Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3951
Dere tror sikkert at komplett.no er en fantastisk bedrift. Bedriften går så det suser om dagen og dem tjener penger som aldri før, får fine priser for årets nettandelsbedrift osv. De åpnet nettbutikk i sitt 10. land (Frankrike) her om dagen og vil utvide mer og mer fremover. Rosenrødt? Nei, det er ikke det. Dem driver rovdrift av ansatte, tariff forekommer ikke og dem er underbetalt. Mulig dere der ute "driter" i det og tenker kanskje at arbeiderne har valgt å jobbe der selv, men det er lett å si det sånn. Dere synes også kanskje komplett er et flott sted å bestille varer fra, greitt nok. Uansett, les denne artikkelen og kom gjerne med kommentarer under artikkelen i avisen...takk
http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/artic...0081/1052/LDIV
Sist endret av meitemark; 2. februar 2007 kl. 10:21. Grunn: fikset link
Er ikke bare komplett det gjelder, akkurat den bransjen er det mye ufint i.
Hm... Skal hente pakken min nå jeg...
*takke komplett*
Det er trist at det er sånn, men er lite vi som forbrukere kan gjøre med det. Som regel så bestillerj eg fra komplett om det er noe jeg skal ha. Da de, etter min mening utfører god service og har god garanti på varen. Da min halvannet år gamle pc brått stoppa å fungere. Så sendte jeg en mail til komplett og forklarte saken. Da fikk jeg til svar tilbake at jeg bare kunne sende inn pcn så skulle de se hva de kunne gjøre. Da fikk jeg et nytt hovedkort, prosessor og et nytt kabinett. Så jeg er strålende fornøyd jeg.

Sist jeg bestilte meg pc (bærbar) så kjøpte jeg fra mpx.no da de var biligst, har heller ikke hatt noe pboelemer med dem.
Neida, det er sant. Dem er gode på alt det du nevner der. Dem som jobber der MÅ jobbe ræva av seg for å beholde plassen sin, spesielt vikarer som dem bruker veldig mye av, ca 20 % av arbeidsstokken er vikarer, som forresten går på dagskontrakter, d.v.s at dem kan får sparken på dagen og det skjer støtt og stadig, liker ikke funksjonærene trynet ditt, er det ut porten. Litt vanskelig for dere der ute å sette seg inn situasjoene, men dem sørger for at alt skal se bra ut for dere på utsiden, men på innsiden er lønnsforhold dårlig og man har bruk og kast metode på annsatte....! Dette er ikke på noen måte et rop til dere om å slutte å handle, for det er uten tvil alt i alt den beste nettbutikken å handle i fra, ville bare gi dere en liten notis på at en så stor bedrift ikke alltid er SÅ bra som det ser ut som...!
Dette skylds nok den harde konkurransen i markedet.
Neida, det skyldes ledere med 1 million i årslønn som ikke vet hvordan dem skal behandle arbeiderne under seg. Andre nettbedrifter som MPX, Netshop og diverse andre har det på en helt annen måte...det vet jeg
Takk for innlegget, trådstarter! Fra nå av skal jeg ikke handle på komplett.
– En sak har alltid to sider, unntatt personalsaker. De kommenterer vi ikke. Det overlater vi til Gerd-Liv Valla og andre å gjøre, sier han.
Vis hele sitatet...
Jeg lo?

Uansett vil dette ikke forhindre meg noe som helst, ettersom jeg handler der det er billigst.
Hadde dette vært et stort problem hadde det ikke vært noen som ønsket å jobbe hos komplett, ingen ansatte = 0 salg = konkurs...
Problem solved, og vi kan takke Darwin
Sitat av Frenor
Hadde dette vært et stort problem hadde det ikke vært noen som ønsket å jobbe hos komplett, ingen ansatte = 0 salg = konkurs...
Problem solved, og vi kan takke Darwin
Vis hele sitatet...
Vel, som du kanskje vet så er det mange om beinet på jobber rundt omkring og det er faktik VELDIG stort gjennomtrekk med vikarer og faste annsatte hos Komplett, og det er det vel en grunn til, eller hur? Leste du ikke at 5 stk på èn avdeling hadde sluttet på kort tid? Problemet gjelder ogå på andre avdelinger, så da vet du det

