Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  617 111594
Ønsker bare å legge til at Jiff skurekrem fungerer knall mot Al-flekker på harde overflater.
En flekk av GD på kjøkkenbenken feks. er ikke noe problem å fjerne.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ei heller på gulvbelegg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av piloten Vis innlegg
Skulle gjerne brukt crossmatching, men jeg har dessverre ikke timefuse, bare visco.
Vis hele sitatet...
En stund siden det ble skrevet men alikevel.

Prime til visco lunte når det brukes på luftbomber:
Tykk nitrocelluloselakkbasert BP slurry smøres på ca 5mm av lunten, helst ferskt kutt, og dyppes deretter i granulert BP. Har aldri feilet meg den der..
▼ ... noen uker senere ... ▼
min mest kort tenkte pyro tabbe var vel en gang på en ute fest, vi skulle tenne bål og tidligere hadde vi harr litt broblemer med og få det til og brenne så denne gangen hadde jeg med meg litt aceton og isopor (et helt tomatpurre glass med aceton) tømte halve glasset ned i søppelbøtta med greier osv, og blanda isopor i glasset så det ble ca et halt glass med ''napalm'' la det oppi og skulle til og tenne på, nedi med lightern og tryne over og tente på. rakk ikke og reagere før jeg mista monobrynet mitt stikk flammer sto sikkert 1 meter over bøtta og jeg var livredd for at mesteparten av håret mitt gikk (dette har vert jævlig kjipt fordi jeg har spart på håret i ca 1,5-2 år nå )

hva lærte jeg av det? jo, effektiv måte og barbere deg på er og tømme litt aceton i ei søppel bøtte og tenne på
▼ ... noen måneder senere ... ▼
min største pyrotabbe skjedde igår... jeg var en idiot og tente på 3 stk (litt for store) kinaputter oppi skogen ved siden av her jeg bor (damn you gruppepress!) Jeg hadde egentlig planlagt å ta en pause med pyro for å respektere det som hat skjedd i Oslo... men klarte altså ikke å la vær igår. Endte opp med sure naboer som patruljerte veien mellom skogen og der jeg bor for å finne ut hvem som hadde gjort det, og siden alle naboene vet jeg liker ting som smeller litt så ble jeg beskylt med en gang og innrømte alt. Tror jeg er meldt til politiet også, de kommer kanskje en tur imorgen) Foreldrene mine har også "beslaglagt" alle kjemikaliene mine (en ca verdi på 2000kr ++), så nå kommer jeg til å legge denne hobbyen på hylla en stund

jeg skammer meg egentlig litt! helt idiotisk gjort å gjøre dette akkurat nå! uff..

btw: det var tre stk Flash kinaputter på ca 100g hver (72% Kalium Perklorate og 28% Mørkt aluminium 000)
Pyro og pyro.. Når jeg var mindre (8-12) drev jeg å startet gressbranner. En gang holdt jeg på å brenne ned en hel skole, men brannvesnet avverget det hele..
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
min største pyrotabbe skjedde igår... jeg var en idiot og tente på 3 stk (litt for store) kinaputter oppi skogen ved siden av her jeg bor (damn you gruppepress!) Jeg hadde egentlig planlagt å ta en pause med pyro for å respektere det som hat skjedd i Oslo... men klarte altså ikke å la vær igår. Endte opp med sure naboer som patruljerte veien mellom skogen og der jeg bor for å finne ut hvem som hadde gjort det, og siden alle naboene vet jeg liker ting som smeller litt så ble jeg beskylt med en gang og innrømte alt. Tror jeg er meldt til politiet også, de kommer kanskje en tur imorgen) Foreldrene mine har også "beslaglagt" alle kjemikaliene mine (en ca verdi på 2000kr ++), så nå kommer jeg til å legge denne hobbyen på hylla en stund

jeg skammer meg egentlig litt! helt idiotisk gjort å gjøre dette akkurat nå! uff..

btw: det var tre stk Flash kinaputter på ca 100g hver (72% Kalium Perklorate og 28% Mørkt aluminium 000)
Vis hele sitatet...
Oida! Kan vel nesten ikke kalles kinaputter lengre da :P

