Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 215347
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
5-6000kr hvis du er heldig. Hvis du har en monstrøs PSU så kan jo denne alltids presse opp prisen, men dette sier du ingenting om. Hvilken SSD og hovedkort det er snakk om er heller ikke uten betydning. Jeg regner med CPU er LGA1156 Intel i7 870?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
5-6000kr hvis du er heldig. Hvis du har en monstrøs PSU så kan jo denne alltids presse opp prisen, men dette sier du ingenting om. Hvilken SSD og hovedkort det er snakk om er heller ikke uten betydning. Jeg regner med CPU er LGA1156 Intel i7 870?
Vis hele sitatet...
Ganske korrekt. Er en Corsair 750W u-modulær PSU. ASUS P7P55D-E LX, med en 1156 socket.
Hvor mye er det nødvendig å bruke på en PC som skal kjøre spill som Battlefield? Trenger ikke å kjøre på ultra, men high hadde vært fint.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Hvor mye er det nødvendig å bruke på en PC som skal kjøre spill som Battlefield? Trenger ikke å kjøre på ultra, men high hadde vært fint.
Vis hele sitatet...
Kan tenke meg at 6-8000 skal holde. Minus skjerm, tastatur og mus.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Hvor mye er det nødvendig å bruke på en PC som skal kjøre spill som Battlefield? Trenger ikke å kjøre på ultra, men high hadde vært fint.
Vis hele sitatet...
Jeg ville si 8k uten skjerm, tastatur, mus etc.

Ca. 10 med.

(6k funker om du er på budsjettsiden)
6k funker om du driter i oppgraderingsmuligheter.
Hei, har ser litt på noen bærbare pc'er akkurat nå.

Lurer på om denne er et bra valg eller om det er noen andre bærebare dere kan foreslå å kjøpe til omtrent samme prisen.

http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Har fulgt denne delen av forumet de siste 2-3 månedene, og signet opp for ikke så lenge siden. Det er snart på tide å bygge seg ny PC, mitt siste bygg er ca. 5-6 år gammelt. Så har jeg fulgt folks råd her og lest ganske mange reviews av alt av deler rundt forbi på nettet.

Her er min nåværende liste:

Ny PC 2012 oppdatert 10. juli


Som sikkert de fleste ser med en gang så mangler denne skjermkort. Har allerede et 560ti som jeg skal bruke. Spiller ikke noen FPS eller andre spesielt GFX-krevende spill, holder meg stort sett till mmorpget; Anarchy Online. Og skulle lysten melde seg til å begynne å spille dagens nyere spill, så kjøper jeg bare et bedre skjermkort siden.

Målet for maskinen er å kjøre flere "AO"-klienter samtidig. Og å kunne prøve ut litt andre spill uten at noe nødvendigvis skal kjøres på ultra her og der

Litt om valg av deler:

Har valgt Corsair sin AX750 PSU mye pga senere oppgraderingsmuligheter, stabilitet og lite varmeutvikling.

SSDen kunne vel like gjerne vært Samsung, men Intel står som et bedre etablert merke, så da foretrakk jeg den. 520 har og lang garantitid, og det gir meg en trygghetsfølelse om noe skulle skje med den. Dessverre har de ikke Crucial på Dustin, aner ikke hvorfor, men blir ikke den fordi jeg foretrekker å bestille alt fra et sted. Det ER en mulighet for at jeg bytter til 330 her, har ikke helt bestemt meg enda.

Håper at denne PC'en skal bli LITT mer støysvak enn min nåværende atomreaktor, så jeg gikk for Fractal sitt R3 kabinett, Corsair sitt støydempede var og oppe til vurdering, men så at det var ikke mye som skilte på designet (synes faktisk Fractal sitt er penere) og i tillegg så er det noen kroner spart.

Corsair sin H60 får vel mange av dere til å se rødt når jeg velger en overklokkbar prossessor, men har lest mange som får helt greie temperaturer på prossesoren med den i push/pull-konfigurasjon på moderat overklokk.

