Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 12874
Sitat av fxxked
Der finnes en *nn# kombinasjon som gjør at skjulte nummer alltid får opptatt når dem ringer til deg,
men husker ikke hva kombinasjonen er.
Vis hele sitatet...
håper du veit at du kan lett fake alle nr som kommer i displayet ?
NB: veldig mange mobil/tlf firma koster det penger og sperre for skult nr eks:
http://www.nextgentel.no/privat/prod...menligning.php
men noen er det gratis, det er veldig opp/ned liksom
Sist endret av ranvik; 4. januar 2008 kl. 21:27.
Sitat av ranvik
håper du veit at du kan lett fake alle nr som kommer i displayet ?
Vis hele sitatet...
hvordan?
Sist endret av hyys; 4. januar 2008 kl. 21:28.
Hva skjedde a topic starter? Drapstruslene ble utført? :P
Sitat av hyys
hvordan?
Vis hele sitatet...
synes det her går Veldig off topic, og ja jeg skrive det før på forumet.
du har ikke lest mye på den tråden her værtfall
*HOST se på side 2 i dene tråde host*

men du må vel ha en guide på det, selv om det er bare og sette opp :-)
Sist endret av ranvik; 5. januar 2008 kl. 05:41.
Uff, jeg gadd ikke lese hele tråden om igjen jeg heller men til hyys sitt forsvar så ikke jeg hvordan en faker nummer som kom på telefon-displayet jeg heller, derimot har jeg hørt om google og kom fram til dette:

Sender sms med falsk id
Falsk nummervisning er butikk i USA

Så det går nok an, vil jeg tro
Sist endret av paranoy; 5. januar 2008 kl. 10:54.
Punk sms tilbyr ikke den morsomste tjenesten sin lenger, de har sikkert fått kjeft av noen..
for fakesms brukte jeg før wildsms. men sms funker på samme måte at det er bare førsten i pakka som det står hvor den kommer fra, så bare endrer du den til hva F du vil ha.
tlf så vil det nr du ringer fra usa så nr som det her: 0001fakenr her
jeg vil helle bare shoppa en isdn linje(ikke modem) så en tlf sentral eks siemens, eller en cisco router med isdn inn og 2 analog porter.
cisco routern som jeg veit det funker med er :
http://www.cisco.com/en/US/docs/rout...de/760QRG.html
du får dem veldig billig på ebay osv.
http://cgi.ebay.com/Cisco-760-Series...sid=p1638.m118

default på cisco når du confer den så får du skult nr :-) , men hvis du orker og sette isdn nr på routern så er det det nr som kommer opp i displayet.

hvis du er pro så kan du bare kjøre en UT(UT=utvidet linje,vil si tlf sentralen hoss telenor trur du er en autorisert undersentral) linje(2mbit-sdsl. E1) og siemens tlf sentral så kan du sette nr du vil.
pris er ca 15k pr år + dyeste tlf tlf telleskrita du finner hoss fast tlf.
Greit, det er mange som har kommet med forslag til hva trådstarter skal gjøre, men syns det var unødvendig å lage ny tråd, så jeg bare skriver her, syns det passa 'litt' inn.

De siste ukene har jeg fått telefoner fra et skjult nummer på forskjellige tider av døgnet. Dag og natt, morgen og kveld. Hver gang jeg tar telefonen, så er det helt stille i andre enden, jeg sier ingenting, og legger mobilen tilbake der den lå. Tenker da at vedkommende kan bruke pengene sine på å høre meg se på tv, ha time etc.

Men så begynte jeg å ta på høytaler hvis jeg satt hjemme og så på tv, og hva gjør han? Jo, han sitter og tilfredstiller seg selv. Ekkelt, tenker jeg og legger på. Men hvis jeg legger på, ringer han opp igjen, tar jeg ikke telefonen, fortsetter han i det uendelige. Slår jeg av telefonen, har jeg frihet inntil videre. Har fått sms med et nummer som ikke står i katalogen (nummeret greide jeg å slette i fylla..) men jeg prøvde å ringe nummeret, både med vist og skjult nummer.

