Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 9446
Begynte sent som 15 åring
Dikker egentlig alt, øl. rusbrus, cider, spirt, vin...
første gang når jeg var 15 tenker jeg, går mest i cider eller sprit, klarer ikke å drikke mye øl

drikker for å ha det morsomt
Jeg starta å drikke når jeg var 14 år. Drakk med drita på sprit uker senere. Nå er godt over 15.

Drikker vell ca. hver helg.
i 8. klasse. husker ikke hvor gammel jeg var da.

da var det sprit, vin og øl i en herlig blanding i skogen før diskoteket. hehe
Sitat av BoinTjau
--------
Og jeg trudde NordNorge var en av delene av landet som har mest med Hb å gjøre?.:P
--------
Btw så har jeg drikki Hb to ganger, den første gangen gikk det bra, og den andre gangen gikk det veldig lite bra (det var bare ett par helger siden) Hb er ingenting annet enn skummelt, jeg har svært liten tru på at jeg kommer til å drikke Hb igjen.
Vis hele sitatet...

Her i Nord Norge regner jeg nå med at det er ganske mye HB i forhold til de andre plassene. Nesten alle vennene mine som drikker, kjøper HB, inkludert meg. Vet ikke hvor mange som lager HB her (Alta - Finnmark), har mista tellinga for lenge siden.

EDIT: Har aldri vært noe skummelt i HB'en her, som jeg kan huske. For det første drikk vi her oppe mye HB på grunn av prisen, smaken og at det er mindre og drasse med
Sist endret av indolence; 23. juni 2007 kl. 14:35.
Drakk første gang, og ble tatt når jeg var 16.
Jeg drakk mest fra jeg 14 til jeg var 18; minst fredag og lørdag hver helg,
nå er jeg nesten avholds; dvs for meg er vin / øl noe som tilhører lørdagsmaten.

Også tar jeg meg ei rotbløyte en gang eller tre i året... Men disse festene gir meg skjeldent noe.
Sitat av Unify
Jeg er 16 år, og drikker ikke. Dette er av flere grunner. For det første gidder jeg ikke henge meg på fjortisbølga som er her jeg bor. 95% av alle som drikker og er like gammel som meg henger etter gangveiene og sovner i grøfter. På mandagen kommer de på skolen og skryter om hvor fulle de var.

I tillegg er jeg kristen selv, og har kristne forreldre. Nå står det faktisk ingenting om at man ikke skal drikke i bibelen, men likevel vil jeg påstå at kristendommen ikke er det som står bak mest fyll her i Norge.

Som om dette ikke skulle være nok får jeg sponset bil-lappen om jeg ikke røyker eller drikker før jeg er 18. Jeg har enda ikke rørt en dråpe alkohol, eller smakt på røyk. Tror det er lettere å holde seg unna om man aldri prøver det en første gang. Jeg er sånn type som er venn med alle stort sett, men de fleste bestevennene mine drikker ikke de heller.

Da tror jeg at jeg har fått sagt nok.
Vis hele sitatet...
Hvis du fjerner kristen-delen, så er jeg av akkurat samme ulla.
Begynte å drikke for fullt sommerferien '05 Da var jeg 14, siden jeg har bursdag veldig sent på året.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Unify
Jeg er 16 år, og drikker ikke. Dette er av flere grunner. For det første gidder jeg ikke henge meg på fjortisbølga som er her jeg bor. 95% av alle som drikker og er like gammel som meg henger etter gangveiene og sovner i grøfter. På mandagen kommer de på skolen og skryter om hvor fulle de var.

I tillegg er jeg kristen selv, og har kristne forreldre. Nå står det faktisk ingenting om at man ikke skal drikke i bibelen, men likevel vil jeg påstå at kristendommen ikke er det som står bak mest fyll her i Norge.

Som om dette ikke skulle være nok får jeg sponset bil-lappen om jeg ikke røyker eller drikker før jeg er 18. Jeg har enda ikke rørt en dråpe alkohol, eller smakt på røyk. Tror det er lettere å holde seg unna om man aldri prøver det en første gang. Jeg er sånn type som er venn med alle stort sett, men de fleste bestevennene mine drikker ikke de heller.