Der kommer også Noctua sine NF-P12 vifter inn. Skal bruke de på radiatoren til vannkjøleren i push/pull, med en tredje vifte hvor jeg skjærer ut vifta for å lage en tunnel for å slippe "dødpunkt" midt på radiatoren. (De av dere som har sett litt på det systemet der vet hva jeg snakker om.) De blir stående som "eksos" til tross for at Corsair anbefaler å sette de som inntak.

NF-S12B skal brukes over/under hverandre i front som inntak.

Jeg håper at det skal bli overtrykk i kabinettet av dette oppsettet, men er litt usikker på om 2 i front er nok til å skape overtrykk pga harddisk-buret som egentlig sperrer litt for luftflyten. Kommer i såfall til å kjøpe en tredje vifte å sette i bunn på kabinettet som inntak i tillegg da. Kan jo og eksperimentere litt med hastighetsinnstillingene.

Ja, og så er det jo en ting til jeg garantert kommer til å få kommentarer på da. OS'et. Jepp, jeg kjøper OS lovlig, har alltid gjort det, og kommer alltid til å gjøre det. M.a.o. udiskuterbart!

Resten av delene krever vel ingen videre utredning...

Kan nevne at jeg er klar over at det følger vifter med til både vannkjøleren og kabinettet, men min erfaring med stock-vifter er at de er bråkete og kvelder tidligere enn skikkelige vifter. Og det blir stadig nevnt i alt av reviews og forsåvidt.

Så det var endel om valgene mine, er det noen som har noen tanker, kommentarer, råd eller andre overbevisninger om delene mine, så setter jeg stor pris på det
Jeg har den 120 GB 520 serien SSD, er super fornøyd. PC'en starter på ca. 5 sek inkl. passord, dog er passordet mitt litt langt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
bare jeg som ikke ser noe skjermkort i listen? har du dette fra før, eller har du tenkt og kjøre intergret? eller har du rett og slett glemt dette?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
bare jeg som ikke ser noe skjermkort i listen? har du dette fra før, eller har du tenkt og kjøre intergret? eller har du rett og slett glemt dette?
Vis hele sitatet...
Han har ett 560ti

Har allerede et 560ti som jeg skal bruke. Spiller ikke noen FPS eller andre spesielt GFX-krevende spill, holder meg stort sett till mmorpget; Anarchy Online. Og skulle lysten melde seg til å begynne å spille dagens nyere spill, så kjøper jeg bare et bedre skjermkort siden.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Freddy_fred5; 10. juli 2012 kl. 19:46.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Han har ett 560ti
Vis hele sitatet...
my bad, ser det nå :P
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hei og hopp medfreaks

Da har jeg noen flere småting jeg tenkte jeg skulle skrve noen få ord om, da de er bestilt, som en liten fortsettelse på
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=519
Det jeg har bestilt kabinett, og noen kabler.

Bestemte meg for og gå for et fractal desin define r3 kabinett, grunnen til at valget falgt på dette er hovedsaklig fordi det er støydempet, men også fordi det ser veldig bra ut, og har et tidløst design. Jeg har også planer om og vannkjøle pc'en i dete kabinettet, men det er nokk i ikke noe man burde anbefale folk og gjøre, da det krever mye modding, men en 360 radiator skal gå i fronten.
og for og sette siste finnish på pc'en kjøpte jeg kabler til og erstatte de til AX750 strømforsyningen min, kablene er av denne typen, og ja jeg vet det er bortkastede penger, men det gjør en god del på helhetsintrykket på maskina, og jeg liker at ting ser estetisk bra ut, samt at de gjør jobben og rydde i maskina lettere.

