Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 488
Jeg vil gjerne vite noe, og jeg begynner vel å spørre som dette:

1. .net - .no - .com osv. har MYSQL og PHP innstallert. Men hvordan fungerer sånn "Lage-bruker"-system? Altså, er det sånn at man lager en sti i PHP når noen registrer seg, så får brukeren sin egen mappe? Foreksempel at jeg skriver i PHP at registrering kommer til Mappen: "Brukere", så lager jeg mappen "Brukere" også når folk regger seg, så får de sin egen mappe der, hvor informasjon de har oppgitt osv. er?
Pluss brukerens eiendeler (i et spill f.eks') osv.?

2. Hvordan kan jeg få noe sånt til å fungere?

3. Noen som har et registrerings-script som kan føre til mappen "Brukere" når man er regget?
Først og fremst, .net, .no, .com etc er domenenavn og har ingen verdens ting installert. Domenenavn peker til en server, i dette tilfelle en webserver, som har MySQL og PHP installert.
Jeg anbefaler deg først og fremst å sette deg inn i PHP og MySQL slik at du faktisk har sjans i verden til å forstå hva du driver med før du slenger inn et vilkårlig script.
Registreringsscript finner du i hopetall på google.
MYSQL er en database med tabeller. Hver tabell inneholder forskjellige felter som har en forhåndsdefinert type og lengde (f.eks. heltall, tekst, osv.) I disse tabellene kan det legges inn oppføringer gjennom f.eks. et php-script. Lages altså ikke noen mappe i den forstand.

PHP er et programmeringsspråk og ikke noe mappesystem med stier slik du spør om. Tenker du mener mapper på selve webområdet, noe som er fullt mulig å lage gjennom et script som oppretter en mappe. (Er veldig usikkert siden hvem som helst kan legge inn hva som helst.)

Finnes et utall guider på nett hvordan du lager login-systemer/registreringsscript, men siden du tydeligvis ikke helt vet opp og ned på php/sql/html enda anbefaler jeg deg å lese litt om det først.

http://www.w3schools.com/
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ta deg en titt på http://www.w3schools.com/ du. PHP finnes over hele nettet, og det gjør guider til det og. W3Schools er et bra sted å begynne