Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 7173
Opprinnelig postet av q_Werty
Og når jeg var liten drev jeg med en del nasking... Var på skoletur, hadde vært i en godtebutikk på aker brygge og sekken var nesten full, så på veien ut var det en narvesen, så tok jeg med meg en donald pocket derfra. Da var det selvsagt en securi-tass som tok meg, så måtte jeg bli med til sånt securi-tass sted og så kontakta de skolen foreldre og barnevernet. Mens jeg satt der med hele sekken full av godteri ingen visste om. Rektor på skolen klarte å overbevise dem om å la barneværnet holde seg vekk, takk og pris, så alt jeg fikk var kjeft av rektor, flere tasser, og en mor som lo seg i hjel fordi det hadde blitt så mye oppstyr over et lite donald pocket. Å jo, så er jeg forresten fortsatt kjent som "Han som ble busta i å bøffe donald pocket." Har selvsagt sluttet nå :P
Vis hele sitatet...
Fikk du beholde snopet eller merket de det også?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
En del narkomane trenger vel "godteri", og de utgjør vel en stor del av naskerne.

Ikke det at det gjør det til noe bedre tho..
Not Penny's boat
argh's Avatar
Nasking er teit/idiotisk/umodent what ever. Vil man ha noe bør man kjøpe det eller tjene det på et realt vis, evt. akseptere 'Dette er mitt og det tilhører ikke deg'. Nasking fra privat personer eller store kjeder er akkurat det samme, respekt skal man uansett ha.
Opprinnelig postet av q_Werty
(...)Mens jeg satt der med hele sekken full av godteri ingen visste om (...)
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av tore-
Fikk du beholde snopet eller merket de det også?
Vis hele sitatet...
Virker som de ikke merket det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av KaldBlod
..og ingen _trenger_ godteri.
Vis hele sitatet...
Sikter du til meg der eller?
har personlig ikke no i mot nasking..

offtopic:
ang smågodt lurer jeg på no.. sikkert noen som har hørt om "drueloven". dette er en lov som sier at du kan prøvesmake 2-3 druer gratis..noen som vet om dette gjelder for smågodt også?
MINST 12år
tore-'s Avatar
haha, aldri hørt om slikt og tviler den finnes.
robz: Den hadde nok passet bedre inn i vandrehistorier-tråden... Men de sier vanligvis ikke noe om du tar en liten ting.
MINST 12år
tore-'s Avatar
altså, smaker du EN ting mens du kjøper andre ting (snop altså) så betviler jeg at noen sier noe. å sjekke om noe er godt hadde i mine øyne gått under kundeservice så lenge kunden var ute etter å kjøpe snop.
Opprinnelig postet av robz
har personlig ikke no i mot nasking..
offtopic:
ang smågodt lurer jeg på no.. sikkert noen som har hørt om "drueloven". dette er en lov som sier at du kan prøvesmake 2-3 druer gratis..noen som vet om dette gjelder for smågodt også?
Vis hele sitatet...
Har du ikke noe imot nasking? Det var pussig.. Du vil skifte mening hvis du starter din egen butikk.

Var det din mor som fortalte deg om den loven den gangen da hun prøvesmakte på alle druene ?

Dette godtar butikkene, men det er overhodet ikke en _lov_ som sier at det er lovlig.

Du kan vel smake på en type smågodt hvis du gjør det av en hensikt at du skal smake om det er verdig din godtepose.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det kommer jo veldig ann på hva du nasker....
koster det under 10Kr så er det jo nesten ikke serlig tap for offeret...
koster det over 200Kr så er det jo "greit", altså det er snakk om såpass mye penger at det er verdt å gjøre seg til kriminell for...
koster det mellom 10 og 200 Kr så er det bare teit.... det burde man ha råd til å kjøpe....