Når en begynner som vikar i en jobb, er man som regel glad for den lønna en får, for "alt" er jo bedre enn arbeidsledighetstrygd eller "sossen", ikke sant? Man finner ut etterhvert hva man egentlig skal ha betalt for slike jobber, hvis man hadde vært under en skikkelig tariff...sånner det bare
Trådstarter setter fokus på noe viktig å noe som i den senere tid har vist seg å bli mer å mer utbredt, bransjen er nok også spesielt usatt , men det er ingen unnskjyldning å forbrukerne bør få vite om det slik at man kan velge alternativt.
Sitat av stiansj
Trådstarter setter fokus på noe viktig å noe som i den senere tid har vist seg å bli mer å mer utbredt, bransjen er nok også spesielt usatt , men det er ingen unnskjyldning å forbrukerne bør få vite om det slik at man kan velge alternativt.
Vis hele sitatet...
.. hadde vært enig i det om dette var reelt. Det er det ikke mener jeg. Komplett kan bruke mye mer penger en andre små bedrifter på reklame, og PR. Ergo de stiller ikke likt som de andre. Forbrukermakt er borgerligt og ikke eksisterene...
Jeg er selv storfornøyd med Komplett, men er jo trist å se at de blir behandlet slik... =(
Det er ganske mye forbrukere kan gjøre med slik praksis. Ikke kjøp produktene de selger. Færre salg, mindre penger, større problemer.
Bestillte faktisk ny maskin fra komplett for ikke så alt for mange timer siden...
er ofte de som er sleipe og vet hvordan de skal utnytte folk som kommer langt med firma,synes det er syygt stor forskjellbehandling rundt omkring, selv har jeg netopp begynnt i ny jobb og startet med bedre lønn enn noen som begynnte 1mnd. før meg, selv om de hadde bedre utdanning. Jeg har null utdanning og startet med 47.- mer i timen. fikk jobben gjenomm en kompis, men uansett så er det litt feil.
Har jo sefølgelig ikke klagt da men, synes det blir feil, synes som i mitt tilfelle så burde det vert lønnet etter kompetanse og arbeidsinnsats,,, men sefølgelig har jeg jo ikke sagt noe om det på jobb... men jeg harog opplevet det fra den andre enden...
Komplett går vel ikke konk, de driver jo også som grosist.
Men jeg mener at sjefen skulle hatt endel spank, uten noe satisfaction etterpå.
Den som er med på leken må tåle steken.... Den bransjen er en hard business, sånn er det bare!
Sitat av Hallisvoris1991
Den som er med på leken må tåle steken.... Den bransjen er en hard business, sånn er det bare!
Vis hele sitatet...
Har ingenting med saken å gjøre, vi har lover og regler i Norge, som skal ivareta aberidernes rettigheter, ikke noe vits å skrive på den måten, høres veldig useriøst ut!

Sitat av bakken
Komplett går vel ikke konk, de driver jo også som grosist.
Men jeg mener at sjefen skulle hatt endel spank, uten noe satisfaction etterpå.
Vis hele sitatet...
Tja, en måte å si det på også...he-he
Saker som dette er utrolig kjipe for de som påvirkes. Men ikke regn med noen endringer før TV2 lager et nyhetsoppslag om dette.
På tross av minimale profittmarginer i bransjen, tjener komplett tydeligvis nok til å ekspandere på en nesten eksplosiv måte. Mulig de måtte tatt det med ro om arbeiderene fikk brukbart betalt?
Det sier forresten noe om arbeidsmarkedet når folk er villige til å inngå dagskontrakter. Bjelle? Ringe?
Spawn2 kan jeg bare spørre hvorfor du bryr deg så veldig om akkurat den saken her? Har du jobbet der tidligere eller?
Sitat av bread
Saker som dette er utrolig kjipe for de som påvirkes. Men ikke regn med noen endringer før TV2 lager et nyhetsoppslag om dette.
På tross av minimale profittmarginer i bransjen, tjener komplett tydeligvis nok til å ekspandere på en nesten eksplosiv måte. Mulig de måtte tatt det med ro om arbeiderene fikk brukbart betalt?
Det sier forresten noe om arbeidsmarkedet når folk er villige til å inngå dagskontrakter. Bjelle? Ringe?
Vis hele sitatet...
Joda, endringer er på vei har jeg hørt, uten at jeg skal komme nærmere inn på det ennå. Poenget er jo at folk, enten dem har utdannelse eller ikke, ønsker seg en jobb for å slippe å gå på "sossen" elller være uten penger i det hele tatt. Man tar jobben og finner ut etterhvert at noe er galt, ikke alle vet om eller kan reglene for hvor mye man burde hatt betalt osv. Så der står man da, i en jobb, man prøver kanskje finne seg noe nytt, men ikke alltid så lett det heller. Mange som har jobbet på Komplett tidligere, har brukt lang tid på å finne seg ny jobb, men må tross alt kanskje også begynne på nytt, med tanke på ansenitet osv. Jepp, TV2 burde hatt en reportasje om denne type databransje, dette gjelder jo ikke bare Komplett. Styret og aksjonærer presser på for å få stor profitt, koste hva det koste vil.

Sitat av sparco
Spawn2 kan jeg bare spørre hvorfor du bryr deg så veldig om akkurat den saken her? Har du jobbet der tidligere eller?
Vis hele sitatet...
Har jobbet der tidligere ja og vet hva jeg snakker om. Arbeidsmiljøet på de fleste avdelinger "på gulvnivå" der er helt topp, men visse steder finnes det sjefer som bare baner seg vei for å få resultater, og dem driter i hvem som får svi. Regner med at de fleste av oss finner seg ikke en jobb for å få venner, man er der for å tjene til livets opphold, alt annet er en bonus og det er jo bra
Sist endret av Spawn2; 3. februar 2007 kl. 12:54.