Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 632363
Sitat av Kirie Vis innlegg
Felon? *Titegn*
Vis hele sitatet...
ja, takk
Sitat av Abbe94 Vis innlegg
Hola! jeg har en musikkvideo, siden jeg bare husker videoen setter jeg den her. Den handler om to gutter(fra midtøsten elns..) de er unge og løper rundt med en boomblaster med en spesiell kassett i. hver gang de spiller av denne kassetten begynner folk og danse(tror jeg). de reiser litt rundt i div. bilder også(tror jeg). Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Jeg kom til å tenke på denne: http://www.youtube.com/watch?v=so9DBHCo64Q

Passer ikke helt til beskrivelesen din men det var mye "tror jeg" i det du skrev, så kanskje det er den?
Sitat av Abbe94 Vis innlegg
Hola! jeg har en musikkvideo, siden jeg bare husker videoen setter jeg den her. Den handler om to gutter(fra midtøsten elns..) de er unge og løper rundt med en boomblaster med en spesiell kassett i. hver gang de spiller av denne kassetten begynner folk og danse(tror jeg). de reiser litt rundt i div. bilder også(tror jeg). Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Er ikke denne da?
The Chemical Brothers - Do It Again
Sitat av booboo Vis innlegg
Jeg kom til å tenke på denne: http://www.youtube.com/watch?v=so9DBHCo64Q

Passer ikke helt til beskrivelesen din men det var mye "tror jeg" i det du skrev, så kanskje det er den?
Vis hele sitatet...
Der ja! tusen takk
Hei. Jeg har utrolig lyst til å se en film, fordi den høres så spennende ut, men jeg aner ikke hva den heter, bare hva den handler om.

Det er en bombe på en buss med fult av passasjerer, og hvis bussen kjører under en viss fartsgrense, så sprenger bomba.
Det er det eneste jeg vet om. Noen som vet hva den heter? Takker og bukker for svar!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av stigi Vis innlegg
Hei. Jeg har utrolig lyst til å se en film, fordi den høres så spennende ut, men jeg aner ikke hva den heter, bare hva den handler om.

Det er en bombe på en buss med fult av passasjerer, og hvis bussen kjører under en viss fartsgrense, så sprenger bomba.
Det er det eneste jeg vet om. Noen som vet hva den heter? Takker og bukker for svar!
Vis hele sitatet...
Vet hvilken du mener. Kamerat har fortalt om den, møter ham muligens i morgen, så kan spørre ham da.

Mulig tilleggsinformasjon: Amerikansk - De kjører på en motorvei.

Edit: Herregud, var jo kjempelett å finne jo! Googlet "movie drive bus bomb speed" og fant Speed (1994).
Sist endret av Jonta; 30. juli 2010 kl. 19:16.
Haha, det var så lett å finne den ja :P Takker for hjelpen!
Leter etter en actionfilm. Den er forholdsvis ny, såpass ny at den gikk på TV for en 4-5 år siden. Åpningsscena er ombord på et tog. Det kommer en haug med elite soldater med nightvision og G36 med lasersikte om bord via et helikopter. De kommer seg ned i vognen, der alle sover. Så sikter de på hver sin person og skyter på likt, pjuum så er alle døe. Tror det var soldater (tyske eller amerikanske) de skøt ombord på toget.

Toget inneholder en atombombe eller en hydrogenbombe. Elite folka tukler med den og får toget til å krasje med et annet tog. Det skjer utenfor farmen til et gammelt parr. Parret går ut på terrassen sin og ser togkollisjonen, de går noen meter frem så sprenger bomba BOOM. Kjerringa detter på kne og man ser soppen stige og trykkbølgen kommer mot kamera.

Dette burde være nok til at noen skjønner hvilken film jeg snakker om

Jeg leter også etter annen film. Dette er en horror/thriller. Husker veldig lite av denne men. Det er en slik sekt eller gjeng som dreper folk nedi i T-bane systemet i USA eller England. De utfører det på den måten at de kutter strømmen på en hel stasjon også sniker de seg opp der i mørket og hugger hodet av folk med svære sværd av noe slag.

De bruker nightvision så de kan se i mørket. På slutten av filmen blir de tatt, politiet vet om dem og greier å slå på lyset igjen etter det er slukket så de blir blinda med nightvisionen sin. Alle blir fanga og happy ending.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Leter etter en actionfilm. Den er forholdsvis ny, såpass ny at den gikk på TV for en 4-5 år siden. Åpningsscena er ombord på et tog. Det kommer en haug med elite soldater med nightvision og G36 med lasersikte om bord via et helikopter. De kommer seg ned i vognen, der alle sover. Så sikter de på hver sin person og skyter på likt, pjuum så er alle døe. Tror det var soldater (tyske eller amerikanske) de skøt ombord på toget.