Da tror jeg at jeg har fått sagt nok.
Vis hele sitatet...
Tvert imot oppfordrer kristendommen og bibelen til bruk av alkohol opp til flere ganger, og alkohol er antakeligvis kristendommens hellige sakrament (vel, det og kjeks :-P). Så, ikke la fundamentalistiske kristnes tolkning av religionen og tekstene stå i veien for ditt forbrukt (merk forbruk, ikke misbruk) av dette hellige, sterkt religiøse stoffet! :-).

PS: Men vent til du er atten, såklart.
Jeg drakk meg full på Absolut Citron rett etter at jeg hadde fylt 13 år.
I begynnelsen drakk jeg mest sprit, fordi det var om og gjøre å bli fortest mulig full.
Nå går det for det meste i pils
Sitat av Unify
Jeg er 16 år, og drikker ikke. Dette er av flere grunner. For det første gidder jeg ikke henge meg på fjortisbølga som er her jeg bor. 95% av alle som drikker og er like gammel som meg henger etter gangveiene og sovner i grøfter. På mandagen kommer de på skolen og skryter om hvor fulle de var.

I tillegg er jeg kristen selv, og har kristne forreldre. Nå står det faktisk ingenting om at man ikke skal drikke i bibelen, men likevel vil jeg påstå at kristendommen ikke er det som står bak mest fyll her i Norge.

Som om dette ikke skulle være nok får jeg sponset bil-lappen om jeg ikke røyker eller drikker før jeg er 18. Jeg har enda ikke rørt en dråpe alkohol, eller smakt på røyk. Tror det er lettere å holde seg unna om man aldri prøver det en første gang. Jeg er sånn type som er venn med alle stort sett, men de fleste bestevennene mine drikker ikke de heller.

Da tror jeg at jeg har fått sagt nok.
Vis hele sitatet...
Samma her, men også kristengreia. Derimot er fattern ivrig etter å fikse lappen uansett, så... Meh. Ville sagt omtrent akkurat det samma selv, så quote er vel like greit som å skrive alt på nytt? ^^,
Sist endret av Praetox; 23. juni 2007 kl. 15:20.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Drakk meg helt kake første gang, var sommeren til 9, var vell rett før jeg fyllte 14
Var importøl, 6% så ble fort full..:P

Men synest ikke det er noe gale å drikke i allderen av 14-15, eller 11 for den sin del visst man klarer å drikke med måte og ikke drite seg maks ut.
Sitat av Tias
Tvert imot oppfordrer kristendommen og bibelen til bruk av alkohol opp til flere ganger, og alkohol er antakeligvis kristendommens hellige sakrament (vel, det og kjeks :-P). Så, ikke la fundamentalistiske kristnes tolkning av religionen og tekstene stå i veien for ditt forbrukt (merk forbruk, ikke misbruk) av dette hellige, sterkt religiøse stoffet! :-).

PS: Men vent til du er atten, såklart.
Vis hele sitatet...
Reglene ble laget for menneskene, ikke for gud. Nå skal jeg ikke dra alt for mye kristendom inn i denne tråden, men uansett tror jeg at gud vil at vi skal bruke det med måte. Men når man begynner som 14-15 åring er det meget stor sanssynlighet for at det blir MIS-brukt.
Sitat av Unify
Reglene ble laget for menneskene, ikke for gud. Nå skal jeg ikke dra alt for mye kristendom inn i denne tråden, men uansett tror jeg at gud vil at vi skal bruke det med måte. Men når man begynner som 14-15 åring er det meget stor sanssynlighet for at det blir MIS-brukt.
Vis hele sitatet...
Nei? Alt ettersom hvor stor viljestyrke personen har
Nå til dere som skryter av å drikke 96%, husk at man nesten ikke får tak i dette, siden flere prosent av alkoholen går ut i det du åpner flasken, pluss at forde om folk som selger påstår det er 96% så er det 9 av 20 ganger ikke dette, fordi ofte så vil dem lure deg, eller så vet de ikke hva alkohol er, uansett så driver jeg ofte med salg, å jeg VET at spriten jeg har er på ca. 80 % kanskje 75%, men denne er sterkere enn det de fleste har, å det folk påstår er 96% MÆi i RÆVA
Sitat av Blackspot
Nei? Alt ettersom hvor stor viljestyrke personen har
Vis hele sitatet...
Så du sier at mesteparten av ungdom (13-16) som er brukere av alkohol sitter hjemme å ser på fotballkamp mens de tar seg en guinness?