Kommer tibake etter jeg har fått delene og forteller min erfaring med delene

-frufsa
Sitat av Frufsa Vis innlegg
og for og sette siste finnish på pc'en kjøpte jeg kabler til og erstatte de til AX750 strømforsyningen min, kablene er av denne typen
Vis hele sitatet...
Skal du modde sidepanelet, evt. kjøpe originalt med vindu ? (Ja, du har sikkert fått med deg at Fractal har sluppet sidepanel med vindu som tilbehør nå. Er vel ikke kommet i norske nettbutikker enda.)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Skal du modde sidepanelet, evt. kjøpe originalt med vindu ? (Ja, du har sikkert fått med deg at Fractal har sluppet sidepanel med vindu som tilbehør nå. Er vel ikke kommet i norske nettbutikker enda.)
Vis hele sitatet...
jeg liker ikke fractal sit vindu

og ja jeg har planer om og modde inn et vindu
Heh .. Frusa , du vet den xfx core'n det er lik pris på 750 og 850w også på dustinhome står det også at det ikke er modulære kabler men det er det vel?

EDIT: glem det du
Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg har planer om og modde inn et vindu
Vis hele sitatet...
Og da skal du bryke lydtett glass eller ? ;D Liten vits med lyd-dempet kabinett om du skal ha vindu i egentlig. Klart noe hjelper lyd-dempingen uansett. Men du taper en del reduksjon på det.
Bestiller nok desktop i løpet av de nærmeste dagene, men vil bare dobbeltskjekke. Er dette en pc som vil dra BF3 på en grei oppløsning, eller er dette helt ute og kjører? hva er det jeg eventuellt trenger (helst da til ikke en alt for dyr pris, er på budsjettsiden).

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mo...3-2DAA4005320B
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Velg AMD i stedet! Denne CPU og passende HK (M-ATX i Define Mini?) Bestill fra Dustin og velg et HD7870 fra ASUS (CUII). Velg HX650 som PSU, den oser av kvalitet og kommer med badeveske!

Da vil du makse BF3 i 1080p og med pengene du sparer med å handle på Dustin kanskje du har råd til en cache SSD og A50?
Sist endret av Fekillix; 15. juli 2012 kl. 13:28.
Takk for svar. Noen som kjenner til mpx.no? har så godt som akkurat de samme varene som komplett, men noe billigere. bare lurer på om noen har hatt noen problemer med de tiligere? og om noen her har brukt de tidligere i det hele tatt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
Takk for svar. Noen som kjenner til mpx.no? har så godt som akkurat de samme varene som komplett, men noe billigere. bare lurer på om noen har hatt noen problemer med de tiligere? og om noen her har brukt de tidligere i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
komplett og mpx er samme butikken
kun med forskjellige navn og tilbudd, så komplett har det mpx har.
aaah, sweet. takk
Nå er tiden inne for at jeg må oppgradere min kjære laptop, og den skal byttes ut med en kraftig stasjonær gaming-pc for ca 10-12k. Spillene jeg kommer til å spille er BF3, Skyrim og Civ5. Håper hels å kunne kjøre disse på ultra hvis mulig i forhold til budsjettet.

Men nå har jeg absolutt null peil på hvordan en pc virker osv, så om en av dere har kunne lagd et oppsett til meg, har det vært supert

Jeg har tenkt å bygge selv, med hjelp fra min gode far!

Noen forslag? Bare klemm inn så mye kraft som mulig!

På forhånd takk :-)
Vil jeg kunne dra minecraft og team fortress 2 bra med Intel HD grapics 4000 i Ivy bridge eller må jeg ha et dedikert har ikke så mye penger....
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av ISWIFT Vis innlegg
Vil jeg kunne dra minecraft og team fortress 2 bra med Intel HD grapics 4000 i Ivy bridge eller må jeg ha et dedikert har ikke så mye penger....
Vis hele sitatet...
Erm, kanskje...

Kjøp ett 240/440 om du kan, de klarer TF2 fint og går for 50-200kr.
Sitat av sotra Vis innlegg
Nå er tiden inne for at jeg må oppgradere min kjære laptop, og den skal byttes ut med en kraftig stasjonær gaming-pc for ca 10-12k. Spillene jeg kommer til å spille er BF3, Skyrim og Civ5. Håper hels å kunne kjøre disse på ultra hvis mulig i forhold til budsjettet.

