Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3245
Skulle gjerne ha fjernet operatørlåsen på min Nokia N73. Den er låst til Telenor, men skulle gjerne brukt Chess.

Hvordan gjør man dette billigst mulig? Hvis Telenor har en mulighet koster denne 1000kr + , noe som er uaktuelt.

Takker på forhånd.
Sjekket der, men finner ikke N73...
jeg trenger mobilen IMEI-nummer så skal jeg gi deg et tilbud... mvh willy
Tror jeg ville tenkt meg om 2 ganger før jeg ga en som kun har 3 poster på forumet imei koden til mobilen min......
valuta Har du generator for bb5 mobiler?
Ingen har N73 Alle har N-Gage osv, men ikke 73...

Ellers var 50 spenn god deal...

Ingen flere som vet?
Som tidligere nevnt i denne tråden så er N73 en BB5-mobil. Meg bekjent så finnes det hacks for å åpne dem, men det er få. Tror nok du må vente litt før det blir allmenn kjent med slike hacks. GSMForum har omtalt et par slike hacks og hvordan man kan få det til, men ikke særlig detaljert. Hvis du har Telenor så er det strengt tatt bare å ringe dem - såfremt du har et avtalefestet abbonement.
Sitat av Crabman
Skulle gjerne ha fjernet operatørlåsen på min Nokia N73. Den er låst til Telenor, men skulle gjerne brukt Chess.

Hvordan gjør man dette billigst mulig? Hvis Telenor har en mulighet koster denne 1000kr + , noe som er uaktuelt.

Takker på forhånd.
Vis hele sitatet...
Ble telefonen kjøpt med kontantkort eller abonnement? Hvor lenge siden kjøpte du telefonen?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Beholder du abonementet ditt fra Telenor, så kan du få låst opp telefonen uten gebyrer. Er bare når du går ut av avtalen at du må betale. Dog gjelder ikke dette om du har kjøpt med kontantkort. Er en grunn til at telefonen var billig.
Ja og som regel så er ikke telefoner med kontantkort så veldig mye billigere enn å kjøpe en telefon operatørlås. Så i de alle fleste tilfeller er det bare å ringe telnor kundeservice og så får en åpnet operatørlåsen gratis.