Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 8903
Fy faen ka mye bullshit de skriver om cannabis eg satt og gapte i 5min etterpå i sjokk :O
Trykkte på "ta testen" og de to første spørsmålene, med svarlaternativ lyder som så:

Når alkohol tas sammen med andre stoff: (mitt svar: det kommer da for fan an på hvilket stoff)
Det minsker virkningene av de andre stoffene
Det er ekstremt farlig, og kan være dødelig
Det minsker virkningene av alkohol
Det får virkningene av de andre stoffene til å vare lenger
Hva er noen av virkningene av Ecstasy på lengre sikt?
Neseblod
Urolig mage
Permanent hjerneskade og hukommelsestap
Lungeskade

fantastisk :P

forøvrig er siden omtalt her også : http://freak.no/forum/showthread.php?t=198935
Sist endret av GrønnUgle; 11. oktober 2011 kl. 21:52.
Er det ingen andre enn meg som synes denne typen vranglære er skremmende? Gi de klar beskjed om hva dere synes om informasjonen deres og bruk sosiale nettverk ol. til å advare andre. Det har hvertfall jeg gjort.
tror ikke jeg engsng orker og engasjere meg i og lese innpå der.. kommer bare til og bli irritert over det blir irritert bare av sitatene...
Sitat av Judaz Vis innlegg
Er det ingen andre enn meg som synes denne typen vranglære er skremmende? Gi de klar beskjed om hva dere synes om informasjonen deres og bruk sosiale nettverk ol. til å advare andre. Det har hvertfall jeg gjort.
Vis hele sitatet...
Det er skremmende. Slike kilder kan gjøre vondt verre! Informasjonen deres er jo helt på jordet.
Husk at faren ved desinformasjon går begge veier. Her på Freak syns jeg rusinformasjonen som oftest er ganske objektiv, men på reine stoner-forum som Grasscity er debatten utrolig ensporet pro-cannabis. Det vil jeg mene er enda verre enn ensidet anti-cannabis.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Husk at faren ved desinformasjon går begge veier. Her på Freak syns jeg rusinformasjonen som oftest er ganske objektiv, men på reine stoner-forum som Grasscity er debatten utrolig ensporet pro-cannabis. Det vil jeg mene er enda verre enn ensidet anti-cannabis.
Vis hele sitatet...
Enig. Alt med måte. Jeg synes også at Freakforum er ganske objektive og "realistiske" ifm rus.

Og det er tross alt bedre å ikke drive med rus i det hele tatt enn å drive med for mye rus.

Men, alt med måte, så går det som regel bra!
Du har rett til å vite [COLOR="Red"]FAKTA om stoff[/COLOR] - ikke meninger, reklamepåfunn eller skremselskampanjer. Så hvordan kan du skjelne fakta fra fiction? Det er derfor vi har laget denne hjemmesiden - for din skyld.
Vis hele sitatet...
Ser veldig ut som en skremselskampanje for meg. Holder meg til Erowid jeg
Sist endret av Bl4derunner; 12. oktober 2011 kl. 15:19.
Ærlig talt noen må fortelle dette til dem!
Please join meg å sende en mail hardere enn murstein til dem : ) Hvis det ikke er noe annet å gjøre med slik propaganda enn å le av det da
Alle reagerer forskjellig på Narkotika, noen må ha mere etter den første Hasj trippen, noen må ha mer å mer, det er da det har begynt.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Alle reagerer forskjellig på Narkotika, noen må ha mere etter den første Hasj trippen, noen må ha mer å mer, det er da det har begynt.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du virkelig har innblikk i dette.
Sitat av Evlogimenos Vis innlegg
"When you take drugs, the drug goes through your bloodstream, and later on in your life that drug can come back up into a flahback when you have used the drug. You could have taken LSD one day, and a year down the road it can come back into effect and you can start hallucinating again. And it's not just LSD, it's every drug."

