Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 679
Ta en titt på www.pixel2life.com.

Noen som har kode e.l. til et sånt meny system med kategorier? Javascript? PHP? Tok en titt på kildekoden, men fant ingen ting .
Hvordan meny? Ser ut som de bruker noe javascript ja. Men det er jo 15 menyer der inne.
marfo's Avatar
Trådstarter
Kategori systemet:

2D Graphics
3D Graphics
bla bla bla
bla bla bla...
Du må lære deg CSSv2, <ul> og <li> for å få til det der, og bittelitt javascript.
Det finnes flere måter å finne ut det du ønsker.

Lær og lese kildekode 101:
1.
Først må du finne hva som skjer når en trykker. Det gjør du ved å lese kildekoden der det trykkes, i dette tilfellet "2D Graphics". Da åpner du kildekoden og søker etter "2D Graphics" helt til du finner en link som passer til det du ønsker. Når du har kommet så langt ser du at det er
Sitat av pixel2life
onclick="return toggleLayer(...)">2D Graphics</a>
Vis hele sitatet...
2. Du fant ut hva som forårsaker denne fiffige dupeditten som Pixel2Life har. Det skjer ved å bruke en funksjon som heter "toggleLayer". Hva må en gjøre da? Jo, finne og studere hva de har der.

3. Da søker vi etter ".js" eller "<script>" i kildekoden. Så er resten bare ren gjetting og i dette tilfellet fant jeg "toggleLayer" under global.js

4. Studer toggleLayer og prøv å forstå hva som skjer. Dette gjøres enkelt ved å se på oppsetningen rundt linken, og studere innholdet i toggleLayer() i praktisk bruk.
Sist endret av esl; 26. april 2007 kl. 11:33.
marfo's Avatar
Trådstarter
det samme fant jeg, Men: jeg har ikke tilgang til global.js etter som dette er en link som ikke ligger i selve dokumentet... Lurte bare på om det var noen som har en kode liggende med samme funksjon...
Kan du utdype hvordan du ikke får tilgang? Javascript kjøres lokalt og må leses av nettleseren, så det er klart at du får tilgang!
marfo's Avatar
Trådstarter
ah!... fant ut hvardan man fikk tilgang til js filen :P