Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2818
Har en router/dsl-modem jeg mangler brukernavn og passord til. Jeg trenger sårt og komme meg inn på routeren for å åpne porter og sette kryptering på WLANet. Resette modemet er vel utelukket ettersom configen fra Nextgentel vil gå tapt og jeg ikke får muligheten til å komme meg på nett?

Er det noen som har internett fra Nextgentel og som har tilbakestilt modemet uten og miste nettet?

Jeg lastet ned Brutus, men tviler på at jeg kommer noen vei uten store ordbøker for brukernavn og passord. Noen som vet om en enkel måte og få til dette på? Har fysisk tilgang til boksen.

Det er snakk om ett "Netopia 3357W" modem.
Jeg har selv modem fra start, resetet det uten å miste noen som helst form for informasjon, så jeg regner med at dette er temmelig trygt å resette ettersom at det ikke skal være noen spessiel config i rutern. Er vel bare buffer cache som blir rengjort under en reset.
Jaso's Avatar
Trådstarter
Leste på Nextgentels sider at jeg må ha kundenummer og passord for å aktivere modemet igjen, så det går ikke å tilbakestille det men noen som har modem fra nextgentel og kan gi meg en pekepinn på hvor mange siffer det er i passordet dere har fått tildelt? er det seks?
har du ngt, så bare ring support først. så når du har dem på linja reseter du box'en :-9 og ber dem aktivere den på nytt med enn gang.
Send en mail til NextGenTel da vel. Det har jeg gjort flere ganger, de er alltid like behjelpelige. Prøv den lette måten før du begynner og skal cracke passordet Jeg fant et admin-passord og lagde meg en ny bruker i routeren, så nå glemmer jeg ikke noe lenger.