Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1233 116418
Jeg regner med at en 650w strømforsnyning drar dette:

http://img269.imageshack.us/img269/6910/pcoppsett.png

Det står forresten at de RAM-brikkene jeg har valgt er litt store, men regner med at de vil passe?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jeg regner med at en 650w strømforsnyning drar dette:

http://img269.imageshack.us/img269/6910/pcoppsett.png

Det står forresten at de RAM-brikkene jeg har valgt er litt store, men regner med at de vil passe?
Vis hele sitatet...
det holder fint, men his du skal ha ubermange hardisker kan det bli litt i minste laget
Ny pc, trenger bare selve pcen og tastatur, brukes til behandling av lyd, film og video. Skal være lett oppgraderbar.
Maks 8k med frakt og OS

>Denne<

Eller >Denne< jeg har satt sammen selv?

Hvis noen hadde orket å sette sammen, eller har en handleliste de synes er bedre til 8k er det bare å linke meg!
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jeg regner med at en 650w strømforsnyning drar dette:

[/IMG]
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke vært for sikker. GTX 580 sluker enormt med strøm.
Sist endret av Grix; 7. september 2011 kl. 13:41.
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Ny pc, trenger bare selve pcen og tastatur, brukes til behandling av lyd, film og video. Skal være lett oppgraderbar.
Maks 8k med frakt og OS

>Denne<

Eller >Denne< jeg har satt sammen selv?

Hvis noen hadde orket å sette sammen, eller har en handleliste de synes er bedre til 8k er det bare å linke meg!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde valgt nummer to. Hvis du bestiller fra en annen nettside som f.eks dustinhome, vil det nok bli en del billigere. Da kan du kanskje legge i litt ekstra penger på kabinettet.

Ellers ser det ut som et veldig greit oppsett.
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Ny pc, trenger bare selve pcen og tastatur, brukes til behandling av lyd, film og video. Skal være lett oppgraderbar.
Maks 8k med frakt og OS

>Denne<

Eller >Denne< jeg har satt sammen selv?

Hvis noen hadde orket å sette sammen, eller har en handleliste de synes er bedre til 8k er det bare å linke meg!
Vis hele sitatet...
Den nederste er best. Jeg ville vurdert en SSD også.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg ville ikke vært for sikker. GTX 580 sluker enormt med strøm.
Vis hele sitatet...
jeg testet setupet på corsair sin netside med powersuplyfinder, og du skal klare det opsettet med 550w power.
Jakter en stasjonær gaming pc som skal takle WoW og BF3. Prisklasse 6-7.5k inkl. skjerm! Er ingen PC-ekspert, så det å bygge en PC selv er uaktuelt!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Komplett kan sette en sammen for deg. Spar penger, gå til ca 8 og et halvt og du får en pc som drar witcher 2 på høyt dog med ubersampling slått av, det dreper performance uansett hvor god pcen er nesten. Men, da vil du klare witcher 2 på høyt, bf3 på høyt med god fps høyst sannsynlig. Se litt igjennom postene her, sett sammen et oppsett du føler er bra etter anbefalingene - så poster du bilde av lista her så kan du få videre tips på hva som bør gjøres
Hei! Er ikke heeeeeeeeeeeeeeeelt ekspert på dette, så vil høre deres mening. Har et gammelt kabinett som jeg tror holder, har også da CDROM. Passer disse varene sammen, noen jeg burde endre?

http://i56.tinypic.com/dykvoo.png
Du kan få en helt grei gaming pc som drar Skyrim på max for litt over 6k, hvis du setter sammen riktig deler.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Neyz Vis innlegg
Hei! Er ikke heeeeeeeeeeeeeeeelt ekspert på dette, så vil høre deres mening. Har et gammelt kabinett som jeg tror holder, har også da CDROM. Passer disse varene sammen, noen jeg burde endre?

http://i56.tinypic.com/dykvoo.png
Vis hele sitatet...
I5 holder i massevis
I5 holder i massevis
Vis hele sitatet...
Vet, men tenkte å holde litt på med redigering og sånt, men kan sikkert gå for i5 for å spare en del kroner Takk for svar
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Neyz Vis innlegg
Vet, men tenkte å holde litt på med redigering og sånt, men kan sikkert gå for i5 for å spare en del kroner Takk for svar
Vis hele sitatet...
Du burde også gå for et z68 hk istedet for p67
650/750w power burde også holde
Sist endret av Frufsa; 7. september 2011 kl. 17:49.
Du burde også gå for et z68 hk istedet for p67
Vis hele sitatet...
Why? Har hørt at p67 er sykt newbie overclockings vennlig!