Fikk også et lite møte med onkel blå for et par uker siden. Da jeg fyrte av først 2 flash salutter på ca 10g og deretter en med ca 20g ETN. 30min senere kom dem trillende inn tunet
Hvordan blir dere tatt?
Hva er konsekvensene om man blir tatt? Ser jo ut som dere har litt erfaring her
Fyrværkeri + grutt + 2 stk fjortisser + 0 lunte = Brent hånd og et hælvetes smell.
Lagde meg en trekanon en gang (mythbustersstyle) men bomma med luntekanalboringen min så den ble ikke brukbar, uansett en gang blandet jeg meg mg\kno3 flash, sikkert 100g, tok litt flash å tente på oppå noe betong, det var ikke noe mer enn et flash, det var kjedelig selvfølgelig, så jeg tenkte at hvis jeg fylte kanoløpet på kanonen og satte den på høykant så ville det bli en fin fontene, så der sto jeg med en trekanon på høykant med rimelig med flashkrutt i, og jeg slapp en fyrstikk nedi...

Dette var i tolv-ett tida om natta og nabokjerringa hadde lagt seg, hun våknet jeg fikk ørepiping og litt ømme fingre.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Hvordan blir dere tatt?
Vis hele sitatet...
jeg sprengte "kinaputtene" oppe i skogen, på en skogsvei (ikke akkurat langt inne i skogen, ca 100m) plutselig hører vi en bil som ga full gass og svingte inn der jeg og vennenemine holdt på. Vi sprang lengre inn i skogen og kom til slutt ute på en vei der vi ble møtt av en bil (bilisten sa han hadde kjent igjen meg, vi er jo tross alt naboer) men ja, vi sprang inn i skogen igjen og ut kom ut på en ny vei før vi sprang hjem til meg :P

da vi kom inn på gårdsplassen min (ja, jeg bor på gård :P) så svingte det plutselig inn to biler som skulle sjekke om jeg var hjemme (de ringte på døra) jeg hadde da gjemt meg på låven og lå å så/hørte på de.

Dagen etter ble jeg vekt av mamma som sa jeg måtte komme ned for å snakke... klarte ikke å bortforklare meg så jeg endte med å si alt

Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Hva er konsekvensene om man blir tatt? Ser jo ut som dere har litt erfaring her
Vis hele sitatet...
hmm, lurer litt på dette selv. Time will show! Onkel blå skulle ta kontakt senere idag hvis de orket xD politiet virker litt late her jeg bor... de rykket ikke ut engang da naboene hadde ringt og meldt fra om "et kraftig smell som fikk rutene til å vibrere" tror de smurte litt ekstra på sannheten der! huset til de som ringte er ca 800-900 meter unna, med tett skog i mellom!


btw: fikk faktisk kinaputtene på film! det regnet jord helt bort dit vi lå i skjul (ca 60m unna)
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Kaliumcyanid Vis innlegg
Lagde meg en trekanon en gang (mythbustersstyle) men bomma med luntekanalboringen min så den ble ikke brukbar, uansett en gang blandet jeg meg mg\kno3 flash, sikkert 100g, tok litt flash å tente på oppå noe betong, det var ikke noe mer enn et flash, det var kjedelig selvfølgelig, så jeg tenkte at hvis jeg fylte kanoløpet på kanonen og satte den på høykant så ville det bli en fin fontene, så der sto jeg med en trekanon på høykant med rimelig med flashkrutt i, og jeg slapp en fyrstikk nedi...

Dette var i tolv-ett tida om natta og nabokjerringa hadde lagt seg, hun våknet jeg fikk ørepiping og litt ømme fingre.
Vis hele sitatet...
Hahah, kjenner meg igjen der. For en del år siden skulle jeg teste en elektrisk tenner (stråltråd i et sugerør), og fylte sugerørbiten med en halv teskje flashkrutt. Lot åpningen på sugerøret stå åpent, slik at det bare skulle forbrenne fort, men ikke eksplodere. Der tok jeg feil.. smalt rimelig bra for å si det sånn! Satt 30cm unna og koblet på batteriet, og fikk en kraftig øresus! Gikk heldigvis fort over, og hørselen har aldri vært så god som nå
Pyrotabber ja... Nå har det seg slik at jeg er relativ ny når det gjelder det å drive med ordentlig pyroteknikk, sånn dritt-unge-demontere-grisehyl-wæow-greie drev jeg på med et par år. Kan bl.a nevne:

*Ei plastikkbøtte med to pakker grisehyl oppi, der jeg var så uheldig å miste en allerede antent hyler som skulle kastes. Klarte å kaste oppi bøtta, som sto en halvmeter unna meg. Im a freakin pr0.

