Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 917
Jeg skal ha en Tilslutningskabel som er 80meter lang, kjøper lengder på 10meter og skjøter med slike
Vil jeg få noen problemer med det? Tap? Forstyrrelser når lengden blir såpass lang?
Sist endret av RichiRich; 19. august 2007 kl. 01:05.
jeg bruker to gamle 20 m. lyd kabler av den samme typen som du har linket til for sending av video gjennom SCART og har ikke hatt noen problemer med dette...
Jeg bruker denne koblingen, bortsett fra at den gule kabelen er bytten ut med en hvit kabel (Left)

http://img501.imageshack.us/img501/687/scartxe6.th.gif
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tilslutningskabel? Standard phono spør du meg.

Og ja, over 80 meter VIL du få støy og det som verre er, iallefall på et sånn kvadrat.
Ok, jeg skal sende lyd igjennom, hvis det har noe å si, det har det tror jeg.
Uten at jeg har den tekniske innsikten kan jeg på generelt grunnlag si at det du må tenke på er skjerming og forstyrrelser.
Du må regne med å punge ut litt for en kvalitetskabel. I tillegg er det viktig å tenke på hvor ledningen skal gå. Den bør ligge litt unna strømledninger, for eksempel.
Det hørtes ikke bra ut¨
Kan vel få redusert avstanden til 70meter, hvis jeg legger den et annet sted, men det hjelper sikkert ikke mye...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Skjermet kabel og jeg tror du er trygg.

Men selfølgelig du vil få støy.

Kan jeg få spørre deg i hvilken sammenheng dette skal brukes i?.
Med vanlig kabel, uten noe mer mikkmakk, vil du etter all sannsynlighet være sjanseløs på den avstanden.
For en slik avstand anbefaler jeg på det sterkeste å kjøre balansert signal. I verste fall kan du kjøre veldig godt skjermet høykvalitetskabel, men det vil nok uansett bli merkbar støy/signaltap på 70-80 meter. Mengden støy avhenger av omgivelsene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skjerma kabel har fortsatt problem med støy og tap.

Phono er laga for distanser på et par meter. Det beste er derfor å bytte kabeltype, til m.a balanserte linjer. Dei er laga for lengre distanser, og er meir motstandsdyktige mot støy.

Det er også verdt å vurdere fiber når en skal såpass langt som 80m. Eg kan iallefall tilnærma garantere trøbbel med 80 phonokabel.
To Samson S-convert kan gjer sinalet om til balansert og tilbake igjen. Ljudia.no har denne til ca 590 Kr pr stykk, art.nr. 930876.
Tja...
I jobbforbindelser (lydtekniker) har jeg, i nødstilfelle av og til kjørt ubalansert signal gjennom 100 meter multikabel. Ikke noe optimal situasjon, men det har funket uten for mye støy. Kabelen er dog skjærmet. Det kommer jo an på hvilke krav du stiller. Jeg ville i alle fall gitt det et forsk, men prøv å få tak i så tykk kabel som mulig. Bruk heller en vanlig 2,5 kvadrats kabel som du lodder phonoplugger på...
jeg prøvde, ble drøyt 80meter, funket faktisk ganske bra