Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4697
Sitat av Marken Vis innlegg
For meg som arbeidsgiver blir det å velge mellom en som stryker pga fravær og en som oppfører seg som en idiot når han først er på skolen litt som å velge mellom pest og kolera. Bortskjemte drittunger.
Vis hele sitatet...
Hva med oss som hadde 14 dager + 120 timer fravær ? Men likevel hadde fem i kompetansebeviset ?
Sitat av Sumpen Vis innlegg
På skolen jeg går på har det seg slik at det kun er avdelingsleder eller rektor som har myndighet til å utvise noen fra skolen, og utifra hva jeg har hørt fra mine lærere gjelder dette også det å bli kastet ut av timen. Vet ikke om dette er standard lovgivning på alle videregående skoler, men det kan være verdt å finne ut av.
Vis hele sitatet...
Før var det kun rektor som hadde lov til dette, men ikke nå lengre. Snakket med rådgiveren på skolen min angående akkurat dette pga at det var en del styr rundt skolen min i media for noen år siden om at vi elevene ble sendt på biblioteket hvis vi kom 15 sekunder for seint osv. (Jeg fikk 3 anmerkninger for 10-30 sekunders forseintkomming og ble sendt ut.) Rådgiveren fortalte at det hadde blitt noen endringer i regelverket rundt dette som lar lærere kaste ut elever fra timene.
Sitat av paddus Vis innlegg
på skolen min gir egenklig lærerne blange faen i hva vi gjør i tiemene. sitter ofte og spiller css eller andre ting i timene jeg.
Vis hele sitatet...
Ser ut som om at du har spilt litt for mye css i norsk timene.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Ser ut som om at du har spilt litt for mye css i norsktimene.
Vis hele sitatet...
Du også?
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Ser ut som om at du har spilt litt for mye css i norsk timene.
Vis hele sitatet...
Hva har du gjort i "norsk timene", da?
Før jeg går ut hverfra må jeg bare påpeke at jeg nettopp satt i en forelesning og surfet.. Dette går ikke.
Er det så forbanna vanskelig å IKKE bruke sosiale medier i 7 timer om dagen? Ungdommer sitter nok på facebook når de kommer hjem uansett..
PC er helt klart et viktig verktøy i dagens samfunn, og derfor i dagens skole.

Når det gjelder ungdomskole, mener jeg at skole burde være svært restriktive på internett bruk. Gjerne blokkere det meste av nettsider som ikke er relatert til skole.

Når det gjelder videregående, mener jeg at det er opp til elevene, så lenge det ikke påvirker undervisning eller med-elever.

På videregående har man "ansvar for egen læring", mens læreren har ansvar for ro og orden i klasserommet.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Føler at du kommer til å snylte på "Mine" penger når du blir eldre.
Vis hele sitatet...
Sitat av paddus Vis innlegg
hehe får håpe jeg ikke gjør det da
Vis hele sitatet...
Nei, lille venn!
Her, ta mine penger istedenfor! (k)


Jeg en nokså sikker på at den urytmiske tastetakten fra nabopulten kunne ha irritert meg kraftig dersom jeg satt litt bak i klasserommet og måtte anstrenge meg for å høre hva læreren sa i det hun snudde seg rundt for å skrive på tavlen.

Hva skal slike fjols (Det vil si nesten hele verden) inn på www.facebook.com å klore etter til stadighet?!
Legg merke til at jeg skrev hele adressen til www.facebook.com slik at de som tar seg tid til å lese dette innlegget kan oppdatere statusen sin i mellomtiden.
Må vist legge den ut en gang til, ser jeg.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Før jeg går ut hverfra må jeg bare påpeke at jeg nettopp satt i en forelesning og surfet.. Dette går ikke.
Vis hele sitatet...
Håper ikke du leste nettaviser, for det å sitte bak noen som leser aviser på forelesning er akkurat som å sitte ved siden av noen med VG på toget. Du har ikke lyst til å lese over skuldra på noen, men før du vet ordet av det sitter du der og smugleser om bryllupet til Stordalen nærmest ubevisst. Ingen powerpoint-slide kan slå slikt!
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med oss som hadde 14 dager + 120 timer fravær ? Men likevel hadde fem i kompetansebeviset ?
Vis hele sitatet...
Dere hadde måttet vike for en med samme karakter og mindre fravær. Personlig hadde jeg aldri ansatt en person med høyt fravær med mindre den personen hadde lagt fram en meget god grunn til dette.

Det har blitt veldig mye off-topic og moralisering her.
Trådstarter, du har fått svaret ditt. Kos deg videre i Vardø!