*Stjerneskudd og hår er veldig artig har jeg også erfart :P

*En dag jeg kjeda meg begynte jeg og demontere det som ble igjen etter nyttår. Vel, det var slike partystreamers, som mange vet sitter det en liten ladning friksjonssensitivt HE inni der. Samla opp en fin haug, men jeg gadd ikke rydde opp det som ble igjen til overs, så jeg gjorde noe så genialt som å dra hånda over. Det så litt ut som Zao fra filmen "Die Another Day" for å si det slik, innbrente ting og faen overalt

I de mer "voksne" år har jeg hevet lista litt. Det som kan nevnes uten å få besøk, er;
*Gå langt (!) til skogs på den allerede øde plassen jeg bor på, for å teste ut en nydelig batch fersk al-flash og en molotov som ble laget når jeg fylte på gressklipperen. Skikkelig ghetto, med papir og lunte oppi Etter og ha gått langt om lenge og lengre enn langt, setter jeg og kompisen min ned farta, vi kommer til en ekstremt møkkete plass. Vi har drevet på der før, men nå hører vi ei gammel bondeskrukke som roper på oss og lurer på hva faen vi gjør det, det er liksom "utmark" (in my shiny white ass) der og hun lurer på om det er vi som nettopp smelte av et skudd, såklart er det jo ikke oss! Bare en liten rakett med en fin flash-ladning på slutten ^^ Vi sier vi skal filme, jeg har med stativ, kamera og flere loggførings-ting. Hun spør om navn før hun kaster oss vekk og sier vi ikke skal komme tilbake mer. Og det var vel slutten på mitt area 51.... Bensinen står idag på ei mickey-finn flaske på rommet til kompisen min, den venter på å bli brukt

*En annen tabbe jeg gjorde, var når vi skulle teste en flash salute på isen midt i et boligfelt. Sykt kult med et 5 cm dypt og 10 cm bredt krater helt til det kommer en mann og kjefter på oss fordi at vi bråker så fælt. Det var visstnok et par unger som skulle til og legge seg
Samme uke var det tid for å teste forskjellige shells og slikt. Tenner på innrettningen, alt går som planlagt helt til siste smellet går. Mortaren velter, i retning meg (!), og shell og alt suser forbi skoa mi. Alt dette har jeg desverre på film, 140 fps

*Har også svidd plena til en kompis ved en HCI/NaOH-reaksjon
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
(snip)
Samme uke var det tid for å teste forskjellige shells og slikt. Tenner på innrettningen, alt går som planlagt helt til siste smellet går. Mortaren velter, i retning meg (!), og shell og alt suser forbi skoa mi. Alt dette har jeg desverre på film, 140 fps

*Har også svidd plena til en kompis ved en HCI/NaOH-reaksjon
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke tilfeldigvis mulig å få tatt en titt på den filmen

Svidd plena? Utdyp
Sitat av wigger Vis innlegg
Det er vel ikke tilfeldigvis mulig å få tatt en titt på den filmen

Svidd plena? Utdyp
Vis hele sitatet...
Film skal bli, jeg må bare finne igjen mappa den ligger i TrueCrypt å greier da vetdu

Men svidd plen ja, vi fylte en brusboks med saltsyre (HCI) og så helte vi på med ei NaOH-løsning. Ble en passe stor og svart-svidd flekk der etterpå. Og grasset har merkelig nok blitt brunt

