Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 602
Fikk en Fujitsu Siemens PA1510(tror den heter det) til jul... Da jeg startet den opp for første gang hadde jeg den tilkoblet til strøm fra veggen.. Da jeg så trakk strøm tilførelsen fra laptopen ut, slo maskinen seg rett av.. Batteriet klarte altså ikke å lade.. men dagen etterpå tok jeg batteriet ut og inn igjen.. nå fungerte det å lade, men fikk maks 26% oppladning... 2 dager senere var batteriet plutselig blitt 100% oppladet.. Jeg dro tilbake til Siba, der maskinen var kjøpt og fikk en ny laptop.. helt lik.. men samme problem oppstod..

Er det noe galt med batteriet eller er det bare problemer de 10 første dagene?
Er dette normalt?
Burde jeg be om en ny laptop.. en 3de..?
Lurt å la den stå tilkoblet et døgn eller noe sånn at batteriet "våkner", har du gjort det?
Hvilken batteritype er det? (står på batteriet, er mest sansynlig NI-MH eller LI-ION)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Første gangen skal vel maskina stå i lader helt til batteriet er 100%.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er Li-On batteri.. Skjønner jo at den skal lade til det står 100%, men det gjør den ikke.. Den kommer bare til 26% og da kan jeg i følge maskinen bruke den i sånn 2 timer ca... Har latt maskinen lade seg helt ut.. Har ladet den i flere dager i strekk. Ta ut og inn batteriet.. Hva skal jeg gjøre?
fikk du ny strømm forsyning når du bytta pc'en eller fikk du bare ny pc? if that is the case så er det jo åpenbart at problemet ligger i strømmforsyninga
Fikk en helt ny pc.. med en helt ny strømforsyning..