Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 626
Hello :-)

<div style="height: 420px; width: 100%; overflow: scroll;">

Hvordan kan jeg begrense overflow til å kun å affisere høyre side og ikke under?
Jeg skal ha scroll til høyden, men ikke bredden...

På de sidene hvor scroll med "overflow: auto;" vil falle bort, skal det være en un-active scroll liksom, dette for å gjøre bredden på alle sidene identiske osv...
Altså at scrollen er synlig, men gjennomsiktig og ikke aktiv på de sidene hvor det ikke er noe å scrolle... "un active scroll..."
Sist endret av xquz; 24. april 2007 kl. 10:42.
Hei!

Kan du vise en slik side som har det du ønsker - eller noe tilsvarende?

Takker.
EDIT: Ah.. nei, ikke no svar... leste feil..
Trådstarter
div style="height: 420px; width: 100%; overflow: scroll;">

vist jeg bruker denne, så får jeg scroll både på siden og nede... går det ikke an å få kun på siden??
med overflow: auto; og teksten overstiger høyden på siden så kommer det jo opp scroll kun på siden, og det vil jeg ha! ikke under!
overflow: auto;

prøv den...
Trådstarter
det er den jeg bruker.... jeg har en table side med en meny øverst.
jeg bruker auto, men da blir sidene forskjellige pga det kommer inn en scroll til høgre på de sidene som er lengre... og jeg vil ha alle sidene like. går det ikke å få side-scroll på alle sidene uansett lengde?
Niks. Enten konstant 2 scrollbars, eller noen ganger 1 scrollbar noen ganger ingen. Ihvertfall ifølge w3schools.com . Og de pleier å ha peiling.
Du kunne kanskje programmert noe såntno inn ved hjelp av java eller flash eller no. Vet ikke, har ikke prøvd.
Trådstarter
Ok takker for det :-) Da blir det vel to scrollbars selv om det var litt i veien med den under..