Æh, hvor kan jeg laste opp fila? Er ei .zip-fil på 1 MB
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Hahah, kjenner meg igjen der. For en del år siden skulle jeg teste en elektrisk tenner (stråltråd i et sugerør), og fylte sugerørbiten med en halv teskje flashkrutt. Lot åpningen på sugerøret stå åpent, slik at det bare skulle forbrenne fort, men ikke eksplodere. Der tok jeg feil.. smalt rimelig bra for å si det sånn! Satt 30cm unna og koblet på batteriet, og fikk en kraftig øresus! Gikk heldigvis fort over, og hørselen har aldri vært så god som nå
Vis hele sitatet...
hehe flash kan være farlig selv relativt åpent, det pluss at det kan gå av med statisk elektrisitet så liker jeg ikke store mengder av det man lærer best på den harde måten, jeg kommer vertfall til å huske den tabben jeg gjorde en god stund x) siste gangen jeg fyrer av en kanon med å slippe en fyrstikk ned løpet i alle fall:P
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Film skal bli, jeg må bare finne igjen mappa den ligger i TrueCrypt å greier da vetdu

Men svidd plen ja, vi fylte en brusboks med saltsyre (HCI) og så helte vi på med ei NaOH-løsning. Ble en passe stor og svart-svidd flekk der etterpå. Og grasset har merkelig nok blitt brunt

Æh, hvor kan jeg laste opp fila? Er ei .zip-fil på 1 MB
Vis hele sitatet...
youtube, så link hær fungerer
Funker også med Rapidshare
Youtube er vel ikke så glad i bomber og pyro lenger?
Når jeg var mindre så mikset jeg amstrongs mix med hammer. Resten av historien forteller seg selv :P
Vel, da kan dere som vil se det løpske artilleriet
Klippet er kun på 3 sekunder, da det ikke skjer noe særlig spektakulært før eller etter. Anbefales å bruke Quicktime eller annet program som kan gå frame for frame, for som kjent foregår dette i en viss fart

Linktil 4Shared, det er ei zip fil
takker for klippet

min største tabbe var vel da jeg lagde flash, stappa en redbull-boks full, og undervurderte KRAFTIG hvor heftig kraftig det var...
smalt bra det, og samme sa de på andre siden av fjorden XD
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Hva er konsekvensene om man blir tatt? Ser jo ut som dere har litt erfaring her
Vis hele sitatet...
Fortalte dem at jeg bare fyrte av noe rest fyrverkeri ifra nyttårsaften, og gav dem alt av fyrverkeri so jeg hadde. Det var en liten mortar og en slik grisehyl greier haha. Slapp unna med en advarsel
Ja... men hva om man blir tatt med hjemmelagd fyrverkeri?
Sist endret av PyroMartin; 2. august 2011 kl. 07:38.
Sitat av wigger Vis innlegg
takker for klippet

min største tabbe var vel da jeg lagde flash, stappa en redbull-boks full, og undervurderte KRAFTIG hvor heftig kraftig det var...
smalt bra det, og samme sa de på andre siden av fjorden XD
Vis hele sitatet...
en BOKS med flash blir vel en god 100g splintbombe det
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Ja... men hva om man blir tatt med hjemmelagd fyrverkeri?
Vis hele sitatet...
Her er det massevis av variabler:

- Hva slags fyrverkeri?
- Hvor mye fyrverkeri?
- Formildende omstendigheter?
- Skjerpende omstendigheter?
- Tidligere domfelt?
- Alder på siktede

Ellers er ikke politiet alltid like firkantede heller.
Det er mer enn èn gang jeg har sett det gutteaktige glimtet i øynene på politiet når jeg forteller dem om hobbyen min på en saklig måte.

Så lenge du ikke oppfører deg som en idiot med fyrverkeriet ditt så får du nok lov til å være i fred for politiet sin del.
Sist endret av Knask; 2. august 2011 kl. 16:07. Grunn: Kopierte sitat
Startet med at jeg og noen kompiser satt å glodde på youtube etter "firework bombs", dette var da etter nyttårsaften så vi hadde jo selvfølgelig fyrverkeri leftovers.

Begynte med å demontere såkallte "kruttrøyk" batterier, siden vi syntes de smallt best.
Etter at jeg hadde demontert 4 batterier var jeg lei, ville hjem og spise, lite visste jeg om at de andre hadde bare fortsatte med og demontere enda flere batterier.