har ikke noe imot nasking, så lenge de ikke nasker fra meg
Altså, som sagt mange ganger før. Jeg synes det er greit fra store kjeder som ikke merker det. Men er det fra privatpersoner, eller en gammal bestefar som har drevet butikken sin 70 år så er det ikke greit!
Nasking er jo innlemmet i budsjettene til butikker. Det Gjør ikke meg noe, det er jo de som nasker som sliter om de blir tatt. Dersom noen nasker fra meg, derimot, vil de kjenne det på stumpen sin etterpå! Gjør som robin hood; Stjel fra elkjøp og gi til de fattige.
Med frykt for at dette fortsetter som en lang listepost.
Naskere er verdens avskum!
(dette mener jeg om all form for nasking ved mindre man er døfattig, hjemløs, syk og nasker for å få råd til et brød.)
Sist endret av zpn*; 9. mars 2005 kl. 17:49.
Hvorfor blir denne tråden tatt opp igjen?
Den ble skrevet for over et år siden.
110% enig med Dark! Nasking generellt er bare latterlig.

[center]-FeX-[/center]
Er dere møkka dumme i planeten eller?
"Nasking er greit så lenge det ikke rammer den og den og er innenfor en viss pengeramme. Fravik vil si alt under 10 kr".
Greit å naske fra Rimi, for de har så mye fra før? Det vil jeg sannelig tro dere også har. Dere må ha en hjernesykdom som blokkerer fornuften deres. Oppsøk lege umiddelbart!

Haha. Jeg visste faktisk ikke at det var så mange idioter her. Jeg kjenner jeg får en ekkel følelse i magen. GÅR DET AN? Dere fortjener ikke å leve i et så bra land som Norge.

Alle som har nasket, synes det er greit, kunne tenkt seg å kjøpe tyvegods osv: Dere er moralsk forkastelige. Hadde vi regnet ut hvor mye vi hadde spart ved billigere varer hvis det ikke hadde eksistert feite smultbollegeeks de siste 10 årene, så tror jeg de fleste ville fått hakeslepp.

Nasking er så sinnsykt ego, og jeg håper virkelig de som har sluttet med det tenker tilbake av og til og minns hvor hjernedøde dere var.
Dere som enda synes det er greit kan brenne i det evig svarteste og ikke minst varmeste helvette.

Nasking er så sinnsykt respektløst. Skjønner ikke hvorfor de som tydligvis får nok snop hjemme på død og liv må naske mere for å være tøff. Det er jo bare mere fett på kroppen.
Jeg må få lov til å sitere deg på det provoserende innlegget ditt, Conjo;
Sitat av Conjo
Er dere møkka dumme i planeten eller?
Vis hele sitatet...
Jeg respekterer meningen din, men sier meg sterkt uenig. Måten du hasselerer med ca. alle som har skrevet noe i denne tråden sier meg at du står litt alene om meningen din, og det er jo ikke så rart. Hvem ville du hørt på om du ble fortalt at du ikke skal bruke narkotika? en skitten narkis eller mora di?

Jeg har naska endel ganger da jeg var en *tøff* ungdomsskolegutt og hadde konstant godtersug. Det førte bare til dritt, som oftest, iogmed at mamma klagde over at jeg ikke var sulten rundt middagstider, men det er da mitt problem. Om butikker taper x antall millioner i året, så er det uansett på landsbasis. INGEN butiker går konkurs pga. nasking.

Er du stiv stokk imot naksing, er du for kapitalisme. Hvem vet, kanskje du er det, men hva i faen!! det brukes da mindre av BNP på denne aldersgruppen, og videregående-elever får ikke engang gratis skolebøker! Brukte staten pengene sine annerledes, og prøvde å forstå ungdom, ville det kanskje ha sett annerledes ut. Det her er jo egentlig en diskusjon som kan fortsette i det uendelige. Jeg skjønner godt at den fortsetter ett år etter den var startet... Det er mange meninger som provoserer her.