http://no.drugfreeworld.org/#/docume...umentary-intro
Vis hele sitatet...
Jøss, kan jeg få dobbelt opp for penga mine når jeg kjøper grønt? Jeg får rusen når jeg røyker det og brått et år etterpå kommer rusen igjen?? Fett!!! /IRONI/
Henger meg på "mexico", skal rett ut å teste grønt nå!!
Sitat av Masclet Vis innlegg
Ærlig talt noen må fortelle dette til dem!
Please join meg å sende en mail hardere enn murstein til dem : ) Hvis det ikke er noe annet å gjøre med slik propaganda enn å le av det da
Vis hele sitatet...
Har gjort. Signerte med fullt navn, men forventer vel egentlig ikke å få noe svar uansett.
stort sett alle filmer/dokumentarer de lager om dop uansett land osv så handler det stort sett om de "værste tilfellene av rus problemer osv" vis man skal lære om dop må man velge og laste ned en del filmer ifra feks national geograpich osv.. i tilegg bør man lese om forskning rundt rusmiddlene osv osv. "er ikke dopet som gjør verden farlig er vi menneskene som missbruker det i for høy grad" jeg gidder sjeldent og høre på folk som drekker seg drita vær helg sitte og rakke ned på feks hasj/Mdma/lsd/flein for disse rusmidlene er i mine øyne ganske "ufarlige vis man vet hva man gjør"
Det som er så jævla teit med disse sidene er at de har fjes til historiene sine. Vi som er glad i weed kan ikke akkurat gå rundt å spre det glade budskap med tanke på stigmatisering nettopp på grunn av SÅNNE JÆVLA NETTSIDER.
Helt idiotisk, men Ola Naiv Nordmann kjøper sikkert dette, hadde ikke forundret meg om denne nettsiden ble dratt fram tidlig i skolen nå om dagen å.

Det finnes helt sikkert historier om karer som han som startet på weed og gikk over til sterkere ting som ender forferdelig. Men å skylde på weed er faen meg patetisk, det er ditt eget sinn som bestemmer, ingenting annet.
Det er alltid du selv som har valget.

Lagt merke til at til å med propaganda videoer har bare weed fører til sterkere stoff som argument?
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
stort sett alle filmer/dokumentarer de lager om dop uansett land osv så handler det stort sett om de "værste tilfellene av rus problemer osv" vis man skal lære om dop må man velge og laste ned en del filmer ifra feks national geograpich osv.. i tilegg bør man lese om forskning rundt rusmiddlene osv osv. "er ikke dopet som gjør verden farlig er vi menneskene som missbruker det i for høy grad" jeg gidder sjeldent og høre på folk som drekker seg drita vær helg sitte og rakke ned på feks hasj/Mdma/lsd/flein for disse rusmidlene er i mine øyne ganske "ufarlige vis man vet hva man gjør"
Vis hele sitatet...
Hehe, som en Eks kompis av meg sa for 7 måneder siden, røyker du hasj ? mens han selv var så drita at han nesten ikke klarer og snakke, han så ned på meg selvfølgelig, han tror sikkert at jeg er en narkoman, prøver og unngå han så mye som mulig etter det, og det er umulig og forklare til en som han at tilstanden han var i er mye verre enn den jeg kommer til og være snart, pluss at jeg blir roligst i hele festen, mens han går og små krangler med alle og skaper kvalme med og prøve og flørte med husverten sin dame, ja, det skjedde.
vel venne gjengen min eller 3-4 kompiser av meg vurderte og kutte meg ut pga jeg røyket hasj og tok litt speed iblant osv osv i helgene.. nå er det jeg som tar minst av alle disse og de drar kokain/tar mdma eller andre kjemiske stoffer vær helg og røyker 3-4 ganger i uka... helt sykt hvordan ting endrer seg..
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Det finnes ingen positiv side med heroin, så det er bare å klappe igjen brødboksen at siden skal "slutte med løgner" osv. Det mye de ikke juger om også. Trippen på heroin er sikkert awesome, men stoffet er det farligste og dyreste av alle rusmidler. Det vet jeg av egen erfaring, fordi jeg har bodd/bor i fosterhjem hele livet fordi jeg hadde foreldre som drev med det. Den ene av dem er borte pga heroin.