Klokken 23 på kvelden kom smellet, det er sånn ca 400m fra mitt hus, og de ristet i huset
Han ene som hadde stått å filmet ble veltet av trykket, en annen stod litt for nærme og mistet hørselen i noen timer.
Det de ikke visste var at politiet hadde julebord rett ved, men ingen ble tatt!
Min største tabbe var da jeg og noen kompiser skulle prøve en røykbombe vi hadde lagd.
Det var jo selvfølgelig i nærheten av noe høyt og lettantennelig gress, og når røykbomben ikke lagde røyk, men flammer, fikk han som holdt den panikk og slapp den. Det førte til at vi måtte stå å tråkke på flammene for å slukke det...
Deretter beinflying fra stedet xD
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
en BOKS med flash blir vel en god 100g splintbombe det
Vis hele sitatet...
En redbull boks vil mest sannsynlig ikke gi farlige splinter.
Det er så tynt metall, at bitene vil miste krafta veldig fort, og da snakker vi ikke mange meter engang.
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Fyrværkeri + grutt + 2 stk fjortisser + 0 lunte = Brent hånd og et hælvetes smell.
Vis hele sitatet...
hvordan var egentlig planen?
at dere skulle tenne rett på kruttet? Og at det skulle på magisk vis begynne og antenne ordentlig når dere hadde gått?

Sitat av GreenRay Vis innlegg
jeg sprengte "kinaputtene" oppe i skogen, på en skogsvei (ikke akkurat langt inne i skogen, ca 100m) plutselig hører vi en bil som ga full gass og svingte inn der jeg og vennenemine holdt på. Vi sprang lengre inn i skogen og kom til slutt ute på en vei der vi ble møtt av en bil (bilisten sa han hadde kjent igjen meg, vi er jo tross alt naboer) men ja, vi sprang inn i skogen igjen og ut kom ut på en ny vei før vi sprang hjem til meg :P

da vi kom inn på gårdsplassen min (ja, jeg bor på gård :P) så svingte det plutselig inn to biler som skulle sjekke om jeg var hjemme (de ringte på døra) jeg hadde da gjemt meg på låven og lå å så/hørte på de.

Dagen etter ble jeg vekt av mamma som sa jeg måtte komme ned for å snakke... klarte ikke å bortforklare meg så jeg endte med å si alt



hmm, lurer litt på dette selv. Time will show! Onkel blå skulle ta kontakt senere idag hvis de orket xD politiet virker litt late her jeg bor... de rykket ikke ut engang da naboene hadde ringt og meldt fra om "et kraftig smell som fikk rutene til å vibrere" tror de smurte litt ekstra på sannheten der! huset til de som ringte er ca 800-900 meter unna, med tett skog i mellom!


btw: fikk faktisk kinaputtene på film! det regnet jord helt bort dit vi lå i skjul (ca 60m unna)
Vis hele sitatet...
Film or it didnt happend?
Jeg er glad jeg er venn med alle som vet det er jeg som sprenger..
Sitat av TobNor Vis innlegg
Film or it didnt happend?
Jeg er glad jeg er venn med alle som vet det er jeg som sprenger..
Vis hele sitatet...
Film av 100g:
http://www.youtube.com/watch?v=aoXq0...er_profilepage
Må legge til at det ikke er jeg som roper :P

Film av ca 70g tapet til en spraylakk boks:
http://www.youtube.com/watch?v=n5ZKc...er_profilepage
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Film av 100g:
http://www.youtube.com/watch?v=aoXq0...er_profilepage
Må legge til at det ikke er jeg som roper :P

Film av ca 70g tapet til en spraylakk boks:
http://www.youtube.com/watch?v=n5ZKc...er_profilepage
Vis hele sitatet...
Creds for bruk av lang lunte og fyren som hadde tatt litt for mye bruspulver.
Sitat av Knask Vis innlegg
Creds for bruk av lang lunte og fyren som hadde tatt litt for mye bruspulver.
Vis hele sitatet...
heheh, ble litt mye brus før vi gikk ut :P

vi gravde ned "kinaputtene" så vi måtte ha lang lunte (den på 100g ble det brukt e-match btw)
Vet ikke om det er noen andre der ute som har fatt hendene på heimværnets øvelses/sjokkgranater?
Har enda ikke hatt noen uhell med noen av disse, men har vært jævla nærme mange ganger! Pass på!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette skjedde for 10 minutter siden. Først laga vi ei low-end rørbombe med stjerneskudd, så fant vi ut at vi skulle pakke den i en liten safe. Det var kraftige saker. Video kommer straks.