Toget inneholder en atombombe eller en hydrogenbombe. Elite folka tukler med den og får toget til å krasje med et annet tog. Det skjer utenfor farmen til et gammelt parr. Parret går ut på terrassen sin og ser togkollisjonen, de går noen meter frem så sprenger bomba BOOM. Kjerringa detter på kne og man ser soppen stige og trykkbølgen kommer mot kamera.

Dette burde være nok til at noen skjønner hvilken film jeg snakker om

Jeg leter også etter annen film. Dette er en horror/thriller. Husker veldig lite av denne men. Det er en slik sekt eller gjeng som dreper folk nedi i T-bane systemet i USA eller England. De utfører det på den måten at de kutter strømmen på en hel stasjon også sniker de seg opp der i mørket og hugger hodet av folk med svære sværd av noe slag.

De bruker nightvision så de kan se i mørket. På slutten av filmen blir de tatt, politiet vet om dem og greier å slå på lyset igjen etter det er slukket så de blir blinda med nightvisionen sin. Alle blir fanga og happy ending.
Vis hele sitatet...
Første film tror jeg er Under Siege 2 med Steven Seagal http://www.imdb.com/title/tt0114781/
den andre trur jeg er Death Line http://www.imdb.com/title/tt0068458/
Sist endret av toxicity; 30. juli 2010 kl. 20:19.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Første film tror jeg er Under Siege 2 med Steven Seagal http://www.imdb.com/title/tt0114781/
den andre trur jeg er Death Line http://www.imdb.com/title/tt0068458/
Vis hele sitatet...
Er ingen av dem desverre, de er alt for gamle begge to
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Kirie Vis innlegg
Er så meget som Mindhunters.
http://www.imdb.com/title/tt0297284/
Vis hele sitatet...
Nice takk skal du ha
Sitat av Havvi92 Vis innlegg
Jeg leter etter en svensk heste film.
Den handler om en hest som blir sendt til slakteriet.
Å ei jente som redder den fra å bli slaktet å rømmer til skogen med hesten.

Rettelse, jeg leter IKKE etter denne.

Er fuckings mye mas av kjæresten.....
Vis hele sitatet...
Sherdil http://www.imdb.com/title/tt0120822/
Jeg leter etter en film som jeg så deler (10-20 min) av på "TCM" for en god stund siden.
Det jeg husker er at det er et hus som blir hjemsøkt av ett eller annet.
Husker blant annet ei lita jente som hadde en slags forbindelse med TV'en (hun satt foran den og stirra).
I tillegg husker jeg at treet på utsidene av prøvde og knuse huset.
Kanskje litt dårlig forklart, men er det noen som vet om en film med disse "momentene" i?
Sitat av simen57 Vis innlegg
Jeg leter etter en film som jeg så deler (10-20 min) av på "TCM" for en god stund siden.
Det jeg husker er at det er et hus som blir hjemsøkt av ett eller annet.
Husker blant annet ei lita jente som hadde en slags forbindelse med TV'en (hun satt foran den og stirra).
I tillegg husker jeg at treet på utsidene av prøvde og knuse huset.
Kanskje litt dårlig forklart, men er det noen som vet om en film med disse "momentene" i?
Vis hele sitatet...
Steven Spielbergs Poltergeist
Sitat av toxicity Vis innlegg
Steven Spielbergs Poltergeist
Vis hele sitatet...
Ahh tusen takk, den var det vettu!
Leter etter en serie. Husker bare kort. Det er en eller annen ny art dyr som lever kjempedjupt i havet. En kvinne og en mann får etterhvert til å lage en dykkeklokke av en gammel jerntank. De kommer seg ned til havbunnen, for så å dette enda lenger ned i et hull det oser sånt grønt strømaktig lys opp fra. Der nede lever disse svære hvalaktige skapningene. De lager drithøy pipelyd.

Når disse tingene greier å rote seg nærmere land og folk tar bilder og filmer dem så sender de ut en slags EMP greie så all elektronikk går dunke. Ingen får dermed bevist at de fins, noe goverment of the USA også nekter selv om de vet at de eksisterer.

