Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1366
Kom til å tenke på en ting..
det er mange som har kamera på siden sin, men hva med mikrofon? kunne vært kult å prøve. noen som vet hvordan man eventuelt skulle få gjennomført det?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det SKAL gå ann..
jeg var inne på en geoshitty side engang, og der hadde innehaveren på en eller annen måte koblet til mic på siden.. sånn at når han snakket kunne man høre det hvis man surfa siden..

det finnes forøvrig også webcams som broadcaster lyd også.. så et på spareland til 1300 spenn bare
Egentli skal du ikke trenge og ha webcam som broadcaster lyden.. Mesteparten har vell en mikrofo som det er mulig og koble til dataen. Når du har det er det vell egentlig bare software som mangler. Og vist jeg ikke gjetter helt feil så finnes det sikkert no free-/shareware som fikser dette for deg.. Om det ikke finnes så er det nokk ikke alt for vanskelig og skrive no selv.. QuickTime broadcasteren er f.eks. open source så man kan jo modifisere den litt om men ikke er hax0r nåkk til og skrive en egen.. I min mening kan nokk alle med litt skilz hente ned en API og skrive sitt eget program. Men... Du må jo kunne litt programmering da.. Blah jeg skrive mye dritt.. hehe.. det er fredag og jeg begynner og bli full

Scha is about to get drunker
Trådstarter
6 0
Selv om jeg går med store planer om å lære meg å programmere, jeg kan nok lage "hello world" progs, men det spørs om jeg har de skilz som trengs for å gjøre noe slikt. må nok bli å prøve å få tak i et freewareprogramm et eller annet sted. Får bare fortsette å lete.
#include <iostream.h>

int main()
{
cout << "Hello World!";
}
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Er dritlei av dissa "hello world" kursa....
Dei som skriver Blabla for dummies er idioter... En lære INGENTING av det! vis en skal lære seg no så må det være gøy å lære det OG en må ha bruk for det! det som en lære seg av å lage er faen meg ikkje "hello world" programmer men TROJANS! DET er gøy å lage og du lære deg mykje meir av det!
Husk det! vis dere skal lage en artikkel om programmering så bør det være no gøy og brukbart en skal bygge opp kunnskapane rundt!

Takk for meg...
I fjor sommer hadde jeg stor glede av noe som foregikk
på forsiden.no ett sted. Der kunne du huke deg på et chatroom og prate med en mikrofon til alle de andre som var der. Som jeg husker var det mest trusler om hvor mye bank en eller annen skulle få på TG01, men uanz det var kult og man kan sikkert skaffe seg det pluginet dem brukte til browsererererererereren.
Trådstarter
6 0
Takker så mye!

ser ut som om det var mye bra der.

da gjenstod bare å kjøpe harddisk, kabinett, osv, så jeg får opp linux-boksen..