Edit: I stedet for å ta seg en tur i gatene å drikke seg drita "i byen" (ikke "på byen").
Sist endret av connubialis; 23. juni 2007 kl. 16:20.
Jeg Startet å Drikke i sommerferien til 8, selv om jeg selger sprit, så drekker jeg det sjeldent, siden Øl Er mye bedre, å det er ikke om å gjøre å bli drita, Man skal Kose seg med Alkoholen, En Stramm drink i nyogne selvsagt, men alldri for mye....

Å husk dette, det er bare sinnsykt barnslig å skryte av at man drekker 96% eller at man var så "full" i går...
de fleste tåler ikke så mye alkohol som folk skal ha det til!
Første gang jeg drakk var vel i oktober i fjor , da var jeg 17. Fikk sprit av søsteren min, hvem ville takket nei til sprit? Ble ikke full akkurat, men jeg kjente det i kroppen. Når jeg ble full første gang var på 18års dagen min 26.desember i fjor.

Drakk bare sprit shots og blandet med sprite, måtte drikke en del før jeg ble full, men herregud til full jeg ble da. Rart nok klarte jeg å gå noenlunde rett..
Jeg begynte å drekke meg full i 9. klasse, men hadde allerede lang erfaring med alkohol. Har dansk slekt og da blir det til at man drikker til maten fra tidlig alder.

Jeg tror det kan være viktig å være igjennom fjortissfylla for da vet du hvor mye du tåler og hvordan du er sterkt beruset tilstand. Jeg vil tørre å påstå at man utvikler seg som mennekse med å gjennomgå fjortissfylla. All erfaring er god erfaring, uannsett. Da står du sterker neste gang du havner opp i samme situasjon.

Noe jeg aldri kommer til å skjønne er at folk som drikker hver helg kaller MEG alkis som kanskje tar en fylla midt i en ukedag en gang i måneden.

Hvorfor er det mindre akseptablet og ta en fyllakule på en ukedag enn i helgene?

Noen som har et godt svar på det??
Jeg drakk ikke en dråpe før jeg var 18. Har vel forsåvidt ikke drukket så mye etter jeg ble 18 heller. For meg var det en prisippsak. Jeg skulle ikke drikke før jeg var 18. Det var ingen spesiell grunn til det. Jeg fikk ikke sponset bil-lappen eller noe lignende. Eneste var at søsteren min påstod at jeg var så lett påvirkelig, at jeg kom til å røyke og drikke lenge før jeg ble 18. Dette sa hun vel når jeg var 12 sånn ca. Det var ikke ment som omvendt psykologi, men det hadde vel kanskje den virkningen. Jeg bestemte meg i alle fall i det øyeblikket, for at jeg ikke skulle drikke før jeg var 18.

Når jeg først hadde bestemt meg for det, så var det ikke noe stort problem å la være å drikke. Det var enkelte ganger folk prøvde å få meg til å drikke, men når folk presser meg går jeg automatisk inn i blokkeringsmodus. Jeg er ganske sta sånn sett. Dersom folk presser meg er det større sannsynlighet for at jeg ikke gjør det, enn dersom de bare hadde latt meg være, og latt meg velge i fred.

- Slaich
Var vel 14 år såvidt jeg husker.. var i 9-10. klasse.

