Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 997
Hei! Jeg har kjøpt meg en xbox med chip, som også har fått innstalert ett annet "dash" enn det originale.
Det har seg nå slik, at når jeg prøver å skru på xboxen så står det at jeg må levere xboxen på service, og feilmelding nr 16.
Dette kommer visstnok av at den har stått uten kontakta inne i over 5 timer, og klokka da blir restarta. Da prøver xbox'n å finne igjen en fil ifra den orginale "dashen", som da naturlig nok ikke er der...
Mitt spørsmål er da om noen vet hvordan jeg får fiksa dette?
På forhånd takk
Mvh Daniel aka Daruu
P.S. Dette er den første posten min, så ikke skyt meg om noe er feil
Sitat av daruu
Hei! Jeg har kjøpt meg en xbox med chip, som også har fått innstalert ett annet "dash" enn det originale.
Det har seg nå slik, at når jeg prøver å skru på xboxen så står det at jeg må levere xboxen på service, og feilmelding nr 16.
Dette kommer visstnok av at den har stått uten kontakta inne i over 5 timer, og klokka da blir restarta. Da prøver xbox'n å finne igjen en fil ifra den orginale "dashen", som da naturlig nok ikke er der...
Mitt spørsmål er da om noen vet hvordan jeg får fiksa dette?
På forhånd takk
Mvh Daniel aka Daruu
P.S. Dette er den første posten min, så ikke skyt meg om noe er feil
Vis hele sitatet...


prøv å kontakt folkene som du kjøpte xboxen hos.


og neida, her blir ingen skutt.
http://xbox-scene.com/articles/errorcodes.php

16 - dashboard - Other files to do with dashboard / dashboard settings (specific dashboard error)

Kansje det er til hjelp
Sitat av Stigern
[url]
Kansje det er til hjelp
Vis hele sitatet...

det var en liten mulighet at det hjalp. men jeg tviler

kompisen vår med en ødelagt xbox har jo allerede sagt at det er dashboardet som er problemet hehe.

men du er snill som prøver å hjelpe da
Det er ikke noe problem...

Du må bare instalere på nytt... eller legge in et dashboard som f.eks. evoX avalunch etc.
Feilen er nok mest sannsynlig at xboxen ikke finner noen programfil å starte opp når xboxen starter. Hvilken programfil som skal startes er angitt i xboxens bios. Jeg anbefaler å flashe biosen.

Last ned en bios og bios-"editor". Fiks et bios-image og brenn den ut på en cd/dvd som støttes av din dvd-rom (CD-RW støttes av samtlige). Legg også et dash og et bios flasher-program på cden/dvden (obs- dashboard-programfilem må hete default.xbe). Starter du opp xboxen med CD/DVD i skal denne starte automatisk. Da kan du starte opp flash-programmet og flash ebiosen med bios-imaget du har lagd.

Programmer, bioser og dashes kan finnes på xbins.org (#xbins@efnet).

Les mer om bios-flash, dashboards etc. på xbox-scene.com.

Andre kan sikkert skrive en bedre fremgangsmåte her, men dette er mine 5 cents seint på en lørdagskveld...


edit: Det er strengt tatt ikke _nødvendig_ å flashe biosen...
Prøv å bare brenne ut et dashboard (anbefaler XBMC) på en CD-RW. Igjen - husk å rename programfila til default.xbe før du brenner CDen. Dersom du ikke bruker XBMC må du mest sannsynlig også ha en filbrowser...
Når ditt dash starter opp fra CDen, start/velg filbrowseren og gå til roten av C-partisjonen. Finn dash-programfila di i C-partisjonen, og rename den til xboxdash.xbe, evoxdash.xbe eller default.xbe eller noe i den dur. Prøv deg litt frem...

Bruk den innebygde
Sist endret av maedhros; 3. mars 2007 kl. 23:51.
Hvorfor gjøre det så vanskelig?

__hxxp://thepiratebay.org/tor/3556886/X-Wizard_Multidash_Autoinstaller_v3.1_Plus_by_Lorenz

Last ned, brenn til ei skive, boot XBOX'en med skiva i og følg oppskrifta så blir boksen din oppsatt igjen med dashboard og alt du trenger.
Sitat av daruu
Dette kommer visstnok av at den har stått uten kontakta inne i over 5 timer, og klokka da blir restarta. Da prøver xbox'n å finne igjen en fil ifra den orginale "dashen", som da naturlig nok ikke er der...
Vis hele sitatet...
Bare reagerer litt på dette med at hvis kontakta er ute mer enn 5 timer så blir det krøll? Dette gjelder iallefall ikke på min xbox 1.6, med billig chip og XBMC.. Hender kontakta er ute 2-3 dager i strekk, og den starter opp som normalt når jeg skrur den på igjen. Det var alt jeg hadde på hjertet!
Trådstarter
71 4
Takker for svar!
hmm
Tenker jeg først prøver å få lasta ned en slik autodash innstaller, å ser om jeg får den til å funke(noe jeg igrunn tviler på men)
Hvis ikke det funker, så får jeg prøve maedhros metode med bios flashing...
Det er ingen med litt kunskaper om akkurat dette temaet som skal på TG da, som har lyst til å gi meg en hjelpende hånd der hvis jeg ikke skulle fått det til før det?

Sitat av LoOzR
Bare reagerer litt på dette med at hvis kontakta er ute mer enn 5 timer så blir det krøll? Dette gjelder iallefall ikke på min xbox 1.6, med billig chip og XBMC.. Hender kontakta er ute 2-3 dager i strekk, og den starter opp som normalt når jeg skrur den på igjen. Det var alt jeg hadde på hjertet!
Vis hele sitatet...
Hmm... Kan hende det er med bare ett par av dashene det ikke funker da.... Eller at du har en versjon med innebygd fiksing av denne "buggen"