Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 725
Jeg har et problem med Wireless Lan på den bærbare pcen min. Det fungerte helt fint før, men så lånte noen i familien pcen, og så fungerte det ikke lenger.
Det er en knapp som jeg kan skru den av og på med, men det skjer ingenting når jeg skrur den av og på. Den står bare og blinker når den er på.
Prøver å koble til et trådløst nettverk, men den finner ingen.
Noen som kan hjelpe?
Sitat av Spiralgalakse
Jeg har et problem med Wireless Lan på den bærbare pcen min. Det fungerte helt fint før, men så lånte noen i familien pcen, og så fungerte det ikke lenger.
Det er en knapp som jeg kan skru den av og på med, men det skjer ingenting når jeg skrur den av og på. Den står bare og blinker når den er på.
Prøver å koble til et trådløst nettverk, men den finner ingen.
Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Litt hardware info hadde vært supert...
Atheros AR5005G Wireless Network Adapter
Har lignende løsning med knapp foran, den blinker når den søker etter nettverk, så høres ut som at kortet funker.
Har du prøvd den andre steder/WLAN?
Nei, men jeg har hatt den på det samme stedet hele tiden og da har den funnet 6-7 trådløse nettverk.

Før, altså.

Ingen som kan hjelpe?
Sist endret av Spiralgalakse; 1. august 2007 kl. 18:18.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Kan være en idè å prøve å fjerne hardwaren fra device manager, for så å "installere" på nytt igjen. Utenom det så kommer jeg ikke på noe i farta, så fremt du har riktige drivere (som man skulle tro siden du hadde det fra før).
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hvilket nettverskort du hadde kunne jeg antageligvis skrevet for deg. Det nettverskortet du har er piss. Jeg har 4 laptops i hus med akkurat samme nettverkskort, og det klarer aldri å bestemme seg for om det skal fungere eller ikke. Det tok vel et par måneder med fiksing og triksing før nettverket mitt nå er relativt stabilt. Jeg prøvde et utall muligheter og leste igjennom alt jeg fant av artikler og forum-tråder som omhandlet det samme problemet på samme nettverkskort. Jeg kan prøve å veilede deg ved å nevne noen av tiltakene som måtte til før det omsider fungerte hos meg. For å være ærlig vet jeg ikke hvilken av dem som fikk orden i problemet mitt.

Har du de nyeste driverne? Bruker du en annen klient enn Windows' egen klient for trådløse tilkoblinger? Er routeren din i orden? Prøvd for eksempel på restartet den, endret på konfigurasjoner?