Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 176217
Sitat av rolvs Vis innlegg
xxcopy.. Men er usikkker på om du kan gjøre det samtidig som serveren kjører, eller om du må ta den ned når du kjører backup. Det er det kanskje noen andre som vet?
Vis hele sitatet...
Bruk plugins til serveren din.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Bruk plugins til serveren din.
Vis hele sitatet...
Som f.eks SimpleSave
Jeg har nå prøvd meg på denne (tredj fra topp)
jeg har laget 80% efficiency farm, dette har da stått siden 18 tiden idag, hitil har tre trær vokst, hvorfor!?
Picture of my farm..

Jeg sliter også med og finne en plugin, den har commandoen
/tpa NAVN , da får spilleren opp en varsel i chatten som sier /tpadeny /tpaaccept det velger altså om du godtar teleporten
har lett litt nå :/
Du har "saplingnsa" for tett og litt dårlig lys
Men hvordan funker de på bildene på wiki?
Sitat av TobNor Vis innlegg
Men hvordan funker de på bildene på wiki?
Vis hele sitatet...
Sett litt vann, om baby trærne er for tett har ingenting å si. Sett litt lys i taket og vann på kantene...

Kan hende hula de er for liten. Prøv å grave den 3-4 hakk høyere
Jeg trodde det var det hele "oppskriften" var for, at man ikke trenger mere lys enn det er

Never mind, trengte ingen ting
jeg hevet taket 2 blokker (Dette var max, siden jeg bor under byen)
Times The Solution
Jeg annbefaler alle og prøve denne vist du trenger wood
11 år og minecraft? er det lurt av meg og gi ho tilgang til det spillet?

og hva koster det per mnd, eller betaler du bare engang ?
Sitat av Kain Vis innlegg
11 år og minecraft? er det lurt av meg og gi ho tilgang til det spillet?

og hva koster det per mnd, eller betaler du bare engang ?
Vis hele sitatet...
Sitat av Kain Vis innlegg
Heisan, søster sitt og snakker ofte om minecraft, og har veldig løst på det spillet.
er det så lurt og gi ho tilgang til minecraft? jeg har absolutt ingen peiling får jeg spiller ikke noen spill

og koster det spillet mye mnd ? eller? treng litt info rundt det, fant ikke så mye på google om akkurat dette
Vis hele sitatet...
Det er veldig billig, og har ingen månedlige kostnader kun en engangs betaling. Hun kan også spille gratis Beta-versjon på nettet. Dette er minecrafts hjemmesider, her finner du alt du trenger av info.

Spillet er et sandboxspill, det er ikke voldelig eller noe sånt. Om du er redd for at søstra di skal snakke med fremmede på nettet, kan hun spill offline-versjonen. I verste fall så kommer ho til å bruke litt mye tid på det, man blir fort hekta. :P
Sitat av Kain Vis innlegg
11 år og minecraft? er det lurt av meg og gi ho tilgang til det spillet?

og hva koster det per mnd, eller betaler du bare engang ?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ihvertfall ikke noe galt i det. Her er en mann som lærer minecraft til andreklassinger.

Du betaler kun en gang og får alle oppdateringer gratis.
Sitat av EoT Vis innlegg
Det er veldig billig, og har ingen månedlige kostnader kun en engangs betaling. Hun kan også spille gratis Beta-versjon på nettet. Dette er minecrafts hjemmesider, her finner du alt du trenger av info.

Spillet er et sandboxspill, det er ikke voldelig eller noe sånt. Om du er redd for at søstra di skal snakke med fremmede på nettet, kan hun spill offline-versjonen. I verste fall så kommer ho til å bruke litt mye tid på det, man blir fort hekta. :P
Vis hele sitatet...
Takker så mye

Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg ser ihvertfall ikke noe galt i det. Her er en mann som lærer minecraft til andreklassinger.

Du betaler kun en gang og får alle oppdateringer gratis.
Vis hele sitatet...
Okei, skal be ho om og kjøpe spendon på 130,- så kan ho få det spillet
Sitat av Kain Vis innlegg
Takker så mye



Okei, skal be ho om og kjøpe spendon på 130,- så kan ho få det spillet
Vis hele sitatet...
må du ikkje kjøpe sendom kort på minst 200kr??


Lurte på ein ting til kva lvl er det beste og mine etter diamanter??
Sitat av Marzzh Vis innlegg
må du ikkje kjøpe sendom kort på minst 200kr??