...og du snakker om å få ekstra fett på kroppen av snopet man snag'er? du har ikke helt fattet poenget, tror jeg. Men som sagt; Jeg forstår og respekterer meningen din
Naskin er greit nok, i butikker. (ikke private, men kjedebutikker)
Tyvegods er oxo greit av og til og kjøpe billig.
Bare det ikke er sånn at man kjenner den igjen anyway, med og bare ta en titt..
F.eks. en mobil som er stjålet i nærheten, du vet ikke hvem det er sin lissom..
huff..
Men kommer heller ikke løpenes med et kjøleskap heller da
Sitat av ulysses
Jeg må få lov til å sitere deg på det provoserende innlegget ditt, Conjo;


Jeg respekterer meningen din, men sier meg sterkt uenig. Måten du hasselerer med ca. alle som har skrevet noe i denne tråden sier meg at du står litt alene om meningen din, og det er jo ikke så rart. Hvem ville du hørt på om du ble fortalt at du ikke skal bruke narkotika? en skitten narkis eller mora di?

Jeg har naska endel ganger da jeg var en *tøff* ungdomsskolegutt og hadde konstant godtersug. Det førte bare til dritt, som oftest, iogmed at mamma klagde over at jeg ikke var sulten rundt middagstider, men det er da mitt problem. Om butikker taper x antall millioner i året, så er det uansett på landsbasis. INGEN butiker går konkurs pga. nasking.

Er du stiv stokk imot naksing, er du for kapitalisme. Hvem vet, kanskje du er det, men hva i faen!! det brukes da mindre av BNP på denne aldersgruppen, og videregående-elever får ikke engang gratis skolebøker! Brukte staten pengene sine annerledes, og prøvde å forstå ungdom, ville det kanskje ha sett annerledes ut. Det her er jo egentlig en diskusjon som kan fortsette i det uendelige. Jeg skjønner godt at den fortsetter ett år etter den var startet... Det er mange meninger som provoserer her.

...og du snakker om å få ekstra fett på kroppen av snopet man snag'er? du har ikke helt fattet poenget, tror jeg. Men som sagt; Jeg forstår og respekterer meningen din
Vis hele sitatet...
Først så må jeg si takk for forståelsen.
Jeg vet ikke helt om jeg skjønner det mamma/narkis spørsmålet ditt, men svaret er iallefall mamma, om det er betryggende for deg. Hvis du synes innlegget mitt om nasking var veldig provoserende, så tror jeg at jeg skal holde meningene mine om stoffmisbrukere for meg selv, hvertfall på dette forumet

Du sier at det er ditt problem at du nasket. Vel, det er et problem, og du er involvert i det. Selv om butikker ikke går konkurs, så taper de store penger på det, og det rammer til slutt oss forbrukere som må betale mer for varene. Det er logisk. Tjener butikken mindre, går prisene som regel opp. Du kan si, satt veldig på spissen, at du er med på å ødelegge for alle som handler på Mega ved å stjele en tyggis.

Så det er sosialistisk å naske i butikken? Det er vel ganske motsigende synes da jeg. Men nå er heller ikke dette en direkte politisk debatt.
Du kan klage så mye du vil på staten, men det hjelper ikke å naske. Det at det brukes lite penger på denne aldersgruppen legaliserer hvertfall ikke stjeling. Hadde staten gitt oss gratis skolebøker så hadde ikke folk sluttet å naske. Dessuten så er det ikke staten som taper penger på teite fjortisser med fritidsproblemer. Bruk tiden mer fornuftig, så kanskje du virkelig kan gjøre en forskjell.
Mitt syn på nasking ble helt endret etter denne episoden "Busta" på Rimi, takket være alle de vennlige sjelene som flamet oss som bare faen (takk for det). Nasking er lamt, og unødvendig. Har du ikke penger til en brus får du bare nøye deg uten, og du har alltid vann i springen. Må også si meg enig i det tore- sier om nasking av alkoholholdige saker.
Sture Dingo, det som er skummelt er at du ikke merker at det er dumt før etter du har blitt tatt.

Hvorfor skal nasking vere lovlig fra kjedebutikker?
Det er fortsatt privatpersoner som taper på det!
Hvorfor kan ikke folk se forskjell på mitt og ditt.

Jobber selv på dagligvare, og en dag kom sjefen bort til meg og smilte bredt.
Spurte hvorfor og han svarte "fordi vi gikk i pluss på barberblad"...