EDIT: Kom gjerne med hvorfor jeg burde skifte ut de ulike komponentene
@Laxz0r Har satt sammen en liste til deg fra dustinhome. http://www.dustinhome.no/Favorites.a...4926eac8c91686 Den har 4 Gb, men det er ganske enkelt å sette inn en ny en når du føler du trenger mer en 4 Gb ram da. Greide å komme over 8k men denne har gtx 570 som er ganske mye bedre en 560 når det kommer til performance. Hvis du syns den er litt for dyr, kan du skifte til gtx 560Ti istedenfor.
hellu, jeg berre lurer, jeg gikk ikke fullt ut her, men anywho, dette skal (etter mine "computarskillz", som er svært begrensede...) fungere, ville dette fungere og være ett godt setup? (ikke bry dere om viftene eller harddiskene, dette er ting jeg ikke helt har bestemt meg for.)
og har dere noen råd for å få opp ytelse/få ned pris?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-DAC16D881353
takk



-Freddy_fred5


EDIT: det skal KUN brukes til gaming, og jeg vurderer ett crossfire setup med skjermkort.
Sist endret av Freddy_fred5; 8. september 2011 kl. 17:31. Grunn: tillegsting
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
hellu, jeg berre lurer, jeg gikk ikke fullt ut her, men anywho, dette skal (etter mine "computarskillz", som er svært begrensede...) fungere, ville dette fungere og være ett godt setup? (ikke bry dere om viftene eller harddiskene, dette er ting jeg ikke helt har bestemt meg for.)
og har dere noen råd for å få opp ytelse/få ned pris?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-DAC16D881353
takk



-Freddy_fred5


EDIT: det skal KUN brukes til gaming, og jeg vurderer ett crossfire setup med skjermkort.
Vis hele sitatet...
Gå ned til 8gb RAM og 750/850w psu fra corsair
Jeg hadde tenkt å kjøpe et MSI GTX 580 Twin Frozr II, men ser at de ikke har disse på lager på komplett. Hørte at disse ikke var så store, slik at jeg kan oppgradere med et til i fremtiden. Hvordan er MSI GTX 580 Lightning i sammenligning? Disse er større, slik jeg har forstått det, så vet ikke hvordan de evt. egner seg til SLI senere.

Hadde også egentlig tenkt til å bestille fra Dustinhome, men vet så fall ikke helt hvilket GTX 580 jeg skal velge. ASUS er for stort hvert fall. Hvordan er Gigabyte og Zotac sine kort? Er bare de å velge mellom der.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jeg hadde tenkt å kjøpe et MSI GTX 580 Twin Frozr II, men ser at de ikke har disse på lager på komplett. Hørte at disse ikke var så store, slik at jeg kan oppgradere med et til i fremtiden. Hvordan er MSI GTX 580 Lightning i sammenligning? Disse er større, slik jeg har forstått det, så vet ikke hvordan de evt. egner seg til SLI senere.

Hadde også egentlig tenkt til å bestille fra Dustinhome, men vet så fall ikke helt hvilket GTX 580 jeg skal velge. ASUS er for stort hvert fall. Hvordan er Gigabyte og Zotac sine kort? Er bare de å velge mellom der.
Vis hele sitatet...
msi er i hvertfall kjempekort, og lightning kortet er kraftigere en TF-II
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Hvordan er MSI GTX 580 Lightning i sammenligning?
Vis hele sitatet...
x10 kulere å se på!
Jeg bryr meg ikke noen om hvordan pcen ser ut på innsiden gitt.