Lurte på ein ting til kva lvl er det beste og mine etter diamanter??
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Wikien....
Sitat av Marzzh Vis innlegg
må du ikkje kjøpe sendom kort på minst 200kr??

Vis hele sitatet...
120,- koster det ? vertfall det jeg fikk vite hos minecraft hehe
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Spendon kort har forsatt en minstegrense på 200.
Sitat av Marzzh Vis innlegg
må du ikkje kjøpe sendom kort på minst 200kr??


Lurte på ein ting til kva lvl er det beste og mine etter diamanter??
Vis hele sitatet...
6-16 om jeg ikke tar feil.

Sitat av Kain Vis innlegg
120,- koster det ? vertfall det jeg fikk vite hos minecraft hehe
Vis hele sitatet...
Du kjøper et spendon card på 239 kroner (39kroner for selve kortet og en minimumsgrense på 200kr). Også kjøper du Minecraft med det, (:
Sitat av Skateward Vis innlegg
Du betaler kun en gang og får alle oppdateringer gratis.
Vis hele sitatet...
Not true. 11. november, når Minecraft går ut av Beta, må alle som kjøpte spillet i Beta kjøpe det på nytt, mens de som kjøpte spillet i Alpha får alle oppdateringer gratis.
Sitat av krJo Vis innlegg
Not true. 11. november, når Minecraft går ut av Beta, må alle som kjøpte spillet i Beta kjøpe det på nytt, mens de som kjøpte spillet i Alpha får alle oppdateringer gratis.
Vis hele sitatet...
Hvor har du lært å lese? Når spillet kommer ut de som har kjøpt fullversjonen....

"You will also get the full version of Minecraft when it is released."
Sitat av Minecraft Wiki
(Notch removed the line that said "all future updates will be provided free of charge", though the statement still applies to users who bought Minecraft before Beta was released.)
Vis hele sitatet...
Hva var før Beta? Alpha.
Er helt ny i dette, og en kompiss av meg sier at jeg er heldig om jeg finner en Zombie spawner. Jeg fant nettopp en slik en. Er den virkelig så sjelden? Og hva kan jeg gjøre med den?
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Er helt ny i dette, og en kompiss av meg sier at jeg er heldig om jeg finner en Zombie spawner. Jeg fant nettopp en slik en. Er den virkelig så sjelden? Og hva kan jeg gjøre med den?
Vis hele sitatet...
Det heter en dungeon ja, de er gankse sjeldne, og hvis du er heldig finner du et sjeldent objekt i chestene med f.eks cocobeans, eller kansje til og med et eple, hvis du finner det så er du heldig! Tror det var noe med 8% kjanse for at du finner det i en dungeon, altså du finner ca. 1 eple i 12 dungeons.
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Er helt ny i dette, og en kompiss av meg sier at jeg er heldig om jeg finner en Zombie spawner. Jeg fant nettopp en slik en. Er den virkelig så sjelden? Og hva kan jeg gjøre med den?
Vis hele sitatet...
Det du kan gjøre er å lage en mob-trap; altså å få den til å spawne zombier som du lokker mot en vannstrøm (der de enten drukner eller brennes av lava), og så få masse gratis fjær, men det beste med en mob spawner, er at kistene kan inneholde sjeldne ting (musikkplater, kakaobønner etc).
Sitat av krJo Vis innlegg
Hva var før Beta? Alpha.
Vis hele sitatet...
Tja det som står på bestillingsiden sier noe helt annet
Noen som har server som jeg kan spille på ?
Vel, jeg har en radikal server der pvp, tnt og lava er tillatt. En favnfull plugins er også innlagt.
Men foreløpig er det bare testing og konfigurering. Dette vil pågå til 1.8 kommer ut, og alle modifikasjoner blir tilpasset.
Egentlig venter vi bare på 1.8 og driver finkonfigurering.
Hvis du planlegger å grunnlegge by (/town new navn), burde du ta med en venn
En spiller begynner med 200 cash, og en by koster 250. Hver tomt(16x16 chunk) koster 25.(/t claim)
Så hvis dere samler sammen 400 får dere en fin liten by.
En liten hurtigbriefing der altså.

Informasjon er egentlig i signaturen min, men man kobler enkelt og greit til royce.cx
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Vel, jeg har en radikal server der pvp, tnt og lava er tillatt. En favnfull plugins er også innlagt.
Men foreløpig er det bare testing og konfigurering. Dette vil pågå til 1.8 kommer ut, og alle modifikasjoner blir tilpasset.
Egentlig venter vi bare på 1.8 og driver finkonfigurering.
Hvis du planlegger å grunnlegge by (/town new navn), burde du ta med en venn
En spiller begynner med 200 cash, og en by koster 250. Hver tomt(16x16 chunk) koster 25.(/t claim)
Så hvis dere samler sammen 400 får dere en fin liten by.
En liten hurtigbriefing der altså.