Har også sett mennesker og resultatet av heroin som direkte deformerer mennesket helt i ansiktet


Når det gjelder hasj har jeg et helt annet syn..som folk tidligere har sagt; hadde alkohol blitt oppfunnet i dag hadde det vært ulovlig. Hasj er i seg selv ikke veldig fysisk skadelig, men det er dessverre folk som har drept i en pykose fremstilt av hasj (ref. til: http://www.dagbladet.no/2009/08/26/n...iatri/7820568/. Så det psykiske kan og blir svekket på mange mennesker, så det er ikke positivt på den måten. Måtte jeg derimot velge mellom alkohol og weed og hva som skulle vært lovlig, hadde jeg valgt weed. Det er mye mer lidelser og tragedier som er blitt gjort som resultat av alkoholmissbruk (har ingen kilde men er ganske sikker).
Sist endret av Kusetjuv; 13. oktober 2011 kl. 14:46.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det finnes ingen positiv side med heroin, så det er bare å klappe igjen brødboksen at siden skal "slutte med løgner" osv. Det mye de ikke juger om også. Trippen på heroin er sikkert awesome, men stoffet er det farligste og dyreste av alle rusmidler. Det vet jeg av egen erfaring, fordi jeg har bodd/bor i fosterhjem hele livet fordi jeg hadde foreldre som drev med det. Den ene av dem er borte pga heroin.

Har også sett mennesker og resultatet av heroin som direkte deformerer mennesket helt i ansiktet


Når det gjelder hasj har jeg et helt annet syn..som folk tidligere har sagt; hadde alkohol blitt oppfunnet i dag hadde det vært ulovlig. Hasj er i seg selv ikke veldig fysisk skadelig, men det er dessverre folk som har drept i en pykose fremstilt av hasj (ref. til: http://www.dagbladet.no/2009/08/26/n...iatri/7820568/. Så det psykiske kan og blir svekket på mange mennesker, så det er ikke positivt på den måten. Måtte jeg derimot velge mellom alkohol og weed og hva som skulle vært lovlig, hadde jeg valgt weed. Det er mye mer lidelser og tragedier som er blitt gjort som resultat av alkoholmissbruk (har ingen kilde men er ganske sikker).
Vis hele sitatet...

metamfetamin er faktisk det dopet som er værst i verden det spiser opp mennesker avhengigheten er like ekstrem som heroin omtrent og det gjør mye større skade på hjerne og sinn/kropp små doser med heroin er ikke spesielt skadelig for kroppen men det er avhengigheten som dreper og at tolleransen øker og øker gjør at man blir mer og mer utsatt for "overdose faren" i tilegg at du aldri vet hvor rent heroin du får.. jo renere heroin jo mindre dose trengs forhold til søpplete heroin. jeg forsvarer ikke heroin på noen som helst måte aldri prøvd det og skal aldri prøve det heller. men må si at metamfetamin/crack røykere sniffere eller folk som har skyttet det forfaller X antall ganger fortere på alle mulige måter..
Sitat av fetter Vis innlegg
Høres ut som du virkelig har innblikk i dette.
Vis hele sitatet...
Jeghar en tante som har gått inn på russavhengighet ting flere ganger, hun begynte med hasj..
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeghar en tante som har gått inn på russavhengighet ting flere ganger, hun begynte med hasj..
Vis hele sitatet...

