Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1088
Hei
Noen som kan fortelle meg hvordan man finner portnummer? har søkt og søkt, men finner bare ikke ut av det
Takker for hjelp
Portnummer av hva?
Til Utorrent
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du plukker et tilfeldig. Det har null å sei kva du vel, sålenge det er over 1024 og under 65535
Jeg ville brukt et femsifra nummer, og ikke over 65535 som vidarlo sier.
Tusen tusen takk til dere begge
For å finne ut hvilken port utorrent bruker kan du åpne utorrent, trykk på "options" og videre på "speed guide". Da kommer det opp en del opplysninger, ved siden av "current port" står det hvilken port programmet bruker.
du er genial =)
Jeg bare fortsetter her:
Har et problem her.. Problemer når jeg skal koble meg til utorrent..
Problemet er at både 3COM og Speedtouch sender ut samme adresse 10.0.0.xxx. Og når jeg skriver den inn , kobler den først til Speedtouch. Dermed kommer jeg ikke inn på 3COM.

Noen som har ideer på løsninger?
Da skifter du jo bare IP range på 3COM routern din til feks 192.168.x.xxx
Men hvordan kommer jeg meg inn på 3COM da?
ingen? trenger rask hjelp =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du setter opp nettet ditt på nytt. Du vil mest truleg ikkje ha to rutere. Du kopler ut speedtouch-ruteren din, og setter opp 3com wlan-ruteren som reint AP, uten rutingfunksjonalitet. Deretter kopler du alt sammen igjen, og bruker kun speedtouchen som ruter.
Sitat av vidarlo
Du plukker et tilfeldig. Det har null å sei kva du vel, sålenge det er over 1024 og under 65535
Vis hele sitatet...
Nå beklager jeg for at jeg går litt off-topic her, men jeg ser ikke vitsen med å lage en ny tråd for å spørre om dette.
Hvorfor må man velge over port 1024? Er det noen forskjell på de over og under 1024?
De er reserverte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av typisk
De er reserverte.
Vis hele sitatet...
Det finst det forsåvidt eksempel på at dei over er også, t.d 1080 som er socks.

Imidlertid er <1024 såkalla trygge portar, som ikkje alle brukarar kan nyttegjere seg av på unix. Kun root kan kjøre ting som lytter på dei. Det er gjort for å ha visse porter ein er sikker på at alltidd er offisielle. Korleis det er i windows veit eg ikkje, men svarte port over 1024 på refleks.