Det vil vel kanskje ikke være mulig å kjøre SLI med ASUS GTX 580 DIRECTCU II her i fremtiden? Har hørt dette er stille, i motsetning til MSI-kortene. Det kortet som sitter der skal i første omgang da byttes ut med ett GTX 580. Jeg skal dog bytte hovedkort til et ASUS P8Z68-V PRO, så det blir vel seende litt annerledes ut .


Det er en PCI slot til under GPUen, i tillegg til den som er over. (Trykk for større)

Jeg vet at DirectCUII tar tre slots bak. Dersom jeg setter den øverst, vil den gå så langt ned at slot nr.2 er ubrukelig? Da er så fall spørsmålet om jeg får et 3-slotskort nederst.
Hei!

Akkurat handlet dette; http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-450CEA1673AC

Er det noen som kan se noe som mangler før jeg kan sette sammen og sette igang med gaminga?

Nettverkskort? Eller får jeg nett gjennom hovedkortet? Trenger jeg noe kjølepasta av noe slag, eller er det kun nødvendig om jeg skal ha en ekstra cpu vife for eks.?
Sitat av andyq Vis innlegg
Nettverkskort? Eller får jeg nett gjennom hovedkortet? Trenger jeg noe kjølepasta av noe slag, eller er det kun nødvendig om jeg skal ha en ekstra cpu vife for eks.?
Vis hele sitatet...
Om du skal bruke nettkabel trenger du ikke noe ekstrautstyr til dette. Om du derimot skal ha trådløst trenger du et trådløst nettverkskort. Jeg har dessverre ingen erfaringer eller anbefalinger til dette.

Ellers trenger du ikke kjølepasta om du ikke skal bytte CPU-vifte.
Flott, takk for hjelpen!

Edit: Vil jeg få trådløst nett ved kun å ha denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617289
Eller trenger jeg noe mer?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du kommer deg på trådløst nett med den du linker til ja Ellers ser det ut som et fornuftig oppsett.

Et lite tips mtp. kabinettet: Såvidt jeg ser kommer det med tre vifter ferdig montert, dermed én vifte som suger friskluft inn i front samt to vifter som blåser ut bak og topp. Hvis du fjerner den i topp og monterer den i sidedøren vil du oppnå positivt trykk/overtrykk inne i kabinettet, noe som hindrer at støv suges inn fra alskens plasser. I tillegg vil du oppnå bedre kjøling for skjermkort etc. som en bonus
Er det noen svakheter i dette oppsettet, eventuellt noe jeg kan gjøre billigere uten å miste kraft? Er totalt n00b på området.
ca halve handlelista
resten av stæsjet
Siden jeg er helt fersk på det, er det en viktig dings jeg har glemt? Et kort jeg ikke vet om, en dupeditt som får ting til å gå fremmover?

Tilgi meg min synd om dette er feil bruk av forumet jeg elsker så høyt!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Er det noen svakheter i dette oppsettet, eventuellt noe jeg kan gjøre billigere uten å miste kraft? Er totalt n00b på området.
ca halve handlelista
resten av stæsjet
Siden jeg er helt fersk på det, er det en viktig dings jeg har glemt? Et kort jeg ikke vet om, en dupeditt som får ting til å gå fremmover?

Tilgi meg min synd om dette er feil bruk av forumet jeg elsker så høyt!
Vis hele sitatet...
Unødvendig dyrt hovedkort og feil type RAM. Minnebrikkene du vil ha er av denne typen f.eks. Valg av hovedkort kommer litt an på hva du har behov for, men et greit "allround" HK er f.eks Asus P8Z68-V, evt. pro-versjonen.

Ellers ser det forsåvidt fint ut. Du finner dog noen av delene billigere andre plasser, f.eks dustinhome.no.
Sist endret av 83leo; 9. september 2011 kl. 00:19.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Du kommer deg på trådløst nett med den du linker til ja Ellers ser det ut som et fornuftig oppsett.