vel for det om enkelte ikke greier og holde seg til et lite missbruk av div midler engang iblant så hva for venter de?!? samme gjelder alkohol også?!? vis du drikker for ofte blir du avhengig det er et rusmiddel det også på samme linje som alle andre og vi alle har forskjelig tolleranse på rusmiddeler feks jeg kan sniffe amfetamin/kokain 4 helger på rad uten og føle at jeg må ha noe kokain amfetamin de 4 neste helgene? mens andre kan ikke. det og kjenne seg selv godt og vite og begrense seg og sette "sterke grenser for seg selv og gå inni seg selv da man driver på med rusmidler som er avhengighetsskapende er både viktig og et must for og ikke bli helt ødelagt av det og gå ifra og være misbruker til narkoman. finnes en middel vei her i livet som man burde holde i forhold til alle former for rusmiddeler. kaffe er avhengighetskapende det også men de aller fleste som drikker det er ikke avhengig av det alt med måte. "satte det litt på spissen ang kaffe" og selvom tanten din begynte med hasj og mistet kontrollen videre ettervært så er ikke det en fasit for alle mennesker eller en fasit på resten av omverdenen. mange som røyker hasj og kune røyker det og går ikke videre. så at du tror at du har erfaring for di du har sett et tilfelle og det starta med hasj er ikke det et tilfelle hos alle. vil si det hele som regel starter med alkohol...
Sist endret av mr-martinss; 13. oktober 2011 kl. 18:59.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
metamfetamin er faktisk det dopet som er værst i verden det spiser opp mennesker avhengigheten er like ekstrem som heroin omtrent og det gjør mye større skade på hjerne og sinn/kropp små doser med heroin er ikke spesielt skadelig for kroppen men det er avhengigheten som dreper og at tolleransen øker og øker gjør at man blir mer og mer utsatt for "overdose faren" i tilegg at du aldri vet hvor rent heroin du får.. jo renere heroin jo mindre dose trengs forhold til søpplete heroin. jeg forsvarer ikke heroin på noen som helst måte aldri prøvd det og skal aldri prøve det heller. men må si at metamfetamin/crack røykere sniffere eller folk som har skyttet det forfaller X antall ganger fortere på alle mulige måter..
Vis hele sitatet...
Heroin er det stoffet det er lettest å ta overdose på. Det er jo en grunn til at heroin går under som "det siste stadiet" hos en tung narkoman?
Tro meg, heroin er verre enn amfetamin...det kan godt være at amfetamin har tatt livet av flere men heroin er et farligere stoff.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Heroin er det stoffet det er lettest å ta overdose på. Det er jo en grunn til at heroin går under som "det siste stadiet" hos en tung narkoman?
Tro meg, heroin er verre enn amfetamin...det kan godt være at amfetamin har tatt livet av flere men heroin er et farligere stoff.
Vis hele sitatet...
i helt ren form og i en liten dose vil ikke kroppen din ta noe skade av det. er vis man fortsetter og ta og ta og ta hele tiden at det begynner og skje forandringer. 25% av de som prøver heroin fortsetter det er et høyt tall og jeg kommer aldri til og teste heroin.

men morfin får du hos legen og heroin/morfin får du da du skal opereres faktisk så får du en overdose så du sovner en kontrollert overdose. og så vidt jeg vet overlever de fleste det og kommer ut av en narkosen uten noe fysiske eller psyiske skader. er langtids bruk av heroin som er skadelig og urent heroin som er skadelig.

