivity I will jump overboard and swim back to dry land a.s.a.p.. I don't want anything to do with this thoroughly sick so-called civilization, so I will do my best to get away from it all. There will be no more articles like this one, no more (strictly speaking) unnecessary communication with strangers in the modern world and no interviews. I will publish a few books, possibly using a pseudonym in order to stay anonymous, and perhaps a Burzum album or two, but that's it.

I say this because I have been told that some people expect a lot from me when I am released. Well; don't expect anything. Unless You look for my books or albums You can expect to never hear from or about me again. I don't want anything to do with You or the thoroughly sick world You live in. Count me out. I am going home, to the Norwegian countryside, to the wilderness and fresh air, to a healthy farm-life and Mother Earth's embrace. You can have Your plagued urban brothel and Your sick mongrel Hell on Earth to Yourself.

If You indeed share the thoughts on this with me that is fine, and I salute You for it, but unlike me You can do something about this anytime, and I don't understand why You haven't already. I'm in prison, so unfortunately I cannot escape from the influence of the modern Sodom and Gomorrah just yet. What is Your excuse?

Varg "Lífþrasir" Vikernes
(24.02.2006)


Meglio soli che mal accompagnati.
(It is better to be alone than in bad company)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.dagbladet.no/2009/07/04/m...psdom/7051663/
En ganske ny artikkel om "greven" hvor han forteller om sin bok, livet utenfor og i fengsel, samt de brutale hendelsene som følger han.
Sist endret av Prognisse; 8. juli 2009 kl. 12:23.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
aatne: slik jeg ser det har du fått en mye mer korrekt måte å se saken på. mediene fremstiller ham kun som en umenneskelig psykopat, emn jeg syns mye av det som står på burzum.org og mye av det du skriver (vi har sikkert lest mye av det samme fagstoffet) får ham til å virke som en ganske grei fyr.

... med unntak av drap og kirkebranner, selvfølgelig. hehe.