Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 929
Hei, jeg har nå brukt 2099 tingen på vista, men det jeg lurer på om jeg kan bruke recovery CD'n min nå... Eller finnes det noen måter slik at jeg får tilbake XP? Nå er jeg redd for at jeg må kjøpe ny harddisk Jeg har ikke innstalert noen form for crack enda, men jeg har logget inn på brukern min.. Så det jeg lurer på er om jeg kan putte inn recovery CD'n slik at jeg kan få XP igjen!...?
pLz, trenger svart fort som...

EDIT: Eller, MÅ jeg kjøpe ny harddisk for å fikse XP jeg nå
EDIT: Kan jeg dra til BIOSEN og endre datoen til samme som i dag, og boote fra CD med XP på?
Sist endret av mopplest; 2. mars 2007 kl. 19:18.
Du kan da installere XP med BIOS satt til 2099, det funka strålende her ihvertfall...

Hvis du har recovery-CD som fulgte med ville jeg heller ha lastet ned en OEM-utgave av operativsystemet, og heller installert derfra. Du bruker bare din egen serial, så skal det fungere fint. (Rec-CD-er er generellt noe forbanna hærk).

Hvis du har XP Home Norsk OEM, kan jeg hjelpe deg med det...
Sist endret av Thedeeq; 2. mars 2007 kl. 19:31.
Nei du trenger ikke å kjøpe ny harddisk. Skal funke fint å boote fra xp-cd, men tror du blir nødt til å formatere harddisken så kan være lurt med en liten backup.
Trådstarter
JADA Nå ble jeg glad men nå når jeg slår av PC'n, kan jeg bare sette årstallet til 2007 igjen da? så booter jeg fra CD?
Ja. Eller, du booter bare fra cd-en og installerer. Du må ikke skru tilbake årstallet.
Trådstarter
oki
lurte på en ting. Vista vill ikke instalere mitt trådløse nettverkskort. hvodan får jeg installert det?
Sitat av shotta
lurte på en ting. Vista vill ikke instalere mitt trådløse nettverkskort. hvodan får jeg installert det?
Vis hele sitatet...
Med mine sysnke evner, så tenker jeg du har en D-Link G-122?

Vi trenger å vite hvilket kort eller adapter du har!!
I see you...
NAPse's Avatar
Jeg har nestten samme promblemet som mopplest bortsett fra at jeg ikke har noe xp-cd fordi jeg ikke fikk det av elkjøp da jeg kjøpte pc-en.
Noe jeg kan gjøre?
Sist endret av NAPse; 3. mars 2007 kl. 21:38.
Sitat av NAPse
Jeg har nestten samme promblemer som mopplest bortsett fra at jeg ikke har noe xp-cd fordi jeg ikke fikk det av elkjøp da jeg kjøpte pc-en.
Noe jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
De fleste ferdig-pcer har en partisjon som er skjult, med XP lagt inn der heller enn cd. Trykk F10 eller F11 (prøv begge varierer litt hvilken som brukes) og det skal begynne og reinstallere for deg. Dette funker på alle pcer som ble kjøpt med XP fra Hewlett Packard. Har hørt noen si at det gjelder andre typer ferdig-pcer også, men vet da ikke hvilke taster.
jeg har sis 900 pci fast ethernet adapter nettverkskort. og 3com wireless 54mbps
Til dere som har problemer med nettverket; dere er ikke alene. Selv får jeg ikke koblet meg på internett med kabel, fungerer bare med trådløs.

Om dere søker litt på google, finner dere også mange andre med samme problem. Så dette er nok en bug i Vista.
WIFI funker flott i Vista - man må bare ha driver til nettverkskortet. Hvor finner man det? Hjemmesiden til produsenten er et godt utgangspunkt.
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av Lille My
De fleste ferdig-pcer har en partisjon som er skjult, med XP lagt inn der heller enn cd. Trykk F10 eller F11 (prøv begge varierer litt hvilken som brukes) og det skal begynne og reinstallere for deg. Dette funker på alle pcer som ble kjøpt med XP fra Hewlett Packard. Har hørt noen si at det gjelder andre typer ferdig-pcer også, men vet da ikke hvilke taster.
Vis hele sitatet...
Da må jeg skirve inn et admistratorpassord jeg ikke aner hva er.
Sitat av NAPse
Da må jeg skirve inn et admistratorpassord jeg ikke aner hva er.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri opplevd. Hvordan pc har du egentlig? Jeg har alltid vært admin på egen pc, og venner jeg har gjort dette for har bare hatt en konto selv også, vet ikke om de har hatt passord, jeg har ihvertfall aldri hatt det. Så skjønner ikke helt hvorfor dette kommer hos deg? Prøvde du F10 og F11? Prøv den ene, skjer det ikke noe, restart og prøv den andre.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av NAPse
Jeg har nestten samme promblemet som mopplest bortsett fra at jeg ikke har noe xp-cd fordi jeg ikke fikk det av elkjøp da jeg kjøpte pc-en.
Noe jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Dra ned en eller annen versjon xp? Spørr dine kompiser om noen ikke har en xp plate liggende, så legger du bare inn og bruker din key som noen ganger står på maskinen om du har kjøpt en ferdigmaskin. Eller så har du den en eller annen plass på papirer fra der du kjøpte den.
En windows update fixer biffen med trådløse nettverkskort driverne.