Informasjon er egentlig i signaturen min, men man kobler enkelt og greit til royce.cx
Vis hele sitatet...

er det hamachi med??


har enda ikkje "lånt" kortet til mamma :/
Hvorfor i all verden bruker folk Hamachi til serverene sine?
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Hvorfor i all verden bruker folk Hamachi til serverene sine?
Vis hele sitatet...
De fleste nybegynnere tror de trenger Hamachi til å spille cracked versjon, og noen klarer rett og slett ikke å betale for en server / port forwarde...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Tonygutten Vis innlegg
Noen som har server som jeg kan spille på ?
Vis hele sitatet...
www.thorcraft.no
Jeg ambefaler ALLE å prøve ut yogbox sin texture pack! Utrolig mye morsomt, og helt anderledes. Ser ut som en mye nyere versjon av minecraft. Jeg var lei en beite, men når jeg prøvde den, satt jeg lett i nye 6 timer!

Texturepack.
En review av packen.

EDIT: post 300!
Sist endret av phideph; 21. august 2011 kl. 07:59.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
De fleste nybegynnere tror de trenger Hamachi til å spille cracked versjon, og noen klarer rett og slett ikke å betale for en server / port forwarde...
Vis hele sitatet...
Start serveren, logg inn med ip'n din. Man trenger ikke Hamachi.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
er det fler som ikke kommer inn på servere eller er det bare fucka her ? for jeg og en kompis kommer ikke inn på servere

kommer noe sånn respons code 503 bla bla bla
Sist endret av Affe; 27. august 2011 kl. 21:31.
Minecraft er ganske fucked ja

Håper ikke et er sånn som sist det faila, da ble halve huset mitt sånn det var for 2 timer siden, og andre halvdelen sånn som det var da det skjedde.
Dette er litt dumt når du driver og bygger lava tak dekket i glass i et trehus..
Sist endret av ImsdalFlaske; 27. august 2011 kl. 22:21.
Minecraft er oppe igjen nå
Sliter litt med Minecraft her nå.. Har kjøpt server på nettet, og skal spille på den. Har hatt den gående i en uke snart, og jeg spilte på den senest i går, men sent i går kveld når jeg skulle gå inn på serveren, endte jeg opp med å falle ned i voiden helt til jeg var rundt 2000 blokker under havnivå, og da fikk jeg en java-timed-out-standard-feilmelding. Dette problemet har vedvart siden, og det rare er at problemet ikke kommer på noen andre servere som jeg har prøvd. Jeg har prøvd å force update uten hell, jeg har restartet både server og pc flere ganger, og jeg har prøvd å slette player-filen min fra serveren. Det er ingen vits å be meg om å klage til supporten, siden alle vennene mine kan spille på serveren, uten noe problem, så det er tydeligvis et client-side problem. De siste gangene jeg har prøvd å gå inn på serveren har jeg spawnet på 1-4 chunks, men ellers er det ingenting. Her kan jeg gå rundt i ca. 10 sekunder før minecraft disconnecter og jeg får feilmeldingen fra java igjen. Når jeg hopper rundt på den chunken er det kun jeg som ser bevegelsene mine, mens vennene mine ser meg som om jeg står i ro. Slenger med feilmeldingen som server-console plukker opp:

Kode

23:32:59 [INFO] kristaver [/81.167.114.2:63689] logged in with entity id 70351 a
t ([world2] 87.64917251369141, 82.41999998688698, -57.61473995314831)
23:33:29 [SEVERE] java.net.SocketException: Socket closed
23:33:29 [SEVERE] at java.net.SocketOutputStream.socketWrite(SocketOutputS
tream.java:99)
23:33:29 [SEVERE] at java.net.SocketOutputStream.write(SocketOutputStream.
java:136)
23:33:29 [SEVERE] at java.io.BufferedOutputStream.flushBuffer(BufferedOutp
utStream.java:65)
23:33:29 [SEVERE] at java.io.BufferedOutputStream.flush(BufferedOutputStre
am.java:123)
23:33:29 [SEVERE] at java.io.DataOutputStream.flush(DataOutputStream.java:
106)
23:33:29 [SEVERE] at net.minecraft.server.NetworkWriterThread.run(SourceFi
le:116)
Håper noen smarte freaks kan hjelpe meg.
Noen som kan sette opp Essentials for meg? Gjerne over Teamviewer elns..