Drakk øl og dårlig HB da, men har lært siden og drikker nå for det meste Øl og Drinker
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg drakk litt da vi var på klassetur i 10. Drakk meg verken full eller dårlig. Vi var 3 stykker som kjøpte inn, meg og 2 andre. Om kvelden klarte en idiot å rive ned et vindu, kaste en kjipspose(min) ut som landet på et taxivindu slik at det kom en sint sjåfør opp som bare snakket Tjekkisk. Idoiten hadde også en slik stygg snurresprett latter som vi måtte høre på hele kvelden. Det er det vi kaller fjortisfull

Så jeg fikk bare drukket et par glass med bakardi-kola (eller hva det heter), litt vodka og nyte en halvboks Pilzner Urquell før idioten klarte å velte boksen over Donald duck bladet mitt

Tilslutt kastet jeg han bare ut, så han kunne sove på gangen. Og hvor vi oppbevarte all alkoholen var mellom sengen

Vi gikk fra masse for å unngå å bli stoppet i tollen( som vi ble også). Vedder på at vaskedamene hadde en hyggelig kveld etter at vi gikk
Sist endret av Brainiac; 23. juni 2007 kl. 18:06.
Første gang var vel i 15 års alderen, takket være øl! Jeg mener at alkoholinntak kommer an på personligheten. Er man en ganske fornuftig person er det ikke noe problem å begynne i tidlig alder, dog det er jo selvfølgelig ulovlig. De som går for dritings-modus for så å rave rundt hele kvelden, bør se til å modnes litt!
Nå er jeg jo selvfølgelig blitt litt eldre og deltar på fester i ny og ned. En kompis har skaffet seg bra kontakter og jag vanker i fylkets beste heimert! Blir ikke fyllesyk heller, og det fordi jeg har lært meg forhåndsregler; spis mat før inntak og drikk vann under inntak, enkelt og greit....
Starta vel å drikke mellom 8. og 9. klasse, den gangen gikk det mest i rusbrus og meget godt utblanna sprit.
Drakk meg full for først gang når jeg var 4 år. Slå den, bitches. (Små barn bør ikke drikke Tomtebrygg.)

Begynte å drikke når jeg var 16, noe som ansees som veldig sent der jeg vokste opp.
Prøvde et par ganger rundt 16-17, men ble aldri full uansett før jeg ble 19 og begynte "skikkelig" (ei helg av og til istedenfor en gang i halvåret liksom )
Drakk første gang da jeg nettopp var fyllt 14. Var i skapet til mor å hentet Cognac og noe wiskey, og dette endte i doskåla. Etterhvert som jeg fortsatte på mitt fjortende år drakk jeg oftere og oftere, og det gikk i rusbrus og sprit. Jeg oppførte meg som en ''fjortis'' i fylla, drakk og kastet opp, og klaget over hvor full jeg var. Nå når jeg har et par års erfaring tør jeg påstå at jeg har lært meg å drikke nogenlunde ordentlig. Jeg har begynt å drikke for å kose meg og ikke for å bli dritings fortest mulig, selv om det hender jeg dekorerer bakken med mageinnholdet mitt i ny og ne.

Jeg mener at det å drikke er en sak man må lære seg, på lik linje med for eksempel sykling. Først prøver man å sykle, og tryner litt, men etterhvert som man blir stødigere klarer man seg fint. Drikk med måte så kommer erfaringen med tiden.
Startet å drikke når jeg var i slutten av 12 års alderen. Foreldrene mine brygget hjemmebrent og jeg likte da å stjele og dele med eldre gutter. Jeg var "kjempetøff".
Men jeg angrer ikke, for den dag idag har jeg så mange syke minner at jeg klarer ikke å holde følge Sist helg sovnet jeg i en dusj til en kompis...litt pinlig at han måtte se badetissen min der jeg låg i dusjen hans i iskaldt vann (sellfølgelig tappet alt varmtvannet hans) Lurer på hvor lenge jeg sov der gitt....
ja du hadde sikkert maaaange "venner" i 12 års alderen din
Sist endret av uncleG; 23. juni 2007 kl. 21:23.
At de utnytta meg til de grader hersker det liten tvil om! Hvem vil vel ikke utnytte en liten dritt på 12 år som kan skaffe gratis hjemmebrent til dem?
13-14 år.