og heroin i ukontrollerte doser osv da seff..
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeghar en tante som har gått inn på russavhengighet ting flere ganger, hun begynte med hasj..
Vis hele sitatet...
Ikke alkohol? Eller sigaretter? Dette er også rusmidler...
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeghar en tante som har gått inn på russavhengighet ting flere ganger, hun begynte med hasj..
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en som knakk nakken i en sykkelulykke, (trøsykkel) det begynte med trehjulssykkel..
Tok en titt på cola videoen deres, her nevner de at cola blir blandet inn med glass og lignene for at du virkelig skal kjenne det når du snorter. Myte eller fakta? (selv helder jeg mot myte)
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeghar en tante som har gått inn på russavhengighet ting flere ganger, hun begynte med hasj..
Vis hele sitatet...
Det kan det godt være hun gjorde, men veien til rusmisbruk er ganske mye mer komplisert enn at man ikke klarte å slutte å røyke. Det blir alt for enkelt å skylde på hasjen er jeg redd.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Heroin er det stoffet det er lettest å ta overdose på. Det er jo en grunn til at heroin går under som "det siste stadiet" hos en tung narkoman?
Tro meg, heroin er verre enn amfetamin...det kan godt være at amfetamin har tatt livet av flere men heroin er et farligere stoff.
Vis hele sitatet...
Å sammenligne farligheten av to er meningsløst. Begge er to kraftige rusmidler med skyhøyt avhengighetspotensiale og en bråte av negative bivirkninger, og begge fører til en ekstremt usunn livsstil.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeghar en tante som har gått inn på russavhengighet ting flere ganger, hun begynte med hasj..
Vis hele sitatet...
Så hun tanten din drakk ikke alkohol før hun begynte på hasjen altså?
For hvis hun gjorde det, så startet hun med alkohol, ikke hasj.
"FARE NR. 3: Brukere føler at det av og til er behov for å bruke andre stoffer, slik som heroin eller kokain, for å kunne takle den psykiske og fysiske smerten som følger med en nedtur etter ecstasy; 92 % av de som tar ecstasy, misbruker også andre, enda hardere stoffer."

Kan ikke si at jeg noen gang har tenkt på heroin dagen etter å ha tatt knips Tror heller ikke at den gjevne knipsbrukeren setter en sprøyte dagen etter en fest...
Sitat av The-kid Vis innlegg
"FARE NR. 3: Brukere føler at det av og til er behov for å bruke andre stoffer, slik som heroin eller kokain, for å kunne takle den psykiske og fysiske smerten som følger med en nedtur etter ecstasy; 92 % av de som tar ecstasy, misbruker også andre, enda hardere stoffer."

Kan ikke si at jeg noen gang har tenkt på heroin dagen etter å ha tatt knips Tror heller ikke at den gjevne knipsbrukeren setter en sprøyte dagen etter en fest...
Vis hele sitatet...
herregud heroin var det første jeg handla etter og tatt litt ecstasy var jo helt voldelig nedtur NOOOT sånn jeg føler det selv så hadde jeg igrunn 0 nedtur det var bare og gå og legge seg da de hadde sluttet og funke helt..

heroin? er de gale? :P
Fyfaen, bare vrenging på fakta om ikke det er ren løgn! Begynner å tvile på menneskeheten her -.-

"Av voksne, i en alder av 26 år eller over, som brukte marihuana før de fylte 15, gikk 62 % videre til å bruke kokain på et eller annet tidspunkt i livet sitt, 9 % gikk videre til å bruke heroin minst en gang og 54 % misbrukte psykofarmaka."

Det blir som å si at 100% av de som har begynnt med heroin/kokain har prøvd alkohol før de var 20 år, viss du drikker blir du tungnarkoman!!!
Sist endret av tarjei1994; 14. oktober 2011 kl. 18:54.
Sitat av rubob Vis innlegg
Hvis du noen gang har fått minsket koordineringsevne og balanse
av å røyke hasj, må du få deg en ny dealer..
Vis hele sitatet...
Folk som er i begynnerfasen av røykinga si, å kansje røyker noe veldig bra kan jo faktisk oppleve ubalanse Ol. med tanke på at man kan bli ganske svimmel. Er for all del ikke enig i noe av det på den siden, men akkurat det her syntes jeg stemte

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Heroin er det stoffet det er lettest å ta overdose på. Det er jo en grunn til at heroin går under som "det siste stadiet" hos en tung narkoman?
Tro meg, heroin er verre enn amfetamin...det kan godt være at amfetamin har tatt livet av flere men heroin er et farligere stoff.
Vis hele sitatet...
Alkohgol er ikke noe bedre enn heroin det heller....

