Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 768
Heisann!

Min Windows Live Messenger vil ikke logge seg på. Jeg trykker logg på, og det kommer opp en feilmelding, så jeg trykker feilsøk. Ved feilsøkingen finner jeg ut at det er noe feil med "Proxy-server" og "nøkkelporter". Jeg trykker reparer og får opp denne meldingen:

---------------------------
Windows Live Messenger
---------------------------
Vi kunne ikke logge deg på Windows Live Messenger fordi Internet Explorer ikke kan koble seg til Internett. Kontroller webleserens mulighet til å koble seg til, og prøv deretter å logge deg på Windows Live Messenger på nytt.
---------------------------
OK Avbryt
---------------------------

Hvordan/ hva skal jeg gjøre?
Det er routeren som blokker msn.
Du må slå den av eller endre på innstillingene til routeren
Har du gjort det som feilmeldingen ber deg om? Har du sjekket at IE ikke er satt til "Arbeid frakoblet"?

En vanlig feil ved MSN-pålogging er at klokka/datoen på pc'en din er feil, men det virker her som om du prøver å koble til en eller annen proxy som ikke finnes - eller ikke får tilgang til (port/router-problem). Har du nettopp avinstallert f.eks. Messenger Live Discovery? Sjekk proxy-instillingene dine i IE, da MSN kan arve disse.
Sist endret av Dyret; 11. mai 2007 kl. 14:44.
Trådstarter
90 0
Jeg sjekka, og det var ikke noe som var satt til arbeid frakoblet, men IE funka ikke... Noen fler idèer?

Edit: Ikke avinstallert noe som helst msn program, det ble bare sånn, plutselig...
Sist endret av Ænndi; 11. mai 2007 kl. 14:54.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
tja, har du sett om du har satt opp noen proxy i f.eks IE?
har du prøvd å restarte maskinen\routeren din?

[offtopic]
HAR DU PRØVD Å REINSTALLERE WINDOWS? DET SA KOMPISEN MIN BRUKER FUNKE
[/offtopic]
Trådstarter
90 0
Sitat av AtXbYeA
tja, har du sett om du har satt opp noen proxy i f.eks IE?
har du prøvd å restarte maskinen\routeren din?

[offtopic]
HAR DU PRØVD Å REINSTALLERE WINDOWS? DET SA KOMPISEN MIN BRUKER FUNKE
[/offtopic]
Vis hele sitatet...
Hvordan setter man opp proxy

Restarting har jeg prøvd 4-5 ganger. Reinstallere windows, fucker jeg ikke alle programmene jeg har da?
Sitat av Ænndi
Hvordan setter man opp proxy
Vis hele sitatet...
Første treff på google:
http://support.microsoft.com/kb/135982

Du trenger ikke å få inn ALT med teskje.
Trådstarter
90 0
Sitat av Dyret

Du trenger ikke å få inn ALT med teskje.
Vis hele sitatet...

Egentlig, men gravemaskin er bedre...

Edit: Det funka ikke...
Sist endret av Ænndi; 11. mai 2007 kl. 15:21.
Start IE
- Tools > Internet Options > Connections.
Så er det en knapp som heter "LAN Settings". Push it.
Kryss "Automatically detect settings" og de to andre skal være av.
Fått en feilmelding jeg også, istedenfor å lage en ny tråd poster jeg det her.

Kan ikke koble til tjenesten. Dette kan skyldes proxy eller brannmursinnstillinger. Kontroller proxy og brannmursinstillingene. Du får tilgang til proxyinstillingene via alternativer for Windows Live Messenger. Når det gjelder brannmursinstillinger se instruksjoner fra forhandleren.
Vis hele sitatet...
Noen som kan hjelpe meg?
ordne på proxy innstillingene det er en guide hvordan du gjør det der oppe
Hva er neste?
ranvik's Avatar
først av alt, den feil du får er default for at du ikke har inet.
først start->run->cmd
skriv: ping 195.159.0.100
får du svar ? ja/nei ?
ja: det er noe feil med dns server sett fast til 195.159.0.100 og til 195.159.0.200
nei: du har ikke inet til deg, eller du har en firewall som fucker opp. eks: norton,zonealamr osv....
vidre på nei: er det link på adsl lampa di ?
ja: det er noe feil med dns server sett fast til 195.159.0.100 og til 195.159.0.200

Hva gjør jeg så?

Forresten, pcen jeg sitter på nå er koblet opp til samme nettverk, og på denne fungerer MSN. Resten av inett fungerer også fint på den andre.
Sist endret av Scholes; 13. mai 2007 kl. 13:48.