Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2122
Mormi har kjøpt seg en ny jobbe pc som bare står i stua om natta, så jeg tenkte jeg kunne like så godt ta den og sitte på msn og nFF om natta..
Men så er problemet det at hun har et passord på brukeren sin, som jeg ikke har funnet ut av.. Hun vil heller ikke gi meg det.
Så tok jeg å startet opp datamaskinen i sikkerhetsmodus og da var Administrator brukeren der og da trodde jeg alt var reddet men så måtte det såklart være et passord på den brukeren også. Så det jeg lurer på da er om det er et standard passord for Admin? Jeg satt oppe ganske lenge igår å prøvde minst 100 forskjellige passord men kom ikke frem til det riktige..
Noen som har noen idèer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du forteller oss ingenting om hva slags PC det er og\eller hva slags OS det er.
Heller sier du ikke noe om hvor datamaskinen kommer ifra eller hvem som har satt den opp.
Det er en Dell Inspiron 6400 som hun har bestilt via kontoret sitt. Som er ett arkitekt kontor hvis det skulle hjelpe. Det er flere datakyndige personer der som har programmert pc'n og lagt inn alt av nyttige programmer for arkitekter. Det er xp..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ERD commander f.eks kan brukes til å resette alle lokale passord fra Win95-Windows2003.
Men jeg vil ikke resette passordet til hennes bruker, slik at hun kan merke at jeg har drevet med ablegøyer på pc'n hennes

Men er det de som har programmert pc'n som har satt passord på Administator eller blir det satt et helt random passord automatisk?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
de har sikkert satt et fast passord, standard på disse dellpcene er blankt adminpassord.
du kan jo resette passordet på administratorbrukeren dersom du får tak i programvare.
Du testet vel ditt eget navn og 1234, 123, abc, abcd?
Jada jada, men jeg tror jeg har en idè nå.
Jeg kan be henne logge på også kan jeg skrive 'net user Administrator *' i cmd også skifte passordet på Admin accounten.
Her står det noe. Men igjen, mener de at du bare skal trykke enter.

Det er ikke samme typen, men det er vel standard på alle Dell PCer.
Sist endret av CryptoN; 22. juni 2007 kl. 19:55.
Jeg prøvde igjen nå, og det fungerer ikke..
Men skal få mamma til å logge på imorgen, så skal jeg skifte Admin pass mens hun ikke ser på :P
Boot pcen med en live cd eller lignende for å kopiere ut sam filen og system filen. Legg filene inn i cain for å finne hashene, og crack passordene med rainbow tables eller brute force. Da får du passordene til alle brukerne uten at din mor merker noe. Du kan eventuelt bruke www.loginrecovery.com for å cracke passordet på maskinen, eller cracke hashene programmet finner med rainbow tables eller brute force.

-eNZoNE
Sist endret av eNzONE; 23. juni 2007 kl. 05:52.
Bruk live-cdn opcrack, på en vanlig data skal det da ta 5 min å finne admin passordet, brukt den utallige ganger på skolen:P
Jess, funker fjell. Det heter forøverig OPHCRACK.

Du kan nedlaste den HER (nederste av dem).

Da trenger du ikke å være logget på heller
Sist endret av Handyman88; 23. juni 2007 kl. 12:13.
Jeg prøver å få henne til å logge på først også skifte passordet, men hvis det ikke funker så skal jeg si ifra, også kan dere bli enige om jeg skal bruke livecd eller whatever.
se på eller ta opp en video vist det går for fort.... du kan sikker tyde hva hu skriver daa
Bruk http://ophcrack.sourceforge.net/ som Handyman88 sier... ferdig med det...
Mor gikk vekk fra pc'n uten å logge av, så jeg gikk inn i cmd og skiftet Admin passordet. Skal skjekke i kveld om det har funket..!
Også merker hun det, og skifter passord, og lar ikke deg få tilgang til pc-en igjen.
Mission Accomplished!
Det var kanskje ikke det lureste å bytte passord?
Som grantax sier, i morgen når hun skal logge på så fungerer ikke passordet.. hmm..?
Kanskje du heller skulle brukt ophcrack så hadde du fått passordet hennes å du kunne brukt brukeren hennes å ingen hadde merket det!
Admin er skjult, og jeg har ikke rørt passordet på hennes bruker. Jeg skjekket om Admin passordet fungerte og det gjorde det- Hun kan rett og slett ikke merke at jeg har gjort noe..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Administrator er ikke egentlig skjult, den er bare ikke ment å brukes på Home\pro XP med "quickswitch" bruker prinsippet, den er alltid mulig å nå via ctrl+alt+delete på loginskjermen.
Ok, bare tenkte at hun var admin, hater det der tullet med at man MÅ lage ekstra bruker selv om man bruker pc-en selv. (Nå har jeg ikke prøvd en restart nå det 'steget' under windows installasjonen kommer opp, men kanskje det går, kanskje ikke)
hvorfor lager du ikke bare en egen adminkonto til deg også istedet for å endre på passordet hennes??