Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1318
Jeg skal kjøpe meg 24 season one på DVD, hos dvd00 finner jeg den for 549.- noen som aner hvor mye tolla vil koste, eller har noen tips til andre webshopper. Har vært innom noen amerikanske webshopper men der har de release 17 nov. mens hos dvd00 og i avisa sto det at det var release 19 aug. Merkelig
Kunne ikke finne noe informasjon ang. porto til Norge, men jeg bestillte filmer fra Sverige en gang, og da var portoen på ca 90 kr.

Det med forskjellige utgivelsesdatoer er vel pga. sonene. Selv om jeg syntes det var litt merkelig at en sone 2 dvd, blir utgitt før en sone 1 dvd...
Jeg tror det er slik at du må kjøpe over en viss sum for at du skal trenge å betale toll. Vet ikke hvor mye denne grensa er på desverre.
Hvis den koster over 200 så må du betale både tollgebyr og MVA.

Jeg vet ikke hva dette gebyret er på, men som du sikkert vet selv så ligger MVA satsen på 24%...
24... hver episode er en klokketime du ikke kan gå glipp av!
Yapp... den serien er noe av det beste som har blitt laget!

Så nettopp episode 19, og skal nå sette på episode 20
genial serie.... en serie som fortjener en plass i hylla sammen med Simpsons og Futurama
ohh... den må jeg skaffe meg

gidder du å vente en måned til så kan du få den her for 363,70kr:
http://www.dv-depot.com/catalog/prod...ucts_id=129373

men det blir vel sone1 og uten norsk tekst...
heh.. får vel kjøpe den jeg også... blir litt lei av å vente en uke for en ny episode
Om jeg ikke er helt på vidda (flytta derfra for 2 år siden), så er vell tollgebyret ca. 150,- og moms er som alle vet 24% av verdien på varen.

[EDIT]Glemte nesten en ting.. Får du dem til og skrive på pakkesedelen at det er en "gave" slipper du moms..[/EDIT]

Scha
Sist endret av Scha; 2. august 2002 kl. 09:12.
Jeg tror at alle episodene som til nå har gått på tv2 vil bli sendt sammenhengende den første eller andre helgen i august....
med dv-depot slipper du mom og mva
Hmm. jeg ser lite på tv for tiden!!

Hva er 24??

Action, drama, advokat...???
Opprinnelig postet av tore-
med dv-depot slipper du mom og mva
Vis hele sitatet...
Både moms og MVA??? WOW!
lol

Scha
Ta og sats på sone1 utgivelsen. På sone2 har dem erstattet 5.1 sporet med et kjedelig 2.0 spor og tror det var noe annet som var fjernet og.
Frode's Avatar
Trådstarter
Etter et kjapt regnestykke så vil det koste 700.- + mva å kjøpe ifra dvd00. Så jeg skal iallefall vente litt,dv-depot ser jeg har fått bra med skryt.

dunkApunk: Personlig synes at det er den beste serien på tv ever, 24 burde du absolutt få med deg. Info om serien kan du finne her, ellers kan du søke litt på google, eller ta deg en tur innom FOX sine hjemmesider oxo (de som har laga serien)
http://www.tv2.no/program/article.jhtml?articleID=60692

Og så har vi en gladnyhet til deg som har gått glipp av 24 i sommerferien: 24 blir sendt i reprise lørdag og søndag i uke 32, 10. og 11. aug. Lørdag vil de fire første timene vises og søndag de neste fire, og så kommer episode 9 på mandagen igjen. Begge dagene går serien på tidlig ettermiddag fra ca. 14.50.
Vis hele sitatet...
Nå har ingen av dere noen unnskyldning for ikke lenger følge med på denne serien
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Wohoo, dette skal jeg huske, så bare episode 1
Opprinnelig postet av morten
Nå har ingen av dere noen unnskyldning for ikke lenger følge med på denne serien
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg skal med dama til oslo den helga. Så hvis jeg sier at jeg vil ligge på hotellet å se på tv i fire timer, tror jeg ikke hun blir så vanvittig glad jussom...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har bestillt noen DVD'er gjennom DV-depot.com, f.eks Star Trek season 2 & 3 (kanskje litt nerd ja, men hva så). Har ihvertfall sluppet toll og alt sånn begge gangene (betaler bare det DVD'ene og frakt koster). Ta en titt på forumet dems og se hvor mange som har sluppet toll og moms (faktisk alle tror jeg), grunnen er enkel:

Alle bestillinger blir merket "used software" eller noe lignende med total verdi rundt CAD 25. Bruker man også DHL får man varene levert direkte på døra til en billig penge (1-7 for drøye $10, 8-14 for drøye $20 osv). Varene kommer også til deg i løpet av noen få dager, på mine to bestillinger tok det 3 dager på det meste før jeg hadde varene på døra.

En negativ ting, er hvis sending blir borte underveis (den er ikke forsikret og verdien på pakken og kvitteringer inni viser kun CAD 25) Grunnen til at kvitteringen inne i pakken er "faket" er for at DHL ikke skal legge toll på varene. Tror DHL skjønner hva som foregår men lar det gå, fordi de sikkert tjener gode penger på akkurat dette firmaet og denne type handel.
Opprinnelig postet av Scha


Både moms og MVA??? WOW!
lol

Scha
Vis hele sitatet...
Mente moms og toll :banana: