Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 5899
Tror hele filmen ble publisert i dag / natt... Så allefall klipp fra den på nyhetene til God Morgen Norge på TV2 i før jeg gikk på skolan.

Det var nok et livecam, men de fleste sikkerhets kameraer har både dårlig refresh-rate og bilde kvalitet. Bare tenk på bankran-klippene de viser på nyhetene fra tid til annen. Dessuten var det vel i utgangspunktet ikke designet for å filme gjenstander med en fart på 900 kilometer i timen?

Personlig har jeg ingen grunn til å tro at det var noe annet enn et flykrasj, men at de velger å offentliggjøre filmen så sent er ganske merkelig.
Sist endret av plumRad; 8. mars 2002 kl. 19:32.
Hvorfor i svarte satan vil folk klippe på bildene da? og hvorfor er de 3 siste bildene klippet HELT perfekt, mens bilde nr 1 ser ut som et vrak?
ok... lang post.

1. vi har dette med gressplenen. Den er ikke skadd i det hele tatt, og det viser at "flyet" må ha crashet helt inntil bygningen og helt på "ground level". Hvis det var noen som prøvde å krasje flyet for å gjøre skade sier det seg sjæl at de ville krasja i midten av pentagon, og ikke sikta på utsiden.

2. Ser vi noe fly? nei! ikke på noen av bildene ser vi et fly. og hvorfor skulle de fjærne flyet så innihelvetes fort?

min teori:

jeg slo på cnn fem minutter etter crashet, og satt og så på da
de fikk melding om at det hadde krasja i pentagon også.
men... før de sa det fortalte de om et fjerde fly (eller var det tredje? husker ikke) som visstnok var på vei mot et anna viktig sted. det ble sagt at de hadde sendt opp jagerfly etter det.
virker litt rart, kanskje, at en halv time etterpå hadde dette flyet mystisk nok forsvunnet!
Personlig tror jeg at usa faktisk skjøt ned det fjerde\tredje flyet for å unngå flere tap. det hadde (selvsagt) blitt schwær skandale hvis dette ble kjent, og for å unngå å miste ansikt sprengte de rett og slett en bombe i pentagon. ETTER å ha evakuert alle fra den bygningsdelen. dette gjorde de for å ha dekning for flyet og alle personene som ble skutt ned.
det kan virke litt absurd, men når man tenker over det så så man aldri noe fly i pentagon. man så aldri noen spor etter flyet på plenen. man hørte aldri noe mer til det siste flyet.

OBVIOUS ISN'T IT?
Prøve å få fram noen poeng for og mot en konspirasjons teori.

For:
1. Fake krasj i pentagon for å ha en coverup story til flyet som vistnok ble skutt ned. (q_Werty)

2. Ikke la verden få vite at terrorister har fått adgang til pentagon med bombe.

Mot:
1. Å fake et kræsj er da svært dyrt iogmed at en femtedel av pentagon fikk brannskader. Og det ikke nyttet anyways.

2. Dyrt om man betale noen hundre amerikanere med litt patriotisme til å holde kjeft.

3. Sjansene for å treffe en 15 meter høy vegg akkuratt uten å røre i bakken med et 757 er også svært små når man er en newbie araber som har lest flymanual på vei til flyplassen.

4. Og hvorfor gå ytterst på bygget. Hadde vel vært bedre å sikta litt mer inni midten hvor "the g00d shit" mest sannsynlig er lagret. Og hatt større sjans for å treffe i det hele tatt.
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg har hatt samme teori som q_Werty ja.
q_Werty er langt, langt ute på vidda... (Nuthin' personal, qwert)

Sist endret av plumRad; 8. mars 2002 kl. 23:31.
Better than thou.
Kunne ikke sagt det bedre Plumrad.
zeth's Avatar
Trådstarter
You want the truth? You cant handle the truth!


Opprinnelig postet av zeth
You want the truth? You cant handle the truth!


Vis hele sitatet...
Haha.
Ok, zeth, it's about time you got to know the truth. Welcome to the Zethman show! The sun is not the sun, and that computer of yours is not really a computer ...

*connection closed*

---

Nei, men teorier om at USA skal ha planta en bombe i Pentagon og skutt ned egne fly blir litt for absurd.
Presidenten kommanderte jo opp jagerfly for å skyte ned siste Boeing'en. (Den som kræsja i en åker i Pennsylvania) Jetfighter-piltotene fikk ordre om å skyte flyet i fillebiter dersom det nærmet seg tett befolkede områder, byer, militære baser, atomkraftverk og andre skumle ting...

Flyet hadde kurs mot et område med tre atom-kraftverk, og plutselig rapporterer nyhetskanalene at flyet "forsvannt", noe som er "litt" merkelig ettersom det ble eskortert av fire F-16 fighters. Et par timer senere ble det rapportert om et par hundre tonn stålspon og andre rester av fly og passasjerer i en åker. Sammen med det CNN omtalte som rester av air-to-air missiles, noe som senere ble benektet av det amerikanske forsvaret.

For neida... Flyet var ikke skutt ned, passasjerene hadde overmannet kaprerne med varm kaffe og ninja-tricks. *True heroes indeed* Hehe... Har ikke lyst til å komme med ville teorier selv, men det er vel klart at armyen kommer bedre ut med en sånn story enn at de skal ta på seg skylden for å ha skutt ned en full-lastet 737 med hundrevis av passasjerer. (Hvilket de faktisk hadde ordre fra presidenten om å gjøre)
Sist endret av plumRad; 9. mars 2002 kl. 16:10.
Jeg tror Kræsjet på Pentagon var et terror angrep. Det er 4 fly som er savna; 2 i WTC, 1 på jordet. hvis det ikke er styrta no fly i pentagon, hvor blir det av det siste flyet? Tror ikke USA kaprer et av sine egne fly og dreper alle om bord, det er jo flere 100 mennesker som satt på flyet som kræsja i pentagon.
Og det siste er at hadde jeg hvert bin laden hadde jeg også prøvd og sprengt Pentagon.
Sist endret av Dweep; 9. mars 2002 kl. 18:13.
Opprinnelig postet av plumRad
Flyet hadde kurs mot et område med tre atom-kraftverk, og plutselig rapporterer nyhetskanalene at flyet "forsvannt", noe som er "litt" merkelig ettersom det ble eskortert av fire F-16 fighters.
Vis hele sitatet...
CNN sa ikke at flyet hadde retming mot 3 atom-kraftverk, CNN + Bush (trenger en dusj), sa at flyet var på vei mot "The White House". Men det kan vel aldri bli oppklart det heller!
Better than thou.
Hvis flyet var på vei mot det hvite hus hvorfor i helvete fløy det da andre vei?
Jeg tror at mesteparten av Pentagon-bygningen er under jorda. Og det er der det good shit ligger, trygt og sikkert.
Oppe er det nok for det meste bare administrasjon og sånt.

Så med andre ord; For å virkelig skade på Pentagon må man nok plante en atombombe under Pentagon... Noe som mest sannsynlig er meget vanskelig.

Men jeg lurer veldig på om det virkelig var et fly som kræsjet.
Og det ble nevnt at overvåkningskameraer ikke oppdateres så ofte; sant nok, men det virker som om eksplosjonen er tatt i ganske kjappe intervaller...
Dermed så skulle det også vært mulig å se et fly på disse bildene.
Better than thou.
Denne går til samfunn og politikk forumet. Strengere linje på vanlig diskusjon forumet as of now.
Dere tviler på hva amerikanerne gjør for å opprettholde et bilde for sine borgere om at de er verdens beste nasjon, med verdens beste forsvar, verdens snilleste militærmakt osv?

Jeg tror gjerne de hadde faka det meste for å holde det skjult hvis de bare blåste i fillebiter det flyet som var på vei mot pentagon/det hvite hus/wherever

Det skjedde jo noe annet interessant i nærheten den dagen... En bilbombe gikk av utenfor utenriks-bygning-tingen i washington D.C., så hvorfor er det så utrolig at kanskje en annen gruppe med litt... hmm... ekstreme mennesker sprengte en bombe i Pentagon? Går jo ann å ha litt flaks innimellom også...
Opprinnelig postet av necro
Det skjedde jo noe annet interessant i nærheten den dagen... En bilbombe gikk av utenfor utenriks-bygning-tingen i washington D.C., så hvorfor er det så utrolig at kanskje en annen gruppe med litt... hmm... ekstreme mennesker sprengte en bombe i Pentagon? Går jo ann å ha litt flaks innimellom også...
Vis hele sitatet...
Det skal være en ganske stor Nitrogen bombe eller hvilken bombe de brukte for å sprenge Pentagon. Tror det er den mest utenklige teorien hittil. Men siden jeg syntes den teorien var helt utenklig, er det sikkert det som har skjedd
Utifra de bildene jeg har sett (linket en hel del rundtomkring her) så er det ikke snakk om særlig mye kraftig plastisk sprengstoff som skulle til, når du tar i betrakning at...

Opprinnelig postet av meitemark

det eneste jeg lurer på er bilen/lastevogn på bilde (1) som står og brenner helt til høyre. nå klarer jeg ikke å identifisere den ennå, men den ser veldig ut som en rakettvogn av noe slag. legg merke til de 3 hjulene (da er det ditto på andre siden) og noe som ligner på ventilasjon på siden. etter min mening likner det på de samme kjøretøyene som ble brukt i gulfkrigen mot saddam (rakettbatterier)
Vis hele sitatet...
Legg til at jeg fortsatt ikke har klart å se noe fly eller vrakrester av et fly på noen av disse bildene jeg har sett, hva ellers skal man tro?
Opprinnelig postet av necro
Legg til at jeg fortsatt ikke har klart å se noe fly eller vrakrester av et fly på noen av disse bildene jeg har sett, hva ellers skal man tro?
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke var et fly som styrtet i Pentagon, Hvor ble det av det 4 flyet da? Det forsvant 4 fly, 2 I WTC + 1 i pennsylvenia og hvis det ikke styrtet fly i Pentagon, hvor er det flyet med de savnede personene? Nekter å tro at USA drepte over 200 mennesker bare for å fakke Bin Laden
zeth's Avatar
Trådstarter
Det fjerde flyet trodde de var på vei til å treffe et eller annet og skøt det ned over et vann av noe slag.... eller noe i den duren.
Hvis det ikke var et fly som styrtet i Pentagon, Hvor ble det av det 4 flyet da? Det forsvant 4 fly, 2 I WTC + 1 i pennsylvenia og hvis det ikke styrtet fly i Pentagon, hvor er det flyet med de savnede personene? Nekter å tro at USA drepte over 200 mennesker bare for å fakke Bin Laden
Vis hele sitatet...
Det nekter du kanskje, men det gjør ikke jeg.

USA, som dropper napalm over landsbyer uti jungler når de vil ha ressurser. USA som kaster seg over hvilket som helst slags land på hvilket som helst slags grunnlag. USA som sprenger egne fly i landets interesse...

Hva får deg til å tro at de ikke synes det er nødvendig å sprenge et kapret fly med 1-700 (bare for å ta noen tall i eksempel...) mennesker om bord. Et fly som med høy sansynlighet er på vei til å krasje inn i en bygning som kan inneholde viktige arkiver, mennesker, ressurser eller som kanskje kan skape store giftige utslipp?

Såklart, dette mener de at allmenheten ikke forstår, og det gjør de jo ikke heller, så det dekkes pent over... Er de virkelig heldige så har de en dekksak for hvor flyet ble av, så slipper de å fake noe...
Jeg tror USA kan og vil gå veldig langt for å beskytte sine interesser.
Og når amerikanerne er det mest patriotiske folkeslaget som jeg vet om så bør det ikke by på noen store problemer å dikte opp litt historier her og der, og tilogmed få befolkningen til å tro på det.

Jeg mener at USA hadde like stor skyld i WTC-attentatet som Bin Laden himself.

De kan jo ikke bare overkjøre land etter land og tro at det går bra. En dag vil det smelle.
aaah, herregud. eit fly kræsja i pentagon. ferdig me da. da va ei terrorhandling. flyet blei pulverisert og/eller fjerna. om deke ikkje kan godta da, so e da jævla synd for deke. visst USA lyg, så kan dei godt få lov til da. fri informasjon til alle meg i ræva.
Opprinnelig postet av Grinder
aaah, herregud. eit fly kræsja i pentagon. ferdig me da. da va ei terrorhandling. flyet blei pulverisert og/eller fjerna. om deke ikkje kan godta da, so e da jævla synd for deke. visst USA lyg, så kan dei godt få lov til da. fri informasjon til alle meg i ræva.
Vis hele sitatet...
Det der er da ingen morsom holdning

Får jo ikke lange diskusjoner ut av det... utredninger, kveruleringer, skjellsord og slikt... nei uff...
hvis du ser på de fem stillbildene, nede på bakken så ser du noe som ser ut som et fly...man da må flyet ha landa før det krasja i bygningen...noe det visstnok ikke gjorde. du kan heller ikke se noen skygger av flyet på det første bildet...litt snålt....
Opprinnelig postet av plumRad
For neida... Flyet var ikke skutt ned, passasjerene hadde overmannet kaprerne med varm kaffe og ninja-tricks. *True heroes indeed* Hehe... Har ikke lyst til å komme med ville teorier selv, men det er vel klart at armyen kommer bedre ut med en sånn story enn at de skal ta på seg skylden for å ha skutt ned en full-lastet 737 med hundrevis av passasjerer. (Hvilket de faktisk hadde ordre fra presidenten om å gjøre)
Vis hele sitatet...
Indeed. Det er bare en liten ting til: hvorfor sier piloten(?) på flyet at det er en bombe ombord? En skulle nesten tro at det var en bombe på flyet som fikk dette flyet til å krasje i Pennsylvania..
Men nå har jeg ikke hørt lyden fra "the black box" heller da...