var nyttårsaften, drakk det meste jeg kom over...fikk stygga på mye rart etter den kvelden!
Sitat av uncleG
Hvor får du det fra at jeg er fra bygda? jeg snakker om at dere ikke forstår at miljøet er forskjellig fra stedene deres til Stovner i Oslo..
Vis hele sitatet...
mener du som er fra gangster-stovner (yoyo in tha hood) har mer tilknytning til heimkok enn folk nord for polarsirkelen? hehe.


jeg mener ikke å dømme noen. jeg valgte å vente til jeg ble atten fordi jeg så ikke noe poeng i å drikke, noe jeg fortsatt ikke gjør. hva andre gjør får være opp til dere, så lenge dere er gamle nok til å vite hva det går ut på, og moden nok til å kunne ta egne valg. det er ikke kult å ikke drikke, men det er ikke kult å drikke heller. det burde ikke være det som ligger til grunne når man velger å starte å drikke.
Sist endret av mrniceguy; 23. juni 2007 kl. 22:15.
Sitat av AleDuFFo
Problemet er at alle drittunger blir full på 1-2 rusbrus..
Skryte av hvor full man er, det er også drittunger som gjør.. og problemet dems er at de sikkert "faket" full også, slik som veldi mange umodne jenter og gutter gjør!
Vis hele sitatet...
Mange av dem faker overhodet ikke. De er bare ikke helt kjent med det å være beruset og tror de er fullere enn det de er. Kan kanskje ha litt med placebo-effekten å gjøre.

EDIT:
Jeg er nokså påvirket av alkohol akkurat nå har hatt en fin kveld St. Hans ftw! Om St. Hans ikke var i går da, så bare en haug med bål brenne i kveld.
Sist endret av shakin; 24. juni 2007 kl. 00:30.
Sitat av mrniceguy
mener du som er fra gangster-stovner (yoyo in tha hood) har mer tilknytning til heimkok enn folk nord for polarsirkelen? hehe.


jeg mener ikke å dømme noen. jeg valgte å vente til jeg ble atten fordi jeg så ikke noe poeng i å drikke, noe jeg fortsatt ikke gjør. hva andre gjør får være opp til dere, så lenge dere er gamle nok til å vite hva det går ut på, og moden nok til å kunne ta egne valg. det er ikke kult å ikke drikke, men det er ikke kult å drikke heller. det burde ikke være det som ligger til grunne når man velger å starte å drikke.
Vis hele sitatet...

Det er ikke det jeg skrev jeg skrev at miljøet er anderledes, og med det mente jeg at man drikker tidligere og hasj er jævla vanlig her.. tullinger jeg vet om har røyka det siden 6 klasse åsån..
Sitat av uncleG
Det er ikke det jeg skrev jeg skrev at miljøet er anderledes, og med det mente jeg at man drikker tidligere og hasj er jævla vanlig her.. tullinger jeg vet om har røyka det siden 6 klasse åsån..
Vis hele sitatet...
hvordan vet du at barna starter tidligere på gangster-stovner? er virkelig stovner så gjennomført gangster som det virker? og dette gjør vell uansett ikke at du ikke stolt kan ta dine egne valg. selv om du er fra stovner trenger du vell ikke å være gangster å kjøre fet bmw?
Sist endret av mrniceguy; 24. juni 2007 kl. 00:56.
Drakk for første gang et halvt år etter jeg var fylt 16, var en liten fest hjemme hos noen venner av meg . Gikk hovedsaklig i Vodka 60%, men fikk også i meg noen flasker Carlsberg.

Mener at å unnskylde drikkelysten sin på smaken er ganske patetisk, jeg er ærlig når jeg sier jeg drikker ene og alene for rusens skyld. Ser heller ikke underholdningsverdien i å bli totalt drita og våkne opp dagen etter uten en anelse om hva som foregikk kvelden før, for så å finne ut at du feide over et eller annet fugleskremsel...

