Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 847
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Heisann.

Jeg trenger en ny bærbar, og tenkte jeg skulle gå for mac siden jeg har hørt så mye bra om dette. Jeg går utifra det er en mengde med tråder ang. dette, men det kommer alltid noe nytt, så jeg starter en ny en.

Det som er problemet er at jeg ikke vet så alt for mye om mac. Jeg benytter min pc til videoredigering, bilderedigering, WoW, noe Counter Strike og noe dreamweaver.

Er da mac noe for meg? Kan jeg spille World of Warcraft og Counter Strike på en mac? Hvilken mac passer best for meg itilfellet?
videoredigering, bilderedigering funker sånn delevis bra. macbooken er ikke den kraftigste macen, men den funker.
du kan ihvertfall spille WOW på den. er litt usikker på CS.
du burde gå for "macbook pro"
cs funker dårlig på mac.
skal du spille, hold deg til wintendoen
du kommer veldig langt på en macbook hvis det er basic bilde og videoredigering du skal drive med. sleng i 2gb ram og du får en kraftig og fin maskin.

alle programmene du nevnte finnes til mac, men cs må eventuelt spilles gjennom windows/bootcamp, som typisk nevner.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Trådstarter
Jeg må få si at CS ikke er noe must.
ikke velg mac.. det er dyrt og kan ikke oppdateres! fy
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Marius_volvo den kan jo oppdateres. Tosk!. Ikke snakk om noe du ikke har peiling på. Lukk kjeften din og hopp over til en annen topic.

Men matz0r, skal du ha noe berbart går for den vanlig macbooken og ikke pro.

13,3 DET er berbart
15,X DET er flyttbart

Selfølglig opp til deg selv hvor stor maskin du vil ha, men jeg ville gått for en macbook.
1gb ram holder lenge.
Skal dere komme med noen vettuge kommentarer så hold de saklig, det gjelder DEG marius_volvo. Forsåvidt !mats også. marius_volvo, hvor mye kan oppdateres på en PC Laptop? ganske nøyaktig det samme som på en Mac, FYI!

Det høres ut som du trenger en macbook pro, det hadde jeg valgt hvis jeg var i din sitjuasjon og hadde midlene til det. Jeg personlig har denne: http://store.apple.com/Apple/WebObje...clm=MacBookPro

Litt om min erfaring: Jeg har vært svoren PC/Windows bruker helt siden vi fikk DOS i huset, før dette hadde vi forskjellige maskiner som C64 og Spectrum for å nevne noen.

Jeg spiller en del, og var skeptisk til hele konseptet med Mac, men den dag idag angrer jeg ikke et sekund. Bootcamp gjør at du kan gjøre Windows på din mac hvis du har noen programmer som ikke finnes til Mac, og det er ikke ressurskrevende applikasjoner kan du kjøre dem igjennom CrossOver(gitt at det støttes), eller boote opp Windows mens du kjører OS X med Paralles eller lignende virtualiseringsprogramvare.

Ja, Mac er litt dyrerene. Men jeg tror mange mac brukere vil si seg enig i at en Mac holder seg lengre enn en PC. Men det hele koker ned til hva du ønsker, hva som er dine krav til en maskin.

Det er en tilpassningfase å skifte til Mac, no question about that, men det er verdt det, sømløs integrasjon av programvare, operativsystem og enheter som kan kobles til macen er det jeg vil trekke frem som positivt.

Valget er ditt, jeg kan bare si hva jeg er fornøyd med, og ikke fornøyd med.


Edit:

Og benytter du deg av ADC programmet til Apple (gitt at du er en student som oppfyller deres krav), så kan du få en Macbook Pro til 15 tusen, det er 3000 ,- av, som gjør den meget aktuel, hvertfall når jeg kjøpte den.
Sist endret av tore-; 8. april 2007 kl. 14:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av marius_volvo
ikke velg mac.. det er dyrt og kan ikke oppdateres! fy
Vis hele sitatet...
Tja, så veldig dyrt er det ikkje. Det er gode pc'er, og sammenligna med Thinkpad, så er det omtrent samme pris for sammenlignbar HW.

Du kan utmerka godt oppgradere en mac på linje med en PC. I en bærbar er det du kan skifte sånn ca:
  • RAM
  • Disk
  • MiniPCI-nettverkskort

Og alle dei komponentane kan du nok skifte i en mac også.... Så kor du får dei velfuwnderte påstandane om at det er møkk fra...

Og det skal nevnast at eg er rimelig langt fra mac fanboy. Hater OS-X...
Holde fokus? En del gode svar, men spørsmålet var mer spesifikt rettet enn "hva er best - PC eller mac?" Skal det nødvendigvis alltid gå over i mac fanboy-rutinen? Geez Louise!