Husker slutten så kommer disse folka seg opp av havet igjen etter masse styr og de havner i en stor eggsamling som en av disse skapningene har logret. De knuser egg så det kommer sånn grønnaktig strømlys slik at et helikopter kan se de og dermed blir de reddet.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Leter etter en serie. Husker bare kort. Det er en eller annen ny art dyr som lever kjempedjupt i havet. En kvinne og en mann får etterhvert til å lage en dykkeklokke av en gammel jerntank. De kommer seg ned til havbunnen, for så å dette enda lenger ned i et hull det oser sånt grønt strømaktig lys opp fra. Der nede lever disse svære hvalaktige skapningene. De lager drithøy pipelyd.

Når disse tingene greier å rote seg nærmere land og folk tar bilder og filmer dem så sender de ut en slags EMP greie så all elektronikk går dunke. Ingen får dermed bevist at de fins, noe goverment of the USA også nekter selv om de vet at de eksisterer.

Husker slutten så kommer disse folka seg opp av havet igjen etter masse styr og de havner i en stor eggsamling som en av disse skapningene har logret. De knuser egg så det kommer sånn grønnaktig strømlys slik at et helikopter kan se de og dermed blir de reddet.
Vis hele sitatet...
Irritertende når jeg vet hvilken du mener, men ikke husker navnet selv
Vent litt, er det Surface? Jeg syns ikke wikipedia beskrivelsen passet men jeg tror jeg husker skuespillerne nemlig. Men jeg trodde at Surface bare handla om denne guttungen og den fisla. Eller er det samme serie? Husker du?
Var hvertfall den serien jeg tenkte det kunne være. Om det er den du er ute etter er noe annet
Sist endret av Nath; 1. august 2010 kl. 23:09.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vent litt, er det Surface? Jeg syns ikke wikipedia beskrivelsen passet men jeg tror jeg husker skuespillerne nemlig. Men jeg trodde at Surface bare handla om denne guttungen og den fisla. Eller er det samme serie? Husker du?
Vis hele sitatet...
Det er ''Surface'' du beskriver. Fulgte med på serien når den gikk på tv-norge. Den ble kansellert.
Stemmer. Faen jeg var sikker på at det var hver sin serie men det må være Surface. For jeg har bare sett to slike serier, Surface og Invasion. Begge noe av det beste jeg har sett bare for å ha sagt det Begge kanselert også...
Leter etter en film som jeg så på TV en gang.. Den handlet om en fyr som mistet dattern sin (Kidnappet), husker at det var en del skyting og sånt, og en liten snutt av ATV Kjøring, Tror han rømte fra purken eller noe sånt.

Vet at det er jævlig lite info men jeg husker ikke stort mere :L
Leter etter en film hvor hovepersonen sitter i et ganske godt bevoktet fengsel. Han og resten av fengselet begynner å gjøre opprør og det bryter ut en slags liten krig inn i fengselet. Vaktene har våpen og skyter på de innsatte men de innsatte får også tak i masse våpen. Husker at de skøt ned et helikopter med en rocket launcher eller rpg. Tror de forskjellige styrkene som de innsatte formet hadde forskjellige navn ala Red 1, 2 og 3 og Blue 1,2 og 3 osv. Tror hovedpersonen døde til slutt.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Leter etter en film hvor hovepersonen sitter i et ganske godt bevoktet fengsel. Han og resten av fengselet begynner å gjøre opprør og det bryter ut en slags liten krig inn i fengselet. Vaktene har våpen og skyter på de innsatte men de innsatte får også tak i masse våpen. Husker at de skøt ned et helikopter med en rocket launcher eller rpg. Tror de forskjellige styrkene som de innsatte formet hadde forskjellige navn ala Red 1, 2 og 3 og Blue 1,2 og 3 osv. Tror hovedpersonen døde til slutt.
Vis hele sitatet...
Denne ? titegn
http://www.imdb.com/title/tt0272020/
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Leter etter en film som jeg så på TV en gang.. Den handlet om en fyr som mistet dattern sin (Kidnappet), husker at det var en del skyting og sånt, og en liten snutt av ATV Kjøring, Tror han rømte fra purken eller noe sånt.

Vet at det er jævlig lite info men jeg husker ikke stort mere :L
Vis hele sitatet...
Taken? 10hi
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Taken? 10hi
Vis hele sitatet...
Nei.
Mannen som mista dattern var svart.

Husker litt av en setning fra slutten.. "blablabla.. wrong daughter, and definitly the wrong dad"
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Nei.
Mannen som mista dattern var svart.

Husker litt av en setning fra slutten.. "blablabla.. wrong daughter, and definitly the wrong dad"
Vis hele sitatet...
Wrong Side of Town?
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Nei.
Mannen som mista dattern var svart.