Noen som har den btw? Ville gjerne høre den..
(når jeg får liv i pc'en igjen that is...)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av wiz


Indeed. Det er bare en liten ting til: hvorfor sier piloten(?) på flyet at det er en bombe ombord? En skulle nesten tro at det var en bombe på flyet som fikk dette flyet til å krasje i Pennsylvania..
Men nå har jeg ikke hørt lyden fra "the black box" heller da...
Vis hele sitatet...
Jeg mener å ha hørt at det var en av kaprerne som snakket til passasjerene om at det var en bombe ombord. Hadde passasjerene visst at kaprerne ikke hadde noe bombe, men bare plastikk bestikk (eller hva de nå hadde) hadde ikke kaprerne klart seg lenge..
http://www.airdisaster.com/download2/ua93.shtml

Dette er en recording av flytrafikken. Legg merke til når kaprerne(kapteinen?) snakker med passasjerene...

Noen som har fler slike opptak fra UA93 eller andre 11.09 fly?
(Eventuellt transcripts)

(edit)
web0: Var det dette du tenkte på?
Ja, tror det var den jeg hadde hørt (sammens med en animert video der det kaprerne sier er tekstet), tror CNN (eller Sky News, husker ikke) også postet et bilde av kapreren som skulle ha sagt det om bomben.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leste VG i dag...

Der spekulerte også den norske pressen
i dette med pentagon(e).
Viste også bilde som dere har lagt ut her.
Better than thou.
Karen som laget websiden har nå laget en bok som hadde blitt solgt ut iløpet av noen dager i Frankrike. ...
nice, for him, lurer på om alt er dødt nå eller om pressen fortsetter å spekulere
Det var visst 20.000 eksemplarer av den boka som ble solgt på 2 timer. Lurer på hva som står i den..
Opprinnelig postet av XeQtR
Lurer på hva som står i den..
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis noe mer utdypende tekster om de snåle teoriene på nettstedet. Boka kommer helt sikkert til Norge snart også.
Better than thou.
Det står alle de såkalte feilene den amerikanske regjeringen gjorde når de lagde hele coverup greia. Det står forøvrig ikke hva som hende med Pentagon, flyet eller passasjerne.
▼ ... flere år senere ... ▼
Det jeg ikke forstår er jo hvorfor dem skulle ha så dårlige cams der? Og pluss pentagon er et av di mest overvåkne plassene. Har sitt på mange filmer, i flere timer, hadde dem hatt bevis på at det var et fly som krasja i pentagon, så skulle jeg holdt kjeft. Men dem har jo ikke en dritt. Når du leser feks i Vg om branner, alt det du ikke trudde du skulle finne overlevde brannen. Så hvorfor skulle det være så vanskeligt og finne en liten bit av flyet? Og dere sier at det er mye vakter der, noen må jo ha hørt flyet komme, og hvorfor skulle dem bare ikke filmet det? Eneste måten og finne løsningen ut på, er og kapre et fly og krasje det inn i pentagon, se om mann finner deler av det.
1) Godt gjort å dra opp en 4 år gammel tråd.

2) Det ble da nylig sluppet noen videoklipp fra pentagon, ble det ikke?
Siden tråden allerede er dratt opp etter fire år så vil jeg gjerne få anbefale alle til å se filmen Loose Change, som tar opp både "flyet" som "styrtet" i pentagon, og de to flyene som traff WTC, og hvorfor tårnene fallt. Har selv sett filmen flere ganger, og er absolutt overbevist om at det som blir sagt er sannt!

Filmen kan lastes ned her, helt lovlig. De som har laget den vil spre den til flest mulig! Anbefales også å ta en titt på hjemmesidene deres. Der kan du lese om filmen, og bestille kopier av den til 2$ per kopi (ved bestilling av mange på en gang).
Tro meg, et boeing 737 lager mye større skade en det, ca 1\4 del av flyet der!
Sitat av purity
Siden tråden allerede er dratt opp etter fire år så vil jeg gjerne få anbefale alle til å se filmen Loose Change, som tar opp både "flyet" som "styrtet" i pentagon, og de to flyene som traff WTC, og hvorfor tårnene fallt. Har selv sett filmen flere ganger, og er absolutt overbevist om at det som blir sagt er sannt!

Filmen kan lastes ned her, helt lovlig. De som har laget den vil spre den til flest mulig! Anbefales også å ta en titt på hjemmesidene deres. Der kan du lese om filmen, og bestille kopier av den til 2$ per kopi (ved bestilling av mange på en gang).
Vis hele sitatet...
Selv om det er en gammel tråd som handler om litt av det som er i den filmen du viser til så trenger du virkelig ikke å prakke på folk den, den har blitt diskutert utallige ganger her før.

Tricky question å finne ut hva som virkelig skjedde...

EDIT: dere som snakker om 737, snakker dere om andre hendelser eller mener dere 757 og 767 som faktisk var de flyene som ble kapret den dagen?
Siden denne er dratt opp, så kan man ta de sinnssyke konspriasjonsteoriene i den andre tråden. Ser ikke vitsen i at folk poster ting om det samme i to emner. Ikke i ett emne heller, men det er ikke min avgjørelse.