Jeg har mye erfaringer med drittunger som prøver seg og det som irriterer meg er at de ikke får straff(evt. får for liten straff) siden de er så små og klarer ikke tenke klart.
Men selv om drittunger får mye av skylden er det også eldre som stjeler.
Alt fra 12-50 år.
Regelrett kvalmt er det!

PS:
Jeg har _aldri_ nasket og er stolt av det, så dette er ikke noe dobbelmoral.
Sitat av starra
Hvorfor skal nasking vere lovlig fra kjedebutikker?
Det er fortsatt privatpersoner som taper på det!
Hvorfor kan ikke folk se forskjell på mitt og ditt.
Vis hele sitatet...
Ingen som har sagt at det er lovlig, folk sier at det ikke gjør dem noe særlig.

Jeg forstår godt at du hater slikt siden du selv får se hva det går utover, men før alle har jobba på en dagligvarebutikk så er vi uvitende
Sitat av Conjo
Først så må jeg si takk for forståelsen.
Jeg vet ikke helt om jeg skjønner det mamma/narkis spørsmålet ditt, men svaret er iallefall mamma, om det er betryggende for deg.
Vis hele sitatet...
Vel, ifølge meg svarer du feil. Av mora di får du høre at alt er farlig skadelig og fysjfysj. Et ordatk sier "Du tror det ikke før du får se det!", og du kan bruke det som utgangspunkt for å forstå og om du tenker deg om (tror jeg iallefall) du ville ha hørt på den narkomane som faktsik holder på med dette og vet hvordan stoffhelvete er. Men ikke missforstå, du skal høre hva mora di sier.
Nasking er idiotisk. Typisk fjortiskriminalitet.

edit: Conjo sa det utmerket lenger oppe
Sist endret av Hedges; 9. mars 2005 kl. 20:33.
Synes det er synd at folk ikke klarer å tenke.....

Hvis brusen i butikken koster 11 kr tror dere ikke vel at butikken tjener 11 kr på den?
Nå kan jeg ikke de eksakte tallene men er butikken heldig så tjener de et par kr for hver flaske ( trolig mindre).

Nå et lite regnestykke ( ikke 100% nøyaktig men er sånn cirka)

La si de tjener 2 kr per flaske,
de kjøper inn flasken for 8 kr ( tar ikke med pant fordi det er det noe gjennvinningsgreier med )

Jarle bøffet en flaske: butikken tapte 8 kr

Butikken må da selge 4 flasker for å ta igjen tapet (ingen profitt) 4*2

Butikken må faktisk selge 5 eller fler flasker bare for å gå i profitt.

Mener å huske at butikkene ikke tjener det engang per flaske.

Så det skal ikke så jævelig mange naskere til for å hærpe profitten til en butikk.
Også verdt å nevne at det er de lokalt som får problemene så da blir det faktisk ikke så stor forskjell på om du bøffer fra bestefars butikk eller rimi.

edit typo
Sist endret av Badeballen; 9. mars 2005 kl. 20:32.
naskere fortjener bank, jobber i en butikk der vi er plaget med at folk stjæler,
vet ikke om dere kaller det nasking, men noe av det vi er mest plaget med er
at folk stjæler spill. Sist mnd hadde vi manko på spill for 9000kr, og dette er
ca halvparten av budsjettet vårt på spill.

Til de som sier de ikke kan holde dem tilbake, jo dere kan holde tilbake til politi
kommer, dette ble lov sommeren 03 trur jeg.

De yngre som stjæler hos oss ringer vi barnevern, politi og foreldre og politiet tar
dem med glede med seg på stasjonen og skremmer livsjiten av dem.

De som er litt eldre, sånn i 16 årsalderen tar politiet seg av.

