Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 8136
Den bilen der så ut som en reklame bil
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg håper virkelig de får uniformer i samme farger, med MASSE gult på.


Ser dem godt..
Vis hele sitatet...
Politiet går jo ofte i refleksvester.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Jeg synes ikke de nye politifargene er mer synlig.

Hvit og svart er altfor nøytrale farger, og den gulfargen kommer til å være vanskelig å se når det er mye sol eller overskyet. Mønsteret ser ut som det kan være vanskelig å oppfatte i fart, i motsetning til tykke striper som følger hele bilen.
Vis hele sitatet...
Nå tenker jo du på dagen, å da ser man jo bilen uansett.

Slik ser Maja ut i mørket:

http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=3837158&w=&h=&ee=1298470655

Litt mer synlig ja.
Sist endret av mo3; 26. februar 2011 kl. 08:30.
Jeg synes at det nye designet ser ganske bra ut egentlig

Men jeg synes at bilene er altfor lite synlig i sollyset, du legger nesten ikke merke til at det er en politibil.
Sist endret av happy violence; 26. februar 2011 kl. 12:12.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg synes at det nye designet ser ganske bra ut egentlig

Men jeg synes at bilene er altfor lite synlig i sollyset, du legger nesten ikke merke til at det er en politibil.
Vis hele sitatet...
Blålys + biltype er jo som regel dead giveaway , Ambulansene bruker jo bare Mercedes Sprinter , ikke Vito som Politiet bruker , dessuten så er det vel bare Politiet som har Mondeo / V70/ andre .. med blålys på :P?
Er bra at de blir mer synlige i mørket, men syntes den "gamle", eller nåværende varianten om du vil, Ser mye vanskeligere å få øye på i Dagslys med de lange stripene osv.

EDIT : Blir lettere og hjemme seg om natten nå gitt, ha ha
Sist endret av take'a'hit!; 27. februar 2011 kl. 13:39.
hvorfor ikke bare klistre på noen reflekser på de gamle bilene hvis de vill bli mere synlige isteden for og begynne og lakkere og klistre på og lage helt nytt design?
de gamle vises godt nokk syns jeg men har ikke sett dem så mye om natten da
Grønn,rosa og svart ville vært kulere
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Grønn,rosa og svart ville vært kulere
Vis hele sitatet...
Her snakker vi om lovens lange arm, ikke motepolitiet.
Haha, hvorfor ikke bare slik?

http://i304.photobucket.com/albums/nn192/S160592/Utennavn-2.jpg
Personlig synes jeg det er synd om fargene og skjoldet forsvinner. Jeg synes både bilene og uniformene i Norge er noen av de peneste i verden.
Syns det er litt snålt å fjerne skjoldet, men resten tror jeg vil funke veldig bra.

Litt komisk å se at en del her ikke forstår at "politiet ønsker å bli mer synlig" rett og slett betyr at de ønsker at bilene skal bli mer fysisk synlige selv etter å ha lest artikkelen...
Det har funket bra med sykebilene, de har jo helt klart blitt mer synlige. Skjønner ikke helt det med å ta bort skjoldet.
Sitat av atomet Vis innlegg
Litt komisk å se at en del her ikke forstår at "politiet ønsker å bli mer synlig" rett og slett betyr at de ønsker at bilene skal bli mer fysisk synlige selv etter å ha lest artikkelen...
Vis hele sitatet...
Ja, det blir komisk. Man ser som regel politiet når de kjører forbi deg. Sjelden man ser noen patruljere gatene til fots. Selvfølgelig handler det jo om ressurser og at bil blir den raskeste måten å komme fram til et sted.

Eneste gangen jeg har trengt politiet var når jeg ble uprovosert angrepet på åpen gate for noen år siden, et steinkast unna politistasjonen. Broren min ringte politiet, men de ville fortsatt at jeg skulle komme innom å anmelde. Selv om jævelen trasket like rundt hjørnet. Etter noen minutters overtalelse kom det en bil. Komisk nok hadde de ikke engang papir i bilen så jeg kunne tørke blodet fra nesen min. Saken ble jo selvfølgelig henlagt da mannen var full og psykiatrisk pasient. Eneste gangen jeg har trengt politi, og det var såvidt de gadd å komme.
Du skulle sagt han gikk og røyka bønne.. da hadde dem kommet i hopetall!