Husker litt av en setning fra slutten.. "blablabla.. wrong daughter, and definitly the wrong dad"
Vis hele sitatet...
Kidnap? 10hi
Kirie @ Nei.

Totskalle @ Nei.

Husker så veldig lite om den.. Husker bare at jeg var hekta på den en god stund etter men jeg fant aldri filmen på noen butikker så jeg glemte den vist.
Filmen kom ut før Blu-Ray fantes.
Det er en film jeg ikke husker navnet på. Tror den var rundt 80 tallet- begynnelsen av 90.

Husker scenen veldig godt, hvor hovedpersonen skulle ta lappen på hans attenårsdag. Han satt seg inne hos sensoren som var afrikaner. Sensoren satte kaffekopp på dashbordet og sa. kjør uten å velte koppen. Noe han ikke klarte.
Da Hovedpersonen kom hjem, latet han som han bestod, for å ikke skuffe foreldrene.

tror dette var av sjangeren Komedie.
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Det er en film jeg ikke husker navnet på. Tror den var rundt 80 tallet- begynnelsen av 90.

Husker scenen veldig godt, hvor hovedpersonen skulle ta lappen på hans attenårsdag. Han satt seg inne hos sensoren som var afrikaner. Sensoren satte kaffekopp på dashbordet og sa. kjør uten å velte koppen. Noe han ikke klarte.
Da Hovedpersonen kom hjem, latet han som han bestod, for å ikke skuffe foreldrene.

tror dette var av sjangeren Komedie.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0095519/
License to Drive

...tror jeg
Jeg prøver å finne ut hva en sci-fi film fra åttitallet heter.
Er rimelig sikker på at den er fra åttitallet.
Den er litt i samme stil som Weird Science.

Handler om at en fyr skal finne på noe til et såkalt "science project" på en skole i USA. Han går på en søppelplass for gamle fly, og finner en dings som visstnok er fra en UFO ellernosånt. Denne er en sånn gass-type lampe med slike "stråler" som følger fingrene dine når du tar på glasskula. (Om jeg ikke husker feil)

Uansett, når han da "plugger i" denne dingsen som har satt sammen med diverse andre ting, åpner han en portal til en annen verden/dimensjon.

En del folk går inn, og det ender vel med at de til slutt må redde folk ut der i fra, og prøve å lukke portalen.

Jeg har prøvd å søke igjennom imdb.com uten hell.


DarkSheer
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Leter etter en film som jeg så på TV en gang.. Den handlet om en fyr som mistet dattern sin (Kidnappet), husker at det var en del skyting og sånt, og en liten snutt av ATV Kjøring, Tror han rømte fra purken eller noe sånt.

Vet at det er jævlig lite info men jeg husker ikke stort mere :L
Vis hele sitatet...
Cradle 2 the Grave. http://www.imdb.com/title/tt0306685/
Leter etter en film hvor hovepersonen sitter i et ganske godt bevoktet fengsel. Han og resten av fengselet begynner å gjøre opprør og det bryter ut en slags liten krig inn i fengselet. Vaktene har våpen og skyter på de innsatte men de innsatte får også tak i masse våpen. Husker at de skøt ned et helikopter med en rocket launcher eller rpg. Tror de forskjellige styrkene som de innsatte formet hadde forskjellige navn ala Red 1, 2 og 3 og Blue 1,2 og 3 osv. Tror hovedpersonen døde til slutt.
Sitat av xamntR Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Riktig! Tusen takk

EDIT: Veldig dårlig forklaring av meg.. :L
Sist endret av WriteXRiot; 3. august 2010 kl. 14:19.
leter ettter en film fra en gang på 2000 tallet, den handler om noen amrikanske (trur de er amrikanske, i alle fall engelsk talende)
ungommer som spiller et spill, og når de dør i spillet blir de drept på samme måte i virkeligheten. de drar litt rundt på buttiker og spør etter det spillet
husker også noe om en dame som brukte saks til å drepe med, og at hun knuste speil
Sitat av Sadaros Vis innlegg
leter ettter en film fra en gang på 2000 tallet, den handler om noen amrikanske (trur de er amrikanske, i alle fall engelsk talende)
ungommer som spiller et spill, og når de dør i spillet blir de drept på samme måte i virkeligheten. de drar litt rundt på buttiker og spør etter det spillet
husker også noe om en dame som brukte saks til å drepe med, og at hun knuste speil
Vis hele sitatet...
Stay Alive http://www.imdb.com/title/tt0441796/
Stay Alive

Handler om legendariske Bathory, så jeg var litt sein der...
Hallo everybody.

Jeg lurte på hva en film jeg så for veldig lenge siden heter, det jeg kan huske går sånn:

En mann som på en eller annen måte "strander" på en øy, så han prøver å komme seg bort. han har en gummibåt(trorjeg) men bølgene er altfor store så båten velter og han treffer en stor stein og river benet under vann. Han blir skylt opp på land og der får han tannverk så han tar en stein og prøver og fjerne tannen.

Takk for alle svar! og beklager dårlig forklaring, men hvis noen har sett den blir den nok fort gjenkjent!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Abbe94: Tipper på Cast Away (2000)
Sitat av Jonta Vis innlegg
Abbe94: Tipper på Cast Away (2000)
Vis hele sitatet...
Laster ned nå, så riktig ut!
Sitat av darksheer Vis innlegg
Jeg prøver å finne ut hva en sci-fi film fra åttitallet heter.
Er rimelig sikker på at den er fra åttitallet.
Den er litt i samme stil som Weird Science.

Handler om at en fyr skal finne på noe til et såkalt "science project" på en skole i USA. Han går på en søppelplass for gamle fly, og finner en dings som visstnok er fra en UFO ellernosånt. Denne er en sånn gass-type lampe med slike "stråler" som følger fingrene dine når du tar på glasskula. (Om jeg ikke husker feil)

Uansett, når han da "plugger i" denne dingsen som har satt sammen med diverse andre ting, åpner han en portal til en annen verden/dimensjon.

En del folk går inn, og det ender vel med at de til slutt må redde folk ut der i fra, og prøve å lukke portalen.

Jeg har prøvd å søke igjennom imdb.com uten hell.


DarkSheer
Vis hele sitatet...
Det er kanskje denne?
Sist endret av Veggen; 11. august 2010 kl. 14:32.
Leiter etter en film som jeg såg på TV2 eller NRK en natt for mange år siden.

Det handler rett og slett om en rød sportsbil som kjører av seg selv, og dreper mennesker.
Sitat av methewall Vis innlegg
Det er kanskje denne?
Vis hele sitatet...

Ja!

Den var det! Takker!

Rart at den ikke kom opp på mine søk hos imdb.com....?


DarkSheer
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Leiter etter en film som jeg såg på TV2 eller NRK en natt for mange år siden.

Det handler rett og slett om en rød sportsbil som kjører av seg selv, og dreper mennesker.
Vis hele sitatet...
Christine
Sitat av darksheer Vis innlegg
Ja!

Den var det! Takker!

Rart at den ikke kom opp på mine søk hos imdb.com....?


DarkSheer
Vis hele sitatet...
Jeg googlet: sci-fi film 80 90 high school project.
Så filmen på video når den var forholdsvis ny, så var ganske sikker på at det var den, men husket ikke navnet.
Ute etter en film som jeg har hørt om, men som jeg ikke husker navnet på.. Handler om én eller to stykker som reiser fra bylivet i statene, til vilmarken i alaska og lever med bjørner. På slutten av filmen skulle visstnok personen(e) bli spist opp av en bjørn. Den er også basert på en sann historie...

Sorry for dårlig forklaring, men det er egentlig alt jeg vet om filmen

Sitat av Zeco Vis innlegg
Ute etter en film som jeg har hørt om, men som jeg ikke husker navnet på.. Handler om én eller to stykker som reiser fra bylivet i statene, til vilmarken i alaska og lever med bjørner. På slutten av filmen skulle visstnok personen(e) bli spist opp av en bjørn. Den er også basert på en sann historie...

Sorry for dårlig forklaring, men det er egentlig alt jeg vet om filmen
Vis hele sitatet...
Video der det blir nevnt litt om filmen.. Spol frem til 4:05

http://www.nrk.no/nett-tv/asx.aspx?p...ppleMAC-Safari
Sitat av Zeco Vis innlegg
Ute etter en film som jeg har hørt om, men som jeg ikke husker navnet på.. Handler om én eller to stykker som reiser fra bylivet i statene, til vilmarken i alaska og lever med bjørner. På slutten av filmen skulle visstnok personen(e) bli spist opp av en bjørn. Den er også basert på en sann historie...

Sorry for dårlig forklaring, men det er egentlig alt jeg vet om filmen



Video der det blir nevnt litt om filmen.. Spol frem til 4:05

http://www.nrk.no/nett-tv/asx.aspx?p...ppleMAC-Safari
Vis hele sitatet...
Tror det er Grizzly Man