Ok, hva kan f.eks politiet gjøre med dette, eller har dere noen fantastiske forslag på hva jeg skal gjøre?
Sist endret av S.S.L.; 5. januar 2008 kl. 15:35.
Høres meget irriterendes ut, men om han i det minste skulle si noe en dag, så ler du av han. Ta opp tlf inntil øret, og le! Drittunger asso.
Sitat av S.S.L.
Greit, det er mange som har kommet med forslag til hva trådstarter skal gjøre, men syns det var unødvendig å lage ny tråd, så jeg bare skriver her, syns det passa 'litt' inn.

De siste ukene har jeg fått telefoner fra et skjult nummer på forskjellige tider av døgnet. Dag og natt, morgen og kveld. Hver gang jeg tar telefonen, så er det helt stille i andre enden, jeg sier ingenting, og legger mobilen tilbake der den lå. Tenker da at vedkommende kan bruke pengene sine på å høre meg se på tv, ha time etc.

Men så begynte jeg å ta på høytaler hvis jeg satt hjemme og så på tv, og hva gjør han? Jo, han sitter og tilfredstiller seg selv. Ekkelt, tenker jeg og legger på. Men hvis jeg legger på, ringer han opp igjen, tar jeg ikke telefonen, fortsetter han i det uendelige. Slår jeg av telefonen, har jeg frihet inntil videre. Har fått sms med et nummer som ikke står i katalogen (nummeret greide jeg å slette i fylla..) men jeg prøvde å ringe nummeret, både med vist og skjult nummer.

Ok, hva kan f.eks politiet gjøre med dette, eller har dere noen fantastiske forslag på hva jeg skal gjøre?
Vis hele sitatet...
hvis du har nr hans er det bare en ting og gjøre :-)
hvordan ringe han tilbake 10000000ganger uten at det koster deg en krone og kalorier,
det du trenger er en iptlf box (eks telio sin)
rask guide: først gå på www.voipstunt.com register deg, følg guiden hvordan legg inn sip info på ip tlf din. så kobler du til en pc med modem, så da har du 2 valg, 1: sett opp internet ring opp hans nr, og sett 99999 oppringer :-) så sett auto ring opp hvis internet trengs. så start torrent client eller noe som krever inet, da vil den ringe han fyren helt til han ikke orker mer. 2: installer program som ringer opp bra utvalg her : http://www.sharewareconnection.com/titles/auto-dial.htm
Sitat av ranvik
hvis du har nr hans er det bare en ting og gjøre :-)
hvordan ringe han tilbake 10000000ganger uten at det koster deg en krone og kalorier,
det du trenger er en iptlf box (eks telio sin)
rask guide: først gå på www.voipstunt.com register deg, følg guiden hvordan legg inn sip info på ip tlf din. så kobler du til en pc med modem, så da har du 2 valg, 1: sett opp internet ring opp hans nr, og sett 99999 oppringer :-) så sett auto ring opp hvis internet trengs. så start torrent client eller noe som krever inet, da vil den ringe han fyren helt til han ikke orker mer. 2: installer program som ringer opp bra utvalg her : http://www.sharewareconnection.com/titles/auto-dial.htm
Vis hele sitatet...
Sitat av S.S.L.
nummeret greide jeg å slette i fylla..
Vis hele sitatet...
Men takk for tipset !
Eg vill bare gitt telefonen til en av de nede på stasjonen. Så kan da de ta den å si hallo elller noe.. tror ikke de som ringer tenker på det :P (så du trenger ikke være til stede 24/7)
Sitat av TyveN
Eg vill bare gitt telefonen til en av de nede på stasjonen. Så kan da de ta den å si hallo elller noe.. tror ikke de som ringer tenker på det :P (så du trenger ikke være til stede 24/7)
Vis hele sitatet...
Takk for å ha hentet opp igjen en for lengst glemt tråd.
props til deg
Sitat av SiegWarheit
God ettermiddag.