Men vi er redd for at onkel skal komme på døra nå, hørtes 2km borte. hva skal vi si hvis de plutselig står å banker på?

En ting har jeg lært: ikke undervurder stjerneskudd.

Kp for raske svar!
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Dette skjedde for 10 minutter siden. Først laga vi ei low-end rørbombe med stjerneskudd, så fant vi ut at vi skulle pakke den i en liten safe. Det var kraftige saker. Video kommer straks.

Men vi er redd for at onkel skal komme på døra nå, hørtes 2km borte. hva skal vi si hvis de plutselig står å banker på?

En ting har jeg lært: ikke undervurder stjerneskudd.

Kp for raske svar!
Vis hele sitatet...
Si det var en kinaputt, eller noe annet fyrverkeri som du hadde igjen fra nyttår eller var det noen som så at du sprengte en safe? isåfall funker dette dårlig
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Si det var en kinaputt, eller noe annet fyrverkeri som du hadde igjen fra nyttår eller var det noen som så at du sprengte en safe? isåfall funker dette dårlig
Vis hele sitatet...
Er det ikke ulovlig å bruke slikt nå?

Her er video. Skulle vært lyst, men det kunne jeg ikke gjøre noe med
http://www.youtube.com/watch?v=GjxoC...el_video_title
Ikke min bruker, men en av dem som var der.
Sist endret av Kruppy; 5. september 2011 kl. 21:58.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Er det ikke ulovlig å bruke slikt nå?

Her er video. Skulle vært lyst, men det kunne jeg ikke gjøre noe med
http://www.youtube.com/watch?v=GjxoC...el_video_title
Ikke min bruker, men en av dem som var der.
Vis hele sitatet...
Jeg HÅPER dere ikke sto så nært som det ser ut for på videoen? Stjerneskudd har potensiale ja, ikke tenk på flash enda.
Si at du fant noe random etteellerannet fra nyttårs som lå og råtna i boden, som dere fikk lyst til å kvitte dere med. Er du gammel btw? En onkel er vel ikke så mye å være redd for
Sist endret av Eplegutten; 5. september 2011 kl. 22:15.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jeg HÅPER dere ikke sto så nært som det ser ut for på videoen? Stjerneskudd har potensiale ja, ikke tenk på flash enda.
Si at du fant noe random etteellerannet fra nyttårs som lå og råtna i boden, som dere fikk lyst til å kvitte dere med. Er du gammel btw? En onkel er vel ikke så mye å være redd for
Vis hele sitatet...
Zoom Vi sto 15-20m lenger vekk, bak en stor stein. Var en lys Ford som kjørte noen ganger gjennom nabolaget, ikke sett den på en stund.

EDIT: Håper alle skjønner det var Onkel Blå jeg mente. Værste onkelen som finnes
Ahh, now I get it

Men hvis dere ikke har hørt/sett/luktet noe innen nå så tror jeg at dere er safe for inatt. Hva som skjer imorgen, derimot, tørs jeg ikke å si

(Føler selv at politiet har blitt mer oppmerksom på hva som skjer rundt om i bygdenorge for tiden, right? )
Sitat av Eplegutten Vis innlegg

(Føler selv at politiet har blitt mer oppmerksom på hva som skjer rundt om i bygdenorge for tiden, right? )
Vis hele sitatet...
Det stemmer
Takk for svar hvertfall!
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
(Føler selv at politiet har blitt mer oppmerksom på hva som skjer rundt om i bygdenorge for tiden, right? )
Vis hele sitatet...
Right! dessverre er hele norge mer oppmerksom...

ontopic... si det var en kinaputt fra forrige nyttårsaften. det er fortsatt ikke helt lovlig, men er myyye bedre en å bli tatt for å ha laget en bombe.

btw: så ut som om kameramannen sto veeldig nære
La en fenghette i en tom ølboks, stod 2 meter unna, kobla på batteriladeren og fikk splintskader i ansikt og på ene handa...
Når jeg var 12 lagde meg og noen venner en bombe av alt vi fant i kjelleren til fattern. Endte opp med at et lite gjorde midt i byggefeltet tok fyr og vi måtte hente bøtter med vann for å slokke det. Klarte såvidt å sove den natten med fare for at det skulle ta fyr igjen.
Jeg har en ny en:

Jeg og bestefaren min puttet en boks med 60+ år gammelt salt på bålet, FYTTE som det smalt.