Narkiser og eldre utlendinger får seg ofte et jernrør en plass, før politiet tar seg av dem,
og vi har aldri blitt anmeldt for det, men er noen som sier det til politiet, men politiet "hører" dem ikke, har faktisk vært borti at politiet har behandlet noen 16-18 åringer som tjyva spill røft Ble bare et par dumpe smell fra baki politibilen

Så til dere som har lyst å stjele, ikke kom innom min butikk, vi tar flere i uka, og de synes ikke det
er noe morro.

Dere sier at det gjør ikke noe for de stor kjedene har så mye fra før, er faktisk slik at de fleste kjedebutikkene er eid av lokale kjøpmenn, men bare får varene sine fra kjeden.
På siden av butikken min er det en Rema 1000 butikk, de har konka 3 ganger eller no de siste 5 årene, så hvis dere trur at de tjener noe fantastisk mye på varene så kan dere dra til heelvete.

F.eks taper ofte butikkene allerede om du kjøper en flaske cola, de presser prisene på disse varene som er populære for å trekke kunder til butikken. Og da kan dere tenke deg om de plutselig taper 10 ganger så mye på en vare......
Sist endret av geokri; 9. mars 2005 kl. 21:01.
Nasking ja. Okey det er jo bare tegn på at den som stjeler ikke har råd til å kjøpe selv da. Litt slumm er det ikke?
selv om det er rema 1000 eller noe slikt skader det privatpersoner.
det er privatpersoner som sponses av f.eks rema 1000 og får bruke deres leverandører o.l
de taper på nasking.
selv synes jeg nasking er lamt, det er slikt som gir oss ungdom et dårlig rykte.
Sitat av Sture Dingo
Vel, ifølge meg svarer du feil. Av mora di får du høre at alt er farlig skadelig og fysjfysj. Et ordatk sier "Du tror det ikke før du får se det!", og du kan bruke det som utgangspunkt for å forstå og om du tenker deg om (tror jeg iallefall) du ville ha hørt på den narkomane som faktsik holder på med dette og vet hvordan stoffhelvete er. Men ikke missforstå, du skal høre hva mora di sier.
Vis hele sitatet...
Til litt ettertanke så mener jeg fortsatt at jeg helst ville hørt på moren min.
Hvis du sammenligner naskere med narkotika, og mamma med fysj-fysj-nei-nei-folk, så vil jeg heller høre på mamma som sier at nasking er forbudt og er galt, enn å prøve og naske for å se om det har noe for seg fordi naskere synes det er knall. Dessuten har jeg liten tiltro til en narkis. Hans mening er mindre verdt enn katten min som klorer meg i beina når den er sulten. Faktisk mindre enn musen sitt siste ønske før den sultne katten min spiser den.
Sitat av geokri
naskere fortjener bank, jobber i en butikk der vi er plaget med at folk stjæler,
vet ikke om dere kaller det nasking, men noe av det vi er mest plaget med er
at folk stjæler spill. Sist mnd hadde vi manko på spill for 9000kr, og dette er
ca halvparten av budsjettet vårt på spill.

Til de som sier de ikke kan holde dem tilbake, jo dere kan holde tilbake til politi
kommer, dette ble lov sommeren 03 trur jeg.

De yngre som stjæler hos oss ringer vi barnevern, politi og foreldre og politiet tar
dem med glede med seg på stasjonen og skremmer livsjiten av dem.

De som er litt eldre, sånn i 16 årsalderen tar politiet seg av.

Narkiser og eldre utlendinger får seg ofte et jernrør en plass, før politiet tar seg av dem,
og vi har aldri blitt anmeldt for det, men er noen som sier det til politiet, men politiet "hører" dem ikke, har faktisk vært borti at politiet har behandlet noen 16-18 åringer som tjyva spill røft Ble bare et par dumpe smell fra baki politibilen

Så til dere som har lyst å stjele, ikke kom innom min butikk, vi tar flere i uka, og de synes ikke det
er noe morro.

Dere sier at det gjør ikke noe for de stor kjedene har så mye fra før, er faktisk slik at de fleste kjedebutikkene er eid av lokale kjøpmenn, men bare får varene sine fra kjeden.
På siden av butikken min er det en Rema 1000 butikk, de har konka 3 ganger eller no de siste 5 årene, så hvis dere trur at de tjener noe fantastisk mye på varene så kan dere dra til heelvete.