Jeg har nå blitt trakassert og fått trusler slengt i øret mitt fra et skjult nummer til mobilen min i over et døgn, selv gjennom skoletiden. Jeg er rimelig lei av å ikke kunne ringe disse pøblene opp igjen ettersom de ikke tør å vise nummer, samt ikke tør å skrive melding. Hva gjør jeg?

Har sendt en mail til netcom hvor jeg spurte om å blokkére et nummer p.g.a. trussler, men de kunne ikke si annet enn å skifte nummer for kr300,-, så jeg må enten anmelde dem(eneste jeg vet er bosted), eller ta saken i egne hender(noe jeg egentlig ikke vil m.t.p. at det kan forstyrre skolegangen).

Mvh,
meg.
Vis hele sitatet...
Har selv blitt utsatt for lignende. Senest for fire timer siden. Jeg kontaktet Politiet med en gang, men fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å følge det opp.
Tviler på at Politiet er rette instans. Finn ut hvem det er som driver på sånn, og ordne opp selv.Sørg for ay vedkommende angriper deg først. Da er det selvforsvar.
spreng postkassen deiras me fyrverkeri d e skoi
Folkens. Jeg har snakket med en venn som jobber på Netcom. Han sa da at det hadde kommet ut en ny tjeneste, der hvor folk kunne ringe og finne ut hvem som ringte dem sist.

Dvs. hvis en person ringer deg med skjult nummer og truer deg eller noe, så er det å ringe det telefonnummeret så finner de det ut for deg på flekken.

MEN! desverre, har jeg ikke telefonnummeret. Men reklamen om denne tjenesten gikk på TV3 engang, som jeg ikke så, men en annen venn så igjen.
Sitat av Hatmad
Folkens. Jeg har snakket med en venn som jobber på Netcom. Han sa da at det hadde kommet ut en ny tjeneste, der hvor folk kunne ringe og finne ut hvem som ringte dem sist.

Dvs. hvis en person ringer deg med skjult nummer og truer deg eller noe, så er det å ringe det telefonnummeret så finner de det ut for deg på flekken.

MEN! desverre, har jeg ikke telefonnummeret. Men reklamen om denne tjenesten gikk på TV3 engang, som jeg ikke så, men en annen venn så igjen.
Vis hele sitatet...
Det der er bare bullshit. Den finnes INGEN slik tjeneste. Eneste måten å finne ut skjult nummer er for opperatøren å sjekke.

Om du er så skråsikker, kom med en kilde.
Sitat av Aela
Det der er bare bullshit. Den finnes INGEN slik tjeneste. Eneste måten å finne ut skjult nummer er for opperatøren å sjekke.

Om du er så skråsikker, kom med en kilde.
Vis hele sitatet...

Hva er det du tar av for?

Har ikke kilde, hadde jeg hatt det så hadde jeg jo skrevet det. Men var bare en tips da...tilfelle noen viste mer om det.

Åja, en ting til. Jeg sa aldri jeg var "skråsikker" på det. Men de jeg snakka med er skråsikkre.
Sist endret av Hatmad; 16. januar 2008 kl. 18:33.
Sitat av Aela
Det der er bare bullshit. Den finnes INGEN slik tjeneste. Eneste måten å finne ut skjult nummer er for opperatøren å sjekke.

Om du er så skråsikker, kom med en kilde.
Vis hele sitatet...
Aela, dette har jeg overhodet ingen peiling på så vær snill ikke ta av - men jeg kom over en artikkel fra 2004. Den kan du lese her.

Jeg har ikke sjekka det opp, men er du hundre prosent sikker på at hatmad farer med bullshit? Kan hende dere tolket hverandre feil..

