Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 506
Jeg skal kjøpe nytt HK, CPU, og ram og har komt fremm til følgende HK :Asus A7V8X/LAN . Det støtter DDR 3200 ram som kjører på 400 Mhz. Mitt spørsmål er om det er noe vits i å kjøpe så rask ram? (med en athlon xp 2x00)...

Det jeg bruker pcen min mest til er det vanlige. >Spille, DviX og Mp3er(<- drum & bass rokker)
Er jo alltid vits med raskere minne. Men om du ikke føler for det trenger du ikke å kjøpe pc2700 selv om hovedkortet støtter pc3200. Men du må da tenke på at hele systembussen blir skrudd ned og ytelsen på CPU blir dratt ned.
Opprinnelig postet av TipeX
Er jo alltid vits med raskere minne. Men om du ikke føler for det trenger du ikke å kjøpe pc2700 selv om hovedkortet støtter pc3200. Men du må da tenke på at hele systembussen blir skrudd ned og ytelsen på CPU blir dratt ned.
Vis hele sitatet...
CPU bussen og RAM bussen er helt foskjellige. + Athlon XP kjører på 266 Mhz og DDR 3200 kjøre på 400. Det jeg lurte på er om det motsatte skjer. Att CPUen ikke utnytter ramen (uten å overklokke FBSen masse....)
du får ca. 5-10% bedre ytelse