Var det salt? Det var hvitt, og steinhardt, lagt i en metallboks, som hadde mindre hull enn nede, dvs det har stivnet til. Ble en slags implosjon.

Var bare flaks jeg ikke fikk splinter i meg.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg har en ny en:

Jeg og bestefaren min puttet en boks med 60+ år gammelt salt på bålet, FYTTE som det smalt.

Var det salt? Det var hvitt, og steinhardt, lagt i en metallboks, som hadde mindre hull enn nede, dvs det har stivnet til. Ble en slags implosjon.

Var bare flaks jeg ikke fikk splinter i meg.
Vis hele sitatet...
Salt er ikke noe jeg forbinder med eksplosjon, og høres tvilsomt ut at det ville skapt en implosjon i en lukket beholder.
Et hvitt pulver kan være så meget, smakte du ikke på det?
Eller kanskje det var livsfarlig kunstgjødsel fra krigen

Hvor ''tett'' vil du si denne beholderen var?
Det var i et malingsspann, smakte ikke på det nei. Det skapte jo ikke en implosjon, men det hørtes da sånn ut.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Salt er ikke noe jeg forbinder med eksplosjon, og høres tvilsomt ut at det ville skapt en implosjon i en lukket beholder.
Et hvitt pulver kan være så meget, smakte du ikke på det?
Eller kanskje det var livsfarlig kunstgjødsel fra krigen

Hvor ''tett'' vil du si denne beholderen var?
Vis hele sitatet...
Kjemisk sett så er jo salter en fellesbetegnelse(de kan også være temmelig like hverandre), så det kan jo fort ha vært noe annet enn NaCl oppi beholderen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
18 5
Har en liten historie her.
En venn av meg liker alltid kaste smått med fyrverkeri ut vinduet å synes det er ganske festlig. En dag så gikk ikke det så veldig bra, vi sitter inne på rommet hans å så fyrer han på en liten hyler og kaster den ut vinduet. Plutselig fyker hyleren inn vinduet og lander beleilig inn i en pakke med 100 hylere. Dere skjønner vell hva som skjedde etter det men men. Pakken tar fyr og alle hylerne i full fyr, vi får panikk og kaster teppet hans over pakken og fanden for et helvette det ble senga blei svart og teppet svidd og ødelagt. Så det var den historien. Jeg er ikke noe flink og skrive så det her for holde.
Det irriterer nok super-pro pyro folk når jeg snakker om tabber som har skjedd med ferdiglagd fyrverkeri osv, men oh well.

- Fikk en plumbobombe midt i fjeset.

- Vi tente på airbombs (enkeltskudd) og hev dem ned i skauen. De landa jo i en tilfeldig retning og vinkel, og en av dem ble selvfølgelig skutt ut rett mot meg. Jeg hev meg rundt, og den traff meg på ryggen/skuldrene. Det interessante var at jeg ble heelt fjern og disorientert, og viste ikke helt hvor jeg var i 5-6 sekunder. Har nå øresus innimellom.

- Naboen fyrte av 2kg av en type hjemmelagd sprengstoff, i en mellomstor skog mellom boligfelt. Det regna relativt store stein flere hundre meter bortenfor. En av dem traff og lagde hull i et garasjetak. Krateret er der enda. (jeg var aldri med på dette tho'
Dette hvite stoffet var forresten også gøy å slå på med en hammer, det smalt godt. Sikkert noen som vet hva det er snakk om her inne :P

Vi hadde også mye moro med en sparkelpistol som var gjort om til "granatkaster" med enkeltskudd airbombs som ammunisjon. Den hadde selv-tenner til og med.. Det skjedde aldri noe galt med den, det var bare jævlig fett

Driver ikke med sånt lenger nå da.