(paranoy - selverklært forummegler for denne tråden :P)

En ny lov som trådte i kraft denne våren, gir forbrukerne rett til å vite hvilket telefonnummer som benyttes når du blir oppringt.
Vis hele sitatet...
sitat hentet fra aftenpostens artikkel - hvor langt de har kommet i denne prosessen vetta søren...
Sist endret av paranoy; 16. januar 2008 kl. 19:06.
Sitat av Crimatix
Takk for å ha hentet opp igjen en for lengst glemt tråd.
props til deg
Vis hele sitatet...
Tyven postet 9jan, tidligere post var 5jan... WOW, den var forlengst glemt gitt...
mye rart her som normalt, hvis du skal finne ut hvem som ringer deg med skult nr, så kan du sniffe data trafikken og du får id nr tlf har (det nr bytter aldri) MEN på andre siden så er det bare telenor/netcom som har data base over hvilken id nr som hører til tlf nr.
id nr innholder normalt: tlf sentralen der abonenten er og landsdel osv.
id nr følger IKKE tlf nr så når du bytter tlf sentral så bytter den og. (mobil bruker nesten det samme bare der følger den sim korte)
skal du sniffe så er det eneste isdn jeg har klart og sniffe id nr.(modem funker ikke) , noen som har testa på gsm nette ?

nb:hvis noen klarer og sniffe uten og paye 15k for en sniffer så si fra, eks modde en tlf?
Sist endret av ranvik; 16. januar 2008 kl. 21:47.
Fortell dem at du har en psycho bestemor som hater dagens ungdom, og at hun venter i hekken din med ei hagle.
Drapstrusler rammes av loven, og hvis jeg ikke hadde hatt en del svin på skogen, så hadde kanskje politiet gjort noe. Dersom du er ustraffet bør i alle fall politiet være pliktig til å sjekke ut hvem det er som driver med denne dritten. Leverandøren har det riktige telefonnummeret, og det er en smal sak for politiet å finne frem til vedkommende og tiltale ham.
Lever denne ennå? Huffda. Ehm, joda -- dem folka turde ikke ringe mer. Damen hans ville jo ikke tro på meg imot han(fordi han "lyver" ikke), så når hun kom til Bergen for å ha det koselig med meg så ditchet jeg hun og fikk meg en annen dame.

Alt er fint, men jeg mangler dog mobil. Frastjålet fra klasserommet i en pause! Fysj. Ikke så kjekt når det er en firmatelefon.
Sist endret av SiegWarheit; 17. januar 2008 kl. 20:01.
anmeld, og LE høyt når de blir tatt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis du virkelig vill være rasshøl, noe som jeg tipper du har lyst på, uten og bli anmeldt og lignende. Så anmelder du det, dem får konsekvenser for draps trusler. Sikkert en haug med 15 åringer som sitter på gutterommet og leker ghetto gangstere med prince pakka i baklomma.
Har fått en del sånne telefoner selv, av akkrat sånne ghetto gangstere. Dem skulle komme hjem til meg, skyte meg, dytte en pinne i anus og dytte opp igjenom munnen osv. Bare lo av dem, så aldri noe til dem heller. Sånne folk, er lavmåls. Så tviler på at det er noe og bekymre seg over. Hvis dem hadde vært "gæærne" så hadde dem antageli stått på døra di, eller på skolen. Lykke til!
Nå svarer jeg til de som snakket om å ringe til operatøren din.
Jeg gjorde det senest i februar på grunn av drapstrusler, og jeg visste delvis hvem det var.
De sa at de ikke hadde rett/lov til å gi ut nummer til personer som vil være anonym!

PUNKTUM FINALE.
spør om de har mot til å møte deg for å drepe deg! be dem komme å stå for det de sier.
ha noen kompiser ikke langt unna med balltre, og andre slagvåpen å gi dem inn som faen!

men ikke gjør det dersom dette er bisniss problemer på andre siden av loven!
Folk som kommer for "å dræpe" deg pleier sjelden ringe på forhold, og som nevnt tidligere, så finner teknisk hos operatøren din nummeret, om du har anmeldt forholdet. Sånn er det !
Hadde en lignende situasjon før. Det gikk over av seg selv, og fant aldri ut hvem det var, selv om jeg har mine mistanker..
Om det er alvorlig, kan politiet spore det for deg, og de kan bli tiltalt for drapstrusler / trakkasering..
Men hvis det er serriøse trusler, vil du merke at det blir mer enn bare telefonsamtaler, og hvis det ikke er det, vil det stoppe av seg selv..
Men jeg vet selv hvor frustrerende det kan være! :/