Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 982
Jeg er stor fan av spillene Age of Empires (I og II), Empire Earth, og Command & Conquer Red Alert 2 samt Generals. Slike intelligente strategi-/sivilisasjonsspill er underholdning i timesvis for meg.
Det eneste som er litt kjedelig med disse spillene er at spillene i sin form, enten i campaign-liknende modus eller i noe som heller mer mot skirmish, gjør at det er håpløst å spille et spill der man tar del i en såkalt "kald krig". Det er gjerne krigshandliger konstant (fra de AI-styrte "computer"-motstanderne), og man rett og slett kjemper dritten ut av seg helt fra "Prehistoric Age" til "Nano age".
Jeg savner et strategispill der man kan bygge seg opp økonomisk og samfunnsmessig, og lage et storslått imperie, mens man fokuserer på å bygge gigantiske forsvarsverker samtidig som man hele tiden er på randen av krig. Dette forutsetter selvsagt at motstanderne i solo play, altså "computer", spiller noen lunde i samme stil.
Så kommer jeg til spørsmålet; er det noen som vet om noe spill som kan egne seg for mitt behov? Eller er det noen som har noen kommentarer, evt. er enige/uenige?
Du kan jo ta en titt på civ iv. Det er tur basert og hvert game tar mange timer, men det er jo en god ting.
http://www.2kgames.com/civ4/home.htm
Høres for min del ut som Caesar-spillene vil passe bra for deg.
Link.