Men nå har jeg absolutt null peil på hvordan en pc virker osv, så om en av dere har kunne lagd et oppsett til meg, har det vært supert

Jeg har tenkt å bygge selv, med hjelp fra min gode far!

Noen forslag? Bare klemm inn så mye kraft som mulig!

På forhånd takk :-)
Vis hele sitatet...
Ikke spesialist på pc jeg heller, men begynte å se på desktop for noen uker siden. Rimelig sikker på at denne gjør susen, men igjen ingen spesialist, så en ut av de som er litt mer eksperter enn meg burde se over.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-D7C4092DAAC9
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
Ikke spesialist på pc jeg heller, men begynte å se på desktop for noen uker siden. Rimelig sikker på at denne gjør susen, men igjen ingen spesialist, så en ut av de som er litt mer eksperter enn meg burde se over.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-D7C4092DAAC9
Vis hele sitatet...
ssd'en er dårlig og overpriset, HK'et er overpriset, cpu'en er utdatert.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ssd'en er dårlig og overpriset, HK'et er overpriset, cpu'en er utdatert.
Vis hele sitatet...
der kan du se hvor mye jeg vet om hardware
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
der kan du se hvor mye jeg vet om hardware
Vis hele sitatet...
men du skal ha for at du satte opp et oppsett som faktisk ville startet har sett mange som har gjort feil det
hvis du bytter ssd'en til enten crucial m4, intel 330 eller samsung 830, bytter hk til asus p8z77-v pro, og cpu til i5 3750k
du skal også få creds for og faktisk ha valgt en i5 i oppsettet

kan forøvrig nevne at jeg har hat bare dårlig erfaring med kingston ram, med utallige DOA, og brikker som har gått til helvete, er dog snakk om i ddr1 tiden, men har ikke hatt kingston ram siden det
selv sverger jeg til corsair, og vengeance LP er forøvrig et meget godt valg til ram
Sist endret av Frufsa; 15. juli 2012 kl. 16:33.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Erm, kanskje...

Kjøp ett 240/440 om du kan, de klarer TF2 fint og går for 50-200kr.
Vis hele sitatet...

Takk for svar
Tiquhino, uansett hva du skal ha får du det nesten alltid billigere på Dustin, så ville lagt det inn der, det eneste dumme er at de ikke lagerfører Crucial sine produkter, men Intel 330 er jo nå på tilbud :3
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Tiquhino, uansett hva du skal ha får du det nesten alltid billigere på Dustin, så ville lagt det inn der, det eneste dumme er at de ikke lagerfører Crucial sine produkter, men Intel 330 er jo nå på tilbud :3
Vis hele sitatet...
de har jo samsung 830 også da den er også på tilbudd :P
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Tiquhino, uansett hva du skal ha får du det nesten alltid billigere på Dustin, så ville lagt det inn der, det eneste dumme er at de ikke lagerfører Crucial sine produkter, men Intel 330 er jo nå på tilbud :3
Vis hele sitatet...
ok, takk
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
Ikke spesialist på pc jeg heller, men begynte å se på desktop for noen uker siden. Rimelig sikker på at denne gjør susen, men igjen ingen spesialist, så en ut av de som er litt mer eksperter enn meg burde se over.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-D7C4092DAAC9
Vis hele sitatet...
Så burde jeg gå for denne?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av sotra Vis innlegg
Så burde jeg gå for denne?
Vis hele sitatet...
nei, du burde gå for denne

[/quote]
Et kjapt spørsmål, siden det er over 6 år siden jeg bygde PC sist: Når man kjøper en SSD eller HDD idag, følger det med SATA kabel, eller må jeg kjøpe det utenom ?

Tilleggsspørsmål: om det følger med, er de rette eller vinklede ?

