Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2203
Hvis man lager en virus eller orm for de som vil, slik som sprer seg via mail, noe lignende i-love-you og kournikova, og du blir tatt for det. Hva vil det da stå på rullebladet?

Han som lagde kournikova ormen brukte jo et virus lage program, som visstnok skulle være veeldig enkelt. Og, hva er straffene for det i Norge, har ikke hørt om slike tilfeller her hjemme, er det noen som er blitt tatt/dømt for noe lignende?

Jeg vil ha mine "15 minutes with fame" og tenkte at dette hadde jo vært en fin måte og ordne det på.

Forresten, han kournikova lagern fikk jobb på rådhuset fordi kommunen trodde han kunne mye om data etter at han lagde det viruset. Jeg kunne trenge en kickstart på min IT karriere også.
kødd litt med denne hvis du veit åssen du compiler ting i visual basic eller hva faen. det er nemlig source code'n til iloveu viruset
for å compile ilu.txt trenger du vel bare rename den til ilu.vbs, er vel det som er så farlig med det
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Dette er ikkje bra gutter...
du får ikkje sendt ut non vbs virus no til dags?
nyare outlook autoignora det... mirc autoignora... antivirusprogramma blir bedre... nei nei nei.. vis dere skal spre virus så bør dei være i .exe format... exe format er rett og slett best..
og virus er berre kjipt.. er mykje bedre å lage en trojan...
den som har fått trojan merker det nesten aldri...
du kan få dei som er smitta til å spre det...
du kan bruke dei til ddos...
du kan bruke dei som proxys
du kan bruke dei som wingates...
osv osv osv...

virus berre ødelegge og det finst allerede virus som gjer det som trengst at et virus skal gjere... og NÅR bruka du et virus som ødelegge? jo, når du f.ex har kommt deg inn på en hovedserver til MS... og kor ofte skjer det? Hmmm... aldri? jaja...

ps: Eg oppfordra ikkje til at folk skal gå ut og lage trojans, vbsvirus eller andre slags virus... eg berre fortelle kva som lønna seg vis en skal lage virus og slikt...
Det er ikke så vrient å lage enkle virus hvis man kan litegrann Visual Basic. Bare å lage et program som ikke bruker noen forms, som ikke synes, og som rettogslett tar og sletter hele harddisken. Eller noe som viser et par dårlig manipulerte Britney Spears pr0n-bilder mens det holder på

subject: "sinnsykt bra program! prøv nå! prøv! prøv!"
og vedlegget er .exe filen du laget i VB... sikkert mange som er idiot nok til å kjøre den

Sørg for at den sletter C*.* først, så typen i hvertfall ikke får startet maskinen hvis han avslutter programmet før det er kjørt ferdig

Eller en liten vri... for å komme forbi .vbs-sperrene i outlokk osv, lag et program (.exe) i VB som genererer en .vbs fil på disken, som igjen videresender mailen til alle i adresseboken og siden sletter den genererte filen... så starter den sletting av disken

Forøvrig er mailene som kommer med blank subject og avsender (fra en annen diskusjon) mest sannsynlig fra en som har W95.Hybris.Worm på maskinen... den lager tilfeldige .EXE filnavn når den sender.
Får blærekatar i hodet av å lese hvor lite respekt dere har for andres eiendom og privatliv.
Hacking (i ordets værste forstand) burde egentlig være straffeberammet med dødsstraff.
Som regel rammet attacks uskyldige privatpersoner som kanskje ennå ikke har betalt ned pc'n helt.
For de av dere som "seriøst" driver med slikt, gå heller en tur i skogen, se litt på dyrelivet, finn en fin og stor gran, (glemte jeg å si; ha med et rimelig kraftig slepetau av god kvalitet), bind tauet rundt en holdbar gren, lag en liten "hengeløkke" (liten pga. størrelsen på de små evneveike hodene deres), og stikk gjerne hodene inn i løkka og KYSS BAKKEN !!!

Yup Yup

Uhm.. skal ikke fritjof poste i dette emnet da?
Virker jo som om dette måtte være right up his alley...

malmklang
Det var som om jeg skulle ha sagt det selv Malmklang. Slutt med en gang! Det er en ordre.
Sist endret av Fleinsopp; 29. juni 2001 kl. 11:46.
Better than thou.
Originally posted by malmklang
... Uhm.. skal ikke fritjof poste i dette emnet da?
Virker jo som om dette måtte være right up his alley... ...
Vis hele sitatet...
Bare lurer på hvorfor det skulle være 'right up his alley'.. Er han liksom en '1337 hax0r v1ruz m3k4' eller noe?
Bare lurer på hvorfor det skulle være 'right up his alley'.. Er han liksom en '1337 hax0r v1ruz m3k4' eller noe?
Vis hele sitatet...
du... det var ikke sånn 'up his alley' di mente.. Det er det at han liker og stikke virus opp i rompa..

