Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1405
Maskinen: PowerBook G4 1,67ghz 15" (2 år gammel til sommeren)

I går kveld overførte jeg en miniDV tape fra videokameraet og direkte inn i Toast via firewire, for å så å brenne det på dvd. Når overføringen av tapenen var ferdig etter 60min (ganske sikker på at det var da det skjedde), så sloknet maskinen helt. Når jeg lokket igjen skjermen begynte det å lyse i "dvalelyset", men når jeg åpnet skjermen igjen, var den like død. Prøvde dette flere ganger. Tenkte som så at den bare hadde hengt seg opp litt, så valgte å fortsette dagen etter med problemløsning.

Jeg prøver å skru på maskinen igjen nå, uten respons. Nå fungerer heller ikke dvale lyset lenger. Jeg forsøker så å trykke på batteriknappen under, og det blinket så på det nederst lyset. Jeg prøver å ta ut batteriet, og så sette det inn igjen litt senere. Like død.

Selvom maskinen var fulladet tenkte jeg at den hadde klikka og blitt tom for strøm, så jeg setter inn strømkabelen. For de av dere som kjenner til PB, så skal det lyse rundt selve kontakten når man kobler den til. Det gjør det ikke

Er nå utrolig redd for at den skal ha tatt helt kvelden. Noen som har noen tips? Som sagt så blinker det på et av lysene når jeg trykker på batteriknappen under, så er i hvert fall "noe" respons.

Innspill taes imot med stor takknemlighet!!
Du kan prøve en PMU reset. Les mer om dette her.
Har nå funnet ut at det var strømforsyningen som hadde tatt kvelden. Var overbevist om at mac'en var fullladet da det skjedde, så kan virke som at når strømforsyningen tok kvelden, så tok den også å virkelig tømte batteriet for gjenværende strøm. Blinket som sagt til å begynne med litt når jeg trykket på batteriknappen under. En stund senere var den derimot helt død.

Skal klage på strømforsyningen i henhold til reklamasjonsretten, ettersom den plutselig bare streiket. Kommer med tilbakemelding når jeg vet enden på visa.... Har ikke applecare, så blir spennende å høre hva de sier.
Hvis den er to år gammel til sommeren skal de egentlig ikke kunne si noe som helst, en datamaskin til rundt 20.000 skal helt klart vare vesentlig lenger enn to år, vil nok tro at forbrukerombudet krever 5 års reklamasjonsrett på sånne ting.

Kjøpte du den i butikk, eller på nett? Går du i en butikk kan jeg tenke meg at de ikke gidder å krangle like mye som tullingene hos applestore på nett/telefon gjør, tar seg mindre bra ut ovenfor andre kunder i lokalet
Det er trolig en av RAM brikkene som har svikta deg..:/