Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 708
Jeg sitter her med en TV som jeg bruker til både pc skjerm og til Xbox, dette har jeg da koblet opp på stereo anglegget (fordi høytallerne på tven suger), Men er lei av å drive å bytte om ledningene hver gang jeg bytter mellom xbox og pcen (noe som jeg gjør ofte

anlegget har to innganger (en rød og en hvit) men derfor lurer jeg på om det finnes noen type koblinger eller lignende som gjør at jeg kan ha inn alle 4 ledningene inn i de 2 input sakene?
Takker for kjappe svar, kugie=)

Problem 2: veit jeg har en del DVI kabel poster ute å går, men nå har jeg endelig skaffa meg en DVI kabel, men problemet er at jeg får opp DVI - Out of range/No signal.
Noen få ganger kan jeg se skrivebordet mitt i all skurringa, så blir det borte og bare svart skjerm igjen, ellers bare masse farger som flerrer rundt, så tilbake til svart skjerm igjen. Noen hjelpe? kjappe svar tas med takk=)
Sist endret av Kugie; 12. august 2007 kl. 21:39.
Jada, de fleste elektrobutikker som elkjøp, clas ohlson osv selger sånt.
Hva med f. eks en av disse?
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=13538607
Får vel tak i en slags splitter, som deler opp ett signal til 2 signaler. om du snur på prinsippet, slik at du har 2 signaler som blir ett signal. Vet at det finnes som jack, eller mini jack.

Prinsippet bak skal ihvertfall fungere

Edit: en slik en jeg mener
Sist endret av Remien; 12. august 2007 kl. 21:17.
Trådstarter
Problem 2: veit jeg har en del DVI kabel poster ute å går, men nå har jeg endelig skaffa meg en DVI kabel, men problemet er at jeg får opp DVI - Out of range/No signal.
Noen få ganger kan jeg se skrivebordet mitt i all skurringa, så blir det borte og bare svart skjerm igjen, ellers bare masse farger som flerrer rundt, så tilbake til svart skjerm igjen. Noen hjelpe? kjappe svar tas med takk=)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
DVI fra PC til TV?

Dersom bildet ikke kommer må du skru ned oppløsningen og refreshraten til det som TVen din støtter.
Trådstarter
Ja DVI fra PC til TV, har satt tilbake det meste av innstillinger som jeg kommer på, men fikk DVi signal når pcen restarta, men så fort windows starta så kom det No signal.
Hvilke instillinger burde jeg endre? Oppløsninga står på det skjerme støtter, har Hz noe å si?

Takker for raske svar, fiksa problemet
Sist endret av Kugie; 12. august 2007 kl. 21:59.
Som AtXbYeA sier; Dersom bildet ikke kommer må du skru ned oppløsningen og refreshraten til det som TVen din støtter.
Refreshrate er Hz?
Trådstarter
Okei, skal plage dere med siste problem. Som sagt så fiksa jeg DVI inngang osv, men så kom jeg på at jeg kan jo kjøre 2 skjerme, så nå har jeg gamle dataskjermen på VGA koblinga og TV'en på DVI, men problemet er at når jeg f.eks si at jeg loker på freakforum på store tv skjermen og skal ha msn på andre skjermen, så åpnes jo hvert eneste vindu i TVen og ikke på den vanlige dataskjermen, altså jeg må dra alle vinduene over til PC skjermen fra TVen, så egentlig det jeg lurer på er om jeg kan ha en "egne" programmer på pc skjermen, eller er det klin umulig? Takker for alle svar hittil.
bytte prioritering på skjermene ? tv= skjerm 2 så legger vel alt seg på skjerm en som vil være nr1? correct me if im wrong (noe jeg kan være)
du tenkte lenge på den eller? men da har han fortsatt det helt samme problemet :P
Poenget er jo at han skal bruke skjermene samtidig til forskjellige formål, hjelper lite og bare bytte:P hehe

Mulig det finnes et program eller noe lignende for det, men vet ikke om noe..
Sist endret av Restyle; 12. august 2007 kl. 22:55.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Restyle
du tenkte lenge på den eller? men da har jeg fortsatt det helt samme problemet :P
Poenget er jo at jeg skal bruke skjermene samtidig til forskjellige formål, hjelper lite og bare bytte:P hehe

Mvh. Kugie ;D
Vis hele sitatet...
Da er det enklere å kjøre en PC som mediacenter på TV'en.

TV'en kan godt ha prioritet 2 hele tiden, bare å dra over filmer dit når du trenger å se på film på tv'en.

Ellers må du faktisk bytte pri hele tiden hvis du vil de skal åpne seg fast på den ene skjermen.
Så det finnes ikke noe lignende program som f.eks låser msn til den ene skjermen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så lenge du kun skal ha det på en skjerm velger du å ha den skjermen som primærskjerm, og så lenge du ikke endrer på skjermnummer (f.eks bytter mellom pri1 pri2 på skjermene) så holder den seg på den skjermen du har definert.
Jepp, han ville vell ha TV-skjermen som primærskjerm, og bare ha msn på den andre..
Men siden det sikkert ikke finnes ett program som gjør at du kan kjøre pc-en individuelt på 2 skjermer, så er nokk det AtXbYeA det mest logiske løsningen..

Kammeraten min takker for svar (Kugie - trådstarter)