Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1121
Jeg finner ikke ut hvordan man får hjemmesiden til å låse seg. Når jeg åpner siden med widescreen skjerm blir det dobbel bakrunn. Dette er fordi jeg laget den på en vanlig skjerm og skrev da målene sånn at de passet den skjermen. Er det noen som kan koden for å få den til å tilpasse seg selv etter hvilken skjerm den vises på og hvilken nettleser man bruker?

Litt vanskelig å forklare men jeg håper dere forstår.

Takk for alle svar!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høres ut som du har laget siden med frames eller noe, har du siden liggende ute så man kan titte på koden f.eks ?
http://www.home.no/leif-a/
vet det er litt dårlig kodet men har nettop lært meg litt html
Vet at den ikke validert, men skal gjøre det senere
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm, ser ut som sidens størrelse ikke er ordentlig formatert, hvilket program lager du dette i? eller skriver du for hånd?

Dersom du skriver for hånd ville jeg anbefale deg å sette deg inn i tables med engang, blir straks mye enklere å holde styr på siden med diverse bokser og lignende :-)
lager i notepad blir best i firefox
Du har bare skrevet rett oppå bakgrunnen.

Det er bedre hvis du deler opp bakgrunnen i flere bilder og setter dem inn i tabeller slik som AtXbYeA foreslo.
skal jeg legge bildene i tables eller skriften? eller begge deler?
Begge deler, kunne forklart meg bedre, men jeg orker ikke i dag.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://www.htmlgoodies.com

Der har jeg lært det lille av html jeg kan.
Hold deg unna tables for design og layout. Lær deg heller css med div-tags.
Har tittet litt på tables nå, men hvordan får man dem til å "sitte helt oppå" hverandre. Blir et lite mellomrom mellom headeren og menylinjen.
PS:har ikke lagt det ut enda...
Sist endret av disaster master; 18. april 2007 kl. 22:21.
border="0" og cellpadding="0" skal funke tror jeg.
hvordan gjør man sånn at skriften i en tabell ikke kan resizes? mediaplayeren på filmer flytter seg hvis jeg gjør det.