F.eks taper ofte butikkene allerede om du kjøper en flaske cola, de presser prisene på disse varene som er populære for å trekke kunder til butikken. Og da kan dere tenke deg om de plutselig taper 10 ganger så mye på en vare......
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke det er noe morsomt at du og butikken din banker opp folk som nasker. Et sted får grensen for dumskap gå. Dessuten ville jeg anmeldt dere, og forhåpentligvis tvunget ut en offentlig unnskyldning Hvis dere skulle banke meg opp med et jernrør, eller med noe annet for den saks skyld. Dessuten ville jeg slått tilbake mot en butikkansatt (og ihvertfall visst han hadde jernrør).

Politiet ville jeg ihvertfall anmeldt, og kansje prøvd å kreve jobben deres også. Flott menneskesyn du har. "Narkissene" og "eldre utlendinger" banker du opp, for de tror ikke politiet på, og de er jo minst verdt, ikke sant? Og de kan jo heller ikke slå tilbake. Skikkelig tøffing du, ja.

Håper du dør i et ran, og ranerene går fri. Lettere å tro dem med at de bare tok til selvforsvar når du denger opp stakkars folk med jernrør.


Nei takk til politivold, og ihvertfall til folk som slår med jernrør. Jævla latepoliti.
Sist endret av pinnsvinet; 9. mars 2005 kl. 22:07.
geokri: hvis du synes 9k er mye, så skal du bare se hvor ille dere straffes for freelance justice. det blir antagelig ti års spillbudsjett.

edit: jeg antar selvsagt at du bare er internet toughguy og lever ut en fantasi om at du kan ta hevn over tyver og slikt. hvis du ikke gjør det, si ifra, så skal jeg se om jeg får tipset politiet. Og ja, de har høyere instanser som tar seg av den typen ting.
Sist endret av ivioyner; 9. mars 2005 kl. 22:17.
Du er drit kul hvis du banker gamle folk. Det finnes ikke nå kulere! Og at du slår dem med jernrør gjør saken mye bedre
Sitat av Conjo
Er dere møkka dumme i planeten eller?
"Nasking er greit så lenge det ikke rammer den og den og er innenfor en viss pengeramme. Fravik vil si alt under 10 kr".
Greit å naske fra Rimi, for de har så mye fra før? Det vil jeg sannelig tro dere også har. Dere må ha en hjernesykdom som blokkerer fornuften deres. Oppsøk lege umiddelbart!

Haha. Jeg visste faktisk ikke at det var så mange idioter her. Jeg kjenner jeg får en ekkel følelse i magen. GÅR DET AN? Dere fortjener ikke å leve i et så bra land som Norge.

Alle som har nasket, synes det er greit, kunne tenkt seg å kjøpe tyvegods osv: Dere er moralsk forkastelige. Hadde vi regnet ut hvor mye vi hadde spart ved billigere varer hvis det ikke hadde eksistert feite smultbollegeeks de siste 10 årene, så tror jeg de fleste ville fått hakeslepp.

Nasking er så sinnsykt ego, og jeg håper virkelig de som har sluttet med det tenker tilbake av og til og minns hvor hjernedøde dere var.
Dere som enda synes det er greit kan brenne i det evig svarteste og ikke minst varmeste helvette.

Nasking er så sinnsykt respektløst. Skjønner ikke hvorfor de som tydligvis får nok snop hjemme på død og liv må naske mere for å være tøff. Det er jo bare mere fett på kroppen.
Vis hele sitatet...

Jeg må faktisk si meg mer eller mindre totalt enig, bortsett fra det monotone ordforrådet that is.
▼ ... over et år senere ... ▼
Prix har synsykt dårlig sikkerhet, Noen jeg jeg kjenner tokk vist 32 russbrus elr cola og kjøpte en tyggis pakke og gikk ut uten at noen av de som jobba der merka no...
syns det høres høvelig ut om man trenger penger eller varer fort