Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 875
Hallo jeg har et Canon MV750i som er 1 1/2 - 2år gammelt. Imorgen er det komfen min og typisk idag skulle jeg bytte film. Og plutselig har skjermen blitt helt svart. Jeg kan se menyen og dato,klokke slett ogsånt men ikke det jeg skal filme elle rse på! Når jeg skal recorde og spille av så er skjermen svart. Jeg har tatt bateriet inn å ut og strevd med det ganske lenge. Har dere noen ideer?
Har også lest litt om dette på nettet at det har blitt endel episoder med black screen/ dead screens. Iallefall med Sony. Men har ikke funnet hvordan løse dette problemet. Vet ikke om det kan løses heller. Men hvis dere har kanskje en liten aning så skrive det her!
Er ganske desperat, siden har komf i morra og vil gjerne filme den ( :'

BTW: lense beskytteren eller hva den heter er tatt av ; )
Sist endret av gilde; 3. juni 2007 kl. 00:42.
Sjekk lukkerhastighet og blenderåpning

Eventuelt prøv automatisk-modus i godt opplyst rom (Vanlig lys).
Sist endret av devotio; 3. juni 2007 kl. 00:45.
gilde's Avatar
Trådstarter
Devito er ikke helt pro på dette området men, hvordan kan man skjekke lukkerhastighet og blender åpning

x)
Er du sikker på at du har tatt vekk dekselet foran? Altså, det som beskytter linsa? :P

Grr, leste ikke alt.
Sist endret av Lundern; 3. juni 2007 kl. 01:01.
gilde's Avatar
Trådstarter
Ja det har jeg gjort
Sitat av devotio
Sjekk lukkerhastighet og blenderåpning

Eventuelt prøv automatisk-modus i godt opplyst rom (Vanlig lys).
Vis hele sitatet...

Som gilde sier: hvordan sjekker man lukkerhastighet og blenderåpning på et videokamera?


Ser bokstavelig talt mørkt ut dette....har du noen mulighet til å få lånt deg et annet kamera til den store dagen da?
gilde's Avatar
Trådstarter
jeg er ikke helt sikker. Må nok stå opp litt tidlig i morgen og skjekke innom denne tråden og ringe litt rundt til folk jeg kjenner.
Men hvis dere har innspill del de gjerne!
Godnatt ( :
Siden du ikke har noe semi-proft kamera vil jeg anta at du finner dette inni menyen, evenuelt finner du noen knapper på utsiden som heter IRSI og Shutter Speed. Om IRSI (Blender) er lukket vil du ha et svart bilde.