Seriøst... hvordan kan Dustin ta 1259,- for et kabelsett (CORSAIR INDIVIDUALLY SLEEVED MODULAR CABLES, BLACK, AX) som Komplett tar 595,- for (Corsair AX850/AX750/AX650 Sleeved Black) ?
Sist endret av Astaroth; 15. juli 2012 kl. 20:11.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Et kjapt spørsmål, siden det er over 6 år siden jeg bygde PC sist: Når man kjøper en SSD eller HDD idag, følger det med SATA kabel, eller må jeg kjøpe det utenom ?

Tilleggsspørsmål: om det følger med, er de rette eller vinklede ?
Vis hele sitatet...
Hos meg fulgte det med begge deler hvertfall !
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Et kjapt spørsmål, siden det er over 6 år siden jeg bygde PC sist: Når man kjøper en SSD eller HDD idag, følger det med SATA kabel, eller må jeg kjøpe det utenom ?

Tilleggsspørsmål: om det følger med, er de rette eller vinklede ?

Seriøst... hvordan kan Dustin ta 1259,- for et kabelsett (CORSAIR INDIVIDUALLY SLEEVED MODULAR CABLES, BLACK, AX) som Komplett tar 595,- for (Corsair AX850/AX750/AX650 Sleeved Black) ?
Vis hele sitatet...
Sata kablene følger med HK'et og som regel ikke med HDD'er og SSD'er

Og ang corsair sine kabler vet jeg det er mange som har sendt mail til dustin og klaget på dette, uten og komme i gjennom.
har forøvrig bestil de kablene selv
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Sata kablene følger med HK'et og som regel ikke med HDD'er og SSD'er
Vis hele sitatet...
Ah, javisst, var sånn det var... Det er ikke bare-bare å bli gammel, merker det nå...

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Og ang corsair sine kabler vet jeg det er mange som har sendt mail til dustin og klaget på dette, uten og komme i gjennom.
har forøvrig bestil de kablene selv
Vis hele sitatet...
Da blir nok de bestilt fra Komplett ja... Hater å måtte bestille fra flere leverandører, men det får da være måte på overprising....
hvilket Radeon HD7870 skjermkort burde jeg gå for, ASUS DirectCU II 2GB, MSI Twin Frozr III 2GB eller HIS

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=743426

http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei, du burde gå for denne

Vis hele sitatet...
[/quote]

Så den har med alt? Og kan kjøre Bf3 på ultra?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av sotra Vis innlegg

Så den har med alt? Og kan kjøre Bf3 på ultra?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=V6dEi1KjxbY

Jupp, tatt opp på 670en min med alt på max
Sist endret av Freddy_fred5; 15. juli 2012 kl. 21:25.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=V6dEi1KjxbY

Jupp, tatt opp på 670en min med alt på max
Vis hele sitatet...
Flotters, da går jeg for den
Takk for all hjelp!
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
hvilket Radeon HD7870 skjermkort burde jeg gå for, ASUS DirectCU II 2GB, MSI Twin Frozr III 2GB eller HIS

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=743426

http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Vis hele sitatet...
Jeg ville godt for MSI sin.. har bare positive tilbakemeldinger å komme med selv, gode tempraturer er det og
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Jeg ville godt for MSI sin.. har bare positive tilbakemeldinger å komme med selv, gode tempraturer er det og
Vis hele sitatet...
Sweet, takk, den er billigere enn ASUSen og
Vil pc'ene forandre seg om 2 år? Altså veldig?
Sitat av TheBlosth Vis innlegg
Vil pc'ene forandre seg om 2 år? Altså veldig?
Vis hele sitatet...
who knows, om 10-15 år eksisterer sikkert ikke pcer som vi ser dem nå..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av TheBlosth Vis innlegg
Vil pc'ene forandre seg om 2 år? Altså veldig?
Vis hele sitatet...
Om 2 år, kommer ås lilleputt FK til å vinne EM?

Ingen aning, vi er ikke spåmenn, men det kommer nok ikke noen drastiske forandringer, kanskje mere touchbaserte programmer (pga. Win8) men ellers intet.
Ikke noe spesielt bedre skjermer, prosessorer, grafikk-kort etc?