Scha got lots of virus up 'his alley'
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Uhm.. skal ikke fritjof poste i dette emnet da?
Virker jo som om dette måtte være right up his alley...
Vis hele sitatet...
Kan du slutte med å slenge drit malmklang? Du kan betrakte DET som en ordre. Det virker for meg som en stor andel av dine poster omhandler hvor teit andre personer er. slash quit it!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
skjønner ikkje kva du har imot hackere...
greit nok at det kan hende uvitende folk blir "hacka"...
men KORFOR blir dei hacka?
nybegynner bruker windows som for det meste trenger at en trojan skal være installert for at en annen person skal få sleppe inn...
Dei fleste nye datamaskinene har programvare som følger med og der iblandt antivirus program som allerede er installerte...

så... se føre deg en ny pc MED windows og MED antivirus program...
går det an å komme seg inn på den maskina? Ja, men berre vis en laga en heeeeilt ny trojan...

så då må du spørre deg sjølv:
"Folk som bruker trojans, er det "proffe" folk som bruker det eller domme newbies?" Svaret er nok Domme newbies...

"Kan domme newbies lage virus som ikkje blir oppdaga av antivirusprogram?" neeeeee-eeeeei...


Det du sa var:
"Som regel rammet attacks uskyldige privatpersoner som kanskje ennå ikke har betalt ned pc'n helt."
men dette er vel ikkje heilt sant heller då?
Dei er sikkert veldig uskyldige men dei folka blir vel egentlig ikkje "hacka" no for tida?

Vis det er sånn at du er sur fordi at du ved uhell installerte en netbus-server på datan din så er det jo berre å beklage men eg skjønner ikkje korfor du kjeme hit å klaga på oss om det berre fordi at du ikkje har/hadde nok peiling til å installere antivirusprogram eller å kjøre en netbus-server på datan din...
hva har jeg med dette å gjøre?
Originally posted by malmklang
Får blærekatar i hodet av å lese hvor lite respekt dere har for andres eiendom og privatliv.
Hacking (i ordets værste forstand) burde egentlig være straffeberammet med dødsstraff.
Vis hele sitatet...
Jau... greit nok det. Jeg ville aldri finne på å selv prøve metoder osv jeg poster på andre maskiner enn mine egne, strafferammer og slikt ...

Men jeg trodde det var unødvendig å skrive en disclaimer til hver "slik ødelegger du ting" post... Jeg synes det er helt greit å fortelle folk hvordan man gjør en ting eller bare lufte ideer (som jeg gjorde i min post) om et emne. Som de som blir gærne over at det finnes bombeoppskrifter på nettet - prøver man å lage noe ut i fra oppskrifter som en eller annen liksom-1337 h4x0r har skrevet er man jo dummere en lov er. Man kunne dessuten finne ut slikt lenge før Internet kom. En hver høyskoleutdannet kjemiker har kunnskap nok til å lage bomber, men det er da ikke alle som gjør det!

Men thermite er gøy da
Er på en måte enig med malmklang.
Det er fryktelig mange folk som nesten ikke kan noe data som blir "smittet" av virus på pcen.

btw, en gang så gikk jeg på neworder.box.sk og lasta ned lame.exe
Den starta rundt 1000 ms-dos prompt screener. Og fortsatte med å kødde.. Dagen etter så starter jeg opp pcen: Harddisken er ødelagt. Går ikke an å formatere riktig. Disken bestemmer seg ikke. Filene blir der ved format.. Plutselig dukker det opp gamle filer som jeg hadde formatert for 3 måneder siden. Heldigvis fikk jeg ny harddisk på garanti

Så til alle folk som har hensikter ved å starte lame.exe eller lage farlige virus: det er et helvete å fikse pcen etter det. Og jævlig slit.
Better than thou.
Sharken det er ikke verdt det.. I beste fall får du en mild straff.. Og siden du ikke er gammel nok til å bli satt i fengsel får muligens foreldrene dine mega bot.. Du vil sannsynlighvis prate med barnevernet de neste 5 årene..