Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 766
Heisann!

Har to kamerater som har lekt seg litt med mopeder rundt omkring i et boligområde. Det er en 30-sone, men de har selvfølgelig oversteget denne grensen.

Dette har pågått en del ganger, selv om det ikke var veldig fort over grensen resulterte det i at en mann som bodde i nærheten tok turen ut da de hadde stanset og skrev opp begges skiltnumre. Han sa han skulle en tur ned på politi kammeret for å rapportere dette.

Men det jeg lurer på er om politiet i det hele tatt bryr seg om å sette inn noe resursser i dette da de ikke en gang har noe som helst bevis, for de kan vel ikke skrive ut bøter hvis en vanlig person rapporterer et lovbrudd?
Tenk deg litt om... Naboen din kan annmelde det, men uten noen forferdelig gode bevis (som han ikke har) så blir det henlagt. Hvis han annmelder det, må du nok inn i avhør, og hvis du da knekker og innrømmer det, så kan de nok ta deg. Men hvis de ikke har noen bevis, nekt alt!
De får nok en advarsel fra politiet og blir bedt om å ikke kjøre så mye i boligfeltet, viss det gjentar seg eller politiet får flere klager i ettertid kan de få bot for å ikke samarbeide med politiet.

Vil jeg tro.

Mvh
BoinTjau
Kommer vell litt ann på hvor stort sted det her er snakk om.
Bare si at dere holdt grensen. Det finnes ingen bevis, bortsett fra mannen som SA at de kjørte kanskje en par km for fort
Disse det er snakk om har vell lappen i orden? Vist ikke kan de slite
Viss jeg var dem ville jeg ikke vært redd for politiet egentlig =P er ikke så mye de kan gjøre utenom å snakke med dere og gi dere en advarsel.

Jeg hadde vært mer redd for naboene, jeg kjenner til flere sinte naboer her i området jeg bor som klikker fullstendig på mopedførere, løper etter dem med spader, kjører etter dem i bil, osv osv.

Mvh
BoinTjau
Gobity's Avatar
Trådstarter
Begge har lappen i orden så da går det vel greit... Heldigvis ingen her som løper etter med spader da hehe...

Takker for svar!
Mopeder bråker fælt uansett, bruk det som argument - noe fart er uaktuelt å overskride.