Et lite tips mtp. kabinettet: Såvidt jeg ser kommer det med tre vifter ferdig montert, dermed én vifte som suger friskluft inn i front samt to vifter som blåser ut bak og topp. Hvis du fjerner den i topp og monterer den i sidedøren vil du oppnå positivt trykk/overtrykk inne i kabinettet, noe som hindrer at støv suges inn fra alskens plasser. I tillegg vil du oppnå bedre kjøling for skjermkort etc. som en bonus
Vis hele sitatet...
Takk for hjelp! Dine tips har vært til stor hjelp, og de fleste komponentene er anbefalinger fra deg. Kabinetttipset er fantastisk, dette hadde jeg aldri tenkt på! Veldig takknemlig!
Sist endret av andyq; 9. september 2011 kl. 00:25. Grunn: skriveleif
Sitat av 83leo Vis innlegg
Unødvendig dyrt hovedkort og feil type RAM. Minnebrikkene du vil ha er av denne typen f.eks. Valg av hovedkort kommer litt an på hva du har behov for, men et greit "allround" HK er f.eks Asus P8Z68-V, evt. pro-versjonen.

Ellers ser det forsåvidt fint ut. Du finner dog noen av delene billigere andre plasser, f.eks dustinhome.no.
Vis hele sitatet...
Jeg byttet HK, men beholdt resten av oppsettet, men da er det jo spørsmålet om hvilken rambrikker som passer til dette opsettet
Hvilke tall/spesifikasjoner ser jeg ettet?
Er den noen som vet om det vil være plass til å kjøre SLI med ASUS GTX 580 DIRECTCUII på bildet jeg linket i lenger opp i tråden?
Hei!


Sitter å lukter på nytt skjermkort, å dette er trolig et klisje spørsmål. Men jeg har så lite peiling at jeg spør likevell.


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

vs

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638546


Resten av PC'n er sandybridge opsett med i5 2500k samt 8 gig ram om det skulle ha noe og si. Jeg kjører også 2 skjermer i full HD oppløsning om det skulle ha noen betydning for valget.

Jeg skal så klart spille bf3 og skjermkortet jeg har fra før er flaskehals så det holder

Noen som har noen pro's and con's? Jeg vurderer å skaffe et til senre for SLI / crossfire, så ta det i betrakning.

Hadde vært evig takknemlig om noen kunne gitt meg noen tips angående hvilke av de som er best å velge (mest for pengene ved SLI / CF / single osv.

Om noen har noen andre skjermkort å anbefale sier jeg ikke nei takk til det heller.
Sist endret av Haagens; 10. september 2011 kl. 12:38.
Irriterer meg grønn over at dimensjonene ikke står listet på noen GTX580 omtrent. Bare MSI Lightning og Asus Directcu II, som jeg har funnet ut begge er for store for mitt Antec 300. Noen som vet størrelsen på Gigabyte og Gainward sine kort?
Sist endret av Pinneknurk; 10. september 2011 kl. 19:13.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hei!


Sitter å lukter på nytt skjermkort, å dette er trolig et klisje spørsmål. Men jeg har så lite peiling at jeg spør likevell.


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

vs

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638546


Resten av PC'n er sandybridge opsett med i5 2500k samt 8 gig ram om det skulle ha noe og si. Jeg kjører også 2 skjermer i full HD oppløsning om det skulle ha noen betydning for valget.

Jeg skal så klart spille bf3 og skjermkortet jeg har fra før er flaskehals så det holder

Noen som har noen pro's and con's? Jeg vurderer å skaffe et til senre for SLI / crossfire, så ta det i betrakning.

Hadde vært evig takknemlig om noen kunne gitt meg noen tips angående hvilke av de som er best å velge (mest for pengene ved SLI / CF / single osv.

Om noen har noen andre skjermkort å anbefale sier jeg ikke nei takk til det heller.
Vis hele sitatet...
Av de to ville jeg valgt 560n
Evt kan du jo gå opp til ett 570 om du absolutt vil

Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Irriterer meg grønn over at dimensjonene ikke står listet på noen GTX580 omtrent. Bare MSI Lightning og Asus Directcu II, som jeg har funnet ut begge er for store for mitt Antec 300. Noen som vet størrelsen på Gigabyte og Gainward sine kort?
Vis hele sitatet...
Mitt Gainward Phantom er 26,7CM langt.
Lurer på omdettedette er like langt?

