Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 802
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Er på jakt etter et program som er lignende MSN messenger, men som kan bli brukt på et LAN. Noe som ikke er alt for avansert, og helst ikke koste noe. Men om du har noen gode forslag, men som koster, er det bare å linke disse også.

Noen funksjoner som hadde vært greit at den skal ha er:
- Mulighet for å sette på status
- Mulighet for å skrive egen status (slik Messenger Live har)
- Mulighet for flere kontakter i et samtalerom

Se bortifra:
- MSN Messenger
- Yahoo Messenger
- Trillan
- mIRC
Sett opp en Jabber server bare, så løser nok det seg..

-Lykke til!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Noen som har noen andre forslag enn Jabber?
Det finnes jo flere andre systemer (husker ikke navn i hue), send en mld på msn

Hva er galt med jabber forresten?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stickyshift
Noen som har noen andre forslag enn Jabber?
Vis hele sitatet...
Ikkje som oppfyller alle krava dine....
Jeg og gjengen min setter alltid opp en liten IRC server, eller så bruker vi bare DC hvor vi også deler filer.

Eller så kan du som alle sier bare sette opp jabber! Da kan man bruke iChat, MSN messenger osv om ikke ejg tar feil.
Vi kjører et system som heter Lotus Sametime på jobber her, tjenesten er levert av IBM. Koster endel for dette systemet dog, men er vel ment for større bedrifter.

Produkt:
Lotus Sametime

Pris:
Lotus Sametime
Sist endret av nPulz; 27. november 2006 kl. 15:14.
Alle går inn på jippi.no og spiller pasitris^^

Menneh kanskje det er en mulighet og få til noe gjennom net send, eventuelt fikse et lite prog som fungerer i cmd basis. Sikkert noen programerere her som greier det vil jeg anta, selvfølgelig blir det ikke pent men det kan stille til alle kravene du har...
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
cmd med nettsend er helt utelukket :P Er mer jobb dette enn å kjøpe et program. Koster mer å sette opp selv enn det som det koster å kjøpe noe :P
okay dårlig forslag kanskje men vi får kalle det en brainstorming^^.

Off-topic: Forresten fikk nettopp iq på 106 på iqtest.dk Ikke dårlig til å ha røyka tjall i 5 år uten stopp
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vel, jabber er fri programvare, altså gratis ser vere og klienter. Relativt enkelt å sette opp.
Yes, Jabber er den beste løsningen jeg kan komme på. Sammen med Wildfire blir det en fin kombo :--)
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Vidarlo, har du noe peil på evt hvordan man kan sette opp Messenger LIVE opp mot jabber?
Vel første søk på google ga meg resultat:
http://www.cezeo.com/products/lantal...FTggMAodxxBvkg

Har ikke testet det, men ser jo lovende ut for ditt formål.
Hvorfor ikke bare bruke en *skikkelig* IM-klient som er kompatibel med Jabber, istedet for å begrense deg til elendige programmer?

[ - http://www.jabber.org/software/clients.shtml ]
Sist endret av snudebil; 27. november 2006 kl. 16:28. Grunn: liste over klienter
X-Fire eller Ventrilio?
På jobb bruker vi Jabber. Funker glimrende. Serveren står i HQ i Detroit, og brukes over hele verden.