Sitat av The-kid Vis innlegg
"FARE NR. 3: Brukere føler at det av og til er behov for å bruke andre stoffer, slik som heroin eller kokain, for å kunne takle den psykiske og fysiske smerten som følger med en nedtur etter ecstasy; 92 % av de som tar ecstasy, misbruker også andre, enda hardere stoffer."

Kan ikke si at jeg noen gang har tenkt på heroin dagen etter å ha tatt knips Tror heller ikke at den gjevne knipsbrukeren setter en sprøyte dagen etter en fest...
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis knips å heroin, men veldig mange som justerer former opp og ned, hit og dit, for å slippe være dårlige, eller slite med psyken på nedturer osv.., men kommer jo selvfølgelig bare tilbake som et slag i tryne...
Sitat av selvmord Vis innlegg
Folk som er i begynnerfasen av røykinga si, å kansje røyker noe veldig bra kan jo faktisk oppleve ubalanse Ol. med tanke på at man kan bli ganske svimmel. Er for all del ikke enig i noe av det på den siden, men akkurat det her syntes jeg stemte



Alkohgol er ikke noe bedre enn heroin det heller....



Ikke nødvendigvis knips å heroin, men veldig mange som justerer former opp og ned, hit og dit, for å slippe være dårlige, eller slite med psyken på nedturer osv.., men kommer jo selvfølgelig bare tilbake som et slag i tryne...
Vis hele sitatet...
justering med forskjelige preparater er ikke spesielt lurt... men er jo folk som gjør det men altså skal du justere en nedtur på knips bør man ivartfall bare holde seg til og ta en jonas eller noe.. men + og - blir veldig fort krøll..
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
justering med forskjelige preparater er ikke spesielt lurt... men er jo folk som gjør det men altså skal du justere en nedtur på knips bør man ivartfall bare holde seg til og ta en jonas eller noe.. men + og - blir veldig fort krøll..
Vis hele sitatet...

For mange er en røykings med jonas, ned på knips, eller speed, være nok til å utløse en psykose, så jeg anbefaler ingen å lande på det med kjemiklaer innabords.
Sist endret av selvmord; 16. oktober 2011 kl. 03:49. Grunn: skrivleivigjenblablablaa....
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Hey,

Kom over denne siden for et par dager siden. Har ikke utforsket den fullt ut, men så på noen av videoene om LSD og leste det de skriver om Marihuana, og jeg blir provosert av det jeg selv anser som løgn.

Legger ved en link til siden, slik at dere kan lese og se litt selv.

http://no.drugfreeworld.org/home.html

Selv synes jeg det er bra at man advarer mot misbruk av rusmidler, men dette - som jeg i stor grad vil kalle løgn og propaganda - synes jeg ødelegger mer enn det hjelper.

Hva synes dere?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen overraskelse, det er Narconon/Scientologisekten som står bak. Selvsagt er det bare piss.
Jeg vil ikke at mine barn skal begynne med narkotika, men jeg ville aldri i verden prøve å prakke på dem propaganda for å skremme de fra å bruke. Propaganda fungerer skjeldent i lengden, og svekker bare min integritet som foreldre. Hvis jeg lyver om ett stoff, vil de ikke tro meg om jeg prøver å advare de om et annet.

Denne nettsiden fra universitetet i Utah er den beste måten å forklare kidsa hva som skjer når man bruker ulike rusmiddler: learn.genetics.utah.edu/content/addiction/drugs/mouse.html
Den sier sannheten, og sannheten er mitt anti-drug.
Sist endret av Turbolego; 16. oktober 2011 kl. 10:51.
Jeg selv er sterkt imot narkotika(de sterke sakene). Men når man fremlegger løgn og propaganda så virker det veldig lite troverdig. Jeg tror det heller gjør at de unge ignorerer hva de sier på denne nettsiden, for de er ofte smartere enn å gå på sånt.
Man kan jo også se i det lange løp at negativ propaganda ikke virker veldig bra heller