Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 841
Hei! jeg har ikke noe veldig greie på data. Og nå har jeg nettop fått meg bærbar pc, med wlan. Men hvorfor finner jeg ikke andre filer og pcer som jeg har delt på nettverket?? har noen noen ideer til hva jeg skal gjøre for å finne disse?
Finner ikke den bærbare pcen på nettverket med den stasjonære heller...

Jeg har Vista, og er litt ny med det, så kan gjerne trenger hjelp fra noen som har litt peiling på Vista.

På forhånd takk
Sist endret av l2s; 3. august 2007 kl. 13:08.
Ta å sjekk at alle pcene har de riktige protokollene innstalert.
l2s
Trådstarter
88 3
Hva vil det si da?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sjekk arbeidsgruppenavnet. WIN+PauseBreak>Datamaskinnavn i XP.
Edit; WooT, innlegg nr 700! JUBILEUM!
Sist endret av robhol; 3. august 2007 kl. 16:28.
Arbeidsgruppenavnet skal ikke ha noe å si på et netverk. Ville tippe det var noen protokoller som mangla. Finner det på egenskaper på lokal neteverkstilkobling eller hva du enn måtte bruke. Aldri vært borti vista før da, så mulig det er forskjell fra xp. who knows.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Arbeidsgruppa har alltid hatt noe å si for meg.. ?
Jeg har hvertfall aldri vært med på at arbeidsgruppa har noe å si på netverket utenom når pcen skal søke etter maskiner i samme arbeidsgruppe. Ta TG f.eks der er det vel ca 4000 forskjellige arbeidsgrupper ute å går, men man finner hverandre fremdeles lokalt.
Ikke hvis du skriver to skråstreker og den lokale ip'en i kjør ( win-knapp + R),
feks i kjør: \\10.0.0.2
Men kan være greit å være i samme arbeidsgruppe så kan man chatte via cmd :P
l2s
Trådstarter
88 3
Sitat av TechLash
Jeg har hvertfall aldri vært med på at arbeidsgruppa har noe å si på netverket utenom når pcen skal søke etter maskiner i samme arbeidsgruppe. Ta TG f.eks der er det vel ca 4000 forskjellige arbeidsgrupper ute å går, men man finner hverandre fremdeles lokalt.
Vis hele sitatet...

Men jeg kobler meg til med Wireless. Og det er vell kabal på TG?