Drikk deg brisen og kos deg med hukommelsen, senil kan du bli når du blir gammel!
Sitat av mrniceguy
hvordan vet du at barna starter tidligere på gangster-stovner? er virkelig stovner så gjennomført gangster som det virker?
Vis hele sitatet...
Haha keep it going mrniceguy. Jeg ga opp i går, du får ta opp i diskusjonen med den "trangsynte"
Sitat av shakin
Haha keep it going mrniceguy. Jeg ga opp i går, du får ta opp i diskusjonen med den "trangsynte"
Vis hele sitatet...
ja, vet du sånn jeg-gjør-som-alle-de--andre, og ikke skyld på meg, jeg er fra stovner (etc) holdninger er det noe av det verste jeg vet. så lenge ingen putter alkohol intravenøst trenger du ikke drikke det, ei heller røyke hasj og annet stæsh. fred ut kompis
da jeg var 5...

kom hjem etter en lang dag ute i snæværet, pappa tok av meg kjæledressen, og jeg løp inn i stua for å varme meg...

jeg var tørst, og så et lite glass med noe jeg trodde var juice eller saft, og drakk det...

det var pappa's whiskey...

pappa har fortalt at jeg løp rundt i stua og spyttet i raseri over den stygge saften, og drakk flere glass vann og melk...

jeg sovna halveis inn i barne-tv... og var sur neste morgen...

det gikk 8 år før jeg drakk alkohol igjen...
Sist endret av Turbolego; 24. juni 2007 kl. 03:36.
Første fylla var vel i 12-13 års alderen, da jeg drakk meg helseløs på sprit. Etter det begynte jeg å drikke mer eller mindre hver helg, enten det var fest eller ikke. Øl, sprit, vin - samme faen, så lenge man ble full!
Det var ikke før jeg rundet 15 (?) at jeg begynte å "roe litt ned" på festinga, da jeg begynte å jobbe for pengene.. Det endte med at jeg brøt meg inn i kjelleren og stjal & solgte hjemmelaget cider hver gang jeg skulle på fest, ekte "fjordacider" som det heter.
Nå, i 16års alderen, gidder jeg bare på fest når det er fest, drikker bare når jeg har råd til det, men blir selfølgelig full og ekkel hver eneste gang.
Jeg begynte å drikke alkohol da jeg var 14. Gikk mest i øl da som nå.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg var vel rundt femten år gammel tenker jeg, men har aldri vært et festmenneske. Alkohol nyter jeg heller med venner, en varm sommerkveld eller til fotballkamp.
Til Trådstarter:
Du sa du selv snart fyller 15? er det ikke egentlig 15års-grense på dette forumet? :O

Jeg drikke lite alkohol. Gjør det en skjelden gang i blandt med venner - 2-3 ganger i året.
Når jeg drikker blir jeg bare masete, usikker og redd for at jeg skal gjøre noe dumt, slik at det blir bråk
Sitat av Cinamon
Til Trådstarter:
Du sa du selv snart fyller 15? er det ikke egentlig 15års-grense på dette forumet? :O

Jeg drikke lite alkohol. Gjør det en skjelden gang i blandt med venner - 2-3 ganger i året.
Når jeg drikker blir jeg bare masete, usikker og redd for at jeg skal gjøre noe dumt, slik at det blir bråk
Vis hele sitatet...
viss dette er en regel tror jeg ikke den blir holdt så godt fast på
Nei, det er jeg fullstendig klar over
Sist endret av boblesaft; 24. juni 2007 kl. 12:41.
Første gang da jeg var 12 og det ble vel litt sånn nå og da utover til jeg ble ferdig med 10 klasse, someren etter 10 klasse tok det helt av og har festa som om det ikke var noen morgendag siden da
Jeg begynte vel i 9. klasse :p Da var jeg på min første ordentlige fyllekule..

Kan ikke se noe galt med å drikke sprit når man e 15-17 år gammel, det var faktisk det først jeg drakk :p

Jeg begynner på videregående nå og kommer nok til å drikke da også.
Sist endret av Rejolo; 24. juni 2007 kl. 15:23.
Drakk samme dag jeg ble komfimert. Den tiden var jeg vel 15, startet vel med øl. Men nå går det mere og mere i "sterkere" saker. Startet med Whiskey og Jäger, men finner fort litt øl i blandt.
begynte å drikke etter 10ende klasse

hennesy<3
Sist endret av VitaminC; 24. juni 2007 kl. 17:47.