Noen formeninger om disse RAM-brikkene?
http://cdon.no/elektronikk/corsair_c..._dimm-13149663
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Antec300 støtter kort på 27.9cm såvidt jeg vet. Spesifikk lengde på de fleste kort finner du bare du leter litt, men jeg skal være enig i at det ikke alltid er lett tilgjengelig info

Hehehe, Gigabytekortet er ifølge dem selv 28mm
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Av de to ville jeg valgt 560n
Evt kan du jo gå opp til ett 570 om du absolutt vil
Vis hele sitatet...


Er 570 verdt 1000 kroner mer? Er det så mye bedre?
En venn skal ha ny pc til Battlefield 3 og Star Wars: The Old Republic. Han vil dog ikke bruke over 6000 kr. Prøvde å sette opp et lite oppsett til han:

Kabinett: Antec Three Hundred
GPU: ASUS GEFORCE GTX 560 TI
Hovedkort: ASUS P8H67-I DELUXE
RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE CL9
CPU: Intel i5 2500k
HDD: WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB
Strømforsyning: FRACTAL DESIGN TESLA 650W

Jeg har absolutt ingen peiling på strømforsyningen og hovedkortet. Jeg bare valgte noe tilfeldig for å se hvordan prisen blir. For det jeg har satt opp er prisen 6150 kr.

Er det noen som har forslag for å få mer ut av pengene / få ned prisen?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Velg et bedre egnet hovedkort, f.eks P8P67 så har du det du behøver. Harddisken du har valgt er en såkalt green-disk så mtp. at dette blir primærdisk bør du velge noe med litt mer futt i. Samsung Spinpoint F3 1TB er et godt valg. Kanskje heller gå for Fractal Design Newton R2 650W som er modulær. I Antec300 vil nok dét være en fordel, men intet must.

DVD-drev kan jo være kjekt å ha i tillegg.

Ellers kan du jo vurdere et AMD-oppsett. Med f.eks PhenomII955 blir det en del penger til overs til et enda kvassere skjermkort. Spanderer du en grei tredjeparts CPU-kjøler i tillegg kan man gjennom overklokking av CPU sørge for at denne holder tritt med skjermkortet på de områder den evt. skulle komme til kort.
Hei! Går og vurderer om jeg skal bygge pc selv (så jeg har noe å gjøre fram til skyrim kommer) og lurer derfor på alt.
Har prøvd å lese en del og tror jeg har funnet riktige og ganske bra deler(?), men om noen hadde giddi å se gjennom hadde det vært supert. Hvis dere stusser på at jeg kjøper absolutt alt så er det fordi jeg bruker laptop nå og derfor trenger skjerm osv.
Og dessuten - ser jo mange steder her at det skal være enkelt å bygge pc. Allikevel må jeg jo spørre igjen. De fleste guidene jeg ser er jo bare helt basic, men jeg skal jo ha med ssd og antakeligvis eget lydkort (audigy SE) så er det mye vanskeligere eller tror dere en elendig boknerd klarer det?


handlelista mi minus lydkort:
http://www.scan.co.uk/savedbasket/92...c276916e0e8dda
Jeg bor i England, så det er derfor jeg bestiller derfra :/
Fint oppsett det der Willibald. Bytt til et Z68 hovedkort og kanskje en større SSD hvis du har penger nok så er du vel good to go.

Har du prøvd den musa forresten? Har alltid synes at formen på den ser litt rar ut. Har dog ikke prøvd den selv.
Du bør se over pakkene, prisene stemmer ikke helt
Sitat av Skateward Vis innlegg
Fint oppsett det der Willibald. Bytt til et Z68 hovedkort og kanskje en større SSD hvis du har penger nok så er du vel good to go.

Har du prøvd den musa forresten? Har alltid synes at formen på den ser litt rar ut. Har dog ikke prøvd den selv.
Vis hele sitatet...
Jo takk Ser ikke helt hva jeg trenger z68 til? Jeg har forresten ikke tenkt til å overklokke om det har noe å si. Også tror jeg faktisk at jeg går for oppsett med kun ssd en 240 gb versjon av den jeg hadde fra før.
Har ikke prøvd musa, nei. Fant ut at jeg var ganske enig med deg og tror jeg går for razer abyssus(?) eller mx518 istedet.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Du bør se over pakkene, prisene stemmer ikke helt
Vis hele sitatet...
Var den til meg? Hva mener du isåfall?
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Var den til meg? Hva mener du isåfall?
Vis hele sitatet...
Den var til Ruudi.

