Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 589
Hei.

Tenker på å kjøpe en ny skjerm, etter mange gode år med min Dell 19" CRT som begynner å bli litt for gammel.

Har sett meg ut en Acer AL2216Wsd, og lurer igrunnen på om denne er noe tess. Jeg vet at den er blant de billigste 22", men har ikke så forferdelig mye å rutte med. Likevel er kvalitet viktig for meg, og jeg er villig til å drite i hele greia om den ikke duger.

Forøvrig kunne jeg gjerne tenkt meg en ~22" widescreen da jeg ser en del filmer og serier på PCen. Jeg spiller også en del, og ja, skjermkortet mitt støtter DVI.

Om dere kunne gi meg et par tips om LCD-skjermer generelt og pluss/minus for Acern hadde det vært flott
http://www.hardware.no/tester/skjerm...-tommere/36215

I dag kom det akkurat en test på 22" LCD på hw.no.

Selv tenker jeg, etter å ha lest mange omtaler, tenkt å kjøpe meg en
http://prisguide.hardware.no/product...roductId=52399

Ingen tvil i det valget.
Scarface
hedningen's Avatar
Trådstarter
Takk for svar

Artig at hw.no testa disse da. Akkurat hva jeg trengte, og jeg gikk glipp av det siden jeg sjekket i går.

Kan du begrunne hvorfor du heller vil ha en samsung? Er det pga HDCP?

Hva er forresten "Pivot"?
Sist endret av hedningen; 8. mars 2007 kl. 21:19. Grunn: La til et spm
Pivot er så man kan snu skjermen 90 grader.

Sitter med en Samsung 215TW akkurat nå, kan absolutt anbefales om 21" holder (litt dyr da, men, men).
Scarface
hedningen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy
Pivot er så man kan snu skjermen 90 grader.

Sitter med en Samsung 215TW akkurat nå, kan absolutt anbefales om 21" holder (litt dyr da, men, men).
Vis hele sitatet...
215TW var nok i litt dyreste laget.

Men har sett meg ut en annen skjerm etter å ha lest kommentarer til testen på hw.no, hvor 226BW ble anbefalt. Den har jo 1000:1 kontrast og bedre responstid(2ms, vet dette ikke teller så mye), men den er "Glossy". Etter hva jeg har forstått skal dette gi et klarere bilde, men også føre til flere refleksjoner i skjermen.
Er dette bare plagsomt, eller noe å foretrekke?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Det er en smaksak. Det gir ikke nødvendigvis noe klarere bilde, men det kan oppfattes slik pga at fargene får mer glød og blir mer livlige. Som du nevner gir den type skjerm mer refleksjoner, så om du lett lar deg forstyrre av det eller f.eks har et vindu som slipper inn dagslys, kan det være et minus. Personlig har jeg en Nec WGX2 20" ( http://netshop.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=28214 ) med glossy overflate og digger denne, også de som vanligvis skyr glossy skjermer som voldtekt har uttalt begeistring for den. Nå bruker jeg den også i et rom med lite lyskilder.