Er kav retard i huet, og klarer av en rar grunn ikke å sette opp selv.
Send pm
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Noen som kan sette opp Essentials for meg? Gjerne over Teamviewer elns..

Er kav retard i huet, og klarer av en rar grunn ikke å sette opp selv.
Send pm
Vis hele sitatet...
Det er det sikkert, men hvis du faktisk skal drive en server på egen hånd kan det være greit å ha kompetansen til å faktisk konfigurere egen server, ellers kan det fort bli traurige greier
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!

Bare lurte på om det var mulig for andre å koble seg til din egen MineCraft Single Player Server så 2 eller fler kan spille private sammen.

Takk!
"Single Player."
Så i utgangspunktet, nei. Men du kan sette opp en server med enten standard serveren fra Minecraft.net, eller med bukkit, og bruke verdenen din i den ved å kopiere inn til rett sted.
Hei bare lurte på om nokon veit ka tid 1.8 kommer ut?


trudde den kom rundt 11.09.11 eller noko :P
Sitat av Marzzh Vis innlegg
Hei bare lurte på om nokon veit ka tid 1.8 kommer ut?


trudde den kom rundt 11.09.11 eller noko :P
Vis hele sitatet...
Ingen vet..

Følg med her; http://twitter.com/#!/jeb_
Sist endret av Vod0; 13. september 2011 kl. 17:01.
Game disconnected
pokemon's Avatar
det er en pre-release ute som dere kan spille for de som ikke vet det så finner dere den her:

http://www.minecraftforum.net/news/2...rly-heres-how/

funker ganske bra også, er utrolig mye mer intressant å spille minecraft nå
Jeg har tenkt til å teste ut pre-release av 1.8, og har lasta ned "minecraft.jar". Problemet da er at jeg ikke finner hvilket program jeg skal åpne i. Ja, jeg har hørt det før, "du må ha siste versjon av Java", og derfor har jeg gått inn på java på pcen, og klikket på update, men det står at jeg har siste versjon.

Kan noen hjelpe meg med enten hvilket program jeg skal åpne .jar filen med, eller hvordan jeg kan oppdatere Java fra et annet sted?
Takk
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Jeg har tenkt til å teste ut pre-release av 1.8, og har lasta ned "minecraft.jar". Problemet da er at jeg ikke finner hvilket program jeg skal åpne i. Ja, jeg har hørt det før, "du må ha siste versjon av Java", og derfor har jeg gått inn på java på pcen, og klikket på update, men det står at jeg har siste versjon.

Kan noen hjelpe meg med enten hvilket program jeg skal åpne .jar filen med, eller hvordan jeg kan oppdatere Java fra et annet sted?
Takk
Vis hele sitatet...
Kopier filen hit:

%appdata%\.minecraft\bin

så starter du minecraft på den vanlige måten, uten force update osv.
Sist endret av JKnutsen; 13. september 2011 kl. 19:39.
Tusen hjertlig takk
Da er 1.8 endelig ute!!! :-)

Noen som vet om noen servere som håndterer 1.8?
Sitat av amber Vis innlegg
Da er 1.8 endelig ute!!! :-)

Noen som vet om noen servere som håndterer 1.8?
Vis hele sitatet...
Douchebag...
Der gitt mitt lille håp om å få gjort noe skolearbeid i dag.......
Sitat av antring Vis innlegg
Douchebag...
Der gitt mitt lille håp om å få gjort noe skolearbeid i dag.......
Vis hele sitatet...
Fuuuu! jeg har prøve imorgen..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av amber Vis innlegg
Da er 1.8 endelig ute!!! :-)

Noen som vet om noen servere som håndterer 1.8?
Vis hele sitatet...
Skjer ikke med det første, husk at 1.8 releasen er den offisielle vanilla serveren.
Vanilla serveren har ingen støtte for plugins eller kommandoer i det hele tatt, så alle kan greife eller sprenge hele serveren til fillebiter med TNT.

Vi må vente på at folka i f.eks bukkit teamet lager ferdig 1.8 servermodden.
Skulle ønske de kunne gjøre noe drastisk med ytelsen på spillet snart. Selv klarer jeg ikke å spille pga. at maskinen blir for varm når jeg spiller. Er ikke så avansert grafikk at det skal kreve så mye, men det er java så..