Hvorfor valgte du 12GB ram til maskinen til 18k når du får 16GB for 50kr mer? (Samme type RAM)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011
Sist endret av Vod0; 13. september 2011 kl. 20:39.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du bør se over pakkene, prisene stemmer ikke helt
Vis hele sitatet...
Sitat av Settoz Vis innlegg
Den var til Ruudi.

Hvorfor valgte du 12GB ram til maskinen til 18k når du får 16GB for 50kr mer? (Samme type RAM)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011
Vis hele sitatet...
Det skal jeg si deg

På "den tia" tråden blei opprettet var ikke alle av de komponentene som er ute nå sluppet for salg enda. Dessuten så begynner de andre nå å gå ut av kompletts sortiment. Selvfølgelig ville jeg jo ha endret på en del ting i eksemplene da det er kommet bedre komponenter. Det skal også nevnes at prisen går sakte men sikkert nedover, og jeg har desverre ikke noe mulighet til å få endra det på linje med komplett. Men dette skjønner dere vel..

Neste gang vil det ikke bli noen eksempler i første post, nettopp pga vi vil slippe dette.

Godt at det er en ny tråd på vei
Sist endret av Ruudi; 13. september 2011 kl. 21:28.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Det skal jeg si deg

På "den tia" tråden blei opprettet var ikke alle av de komponentene som er ute nå sluppet for salg enda. Dessuten så begynner de andre nå å gå ut av kompletts sortiment. Selvfølgelig ville jeg jo ha endret på en del ting i eksemplene da det er kommet bedre komponenter. Det skal også nevnes at prisen går sakte men sikkert nedover, og jeg har desverre ikke noe mulighet til å få endra det på linje med komplett. Men dette skjønner dere vel..

Neste gang vil det ikke bli noen eksempler i første post, nettopp pga vi vil slippe dette.

Godt at det er en ny tråd på vei
Vis hele sitatet...
Ah, daså
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Det skal jeg si deg

På "den tia" tråden blei opprettet var ikke alle av de komponentene som er ute nå sluppet for salg enda. Dessuten så begynner de andre nå å gå ut av kompletts sortiment. Selvfølgelig ville jeg jo ha endret på en del ting i eksemplene da det er kommet bedre komponenter. Det skal også nevnes at prisen går sakte men sikkert nedover, og jeg har desverre ikke noe mulighet til å få endra det på linje med komplett. Men dette skjønner dere vel..

Neste gang vil det ikke bli noen eksempler i første post, nettopp pga vi vil slippe dette.

Godt at det er en ny tråd på vei
Vis hele sitatet...
håper du venter med og lage ny til sandybride-e kommer samt 600serien fra nVidia og 7000serien fra AMD
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
håper du venter med og lage ny til sandybride-e kommer samt 600serien fra nVidia og 7000serien fra AMD
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til det da det, (som sagt), ikke vil være noen eksempler i første post. Disse kommer etterhvert som folk spør..
Da har jeg prøvd meg på et oppsett fra komplett men er ganske noob når det kommer til pc så tar gjerne mot tips

ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

BenQ 24" LCD G2420HD

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Corsair HX 750W PSU

Corsair SSD Force Series? F60A, 60GB

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

Intel® Core? i5-2500K Processor

Samsung SpinPoint F3 1TB

ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA
............................................................ .....

Noe jeg har glemt?
Ser også at Corsair HX 750W PSU ikke er på lager på en stund. Noen alternativer?

Da har jeg gjort noen endringer.

Corsair HX 750W PSU er byttet ut med
Corsair TX750M 750W PSU
og
ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA er byttet ut med
ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
Går det an flytte ramen til høyre side nh12 har ikke klaring på venstre. Svær luftkjøler grunna nzxt phantom ikke tar h100 fant ut.
Sist endret av jokar; 15. september 2011 kl. 14:56.